Esti Budapest, 1956. április (5. évfolyam, 79-102. szám)

1956-04-27 / 100. szám

Éljen a szocializmust építő magyar dolgozó nép! Irányelvek a magyar népgazdaság fejlesztésének második ötéves tervéhez (Részletek a tervezetből) (Folytatás a 3. oldalról) lakosság összes fogyasztása öt év alatt 34—35 százalékkal emelkedjék. A második ötéves terv időszakában nagyarányú lakásépítést kell megvalósíta­ni, javítani kell az egészség­­ügyi ellátást, fokozni kell az anyákról és a kisgyermekekről való gondoskodást, fejleszteni kell a munkavédelmet, kényel­mesebbé kell tenni a közleke­dést. Emelni kell a kulturális színvonalat, elsősorban az ok­tatás, valamint a színházak, mozik, rádió, televízió, a könyvtárhálózat és könyv­kiadás fejlesztése révén. Legyen a második ötéves terv jelentős lépés előre a nép­gazdaság további fellendülésé­nek, népünk fokozódó anyagi és kulturális felemelkedésének, a szocializmus megvalósításá­nak útján. (A tervezet ezután részlete­sen felsorolja az ipar, a mű­szaki színvonal, a mezőgazda­ság, a közlekedés és hírközlés, a beruházás, felújítás, az élet­­színvonal, a kultúra, a tudo­mány és az ország egyes terü­leteinek fejlesztésével kapcso­latos feladatokat.­ A második ötéves terv ha­talmas lépést jelent előre or­szágunk gazdasági erejének növelése útján. Magyarorszá­gon 1960-ban az egy lakosra jutó termelés 1938-hoz viszo­nyítva villamosenergiából 5,3- szeresére, 810­0 kilowattórára, szénből 2,8-szeresére, 2900 ki­logrammra, acélból 3-szorosá­­ra, 217 kilogrammra, alumí­niumból 33-szorosára, 4,6 kilo­grammra, cementből több mint 5-szörösére, 180 kilogrammra emelkedik. A kulturális téren végbemenő előrehaladást mu­tatja, hogy 1960-ban a közép­iskolát végzettek száma há­rom és félszerese, a főiskolai hallgatók száma két és félsze­rese lesz a felszabadulás előt­tinek. Mindez azt jelenti, hogy Magyarország a szocialista tá­bor többi országával együtt egyre sikeresebben vesz részt a szocialista tábor országai és a fejlett tőkés országok közötti békés gazdasági versenyben. A második ötéves terv során a tudomány és technika vív­mányainak széleskörű alkal­mazásával, a szocialista világ­­rendszer országai között egyre jobban fejlődő munkamegosz­tás segítségével és mindenek­előtt a dolgozó nép lelkes munkája nyomán országunk­ban a termelőerők gyorsütemű fejlődésével egyidejűleg fel­lendül a falu és város anyagi jóléte, kulturális színvonala, növekszik az ország védelmi ereje, tovább szilárdul a mun­kásosztály és a parasztság szö­vetsége, meggyorsul a szocia­lizmus építése. Ahhoz, hogy a második öt­éves tervet sikeresen meg­valósítsuk, magasabb színvo­nalra kell emelni a népgazda­ság tervszerű irányítását. To­vább kell fejleszteni a tervező­­munkát, hogy a tervek minél tökéletesebben hangolják ösz­­sze a népgazdaság különböző ágainak fejlődését. A népgaz­daság távlati fejlesztési irány­vonalának helyes meghatáro­zására a Magyar Tudományos Akadémia részvételével ki kell dolgozni a legfontosabb ágaza­tok és a főváros fejlesztésének 10—15 éves tervét. Biztosítani kell, hogy az állami tervek a dolgozó tömegek alkotó kezde­ményezésére támaszkodjanak, és ezáltal jobban felszínre­­hozzák a népgazdaságban rejlő tartalékokat. Ezért növelni kell a vállalatok és a helyi