Evenimentul Zilei, decembrie 1996 (Anul 5, nr. 1353-1374)

1996-12-21 / nr. 1369

® sp © c?G QS(p ©[7G ® sjbpcpG • S[j)"[fGS p][Æ ***•*»*•*•*•*•*•* ••••••»• • • • • « « » • • • *,* • •••“•••••***»*«*****»*»***%%*»«*tk t*•*♦*•*•*•*•*•*•*•*•*•*,♦«•«*••*••*•*•*•**•*•*•*•*•*•*•*•*•*•** •4?4"ij«^«,»*«*»*»*»*»*»***»*****»*«*«***»*»*»***»***»***»*«*»*****«***«*»*»*«*****«***»*»*»*»*«^»*»*^»,»,«,*^»*»***«*»*»*«****^^ Pentru cel puțin 3 ani, Daniel Prodan a ales Primera Division Fundașul de marcaj anafontei Romîniei și al Stelei, Daniel Prodan, a semnat un contract pe 3 ani cu o formație de valoare din Primera Division. Pe i serverul a fost strașnic ținut, se pare că e vorba d?e Atletico Madrid, echipa de suflet a „boss"ului Jesus Gil. Spanioli au fost mulțumiți de prestațiile jucătorului român în meciurile din actuala ediție a „Champions League" ți s-au hotarît să-l achiziționeze, mai ales că îi urmăreau evoluțiile de mai multă vreme. Internaționalul nostru, în vîrstă de 24 de ani, a avut contract cu Steaua pînă în această iarnă. Pe fir se mai afla și FC Sevilla, formație tot din prima divizie spaniolă. HORIA IVANOVICI Naționala de fotbal a Egiptului a învins selecționata România B cu 3-1 seri, a doua reprezentativă de fotbal a României a fost învinsă la Cairo cu 3—1 (0—0) de prima echipă a Egiptului. Gazdele au deschis scorul abia în min'. 68 prin Akram Abdel Magied. Românii au egat două minute mai tirziu, cînd la un corner de pe dreapta, executat de Vase, Dăn iulescu a marcat cu capul. Pe fondul delăsării echipei noastre, egiptenii înscriu al doilea gol în minutul 81, prin Alrsan Hassan ți încheie victorioși, grație punctelui reușit în ultimul minut de joc, de Oama Nabil, dintr-o „flagrantă poziție de ofsaid“, după cum spunea Gigi Staicu, antrenoul secund al lotului B. Contactat telefonic la finele disputei, selecționerul Ghi Balint, aflat la primul meci în această calitate, spunea cu am irduna : „îmi pare rău că încep du un rezultat nefavorabil, dar nu mă descurajează aceasta. Nu am ce să le reproșez băieților, care au dorit din tot sufletul să încheiem anul cu un rezultat bun. în prima repriză, am avut jocul în mină și nu s-a văzut vreo diferență intre echipa noastră și cea egipteană, care, spuneau gazdele, este printre cele mai tari la ora actuală în Africa. Din păcate,n partea a doua a jocului, mai ales după ce am egalat, jucătorii mei s-au retras pentru a menține rezultatul și nu au mai contat in atac. Apoi, pe fondul unor nesincronizări in apărare, am primit al doilea gol. Al treilea gol a venit in minutele de prelungire și s-a marcat din ofsaid, așa că, practic, nu am pierdut chiar atit de categoric. Măcar au evoluat toți jucătorii selecționați, acest meci fiind un bun test pentru ei. Acum vom urma programul stabilit, cu o croazieră pe Nil și vizitarea piramidelor, urmînd să ajungem in țară duminică dimineață în jurul orei 4:00. Deși intrarea pe stadionul Cairo (100 000 de locuri) a fost liberă, doar vreo 2 000 de spectatori au asistat la evoluția următoarelor formații : EGIPT , NI. Almayed — M. Abdulahan, T. Mostafa (min. 75 Osama Nabil), N. Mahmoud (min. 61 M. Youssif), E. Hassan — M. Sabry, I. Yossif, Aly Ashur, A. Hassan — H. Hassan, Abdel Nagied. Antrenor : Farouk Abdul Aziz. ROMANIA : Tene (min. 85 Bratu) — Reghecampf, V. Ștefan, Craciunescu, Ciobotariu, Florea (min. 79 