Evenimentul Sibian, iulie-septembrie 1996 (Anul 6, nr. 808-871)

1996-08-22 / nr. 844

Sv&tÜHMtului&Cod Succes românesc în Cupa U.E.F.A. F.C.Naţional şi Rapid urcă în turul I! FC NAŢIONAL ŞI RAPID URCĂ IN TURUL ÎNTÂI Pentru prima oară după mai mulţi ani de restrişte, ambele echipe româneşti angrenate în turul preliminar al Cupei UEFA au urcat în turul I. Pornite cu prima şansă după meciurile manşei I, Naţionalul şi Rapidul au reuşit să-şi păstreze avantajul, aducând o rază de bucurie în fotbalul nostru. FC NAŢIONAL - PARTIZAN BELGRAD 1-0 (1-0) Cu toate că pornea cu prima şansă după acel 0-0 din tur,’’bancarii" au adoptat o tactică de joc extrem de prudentă. Noroc cu deschiderea rapidă a scorului (gol Moisescu în min. 6, după un şut bun al lui Vâsc). Oaspeţii, rămaşi în 10 oameni din minutul 46, Tasevski fiind eliminat la primirea celui de-al doilea cartonaş galben, au ieşit mai mult la joc, dar acţiunile lor se opreau invariabil, la 20-22 m de poarta lui Lucescu. Apărarea bucureştenilor a funcţionat ireproşabil, închizând toate culoarele de pătrundere, în ciuda tehnicii de tip brazilian afişate de mulţi dintre componenţii echipei sârbe.Finalul meciului a declanşat o mare bucurie în tribunele stadionului Cotroceni, cei peste 7.000 de spectatori (record de asistenţă), bucurându-se pentru această calificare. Antrenorii Florian Flaragian şi Spiridon Niculescu au trimis în teren următorul “1”:Lucescu - P.Marian, Sburlea, Ciobotariu, Vochin,Ganea - Moisescu, Pigulea,Vâsc - R.Niculescu, Dina. Au mai evoluat Liţă, Zegrean şi Savu. LOKOMOTIV SOFIA - RAPID BUCUREŞTI 0-1(0-0) Frământată de numeroase probleme interne, ajunsă pe locul 17 în Divizia Naţională, gruparea de sub podul Grant şi-a pus toate speranţele în meciul acesta. Deşi antrenează echipa doar de 8 zile Liţă Dumitru a pregătit o tactică excelentă, cu o apărare ermetică şi exactă. Deşi gazdele nu au stălucit deloc, rapidiştii nu s-au avântat în atac, preferând să aştepte curgerea timpului de joc. Pe final, când toată lumea credea că sofiştii nu vor străpunge apărarea giuleştenilor nici după două meciuri, elevii lui Dumitru au ieşit mai periculos la atac. Pe final, Butoiu a reuşit un gol care duce Rapidul în turul I după două victorii identice. MÂINE, TRAGEREA LA SORŢI A MECIURILOR DIN TURUL I Mâine, în jurul prânzului, la Geneva va avea loc tragerea la sorţi a meciurilor din turul I al Cupei Cupelor şi Cupei UEFA ca şi a grupelor Ligii Campionilor. La ora când redactez aceste rânduri doar Rapidul şi FC Naţional şi-au asigurat prezenţa în urnele domnului Blatter, fiind speranţe ca Steaua (aseară) şi Gloria Bistriţa( astăzi) să facă şi ele mult doritul pas. Prezenţa cu patru echipe în urnele forului european ar însemna un succes al fobalului românesc. Poate unicul în acest ant. Gloria vizează...Geneva Gloria Bistriţa - F.C.La Valleta (în tur 2-1) Cu începere de la ora 17.00, sigura echipă ardeleană care în ultimii 6 ani a ieşit prin Europa, încearcă să treacă de furcile caudine ale preliminărilor. Toate atuurile sunt în mâneca lor, întrucât victoria din tur contează enorm, în aceste condiţii bistriţenii pot termina la egalitate meciul sau îl pot chiar pierde dar numai cu 0-1, însă directorul tehnic Remus Vlad şi principalul Ion Balaur nu concep o asemenea varintă, singura luată în calcul fiind victoria şi, implicit, calificarea. Fără jucătorii suspendaţi sau accidentaţi, cei doi antrenori vor trimite în teren echipa standard, care să facă uitate modestele evoluţii din campionat. Oasepţii au sosit încă de duminică în ţară, declarând sus şi tare că se gândesc numai la accederea în turul