Evenimentul Sibian, aprilie-iunie 1996 (Anul 6, nr. 745-807)

1996-04-02 / nr. 745

pag. 3Anul VI Sowintettfutáséar BURSA LOCURILOR DE MUNCAR* INTERVIU CU NOAPTEA-N CAP Cu toate că a trecut doar abia 0 săptămână de când a avut loc manifestarea cu acelaşi nume (Bursa locurilor de muncă), vă prezentăm oferta de locuri de muncă existentă la Oficiul de Forţă de Muncă şi Şomaj: - analist programator, 3 locuri, - contabil şef, 1 bărbat, vârsta minimă 30 ani, vârsta maximă 45 ani, vechime minimă 5 ani, - director, 1 loc, vârsta maximă 40 ani, - economist, 12 locuri, - inginer electromecanic minier, 1 loc, - inginer construcţii, 12 locuri, bărbaţi, vârsta minimă 25 ani, vârsta maximă 50 ani, - inginer construcţii drumuri şi poduri, 1 loc, vârsta minimă 26 ani, vârsta maximă 35 ani, - inginer instalaţii, 1 loc, - inginer marketing, 3 locuri, - inginer sudură, 1 loc, - inginer telecomunicaţii, 5 locuri, - jurist consult, 6 bărbaţi, vârstă minimă 25 ani, vârstă maximă 35 ani, - arhitect, 4 locuri, - agent comercial, 4 locuri, - maistru constructor, 4 bărbaţi, vârsta minimă 30 ani, vârsta maximă 50 ani, - restaurator de monumente, 20 bărbaţi, vârsta minimă 25 ani, vârsta maximă 35 ani, - revizor tehnic auto, 2. bărbaţi,vârsta minimă 25 ani,, vârsta maximă 40 ani, - agent comercial şi achiziţii, 1 loc, vârsta minimă 25 ani, vârsta maximă 53 ani, vechime minimă 3 ani, - asistent social, 1 loc, - barman, 1 femeie, între 18 şi 35 ani, - coafor, 10 locuri, vârsta între 17 şi 40 ani, - confecţioner la maşină, 20 femei, între 16 şi 45 ani, - croitor (confecţioner de îmbrăcăminte după comandă), 15 femei cu cel puţin 1 an vechime, - dulgher pentru construcţii, 51 locuri, bărbaţi, - electrician de forţă, 14 bărbaţi între 18 şi 30 de ani, - electromecanic auto, 1 bărbat, între 25 şi 45 de ani, vechime minimă 5 ani, - fierar betonist, 8 bărbaţi până la 40 de ani, - frizer, 10 locuri, candidaţi între 18 şi 40 ani, instalator pentru încălzire centrală şi gaze, 1 bărbat cu vechime minimă 5 ani, - liftier, 1 bărbat, - măcelar, 6 bărbaţi, vârsta maximă 35 ani, - maşinist la maşini mobile pentru transport intern, 1 bărbat între 25 şi 45 de ani cu vechime minimă 5 ani, - mecanic auto, 3 bărbaţi între 25 şi 45 de ani cu vechime minimă 5 ani, - mozaicar - faianţar, 12 locuri, bărbaţi, - mecanic de întreţinere, 1 bărbat, - peisagist floricultor, 7 locuri, vârsta maximă 45 de ani, - portar, 1 bărbat, - şofer, 8 bărbaţi, vârsta maximă 45 ani cu vechime minimă 3 ani, - sudor cu gaze, 6 locuri, - sudor electric, 8 locuri, -tâmplar manual universal, 3 bărbaţi între 20 şi 50 de ani cu vechime minimă 5 ani, -tractorist, 30 bărbaţi între 20 şi 55 ani, - tricoteur la maşini tricoteze rectilinii, 20 femei între 18 şi 45 ani cu vechime minimă 3 ani, - vânzător, 14 locuri, candidaţi între 20 şi 35 ani, - vopsitor auto, 1 bărbat, vârsta maximă 40 ani, vechime minimă 5 ani, - zidar, rosar, tencuitor, 66 locuri, candidaţi între 20 şi 45 ani, - zugrav vopsitor, 3 bărbaţi între 25 şi 40 ani cu vechime minimă 5 ani. Informaţii suplimentare le puteţi obţine la Oficiul de Forţă de Munca şi Şomaj. M. FRUNZĂ REVISTE Ce mai vinde omul prin gară? Nu vinde nimic. în gară se aşteaptă trenuri. Accelerate, rapide şi intercity. Dar dincolo