Bonceu) — Bolohan, Gabi Popescu (min. 70 Pancu), Vase — V. Ion (min. 55 B. Andone), Dănciulescu (min. 82 Bundea). Antrenor : Gabi Balint. RAZVAN JELESNEAC liga Profesionistă de Fotbal va organiza Campionatul Diviziei Naționale începind cu ediția 1997-1998 După ce, joi, președinții cluburilor din Divizia Naționala, cu excepția celui de la Oțelul Galați, au discutat la hotelul „Flora" timp de 6 ore, Liga Profesionistă de Fotbal a luat ieri o hotărîre foarte importantă. Astfel, începînd cu ediția 1997- 1998, organizarea Campionatului Diviziei Naționale va cădea în sarcina LPF. Acest lucru va fi posibil în condițiile aplicării noilor modificări la statutul și regulamentul fotbalului, aprobate în ședința de ieri, unde au fost 26 de participanți. S-a stabilit și noua componență a conducerii Ligii, care arată astfel : Dumitru Dragomir - președinte, Aurel Comșa și Iosif Urs - vicepreședinți și Daniel Lăzarescu - secretar general. Aceștia au fost aleși pentru o perioadă de 4 ani. Pînă în vară, cînd vor avea loc noi alegeri, din conducere mai fac parte : Cornel Dinu, vicepreședinte din partea cluburilor, Marcel Popescu, Constantin Dănilescu,, Viorel Boi și Marius Stan, membri. Conform noului statut, de acum, drept de vot vor avea doar 21 de membri:; cei 18 președinți de club, președintele LPF și cei doi vicepreședinți neutri. Ca o noutate, de la 1 ianuarie 1997, noul sediu al Ligii Profesioniste de Fotbal va fi în București, pe strada Mihai Eminescu 47 FLORIN GONGU RAZVAN JELESNEAC Ultima zi de lunii Mircea Sandu și-a convocat ieri subalternii la sediul FRF pentru a ciocni împreună o cupă de șampanie înaintea sărbătorilor ieri a fost ultima zi de lucru pe anul acesta la FRF. Președintele federației, Mircea Sandu, și-a chemat subalternii pentru a închina cu ei o cupă de șampanie și pentru a le ura sărbători fericite. S-a băut și bere Heineken. Momentul a coincis și cu convocarea arbitrilor din Divizia Națională, care au venit să-și ridice noul echipament, astfel că, pe culoarele FRF, era forfotă mare. De luni, federația este practic închisă doar cîțiva angajați urmînd să vină pentru a face de gardă. Supărată că nu a fost premiată de MTS și APS, Gimnasta Gina Gogean a amenințat că se va retrage din activitatea competițională Clasamentul celor mai buni sportivi români ai anului 1996, realizat de Ministerul Tineretului și Sportului împreună cu Asociația Presei Sportive din România, a creat mari nemulțumiri în rândurile Federației Române de Gimnastică. Gina Gogean, gimnasta care a adus anul acesta nu mai puțin de nouă medalii României (două la Campionatul Mondial din Puerto Rico, trei la Campionatul European de la Birmingham și patru la Olimpiadă), nu a fost inclusă pe lista celor mai buni sportivi. Pe acest motiv, Gina a amenințat cu retragerea din activitatea competițională, acuzind faptul că nimeni nu-i ia in seamă aceste rezultate, rod al unei munci titanice. Președintele FRG, Nicolae Vieru, ne-a declarat că, in cursul acestei dimineți, va purta o discuție cu noul ministru al sportului, Sorin Stanescu, pentru a se acorda măcar un premiu special pentru Gina Gogean. „Este inadmisibil să iași pe dinafară un copil, care a muncit lalumină pentru aceste medalii. Să nu uităm faptul că, înainte cu o lună de Olimpiadă, Gina se afla pe masa de operație, ea fâcînd un efort fizic extraordinar pentru a cuceri