Esti Budapest, 1952. június (1. évfolyam, 50-74. szám)

1952-06-11 / 58. szám

fí MDP BUDAPESTI PÁRTBIZOTTSftGfí ÉS A FŐVÁROSI TIK­ÁCS LfíPJfí I. ÉVFOLYAM, 58. SZÁM ÁRA 60 FILLÉR SZERDA, 1952. JÚNIUS 11. A borárostéri híd megépítésével átrendezik és meggyorsítják a főváros déli részének villamosforgalmát .A Budapesti Városi­ Tanács végrehajtó bizottsága jelentős határozatot hozott a közlekedés megjavítása érdekében. Az idén megépülő borárostéri híd nagy hatással lesz a főváros lakos­sága jelentős részének közleke­désére. A híd építésével egyide­jűleg átépítik a Boráros-teret is, ezzel megkönnyítik a csepeli gyorsvasútról és a 2-es villa­mosról leszálló dolgozók köz­lekedését Pesterzsébetre, a Nagykörút, illetve Buda felé, mond­ körtér is, így a közúti jár­­művek minden különösebb aka­-­ dály nélkül átjutnak majd a té­­­ren — itt körforgalom lesz — azonkívül a villamosvágányok átépí­tése következtében lehető­ség nyílik Kelenföldrő­l a Verpeléti­ úton és a boráros­téri hídon át átszállás nél­kül eljutni a Nagykörútra, valamint Budafok forgalmi tele­­péről a Szabadság-hídon át a Madách-térre. A Fehérvári­ úti közlekedés jobbátétele érdekében a­­Móricz Zsigmond-körtér és az albert­­falvai kitérő között sárga villa,­mosok közlekednek majd. Csepel is közelebb kerül Budához A Móricz Zsigmond-körtér kö­rüli közlekedés rendezése igen nagy jelentőségű, mert meg­gyorsítja az utazást. Az pedig, hogy Kelenföldről átszállás nélkül lehet majd eljutni a Nagykörútra, komolyan tehermentesíti a ma agyonzsúfolt szabad­­sághídi közlekedést. Ugyanakkor biztosítja azt is, hogy a Közvágóhíd és Csepel felől jövő utasoknak ne kelljen a Kálvin­ térig vagy a 2 .S­zabad­­ság-hídig a 2-es villamossal utazni, ha­ Budára akarnak men­ni, hanem az új hídon, rövi­­debb úton érhetik el céljukat. Budapesti textilüzemek az ízlésesebb, jobb gyártmányokért Cikk a 3. oldalon A Móricz Zsigmond­ körtér és környékének villamosforgalma az átrendezés után. Kelenföld-Nagykörút: átszállás nélkül Minthogy a Boráros­ tér terü­lete szűknek bizonyult két vil­lamos végállomási hurokvágány építésére, a­ tervek szerint az egyik hurokvágányt Budán a verpeléti úti villamosvágány ka­nyarulatánál építik meg abból a célból, hogy az előbb említett járatok utasainak a Körút felé üres villamosokat biztosítsa­nak. Előnye ennek az is, hogy a Keleti-pályaudvar felől a Kör­úton át a­ műegyetem felé köz­vetlen járatot kaphatnak a dolgozók. Átépítésre kerül a Móricz Zsig- Gyors ütemben épül a boráros téri híd, amellyel megoldódik majd sokezer budapesti dolgozó közlekedése. Az első rajz a hídnak tavaly elkészült részét mutatja, a második körülbelül megfelel a mai állapotnak. Mint a harmadik rajzon látható, június 30-ra elérik a második pillért. Október 20-ra pedig befejezik a vasszerelést, elérik a budai partot. Tegnap délután ünnepi békegyűlésen Dud­ás elvtársról nevez­ték el a BAMERT Bányagépgyárat. Ebből az alkalomból igen sok m­unkafelajánlást tettek a dolgozók. A „Vasfegyelem"-­­a sztahanovista brigád Makovnik János brigádvezető vezetésé­vel szintén értékes felajánlást tett. tjoooooooooooooooooooQC>oooooooooooooocxxxxx)ooc)oooocx300oooooooooQooooooQooooooooot További sztrájkok és tüntetések Franciaországban PÁRIZS, június 11. (MTI) A szerdai „l'Humaniré’­ Jacques Duclos és André Stil szabadonbocsátását követelő újabb sztrájkmegmozdulásokról ad hírt. A dolgozók e sztrájkok során gazdasági követeléseiket is előterjesztették. Ilyen sztrájkmegmozdulásokra került sor a grenoble körzeti vasiparban, a nordmegyei Usi­­nor trösztben, az aumonti Hi­­gues-csavargyárban, a Donzere-Mondragon-zsilip építkezésén, a limogeskörnyéki Saint-Julien