taná­csok felelősségét a tervek ki­dolgozásában. A mezőgazdasá­gi tervezést a mezőgazdaság sajátosságainak megfelelően kell átalakítani és egyszerűsí­teni, hogy jobban érvényre jusson az állami gazdaságok és a termelőszövetkezetek kez­deményezése a mezőgazdasági termelés fejlesztésében. Folytatni kell az államigaz­gatás és a vállalati igazgatás egyszerűsítését, tökéletesebbé és olcsóbbá tételét elsősorban a felesleges párhuzamos szer­vek megszüntetésével és az ügyvitel céltudatos ésszerűsí­tésével. Meg kell szüntetni az irányítás bürokratikus mód­szereit, a vezetés minden szint­jén fokozni kell az egyéni fe­lelősséget. Lényegesen egysze­rűsíteni kell az anyaggazdál­kodást és a tartalékok foko­zásával, valamint az üzemek közötti és az üzemeken belüli kooperáció jobb megszervezés­­ével biztosítani kell a folya­matos anyagellátást, az ütemes termelés legfőbb feltételét. A népgazdaság minden területén el kell érni, hogy a személyes anyagi érdekeltség összhang­ban legyen a népgazdaság előtt álló legfontosabb feladatokkal, és elősegítse azok megvalósí­tását. A második ötéves terv nagy és lelkesítő feladatokat állít népünk elé. Teljesítésük felté­telei népgazdaságunkban meg­vannak. E feltételek tényleges biztosítása, és ezzel a terv va­lósággá változtatása azonban mindenekelőtt dolgozó népünk szívós, mindennapi munkáján, helytállásán, a terv végrehaj­tásában való tevékeny, cse­lekvő részvételén múlik. Ezért a pártszervezetek, az állami szervek, a szakszervezetek, a DISZ-szervezetek, a Hazafias Népfront központi feladata, hogy a dolgozók alkotó lendü­letét a terv döntő célkitűzései­nek megvalósítására irányít­sák, elősegítsék a termelés tar­talékainak kiaknázását, szi­lárdítsák a munkafegyelmet, bátran karolják fel a dolgozók kezdeményezéseit a korszerű echnika alkalmazására, a ter­melőberendezések jobb kihasz­nálására, a termelékenység nö­velésére, a takarékosság foko­zására, a minőség javítására, és mindezzel segítsék elő a dolgo­zók szocialista t­ersenymozgal­­mának jelentős fellendülését a második ötéves terv teljesítése és túlteljesítése érdekében. A második ötéves terv a népgazdaság további felvirá­goztatásának, a jólét és a kul­túra emelésének, a népi de­mokrácia további megszilárdí­tásának terve, a munkásosz­tály, a dolgozó parasztság, az értelmiség, az egész dolgozó nép, minden magyar hazafi legközvetlenebb ügye. A magyar dolgozók az el­múlt évek során hősies mun­kájukkal jelentős sikereket ér­tek el a szocializmus építésé­ben. Összpontosítsák erőfeszí­téseiket a második ötéves terv­ben kitűzött célok megvalósí­tására, és ezzel vigyék győze­lemre a szocializmus ügyét or­szágunkban!­­ HITI ZENEI SZEMLE A nálunk hosszú ideig ál­­­­landóan működő olasz karmesterek, Egisto Tango és Sergio Failoni felejthetetlen ér­demeket szereztek a magyar zenei életben. De vendégszere­pelt Budapesten és emlékeze­tes maradt csaknem valameny­­nyi világhírű olasz dirigens, hogy közülük csak Toscanini nevét említsük. Francesco Molinari-Pradelli huszonöt évvel ezelőtt mint fia­tal zongoraművész járt itt. Meglepett, hogy felszabadulá­sunk után a karmesteri dobo­gón láttuk viszont. Azóta több­ször is — így legutóbb múlt év tavaszán — eljött, közben pályáján mind magasabbra emelkedve. A