cele patru medalii. Prin retragerea Ginei din activitatea competițională nu pierde numai federația ci și România. Miloșovici s-a retras, iar Gina rămîne pilonul de bază al echipei naționale. Ministrul trebuie să ia o măsură în acest sens”, ne-a mărturisit ieri Nicolae Vieru. CECILIA MARTA VASILESCu Mircea Cezar Ionescu: „Parcă aș fi Uiescu cînd a căzut de la piliere, așa s-a scris despre mine în ziare“ Știrea difuzată joi de ofițerul de pre o al FRF, conform căreia Comitetul Executiv a hotârit desfacerea contractului de muncă lui Mircea Cezar Ionescu, pentru încălcarea regulamentului transferărilor în cazul lui Adrian Ilie, s-a dovedit inexactă. De fapt, în Comitetul Executiv s-a lansat doar propunerea ca M.C. Ionescu să fie dat afară, în cazul în care se dovedește că a greșit, urmînd ca decizia să o ia consiliul de conducere al FRF. Cum de la Mircea Sandu nu a venit nimic oficial în acest sens, cel căruia i se mai spune „Zimbrul” își continuă activitatea în cadrul FRF. „Parcă aș fi Iliescu cînd a căzut de la putere, așa s-a scris despre mine în ziare. Adevărul e că nu am făcut nimic care să contravină legii. Am operat în fișa jucătorului Adrian Ilie conform cu cele două contracte încheiate între Electroputere și Steaua, consemnînd data cînd au fost depuse actele pentru ca Adrian Ilie să devină jucător definitiv al Stelei. Cum fotbalistul juca deja, la Steaua sub formă de împrumut, nu am mai trecut în fișă data de cînd el devenea jucător definitiv al clubului militar. De această omisiune s-a prevalat conducerea Stelei, care acum a propus sancționarea mea. Eu cred că voi primi o sancțiune pentru aceasta, dar în nici un caz nu voi fi dat afară", ne-a spus ieri. Mircea Cezar Ionescu RAZVAN JELESNEAC FLORIN GONGU „Zimbrul" Mircea Cezar Ionescu nu mai e pe cale de dispariție Potrivit revistei „Stadion Magazin" Surîn cum susține ci a fist namii de Güatasaray Istanbul , 11 ISO È Mari, patra a, jutai" un meci din Gupa UEFA De curînd a apărut în peisajul publicisticii românești o nouă revistă lunară, intitulată „Stadion Magazin". Directorul Nicu Gheară și redactorul-șef Dumitru Vișan propun cititorilor, încă din primul număr, subiecte atractive, cum ar fi ,un interesant interviu cu antrenorul Sorin Cîrțu (care dezvăluie cum a refuzat să ia 10 000 de dolari de la echipa turcă Galatasara, Istanbul," pentru a „blătui" un meci din Cupa UEFA) și tenismanul Michael Stich, anchete de sfîrșit de an, integrame etc. Șapte cititori care au participat la ancheta sportivă inițiată de „Evenimentul zilei“ au rămas în cursa pentru marele premiu - un milion de lei In cursa pentru cîștigarea premiilor anchetei „Sportivii anului 1996", organizată de „Evenimentul zilei", au rămas șapte cititori : Chiriță Constantin (București), Constantin Cătălin (Curtea de Argeș), A. Ichim (Cîmpina), Madoncescu Laurențiu (Drobeta-Tr. Severin), Nica Ion (București), Stoean Floarea (București) și Vasilescu Nicolae (București. Deși au trimis pe adresa noastră răspunsuri corecte, Toma Nicolae (București) și Nica Claudius-Virgil (București) au fost descalificați, scrisorile lor fiind expediate după data limită stabilitâ inițial - 12 decembrie 1996. Printr-o tragere la sorți care va fi efectuată mîine, la sediul redacției noastre, de Gabi Balint (antrenorul secund al reprezentativei de fotbal a României), vor fi desemnați cei trei