Evenimentul Sibian, ianuarie-martie 2001 (Anul 11, nr. 1576-1587)

2001-01-10 / nr. 1576

Evenimentul sibian săptămâna 10 -16 ianuarie 2001 oftreren uwuMrn Vremurile şi oamenii Magia cifrelor rotunde nea cuprins pe toţi, tineri şi vârstnici, bogaţi şi săraci, savanţi şi oameni politici. Apriga controversă în jurul problemei datei care marchează debutul celui deal treilea mileniu a demonstrat încă o dată nevoia irepresibilă a omenirii de a-şi lega speranţele de marile cifre rotunde ale calendarului. Deşi caracterul convenţional al numerotării secolelor şi mileniilor este evident pentru oricine, deşi istoria a demonstrat că începuturile de secol şi mileniu n-au adus niciodată nimic deosebit, continuăm să marcăm aceste date cu emoţii şi aşteptări supra-dimensionate sau cu spaime “nostradamice”...De remarcat faptul că “profeţitele” apocalipse care, în cele din urmă, n-au catadixit să se prezinte la întâlnirea cu omenirea, au fost plasate în jurul aceloraşi “măreţe” date. Oamenii politici, liderii spirituali, au obiceiul de a declama sentinţe eshatologice de genul “Secolul (mileniul)...va fi (comunist, fascist, ateu, religios, ete., etc....), sau nu va fi deloc !”. Să fim serioşi...Marile revoluţii,spirituale, sociale sau politice nu s-au sinchisit niciodată de caracterul mai mult sau mai puţin rotund al datei calendaristice. Dimpotrivă ! Cea mai răvăşitoare revoluţie din istoria omenirii a marcat începutul primului mileniu, deşi plasarea datei de naştere a Mântuitorului în anul 1 este cât se poate de discutabilă... Să nu ne amăgim ...Oamenii, politica, economia, nu s-au schimbat esenţial o dată cu ora 0 a ultimei zile a ultimului an al mileniului al doilea. Eu cred totuşi, în pofida părerii cronicarilor, că vremurile sunt sub oameni, iară nu “bietu om supt vremi” ! evenimentul sibian EDITOR: S.C. SCORPION IMPEX “Evenimentul sibian” SRL ADRESA: Str. Alexandru Vlahuţă nr. 9 A TEL/FAX: 069/21.61.62 CONT: 2511.1723.1/ROL BCR Sibiu_________________________ Daniela Maria FUCSĂ - red. şef Marius MITEA - redactor special (investigaţii, servicii secrete, politic) Monica CHISELIŢĂ - secretariat (audienţe), magazin Gabriel MĂRGINEAN - fotoreporter (foto, documentare, secretariat redacţie) Sara STARK - corespondent special Mariana VELICII - corespondent Bucureşti Preţul unui abonament pe 3 luni: 39.000 Iei (include TVA) fară taxe poştale. Abonamentele se pot contracta prin RODIPET şi prin toate oficiile poştale Tehnoredactarea Tiparul, computerizată: „ Evenimentul sibian” Constant) Responsabilitatea pentru materialele publicate aparţine în exclusivitate autorilor *De fie tatoi. Se pregăteşte dezlegarea lui Cozma ? Ortacii din Valea Jiului aşteaptă cu nerăbdare eliberarea din puşcărie a lui Miron Cozma. Liderii minerilor îi cer noului preşedinte al României să îşi respecte promisiunea şi să-l “dezlege" pe Luceafărul Huilei. Nea Neu o dă, azi, cotită, jurându-se că el nu a promis niciodată aşa ceva. Ba chiar actualul ministru al justiţiei, Rodica Stănoiu, declară răspicat că Miron Cozma nu va fi eliberat. Mentorii peremişti ai minerilor ameninţă că vor organiza marşuri de protest pe traseul celei de-a cincea mineriade, participanţii urmând să fie legaţi între ei cu lanţuri. Părerea mea este că, atâta timp cât lanţurile vor avea doar funcţii simbolice şi nu vor face cunoştinţă cu spinările bieţilor jăndari, minerii n-au decât să se plimbe cât vor...! MIRCEA IONESCU QUINTUS în decursul celor 11 ani care s-au scurs de la ceea ce mai numim încă (printr-un tic verbal) Revoluţia Română, un loc de frunte în topul celor mai insipizi, inodori şi incolori oameni politici din ţara noastră l-a ocupat şi încă-l mai ocupă liderul liberal Mircea Ionescu-Quintus. Bătrânul epigramist, prin “lejera” sa prestaţie parlamentară, prin prezenţa sa întrunul din guvernele neo-bolşevice ceau bântuit după ’89 Palatul Victoria, prin ceaţa suspectă ce-i învăluia trecutul, a devenit una dintre ghiulelele atârnate de gleznele fostei opoziţii, fostei puteri şi...actualei opoziţii. Când Consiliul Naţional de Studiere a Arhivelor Securităţii (născut în chinuri după o gestaţie nepermis de lungă) a dezvăluit că fostul ministru al Justiţiei, fostul preşedinte al Senatului şi (încă) actualul şef al liberalilor a semnat statele de plată ale Cooperativei “Timpanul şi Retina”, toată lumea se aştepta ca octogenarul să se ceară singur afară din politică. Quintus, însă, intrat în noul legislativ în cârca lui Stolojan, se consideră încă apt, în ciuda respectabilei (?) sale vârste şi a trecutului său securistic, să joace un rol important în politica începutului de mileniu... Şeful liberalilor a contestat decizia CNSAS şi a cerut revizuirea dosarului. Reanalizarea acestui dosar nu a adus , însă, nimic nou... Aprigul catrenist nu se lasă şi anunţă că va depune plângere la Curtea de Apel din Ploieşti, sperând ca, dintr-o trăsătură de condei, să-i fie curăţate petele biografice ! Urât mai îmbătrânesc unii...! Devine din ce în ce mai evident că modelul Coposu rămâne doar o luminoasă excepţie în mlăştinoasa politică românească ! ... de fiie la ei Bulgarii vor avea un preşedinte... rege ? Vecinii noştri cu ceafa groasă, cei care au cam de- i grăia Estului. I-ar putea alege în fruntea statului, la I viitoarele alegeri prezidenţiale, pe...Regele Simeon al I1-lea. Acesta va reveni definitiv în Bulgaria la sfârşitul I acestei luni, stabilindu-se la Sofia. Regelui i s-a I restituit Palatul Vrania împreună cu alte cinci reşedinţe I şi palate de vânătoare. Simeon al ll-lea şi a anunţat I intenţia de a se implica activ în viaţa politică şi de a I candida la preşedinţie. I Interesant este că monarhul chiar are şanse în de- I mersul său, după ce atât stânga cât şi dreapta au eşuat I în încercările lor de a opri declinul social şi economic I din ultimii 11 ani. Regele Simeon ocupă de trei ani I locul trei în clasamentul celor mai populari politicieni.