Észak Magyarország, 2021. június (77. évfolyam, 124-149. szám)
2021-06-28 / 147. szám
202). JÚNIUS 28., HÉTFŐ Labdarúgás pályán a Mezőkövesd Felkészülési mérkőzést játszott szombaton délelőtt a fürdővárosiak Mezőkövesd, Zsóry-edzőcentrum, 10 néző. V.: Kátai. Mezőkövesd Zsóry FC: Antal B. (Bősz) - Farkas D. (Martic), Szépe (Drazic), Katanec (Pillér), Vadnai (Jurina) , Chiien (Vutov), Karnitski (Kocsis G.),Cseke(Derekas), Cseri - Vojtus (Madarász), Nagy D. (Vági). Vezetőedző: Pintér Attila. Gólszerző: Nagy D. (2), Drazic (2), Jurina (2), Chrien, Vojtus, Derekas, Vutov. : SUSI-STC-évzáró A sárospataki sporttelepen vasárnap háromszázan vettek részt a Sárospataki Utánpótlásnevelő Sportiskola és az STC hagyományos szezonzáróján, amelyen díjkiosztót, versenyeket, bemutatókat és faültetést is tartottak. Képünkön: az U7-es futballisták. fotó:kt Labdarúgás júliustól videóbíró Vasárnap délután véget ér a magyar játékvezetők képzése, ezzel a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség (FIFA) által előírt minden követelménynek megfelel a magyar szövetség (MLSZ), így július végén, az OTP Bank Liga következő idényének rajtján elkezdődhet a videóbíró-rendszer (VAR) alkalmazása. Zelei János, a videóbíró-projekt vezetője szombaton, a mátyásföldi Ikarus-pályán elmondta, hogy az MLSZ 2019 augusztusában kezdte el a programot, és eredetileg már a 2020/21-es idényben szerette volna alkalmazni a technológiát, a koronavírus-járvány miatt azonban a rendszer bevezetése egy évet csúszott. Zelei kiemelte, a projekt négy fő elemből állt. Egyrészt az NB I.-ben szereplő csapatok stadionjait technikailag alkalmassá kellett tenni a VAR fogadására, ki kellett választani a FIFA által akkreditált cégek közül azt, amely biztosítja a rendszer technikai hátterét, továbbá kiképezni a játékvezetőket, illetve módosítani az MLSZ vonatkozó szabályzatait. A projektvezető tájékoztatása szerint az MLSZ az élvonal következő idényére indulási jogot szerzett sportszervezetek stadionjait infrastrukturális szempontból felülvizsgálta, és a szükséges fejlesztéseket májusig minden létesítményben elvégezte. Hozzátette, az MLSZ pályázatot írt ki, amelynek nyerteseként a kanadai Evertz Microsystrem Ltd. hazai leányvállalata, a Studiotech Hungary Kft. biztosítja a VAR technológiai hátterét. A cég rendszerét az április 25-én elvégzett technikai teszt alapján a FIFA jóváhagyta. A játékvezetők képzéséről Zelei annyit mondott, hogy a tanfolyam kilenc, egymásra épülő szakaszból áll. Az elméleti képzést a szimulátorok előtti gyakorlás követte, majd a VAR-mikrobuszokban offline tesztekre került sor. Jelenleg az online képzés zajlik, amely várhatóan vasárnap sikeresen befejeződik. Erős szélben versenyeztek fotó: vajda János Vitorlázás Expert-FPS Kupa Hejőkeresztúri tó, hat futam, tizenhét egység. Az eredmények: Kalóz: 1. dr. Bödör Gergely, Bakos Barnabás (Atomerőmű SE Paks, Deboti VSE Nyékládháza), 2. Szentpéteri Ádám, Gömbkötő Donát (Túra Vitorlás Sport Klub, Deboti VSE Nyékládháza), 3. dr. Nyeste Gábor, dr. Hajdú László (Atomerőmű SE Paks, Vízmű SC Siófok).