milánói Scalá­­ban, Európa-szerte fesztiválo­kon vezényel és számos teljes opera kimagasló hanglemez­­felvétele fűződik nevéhez. Most néhány hétig sorozato­san operaelőadásokat és kon­certeket vezényel fővárosunk­ban. Eddig a Trubadúrt és az Aidát dirigálta kétszer-kétszer az Erkel Színházban és vezé­nyelte az Állami Hangverseny­­zenekar meg a Budapesti Fil­harmóniai Társaság bérleti hangversenyeit. E­lsősorban az Aida-e­lő­­adásról szólunk, mert ez különösen szerencsés csillagzat alatt folyt le. Tudniillik, a pa­rádés szereposztás közreműkö­dői mind kitűnő hangdiszpozí­cióban voltak; Takács Paula (a címszerepben), Simándy Jó­zsef (Radames), Székely Mihály (a főpap) és Fodor János (Amo­­nasto) csak úgy ragyogtatta pompás orgánumát; Tamássy Évának, a kezdő, fiatal éne­kesnőnek nem volt könnyű fel­adata, mikor ilyen társak kö­zött először mutatkozott be az igényes Amneris-szerepben. Dicséretére írhatjuk, hogy így is jól megállta helyét. Az bizo­nyos, hogy ehhez a szólamhoz hangjának súlyban még nőnie kell, de mezzoszopránja érté­kes, meleg, hajlékony anyag, szép a megjelenése, ének- és színjátszó tehetsége, muzikali­tása kétségtelen. A kiemelkedő Aida-előadás hangulatának kialakításában — méltányolva a szólisták, a zenekar, az énekkar, a rende­zés közreműködését — a főré­szes mégis Molinari-Pradelli karnagy. Az ő igazi olasz tem­peramentuma, a Verdi-muzsika szellemét sugárzó, átélt, mű­vészi vezénylése forrasztotta egységbe az előadás valameny­­nyi tényezőjét. A vendég­karmester első ** hangversenyén Haydn-, Debussy-szerzemények mellett bemutatta Antonio Vivaldi, a XVII. század végén és a XVIII. század első felében élt olasz zeneszerző úgynevezett „Drezdai“ preklasszikus Con­certo grosso-ját és Ottorino Respighi „Brazíliai benyomá­sok“ című színes, háromté­teles szvitjét és Verdi magá­­val ragadó Szicíliai vecsernye­­nyitányát. A második hang­versenyen, amelynek mű­során Brahms- (II. szimfóniá­ja), Richard Strauss- (Don Juan) szimfonikus költeménye, Ravel- (Lúd anyó meséi) és Rossini- (Tell Vilmos-nyitány) művek álltak, különösen a két utóbbi előadás nyerte meg fenntartás nélkül a hallgatósá­got. A francia szvit ötletei, fi­nomságai, a Teli-nyitány lük­tető ritmusa pompásan hatot­tak. Az első koncerten az Állami Hangversenyzenekar, a máso­dikon a Budapesti Filharmó­niai Zenekar kedvvel, teljes odaadással, legjobb formában játszott a vendégdirigens biz­tos, világos, művészi vezetése alatt, Péterfi István GÁBOR DIÁK Színes, új magyar film Egy nézőtérnyi diákgyerek tár­saságában néztem végig a Gábor diák című új filmünket, amelyben régi, kedves ismerő­sökkel találkozik az ember: Gül Babával, a rózsák szelíd­lelkű atyjával, Gábor diákkal, a hetyke, jóvágású magyar le­génnyel, szerelmesével, a szép­séges Leilával és Suki Balázs­­zsal, Gábor diák kenyerespaj­­tásával. A Gül Baba című operettből készült szép, színes, látványos filmben elsősorban Huszka Je­nő melódiáit élveztem, de meg kell vallanom, közben el-eltű­­nődtem azon, miért kellett megváltoztatni a címét ennek a közismert operettnek? A kö­rülöttem ülő diáksereg azon­ban már nem volt ilyen skru­­pulózus, szemmel láthatóan rendkívül élvezte Gábor diák kalandjait, a lélegzetelállító lo­vasvágtákat, Gül Baba