următor, în ciuda eşecului de pe teren propriu. Ei nu uită că în urmă cu 2 ani au terminat la egalitate cu Rapidul, la București. Meciul, transmis în direct de către TVR 1, va fi condusă de o brigadă din Cehia cu Jiri Ulrich la centru ajutat la cele două margini de arbitri asistanți Miroslav Maurer și Milan Brabec. Observator din partea forului european este Nathan Bertfeld ( Republica Moldova). Campionatul de tineret speranţe Dinamo şi U Craiova se gândesc şi la schimbul de mâine Recent reînfiinţatul campionat de tineret speranţe îşi urmează neabătut cursul.Oprindu-ne puţin la clasamentul prezentat alăturat, observăm că Dinamo conduce şi aici, exemplul echipei mari fiind unul mobilizator pentru echipa tânără. O urmează în acest clasament gruparea din Craiova, tot cu punctaj maxim, aceste două echipe jucând în permanenţă în deschiderea meciului mare. Lucru stimulator, fără îndoială, iar lucrurile se văd. Steaua, deşi n-a pierdut nici un meci şi nici n-a primit încă un gol, este doar pe poziţia a 7-a deşi beneficiază de o generaţie foarte talentată. în prima jumătate întâlnim echipe ca FC Argeş şi U Cluj Napoca, recunoscute pentru grija faţă de tânăra generaţie.La polul opus, sunt 5 echipe care au înfrângeri pe linie, plus încă una - Rapid - care n-a cunoscut gustul victoriei. Această din urmă echipă, ca şi Petrolul, n-a reuşit încă să perforeze porţile adverse. Adevărată contra-per- formanţă aiO problemă stringentă pe care o ridică acest campionat este cea a terenurilor pe care se dispută partidele. Ca şi înainte de 1991 în general echipele de tineret joacă pe terenuri secundare, multe dintre ele de o calitate îndoielnică, şi, mai rău, fără prea mulţi spectatori. Cum se poate aştepta o creştere valorică a acestor fotbalişti care văd iarba doar atunci când merg la un grătar sau simt încurajările a 50 - 60 de spectatori? Un lucru care ar trebui să dea de gândit cluburilor.Cum am mai spus-o, nu putem decât să ne exprimăm încă o dată regretul că FC Inter nu mai este în divizia Naţională, întrucât tineri care abia au terminat junioratul ar fi avut o şansă în plus. Căci, oricum ar fi, una este să joci în Divizia C și alta în deschiderea unui meci de D.N. Chiar pe un teren secundar. La anul,Liga Campionilor îşi schimbă structura După cum se ştie, săptămâna trecută, forul european a decis ca din ediţia 1997/1998 în Liga Campionilor să existe 24 de echipe. Ca atare, în preliminarii vor participa toate echipele campioane de pe bătrânul continent, plus alte 8 echipe clasate pe locul 2 în cele mai puternice campionate europene(după modelul Cupei Libertadores din America de Sud). Pentru aceasta va fi nevoie de disputarea a două tururi preliminare pentru desemnarea celor 16 echipe calificate ( primele 8 clasate, capi de serie, vor accede direct în grupe). Odată ajunsă în faza grupelor, Liga Capionilor va cuprinde 6 grupe de câte 4 echipe, în sferturi urmând a evalua câștigătoarele acestora precum și două din echipele clasate pe locul 2 în grupe cu cel mai bun punctaj. Clasamentul tineret speranţe 1 .Dinamo Buc.3 3 0 0 9-19 (+3) 2.Univ.Craiova3 3 0 0 9-29 (+3) 3.F.C.Naţional3 2 1 0 9-27 (+1) 4.U Cluj Napoca3 2 1 0 7-27 (+1) 5.Ceahlăul3 2 1 0 5-17 (+1) 6.F.C.Argeş3 2 1 0 4-17 (+1) 7.Steaua Buc.3 2 1 0 2-07 (+1) 8.Poli Timiş.3 2 0 1 3-56 (0) 9.F.C.Braşov3 1 1 1 6-34 (+1) 10.Jiul Petroşani3 1 1 1 4-44 (+1) 11.F.C.Chindia3 1 1 1 3-54 (-2) 12.Oţelul Galați3 1 0 2 2-23 (0) 13.Rapid Buc.3 0 2 1 0-42 (-1) 14.Sportul Stud.3 0 0 3 4-80 (-3) 15.A.S.Bacău3 0 0 3 2-70 (-3) 16.F.C.Farul3 0 0 3 2-80 (-3) 17.Gloria B-ţa3 0 0 3 2-90 (-3) 18.Petrolul3 0 0 3 0-80 (-3)