há­romezer dolgozót foglalkoztató üzemében, valamint sok limoges­környéki nagy gyárban. Tiltakozó munkabeszüntetésre került sor La­ Roselle kikötőjé­nek vasgyáraiban, is. (Folytatás a 2. oldalon) „Úgy dolgozunk, hogy méltóak legyünk Duclos elvtárs nevéhez" Nagyszerű eredmények ma délelőtt a Duclos-gyárban BAMERT ünnepi el. Tegnap délután a Bányagépgyár dolgozói békegyűlésen határozták hogy gyárukat a nagy francia békeharcosról, Jacques Duclos elvtársról nevezik el. Az ünnepi békegyűlés után — amelyen számos vállalást tettek az üzem dolgozói a második negyedévi terv túlteljesítésére — az ifjú­munkások egy csoportja elhe­lyezte Duc­ás elvtárs nevének betűit a gyár homlokzatára. Ma reggel még egyre érkez­nek az újabb felajánlások a gyár pártirodájára, a különböző munkahelyeken pedig kimagasló eredmények születnek. A sze­reldésen a November 7-brigád tagjai kezében szinte ég a munka. A brigád vállalta egye­bek között, hogy három hajtó­művet és a hányási aknarako­dóhoz szükséges gépegységeket még ebben a hónapban leszál­lítja. Fábi István elvtárs, ifjú­munkás lakatos gyors egymás­utánban görgőket munkál meg. Ma reggel fél tízig már negy­ven görgőt készített el, ezzel több mint 200 százalékra teljesítette új normáját. A gyár másik részében, a szerkezet­ lakatosoknál is gyor­san halad a munka. A „Vasfe­­gyelem" sztahanovista brigád tagjai ma reggel újabb röp­­gyülésen beszélték meg annak jelentőségét, hogy a gyárat Duc­los elvtársról nevezték el. ..Most úgy dolgozunk, hogy méltóak le­gyünk Duclos elvtárs nevéhez", — mondja Halabrinyi Béla la­katos. A brigád a békegyűlésen többek között vállalta, hogy tíz darab h­omlokmeghajássos hajtófejet és tíz darab láncmeg­­h­ajtásos hajtófejet június 30-a helyett 21-ére elkészít. Az eddigi eredmények alapján Petrovics József és Sárközi László szer­kezet-lakatosok már 180 száza­lék körül teljesítik új normáju­kat. Az esztergályosok közül La­dislaidesz Gyula munkaérdem­­rendes sztahanovista tiltakozá­sát Dudás elvtárs jogtalan le­tartóztatása miatt azzal fejezi ki, hogy az­ eddiginél több mint 1400 perccel rö­­videbb idő­ alatt készít el harminchat darab golyós­csapágyat. Ezzel járul hozzá, hogy a gyár a második negyedévi készáru­termelési tervet, ahogyan a dol­gozók a békegyűlésen vállalták,­ 105 százalékra teljesíthesse. A „Érezzük, hogy egyben az iskola kitüntetése is... ” Jó eredménnyel zárult a Rákosi Mátyás középiskolai tanulmányi verseny A Rákosi­­ Mátyás középisko­lai tanulmányi verseny szép eredményekkel végződött. A Madách-gimnázium igaz­gatója, Fényi András elvtárs el­mondotta, hogy Fehér Ferenc IV. osztályos növendék József Attiláról írt dolgozatával elért első díja milyen nagy örömet váltott ki az­ iskolában. A diá­kok lelkes ünneplésben részesí­tették társukat. — Érez­zük — mondotta Fényi elvtárs —, hogy ez a kitüntetés egy­ben az iskola kitüntetése is, a közös munka eredménye, hisz a tanulók egyöntetűen jó­­munkát végeztek. ez a kitüntetés Ugyanilyen örömöt váltott ki a Rákóczi általános gimnázium tanulói körében Gyepes Mihály IV. osztályos tanuló kitüntetése is, aki Balzacról írt dolgozatá­val szintén az első díjat nyerte el az országos verseny döntőjé­ben. Sokan részesültek a bíráló bizottság külön dicséretében. A tanulmányi verseny mate­matikai része is jól sikerült. A versenyzőknek három feladatot kellett megoldaniuk. A döntőbe jutott versenyzők közül tizenöt versenyző mind a három fel­adatot megoldotta, a többiek is ötletes, egyszerű megoldást ta­láltak a feladatokra. A JÓ MUNKA JUTALMA dűlök a lillafüredi nagyszálló terraszán. Ebéd a gyönyörű parádi üdülőben. Hajókirándulás Tihanyba. A fedélzeten a Szikra-nyomda nyaralói

Next