finalști recompensați, după cum urmează : premiul I - un milion de lei , premiile II și III - cîte 100 000 de lei. Rin iaraia ferita si seutari m, îi Miau Open, pilii tarate Erat Irin al anului Pentru jucătoarea de tenis Raluca Sandu (fiica președintelui FRF, Mircea Sandu), începutul sezonului viitor va însemna, practic debutul său în competiția senioarelor. Clasată între primele 200 de jucătoare ale lumii, Raluca debutează într-un turneu WTA chiar la celebrul Australian Open, primul turneu de Grand Slam al anului. In altă ordine de idei, juniorii români care au participat la ediția din acest an a turneului „Orange Bowl" (veritabilul Campionat Mondial al tinerilor jucători) au părăsit competiția, cu o singură excepție, Dacian Crăciun, care va evolua în sferturi în acest week-end. Pentru a-și motiva sportivii, FR Tenis a decis ca juniorilor care nu acced în fazele superioare (n.r. - a se citi semifinală sau finală) nu li se vor returna banii cheltuiți pe biletul de avion și în perioada petrecută în Florida MIHAI IGIROSANU Carina Fotodui povestește ce a determinat-o să se mărite cu Dan: „A sunat într-o zi la ușă și, cînd l-am văzut așa înalt și bronzat, mi-am dat seama că îl iubesc“ Carina Potocianu F/ 22 de ani "faccei: Capricorn________ Steme, civilă: Căsătorită de __ 2 ani cu Dan Patrick Andreas (10 luni Ocupația, Mamă, cu normă întreagă 'ZtapAu, să călătorească Despre Carina Potocianu putem vorbi doar povestind peripețiile soțului, Dan, și ale copilului lor de zece luni, Patrick. Și aceasta nu pentru că ar fi o femeie lipsită de personalitate (dimpotrivă chiar — putem spune după ce am cunoscut-o), ci pentru că, mai ales de cînd a devenit mamă, își modelează timpul și preocupările după programul extrem de aglomerat al celor doi „bărbați“ (Dan și Patrick) din viața ei. Dar să o luăm cu începutul. Carina și Dan s-au cunoscut în timpul liceului, pe care amîndoi l-au făcut în Reșița. Chiar dacă la început adolescenta de atunci n-a prea fost fascinată de tinărul fotbalist, a existat un montant in care a fost sigură că vrea să facă parte din viața lui. ,-A surlat intr-o zi la ușă și, cind l-am văzut așa înalt și bronzat (de-abia se întorsese dintr-un turneu), mi-am dat seama că îl iubesc“. " S-au căsătorit în urmă cu doi ani, după o intimplare demnă de Cartea Recordurilor. Cu cîteva zile înainte de cununie, antrenorul de atunci al lui Dan a venit cu incredibila si neobișnuita idee ca mirele să nu apară in fața ofițerului stării civile. In schimb, să semneze o hirtie prin care declară că este de acord să o ia in căsătorie pe Carna. Cu multă muncă de convingere, nunta a avut loc cu tradiționala esență a ambilor soți. Imediat insă după ce ultimul invitat a părăsit petrecerea, Dan s-a întors la echipă în cantonament. Carina a învățat că, pentru a fi doamna Potocianu, trebuie să se obișnuiască cu lungile plecări ale soțului ei și, mai ales, cu absența lui in cele mai importante momente ale vieții. Al treia membru al familiei a apărut cu zece luni în urmă și a devenit imediat răsfățatul casei. Obișnuit cu chipurile bucălate ale copiilor care apar în filme, Dan mărturisește că a fost ușor deziluzionat văzindu-și pentru prima oară băiatul, care avea cam două killograme. De-abia se întorsese dintr-un turneu in Grecia și venise extrem de mîndru la spital cu o cameră video, să-și filmeze soția