______________________________________________ Finn: 1. Evezevic Dávid (Agárdi RSC), 2. Demenczky Mihály (Agárdi RSC), 3. Barsi Bálint (Agárdi RSC). ÉSZAK Dobogós hely Hadikéktől A norvég világbajnok nyerte a Mecsek Rallyt, összetettben viszont a Hadik-Kertész duó vezeti a bajnokságot. rali. A norvég világbajnok ezúttal tarthatatlan volt a magyar bajnokságban. Az 54. Mecsek Rallyt ugyanis Mads Ostberg és navigátora, Torstein Eriksen nyerte meg a mögöttünk hagyott hétvégén. A C3-as, Rally2-es Citroennel versenyző kettős a tíz gyorsasági szakaszból ötöt megnyert, az aszfaltos viadalon egy pillanatra sem adta ki a vezetést kezéből. Ostberg végül 25,9 másodperccel volt gyorsabb a Citroen C3 WRC-vel bemutatkozó Bútor Róbert és bő fél perccel a regnáló bajnok és a pontversenyben jelenleg is élen álló Hadik András előtt. Élmenők, kiesők Kezdjük az elején. Turán Frigyes már az első gyorsaságin bő húsz másodperces hátrányt szedett össze, miután a pécsváradi sötétben árokba csúszott. Ezután hiába nyert szakaszt és volt kétszer második, a hajrában ismét rajtavesztett. Az utolsó előtti szakaszon újra beestek, de ekkor már kijönni nem tudtak. Szerencsére a párosnak komolyabb baja nem esett, ám a versenyük ekkor véget ért. Szintén nem látta meg a célt a legutóbbi futamgyőztes, Csomós Miklós sem. A verseny első részében ugyanis egy lassabb kanyarban nekicsúsztak a padkának, az autós bal hátsó futóműve megsérült, ezért kénytelenek voltak feladni az 54. Mecsek Rallyt. Tarthatatlan Ostberg A kiváló formában lévő Ostberget a lengyel Grzegorz Grzyb, valamint a magyarok közül Hadik András és Bútor Róbert igyekezett tartani. A norvég kettős előnye azonban fokozatosan nőtt, így a hajrában már látszott, hogy ezen a napon nem lehet őket megfogni. A norvég ralis ebben az esztendőben először tudott győzni magyar bajnoki futamon. - A nap végére kezdtük megismerni a gyorsasági szakaszokat, ahol a pálya szinte teljesen felszáradt, ami szintén hozzájárult az egyre jobb eredményeinkhez. Jól teljesítettünk, nagyon boldog vagyok, hogy végre a magyar bajnokságban is eredményesek tudtunk lenni - értékelt a célban Mads Ostberg. Az 54. Mecsek Rallyn a WRC-vel bemutatkozó Bútor Róbert és Tagai Róbert lett a második. A kettős végig az élmezőnyben ralizott, de a futam utolsó körében tudta megszilárdítani az ezüstérmes pozíciót. A verseny értékelésébe ugyan beleszámított a teljesítményük, a bajnokságban viszont az OAC-ben értékelték őket, így a bajnoki pontok szempontjából a címvédő Hadik András, Kertész Krisztián duó ismét remekelt. A DVTK párosa ugyan egyetlen gyorsaságit sem nyert meg, viszont végig a legjobbak között ment, ami újabb jó eredményben mutatkozott meg. Eredményes Hadik - Nehezen kezdődött a verseny, mert a sötét szakaszon volt egy-két meleg helyzetünk - tekintett vissza az 54. Mecsek Rally elejére Hadik András. - Nedves és faleveles volt az út, de szerencsére sikerült bekanyarodnunk. Másnap ezért egy kicsit óvatosabb voltam, de az tisztán látszott, hogy ezekre a körülményekre még tesztelnem kell az autóval. Próbáltunk gyorsulni, egy-két dolgot változtatni, folyamatosan kerestem annak a lehetőségét, hogy minél többet hozzak ki az autóból. A végén derült ki, hogy az első és a második körben elgumiztuk magunkat. Nem baj, ilyen a rali. Értékes pontokat gyűjtöttünk, és megőriztük a helyünket az éves abszolút első helyen. Tesszük a dolgunkat tovább, hiszen nincs sok időnk a folytatásig. Való igaz, hiszen az év ezen részében háromhetente következnek egymás után a futamok. A Mercarius Rallys Bajnokságban július közepén újabb megmérettetés következik, méghozzá murvás borításon. A mezőny ugyanis legközelebb a Balaton-felvidéken találkozik, az ugyancsak hagyományos Veszprém Rallyn. me Rali a tények Az 54. Mecsek Rally végeredménye: 1. Mads Ostberg, Torstein Eriksen (norvégok, Citroen C3 Rally2) 1:12:07,1 2. Bútor Róbert, Tagai Róbert (Citroen C3 WRC) +25,9_____________ 3. Hadik András, Kertész Krisztián (Ford Fiesta R5 MKN) +33,6 4. Grzegorz Grzyb, Adrian Sadowski (Skoda Fabia Rally2 EVŐ) +38,2 