háre­mének káprázatos zegzugait, s egyáltalán az egész romantikus történetet. Felfedezetlen ün­­neprontónak éreztem magam, amikor az izgalmas vagy ép­pen megható jelenetek közben olyan prózai dolgok furakod­­tak gondolataim közé, mint például: kár, hogy amikor a szépséges Leila (Krencsey Ma­rianne) énekel, nem illeszkedik szájmozgása a hanghoz. Igaz, kárpótlásul szolgált, hogy Gyurkovics Mária hangját hallhattam. Vagy egy másik hangulatrontó felfedezés: Gá­bor diák rabságban sínylődik, s börtönéből a pasa elé vezetik. Az OGOSZ nézőtér azért szurkolt, hogy sikerüljön Gül Babá­nak megmentenie az ifjú magyar életét, engem azon­ban zavart, hogy Gábor diák simára borotváltan, jól vasal­­tan állt előttem, mintha most érkezett volna a fürdőből. Ha egy mű élvezete közben az embernek gyakran támad­nak prózai gondolatai, akkor ez biztos jel arra, hogy a mű hatása körül hiba van. Sajnos, a Gábor diák bármilyen gyö­nyörűen fényképezett, és több részletében művészien megol­dott film, a forgatókönyv (Babay József) és a­ rendezés (Kalmár László) hibájából igen sokszor ellenkező hatást vált ki. Ali pasa (Greguss Zoltán) hol félelmetes, hol nevetséges. Gábor diák (Zem­be Ferenc) hol operetthős hol tragikus szereplő. Gül Baba (Kőmives Sándor) jóságos, jámbor alak­ja oly halvány, hogy nyomása sem lép a rózsákat szerető tö­rök aggastyánról bennünk élő illúzióknak. Igazságtalan dolog lenne, ha erről a sok dallal, muzsikával, szerelemmel és kalanddal át­szőtt filmről csupán nem szere­tem dolgokat mondanánk. Hi­szen, ha másért nem — Huszka bűbájos muzsikáján kívül — már a szép fényképezésért is — (Badal János) érdemes megnéz­ni. Azután sok jó színészi alakí­tással találkozunk, mint pél­dául Pethes Sándoré, Sinko­­vits Imréé, Tompa Sándoré és másoké. Külön élvezetet nyúj­tanak a különböző énekszá­mokkal közreműködő operahá­zi művészeink: Gyurkovics Má­ria, Házy Erzsébet, Losonczy György, Littasy György, Melis György és Kenéz Ernő. A ro­mantikát és a jó muzsikát — mint ahogy a nézőtéren is le­mérhettem — mindenki szere­ti, bizonyos tehát, hogy a Gá­bor diáknak sokkal nagyobb lesz a sikere, mint amennyi művészi gonddal készült. N. I. Jelenet a filmből Megelevenedik a kulturális nevelőmunka... ...ha a pártszervezet foglalkozik vele Sok üzemünkben jóideig „ahogy esik , úgy puffan” módjára ment a kultúrmunka. Sok kultúrcsoport gazdátlanul vagy névleges gazdával, lénye­­gében irányítás nélkül műkö­dött. Az üzemi kultúrházak bizony elég sok selejtet gyár­tottak. S mert a szakszervezet­nek és a pártszervezetnek más gondja is volt, mint a kultúr­munka ellenőrzése , az ellenőrizetlen területet ellepte a gaz, gyakran a kulturális élet peri­fériáiról is kiszorult ripacsok csaptak fel szakembereknek, irányítóknak. Nem állítjuk, hogy mindez pontosan így volt a Magyar Pamutiparban, de hogy sok baj volt, míg a pártszervezet nem fogta erő­s kézre a kultúr­­munkát, az tény. Mi más lett volna, hogy a legutóbbi napo­kig is mesterségesen ellentéte­ket szítottak egyesek a régi és az új színjátszó-csoport között. A régi csoportban, amely még a felszabadulás előtti műked­­velőgördg maradványain nyu­godott, a primadonnáskodás, a sztároskodás volt az úr. Több tagja megvetette az úgynevezett kis feladatokat, az üzem