și puștiul. In primle luni, Carina a rămas in orașul natal Reșița, unde locuiesc socrii si cei mai buni prieteni, în ziua in care Patrick a implinit trei luni, s-au suit în avion și au plecat intr-o vizită în Germania, unde din 1993 sunt stabiliți părinții ei. Pe pașaportul Carmei a fost atașată și o fotografie a însoțitorului ei in scutece și hăinuțe, ținut în brațe de mamă, binemelss. De cînd a născut, singura evazae a Carmei din dificila meserie de mamă a fost plimbara în Belgia cu soțul ei, pentru meciul cu FC Bruges: „Nici nu-mi venea să cred că pot să beau o cafea de la un cap la altul fără să fiu întreruptă. Oricum, în meciurile lui Dan Îmi place să mă duc și la București“. Cea mai mare cornă a Cainei în momentul de față este să se odihnească după plac, să recupereze nopțile nedormite din ultimele zece luni. Speră să poată face asta de Sărbători, pe care le vor petrece toți trei in Germania, la părinții ei. SORINA lONlTi DOCHITA MOSOIANl In imagine, Carina si Patr'!;-Andreas Potocianu Ministrul n-a venit la inaugurare ieri, Federația Română de Atletism a inaugurat pe stadionul „Iolanda Balaș“ (fost „Tineretului“) un monument închinat amintirii atleților care au concurat de-a lungul timpului pe această arenă. Placa a fost comandată și plătită de un român stabilit în străinătate și conține numele a 25 dintre cei mai mari atleți pe care i-a avut România. Evenimentul a constituit și „debutul" in lumea sportului pentru noul titular al portofoliului MTS, avocatul Sorin Stănescu. Acesta, deși a fost invitat și a promis că va fi prezent, a telefonat că nu mai poate veni dar numai după ce toți cei prezenți s-au așteptat circa 20 de minute. (MATEI UDREA) Constantinovici — nr. 1 în Ginești Pe adresa redacției noastre a sosit, ieri, un fax expediat de clubul Rapid, în care sunt nominalizați cei mai buni 5 jucători ai echipei de fotbal din turul acestei ediții de campionat. Iată clasamentul : 1. Florin Constantinovici ; 2. Nicolae Stanciu ; 3. Dumitru Tiițău ; 4. Mugur Bolohan ; 5. Cezar Zamfir. Atlanta la pătrat 256 de pagini, preț 8800 de lei, editura „Number One SRL“ — iată elementele reci ale unui volum cald : „Teroare și Triumf, de Luminița Paul, Andrei Nourescu și Cătălin Tolontan. Așadar, o bancnotă de 10.000 de lei pentru a trăi, cu sufletul la gură, fabuloasa aventură a Olimpiadei de la Atlanta. Și, in plus, vă mai rămîn 1200 de lei pentru un tub de „Distonocalm". Veți avea nevoie, pentru că volumul te șochează, te năucește, te îmbolnăvește.ALIN PASCUL Este sare să ajute Joi, fotbaliștii de la Chindia Tirgoviște și-au primit salariile, urmînd ca pe 27 decembrie să le fie plătite primele restanțe. Pesimiști pînă acum, jucătorii au prins un pic de curaj, observind că, deși nu mai este campanie electorală, primarul Eize dorește ca instituția în fruntea căreia se află să se implice activ în redresarea situației. Gheorghe Chivu care va rămâne în funcția de președinte de onoare al clubului îi va anunța pe data de 10 ianuarie pe băieți dacă vor fi cu adevărat susținuți financiar sau vor fi nevoiți să-și caute echipe. (CRISTIAN ZAGARADNIUC) Arbitrii, în noul echipament La cursul de instruire a arbitrilor de fotbal din Divizia Națională, programat in perioada 13 — 15 februarie 1997, nu vor fi prezenți „cavalerii fluierului“ care promovează anul acesta pe lista FIFA. Motivul il constituie