5. Velenczei Ádám, Bacigál Igor (Skoda Fabia R5 EVŐ)+1:38,3 __ 6. Klausz Kristóf, Csányi Botond (Skoda Fabia Rally2 EVŐ) +2:35,7 Hadikék eredményesen zárták a pécsi hétvégét FOTÓ: ME Forma 1 Max Verstappen diadalmaskodott és növelte előnyét az összetettben Max Verstappen nyerte a vasárnapi Forma-1-es Stájer Nagydíjat Spielbergben. Ezzel 18 pontra növelte az előnyét a világbajnoki pontversenyben a címvédő és hétszeres vb-győztes Lewis Hamiltonnal, a Mercedes brit pilótájával szemben. A 23 éves Verstappennek ez az idei negyedik, egyben pályafutása 14. F1-es futamgyőzelme. A holland versenyző mögött legnagyobb riválisa, Hamilton ért célba másodikként, míg a harmadik helyen a másik Mercedest vezető finn Valtteri Bottas futott be. A rajt után Verstappen megtartotta az első helyet, mögé Hamilton sorolt be, míg a harmadik helyért nagy csata kezdődött Lando Norris (McLaren) és Sergio Pérez (Red Bull) között, végül azonban a brit pilóta meg tudta tartani startpozícióját. Tíz kör elteltével Verstappen három másodperccel vezetett Hamilton előtt, Norris hátránya pedig már csaknem 10 másodperc volt az élen száguldó holland versenyzővel szemben. Pérez hamarosan újfent harcba szállt a harmadik helyért, és meg is előzte Norrist, akit aztán kisvártatva Bottas is lehagyott. Az első kerékcserékre a 28-29. körben került sor, előbb Pérez, majd Bottas, aztán Hamilton, s végül Verstappen is új gumikat kapott. A Red Bull holland versenyzője megtartotta az első helyet és 4,5 másodperccel vezetett Hamilton előtt, míg Bottas a boxkiállások alatt megelőzte Pérezt. Féltávnál úgy tűnt, hogy Hamilton közeledik Verstappenhez, de a folytatásban a Red Bull versenyautói jobban működtek, mint a Mercedes gépei, így a brit címvédőnek nem volt valós esélye utolérni holland riválisát. Pérez a harmadik hely megszerzéséért üldözte Bottast, de a Red Bull inkább behívta a boxba egy újabb kerékcserére, hogy a mexikói versenyzőnek legyen lehetősége a plusz egy vb-pontot érő leggyorsabb kör megfutására. Pérez teljesítette is ezt a feladatot, ráadásul az utolsó körben még majdnem meg tudta támadni Bottast is a harmadik helyért, de végül ez nem sikerült neki. A Mercedes ugyanakkor a 70. körben behívta kerékcserére Hamiltont, aki így majdnem új gumikkal az utolsó körben megfutotta a leggyorsabb kört, és megszerezte a plusz egy pontot. Stájer Nagydíj, Spielberg (71 kör, 306,452 km, a pontszerzők): 1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:22:18.925 óra, 2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 35.743 másodperc hátrány, 3. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 46.907 mp. h., 4. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 47.434 mp. h. 5. Lando Norris (brit, McLaren ) 1 kör h., 6. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1 kör h. A vb-pontversenyek állása 8 futam után_________ Versenyzők: 1. Verstappen 156 pont, 2. Hamilton 138, 3. Pérez 96,4. Norris 86,5. Bottas 74,6. Leclerc 58. Csapatok: 1. Red Bull 252 pont, 2. Mercedes 212, 3. McLaren 120, 4. Ferrari 108, 5. Alpha Tauri 46, 6. Aston Martin 44. Max Verstappen fotó: ém-archívum Bin.Fedrid Császta Trail Edelényben Népes mezőny vett részt az Edelény határában lévő Császta-hegyen rendezett Ill. Fedrid Császta Trail futóversenyen, melynek rendezője az Edelényi Futók Egyesülete volt. A rajthoz állók több szám közül választhattak, és az időjárás a kegyeibe fogadta az eseményt, sem a rekkenő hőség, sem az eső nem hátráltatta a szereplőket. (Az eredményeket később közöljük - a szerk.) Képünkön: a dobogós gyerekek egy csoportja. fotó: kt