de gară se vinde. Mai corect se vând. Reviste. Reviste despre dreapta credinţă. Turnul de veghere. Treziţi-vă! Se oferă la preţul de cât vrea muşchii tăi, numai să fii destul de acord cu ei. Noi nu suntem. Absolut de loc. Atâta timp cât reprezentanţii adevăratei noastre credinţe cerşesc bani pentru construirea unui biet schit, nu putem accepta ca alţii, finanţaţi en gros de „dincolo“ să ne încurce. Oare au autorizaţie de oferire de reviste? Să se ia măsuri. ORAŞ DE SCHILOZI Aşa îţi dă impresia Sibiul, când dai o tură pe centru. Şi parcă cu cât scrii mai mult depre ei, cu atât se înmulţesc. Ajung să ne invadeze mai rău decât ţiganii. Cu sau fără copii în cutie, cu sau fără picioare strâmbe sau strâmbate, dacă ai avea destui bani, jumătate s-ar duce înspre mila publică şi creştină. Centrul oraşului este printre altele şi centru turistic. Vin străinii, admiră Salonul Alb de la împăratu’, şi îşi fac o idee despre cât de cerşetori suntem noi. De parcă nu ar exista ajutor social. APA E plin de apă. Peste tot. Apa în case, apa pe străzi, apă la genunchi. Apa pe străzi. Pe şosele. Pe drumuri naţionale. Ca să nu mai vorbim de cele săteşti. Sau comunale. Apa în gropi. Gropi cu apă. Asfalt crăpat. Dacă nu avem altceva, avem gropi. Iar dacă avem prea puţine, atunci se fac singure. Sau cu ajutor. Cel mai denivelat oraş din ţară. SIBIU. D.C. - Bună dimineaţa, sunt Marius Mitea, redactor la „Evenimentul sibian“. De obicei la această oră iau interviuri „cu noaptea-n cap“. Doriţi să fiţi invitatul meu la dialog în această dimineaţă? - Da... eu... eu nu am mai dat interviuri... cum se procedează? - Eu vă întreb şi dumneavoastră îmi răspundeţi la întrebări. - Mi-e un pic teamă, să nu citească vecinii şi să râdă de mine... în cazul în care nu o să mă descurc... - Vă promit că o să vă descurcaţi şi că vecinii dv. nu or să râdă, ci vor muri, mai degrabă, de ciudă pentru că aţi devenit celebru, aşa, deodată... -Bine, sa încercăm... - Epidemia de gripă este o modă, un moft sau un motiv de alarmare? - Toate la un loc. Când şefu’ meu vrea să chiulească îi zice şefului său că are gripă. Secretara face gripă pentru că e la modă. Românii cu adevărat gripaţi sunt consideraţi de ăia care dau bugetul pentru sănătate drept moftangii. Mai aveţi o întrebare? - Când un şofer trece pe lângă dv. şi vă aplică pe haine întreg conţinutul unei bălţi de pe şosea ce faceţi? - întâi îl înjur şi apoi încerc să-i reţin figura ca atunci când eu voi fi şofer şi el pieton să-i aplic acelaşi tratament. - Ne spuneţi şi cu cine am stat de vorbă? -Asta n-aş vrea, dar, fie... altfel cum vor muri vecinii de ciudă?!... Sunt Marius Maftei. Vă doresc o zi bună. - Asemenea. PENTRU COPII: CURSURI DE INIŢIERE LA ÎNOT La Bazinul Olimpia s-au deschis cursurile de iniţiere la înot pentru copii. Cei mici pot beneficia zilnic de şedinţe de iniţiere de la orele 10 şi 12. Un curs complet cuprinde 10 şedinţe şi costa 18.000 lei. înscrierile se pot face la bazinul „Olimpia“. Informaţii suplimentare la tel. 22.77.09._________ TOTUL DESPRE SESIUNEA DE BACALAUREAT '96 Lista disciplinelor de examen: BIOLOGIA CLASA A IX-A. însuşirile fundamentale ale materiei vii: compoziţia chimică, structura, însuşirile fizice şi fiziologice. Structura şi