participarea la o conferință destinată arbitrilor de centru care tocmai au primit ecusonul internațional. Cursul respectiv va avea loc la Nicosia (Cipru), în aceleași zile cu cel al FRF. Pînă la finele anului, sunt așteptate confirmările de promovare in lotul FIFA pentru Sorin Corpodean, Viorel Anghelinei, Florin Chivulete, Constantin Zotta, dar nu este exclusă vreo modificare de ultim moment Pe de altă parte, ieri, de la sediul FRF, arbitrii din DN si-au ridicat noul echipament confecționat de firma „Uhlsport“. Reamintim că moderna vestimentație i-a costat cîte 500 de mărci. (CRISTIAN VLAD) Selecționata de fotbal a Europei Berti Vogts, antrenorul selecționatei Europei, care va inbi ivi pe 29 ianuarie, la Lisabona, o selecționată similară a Africii, a dat publicității lista celor 21 de jucători convocați. Portari — David Seaman (Arsenal Londra), Peter Schmeichel (Manchester United) ; fundași — Matthias Simmer (Borussia Dortmund), Ciro Ferrara (Juventus Torino), Paolo Maldini (AC Milan), Christian Ziege (Bayern München), Radoslav Lazal (Schalke 04), Gary Neville (Manchester United) ; mijlocași — D'lier Deschamps (Juvenus Torino), Marcel Desaille (AC Milan), Pavel Nedved (Lazio Roma), Ronald de Boer (Ajax Amsterdam), Zvonimir Boban (AC Milan), Steve ( Manamar (Liverpool), Alessandro Del Piero (Juventus Torino), Rui Costa (Fiorentina), Andreas Möller (Borussia Dortmund) ; atacanți — Jurgen Klinsmann (Bayern München), Alen Boksii (Juventus Torino), Joao Pinto (Benfica), Alan Shearer (Neucastle). (CMV) Mureșan I-a „nimicit“ pe Duckworth Echipa baschetbalistului român Ghiță Mureșan, Washington Bullets, a ciștigat, ieri-noapte cu 102—93, meciul jucat la Los Angeles contr formației locale Clippers. Deși nu a evolua decît în 25 din cele 48 de minute ale partidei, ardeleanul a realizat 14 puncte (5 coșuri din 6 aruncări din acțiune, plus 4 aruncări libere din 4 încercări), 8 recuperări , un „capac“ și o intercepție. Adversarul său direct, Kevin Duckworth, a , izbutit“ două puncte și o recuperare. In celelalte jocuri disputate ieri-noapte in NBA au fost înregistrate următoarele rezultate : Toronto Raptors — Milwaukee Bucks 96—93 ; Charlotte Hornets — Chicago Bulls 72—93 ; Miami Heat— Utah Jazz 87—94 (după prelungiri) ; Houston Rockets — San Antonio Spurs 101—115 ; Vancouver Grizzlies — Dallas Mavericks 98—105 ; Sacramento Kings — Minnesota Timberwolves 112—105. In Atlantic Division, Washington se situează pe locul al treilea, cu 12 victorii și 12 înfrângeri. (LAURENTIU MANOLACHE] Divorț Induram — .Banesto“ Miguel L'havarry, directorul echipei cicliste spaniole „Banesto", a declarat că nu va mai conta în viitorul sezon pe Miguel Indurain. Relațiile dintre Indurain și „Banesto“ s-au degradat duă ce cvintuplul campion al Turului Franței a fost forțat să participe la Turul Spaniei,mpotrivi voinței sale, competiție pe care a încheiat-o cu un abandon și multe alte neplăceri. Aflat în catarea unei echipe. Induram se pare că va semna pentru „Once“, sub culorile căreia intenționează să concureze atît ,la Turul Franței cit și în Turul Spaniei. Singura problemă care s-ar pune este aceea de a desemna liderul echipei, intrucît „Once“ mai are in tot alți doi cicliști de valoare, francezul Laurent Jalabert și elvețianul Alex Zuelle. (C.M.V. Olițelor: 100 CINIT0K TTTxj Bm. 1369 @ 21D~C714BaiE 1996 Pagina 11