életével, a dolgozók prob­lémáival foglalkozó kulturális nevelőmunkát, s helyette vala­miféle, a mindennapi problé­mákon felül álló színjátszást akart meghonosítani, színházat akartak helyettesíteni. Az ilyen s hasonló helytelen nézetekből fakadt, hogy a ma­gyar—szovjet barátsági hónap ünnepi estjén elhagyták a műsorra vett szov­jet számokat. A közönség már tudta, hogy hiába van a műso­ron Hacsaturján, bizonyos, hogy helyette Strausst kap. Az üzemben tartottak ismeret­­terjesztő előadásokat, de arra jóformán senki nem figyelt fel, hogy a dolgozók gyéren lá­togatják, mert több esetben gyönge előadó és rosszul vá­lasztott téma untatta őket. Nem akarjuk eltúlozni a dolgokat, s nem állíthatjuk, hogy csak ez a jellemzője az üzem kultúréletének. S meg kell mondani, a fennálló hi­bákban a kultúrbizottság is ré­szes. Állandóan csak megálla­pította a tényeket, de eleve reménytelennek tartotta, hogy változtasson az áldatlan hely­zeten. A régi színjátszó­ cso­portban csa­k a rosszat látta. Tapasztalataira, segítségére nem épített. Ezt a helyzetet szünteti meg most a pártbizottság. Körülbelül egy hónapja, hogy a pártbizottság töviről-hegyire megvitatta az üzemi kultúrmu­nkát. Felszínre került mindaz, ami akadályozta a fejlődést. A kri­tikában nem volt hiány; olyan határozatok születtek, ame­lyek ha megvalósulnak, nem is olyan soka­n elevenné teszik a kulturális életet. A pártbizottság nem markolt sokat, számolt a lehetősé­gekkel, a rendelkezésére álló kulturális erőkkel, s úgy szabta meg a­­kulturális terü­leten dolgozó elv­társak felada­tait. Első lépésként, hogy mindazt, ami eddig is jó volt, rögzítsék, s csak akkor gondol­­janak további fejlesztésre, ha lábuk alatt megszilárdult a ta­laj. Ennek köszönhető, hogy a kultúrbizottságot, amely nem tudta összefogni és kézbentar­­tani az irányítást, most olyan tagokkal erősítették meg, akik értenek a kultúrmunkához. Most tisztázzák a tisztázatlan kérdéseket. A két színjátszó­csoport áldatlan széthúzását felszámolják, s a vitákon a párt-végrehajtó bizottság titká­ra is részt vesz. Az ismeretter­jesztő előadásokat már nem spontán,­­ lesz, ahogy lesz alapon rendezik, hanem egy kis létszámú bizottság vélemé­nye alapján, amely a program összeállítása előtt megkérdi a dolgozóktól, hogy mi érdekli őket. Az üzemben most szakmé­­nyonként is szerveznek kultúr­­csoportokat, amelyeknek már könnyebb lesz az igényeket ki­elégíteni. Ezeken kívül a kultúrmun­­kások a termelésiben élenjáró­kat felköszön­tik, a klubszerű összejöveteleken ajándékmű­sort adnak azoknak, akik pél­damutatóan dolgoznak. Korai lenne az a megállapí­tás, hogy most, egy hónap múltán minden rendbejött, hogy már minden jó. De két­ségtelen, most, hogy a párt­szervezet foglalkozik a kultúr­­munkával, az javulni fog. MIAMI YALLALAT rendeljen MIAMI VAilALAlAL Címfestést díszes kivitelben Festés-mázolás minden kivitelben Üvegezés minden méretben és minőségben (volt 12/1 Váll.) legelőnyösebben KÍ IMI.X ÁRAJÁNLATO EM 12/2 sz. Épületfestő és Mázoló V. Budapest, V., Báthory utca 12. MOZIK MŰSORA 1996. április 27 — 28. ÖRDÖGI KÖR: VÖRÖS CSILLAG (Lenin krt. 45.) f5, h7, 9. VÖRÖSMARTY (Üllői út 4.) f4, h6, 8. MUNKÁS (Kápol­na u. 3/b.) f4, h6, 8. RÁKO­SI MÁTYÁS KULTURHÁZ (József Attila tér 4.) f6, f8. ,­ANGYALLAL A HEGYEKBEN: PUSKIN (Kossuth Lajos u. 18.) f4, h6 8. SZABADSÁG (Bartók Béla út 64.) 