ultrastructura celulei vegetale. Diviziunea mitotică şi meiotică. Tipuri de ţesuturi vegetale. Rădăcina, tulpina şi frunza. Regimul de apă al plantelor. Forţele care contribuie la ascensiunea apei în corpul plantelor. Fotosinteza: tehnici de punere în evidenţă, rolul pigmenţilor clorofilieni în fotosinteză. Sinteza substanţelor organice, influenţa factorilor de mediu asupra intensităţii fotosintezei şi importanţa lor practica. Respiraţia plantelor: aeroba şi anaeroba. Alternanţa în generaţii. Micro şi macrosporogeneza, procesul de fecundaţie la angiosperme. Carpogeneza şi seminogeneza. Angiospermedi şi monocotiledonate. CLASA A X-A. Sistemul nervos, locomoţia, digestia şi circulaţia lichidelor corpului la nevertebrate şi cordate. Filogenia nevertebratelor şi cordatelor. CLASA A XI-A. Neuronul, structura şi proprietăţile fundamentale. Măduva spinării, trunchiul cerebral, cerebelul şi emisferele cerebrale - structură şi funcţii. Analizatorii: cutanat, vizual, olfactiv, gustativ, auditiv şi vestibular - anatomie şi fiziologie. Hipofiza - localizare, anatomie, fiziologie şi rol. Osteogeneza. Musculatura striată: structura, compoziţie chimică, proprietăţi fiziologice fundamentale, manifestări mecanice şi termice ale contracţiei musculare. Tubul digestiv şi glandele anexe. Digestia bucală, gastrica şi intestinala. Structura aparatului respirator, mecanica respiraţiei şi schimburile gazoase respiratorii. Structura histologică a inimi, proprietăţile muşchiului cardiac şi activitatea mecanică a inimii. Structura rinichiului şi formarea urinei. Metabolismul energetic. Funcţiile testiculare şi ovariene. CLASA A Xll-A. Monohibridismul şi legea purităţii gârneţilor. Dihibridismul şi legea segregării independente a perechilor de caractere. Plasarea lineară a genelor pe cromozomi şi transmiterea înlănţuită a genelor (linkage). Schimbul reciproc de gene (crossingover). Structura chimică a acizilor nucleici. Codul genetic şi caracteristicile sale. Sinteza proteinelor. Mutaţiile şi importanţa lor pentru ameliorarea plantelor, animalelor şi microorganismelor. Cariotipul uman normal şi cel patologic. Sinteza artificială şi transferul interspecific al genelor. Niveluri de integrare şi organizare a materiei vii. Biocenoza şi ecosistemul. Teoria sintetică, modernă a evoluţiei - variabilitatea genetică a mecanismelor sale: mutaţia şi recombinarea genetică; factori genetici şi ecologici ai evoluţiei. Selecţia naturală - lege a sistemelor populaţionale, formele şi nivelurile de acţiune ale selecţiei naturale. Adaptarea - caracterul relativ al adaptărilor. Speciația și etapele sale. Relațiile dintre specii. Simpozion în Dumbravă Muzeul din Dumbrava va găzdui, între 2 şi 4 aprilie, simpozionul internaţional „Satul şi monumentele istorice“. Manifestarea este organizată de Academia Română, Institutul de Istorie şi Arheologie din Cluj, Fundaţia Hanns Seidel şi Muzeul Naţional de Artă din Cluj în colaborare cu Muzeul Civilizaţiei Tradiţionale ASTRA. Szteauei /ttfa Outi* 61RL td. 06mi.01.21 * Produce şi vinde în orice cantitate din stoc şi pe bază de comandă fermă, tricotaje pentru femei şi bărbaţi executate pe maşini electronice. NOI VĂ OFERIM CADOUL DE SEZON, UTIL ŞI DE BUN GUST! Program: luni -vineri 8:00 -16:00