4. n7, f9. GÁBOR DIÁK: CORVIN (Kisfa­ludy köz) prol. f2, h4, 6, f9. SZIKRA (Lenin krt. 120.) prol. flO, f 12, h2, 4. n7, f9. SZABADSÁG (Bartók Béla út 64.) csak délelőtt prol. flO, f 12, h2, DÓZSA (Róbert Ká­roly krt. 59.) 4. n7, f9-fiPITOK RÓZSA FERENC KULTURHÁZA (Gorkij fa- 9or 50.) 27-én 7 óra. CSAVARGÓ: (kísérőm­űsor: Tut­a Kálvin téren): URÁ­NIA (Rákóczi út.21.) 3. hét­re prol. 4, p7, f9. MŰVÉSZ (Lenin krt. 88.) prol. 9, 11, n2, f4, h6, 8. UGOCSA (Ugo­­csa u. 10.) 4, n7, f9 VÖRÖS­MARTY (Üllői út 4.) 3. hét­re prol. délelőtt fl0, fl2, f2. ELTŰNNEK A KÍSÉRTETEK: TOLDI (Bajcsy-Zsilinszky út 36.) prol. f4, h6. 8. VÍZKERESZT, VAGY AMIT AKARTOK: DUNA (Fürst Sándor u. 7.) 3. hétre prol. f5, h7, 9. ELSŐ SZERELEM (16 éven fe­lülieknek): MÁJUS 1. (Már­tírok útja 55.) prol. 4, n7. f9, PUSKIN (Kossuth Lajos u. 18.) csak délelőtt 9. 11, n2. DÖNTŐ PILLANAT: ZUGLÓI (Angol u. 26.) f4, h6, 8. ALI BABA (16 éven felüliek­nek), KOSSUTH (Váci út 14.) prof. n3, f6, h7, 9. FEL­­SZABADULÁS (Flórián tér 3.) f4, h6, 8. Magyar híradó. Vietnami kül­döttség, Athéntől Helsinki­ig, Elkésett vőlegény: HÍR­ADÓ (Lenin krt. 13.) Reggel 9-től este 11-ig folytatólag. Szakadék: BASTYA (Lenin krt. 8.) 5. hétre prof. f6. h7. 9. A balkezes újonc: ÉVA (Erzsé­bet kir­né útja 36/b.) f4, h6, 3. BETHLEN (Bethlen Gábor tér 3.) 4. n7. f9. Egymillió fontos bankjegy: (kí­sérőműsor: Tihany): ADY (Tanács krt. 3.) f4, h6, 3. BASTYA (Lenin krt. 8.) csak délelőtt h10, 12. n3. Az élet tanulsága: HALADÁS (Bartók Béla út 128.) f4. h6. 8. VERSENY (Pataki István tér 14.) 16, f­8. KELEN (Ke­­lenvölgy) f6, h8. Köznapi komédia: SPORT Thököly út 56.­ 4. n7, f9. Az aranyantilop: TANÁCS (Szt. István krt. 10.) prof. 10. 12, n3, f6. h7. 9. Légbőlkapott zenekar: BEM (Mártírok útja 5/b.) 10 12, 2. 4, n7, f9. DIADAL (Krisz­tina krt. 155.) 4, n7, f9. Folyón túl: GORKIJ (Akácfa u. 4. ) f4, h6. Három start: CSOKONAI (Nép­színház u. 13.) fl0. fl2, f2, f4, h6, 8. MARX (Landler Jenő u. 39.) h4. 6, n9. Valahol már találkoztunk: BÁ­NYÁSZ (József krt. 63.) prof. B-terem f4, h6, 8. Tiltott szerelem (16 éven felü­lieknek, kísérőműsor: A mi városunk): BÁNYÁSZ (József krt. 63.) A-terem fl6, fl2. h2, 4. n7, f9. AKADÉMIA . (Üllői út 101.) f4 h6, 8. Nagy kísértés: ELŐRE (Delej u. 41.) f6. fi8. Kati és a vadmacska (kísérő­­műsor: Két bora ökröcske): HAZÁM (Váci út 150.) 4, n7, f9. Tiltott játékok (16 éven felü­lieknek): ÓBUDA (Selmeci út 14.) 4, n7, f9. Körhinta: ZRÍNYI (Lenin krt 26.) prol. fl6, fl2, h2, 4, n7, f9. TÁTRA (Üllői út 63.) 3. hétre prol. f4, h6, 8. VAS­VÁRI (Kerepesi út 44.) h4, h6, 8. BÉKE (Mautner Sán­dor u. 48.) 4. 6, 8. Fiam a tanár úr: REGE (Rege u. 15.) 6. 8. OTTHON (Be­­niczky u. 3­5.) f4. h6, 8. NYOMDAIPARI SZAKSZER­VEZET KULTURHÁZA (Köl­csey u. 2.) n6. 18. Csók a stadionban: MÁTRA (Lenin krt. 39.) 10. 12. 2. 4. 6. 8. Az élet hídja: (kísérőműsor: Cigánytánc): ALKOTÁS (Al­kotás u. 11.) f4, h6. 8. A kapu bezárul: (16 éven fe­lülieknek): IPOLY (Hegedűs Gyula u. 65.) 4. n7 f9. Hamupipőke: KULTUR (Kinizsi u. 28.) f4, h6. 8. Dandin György (kísérőműsor, Sopron): NAP (Népszínház u. 31.) f4, h6. 8. fi/írott Ág DIANA

Next