Evenimentul Zilei, iulie 2005 (Anul 14, nr. 4138-4168)

2005-07-20 / nr. 4157

SPORT Adrian Mutu, tratat cu compasiune Atacurile fotbalistului de la echipa italiană Juventus Torino la adresa jucătorilor din generația de aur au primit o ripostă civilizată Wlatei Lidrea Neașteptatul atac lansat de Adi Mutu la adresa generației de aur a stârnit, în egală măsură, stupefacție și indignare. „Briliantul“ a afirmat, într-un interviu acordat postului TVR î și difuzat luni seară, că nu înțelege de ce li se spune lui Hagi și coechipierilor săi „generația de aur“ deoarece n-au câștigat nimic. Mai mult, proaspătul însurățel nu-și explică prezența lui Cristi Chivu la meciul România ‘94-Brazilia ‘94 întrucât actualul căpitan al naționalei n-a făcut parte din echipa de la Mondialele din SUA. „Baciul“, răspuns elegant Primul care a răspuns a fost Gică Popescu, organizatorul galei: „Pe Chivu l-am invitat cu o zi înaintea partidei, după ce am văzut donația pe care a făcut-o sinistraților din Moldova. Eram convins că prezența lui va aduce beneficii la Seara Campionilor, dovadă că tricoul lui s-a vândut cu 22.000 de euro. Gândiți-vă că fără el se strângeau cu 22.000 de euro mai puțin pentru victimele inundațiilor“. „Baciul“ s-a abținut însă de la o replică în privința celeilalte afirmații: „Am mai discutat cu Mutu în ultima vreme și nu mi s-a părut să aibă ceva împotriva noastră. E și greu să aibă el ceva împotriva noastră! Dar nu mă interesează ce a zis Mutu“. Cel vizat, Cristi Chivu, s-a rezumat la a spune că „a fost o onoare să fiu invitat la acel meci. N-am făcut parte din generația de aur, dar puteam oare să refuz așa ceva?“ „Se simte frustrat“ Dan Petrescu l-a ajutat pe Mutu în urmă cu doi ani, când s-a transferat de la AC Parma în Anglia, la Chelsea Londra. Acum nu vrea să mai audă de „Briliant“: „Altă treabă n-am decât să comentez ce-a zis el?“ Florin Prunea s-a inflamat și el: „Are dreptate când spune că n-am câștigat nici o medalie de aur și că n-ar trebui să ne numim așa. Cred că se simte frustrat, există o mare presiune pe el și pe restul jucătorilor din generația de azi. Dar el, jucând la o echipă ca Juventus, ar trebui să reziste. Ar trebui să vorbească despre generația actuală, că despre generația noastră vorbesc suporterii, presa... Are cine! Oricum, pentru noi importante ce spun fanii, nu ce zice Mutu!“ Dorinei Munteanu a avut o replică ponderată: „Aceste lucruri sunt copilărești! Generația mea a demonstrat prin fapte, nu prin vorbe. La vorbe și miștouri suntem toți campioni mondiali. Pe noi ne-au caracterizat rezultatele. N-am câștigat nici o medalie, dar va trece mult timp până vor reuși alții performanțele noastre. Cu asemenea afirmații nu se poate face treabă, când naționala trece printr-o criză. Nu e frumos să-și atace colegii“ . OBRĂZNICIE. „Briliantul“ a pus sub semnul întrebării performanțele foștilor tricolori =scT roo c■03 Un crearea Sub influența prafurilor, Ionuț Lupescu, cel care l-a avut sub „aripă“ pe Mutu la Dinamo, a încercat să se abțină: „Am probleme mult mai importante decât să comentez ce-a zis Mutu! A fost coleg cu mine. Tocmai de aceea, știind ce-i poate capul, nu vreau să comentez“. Virulent a fost, în schimb, Jean Vlădoiu: „Cred că era sub influența prafurilor când a vorbit despre noi așa! De unde să știu eu ce are el cu generația de aur? De fapt, nici nu mă interesează ce declară Mutu și nu mă interesează nici el ca persoană Cine e Mutu, până la urmă? Exemplul cel mai elocvent este dat de faptele lui. Eu cred că-l băgăm prea mult în seamă Pentru mine e inexistent, ca și pentru restul echipei naționale din ‘94. E un zero barat!“. DECIZIE Mirel Rădoi rămâne pedepsit Căpitanul Stelei n-a convins pe nimeni că ar fi nevinovat Mirel Rădoi, căpitanul echipei de fotbal Steaua, rămâne suspendat pentru patru meciuri, fiindcă a părăsit cantonamentul echipei naționale înaintea jocului cu Olanda din preliminariile Campionatului Mondial. Comisia de Apel a respins ieri, cu unanimitate de voturi, memoriul depus de jucător și a păstrat decizia Comisiei de Disciplină, patru meciuri de suspendare și o amendă de 1.370 de euro. Hotărârea s-a luat în baza articolului 126, punctul 1, litera c, din Regulamentul Disciplinar. Astfel, Rădoi va lipsi la Supercupa României, programată pe 31 iulie, contra formației Dinamo, și în primele trei etape ale viitorului campionat (cu FC Argeș - în deplasare, FC Național - acasă și Poli Timișoara - în deplasare). Mirel Rădoi a venit în fața comisiei însoțit de Valeriu Argăseală, directorul executiv al clubului din Ghencea, și de avocatul Cătălin Ciubotă. Fundașul a refuzat orice comentariu și înainte, și după ce a primit sentința. Pentru a nu-l supăra pe finul lui Gigi Becali, nici însoțitorii săi n-au scos o vorbă. Rădoi a stat pe primul scaun în fața comisiei și a plecat fără să salute după ce a primit vestea că suspendarea rămâne valabilă Regulamentul se va schimba Constantin Ion, președintele Comisiei de Apel, a întărit ideea că regulamentul are unele lacune și că nu poate fi aplicat unitar. De exemplu, un fotbalist care evoluează în străinătate și care ar pleca de la echipa națională nu ar putea fi suspendat la meciurile din campionatul țării respective. „La viitoarea Adunare Generală vom propune schimbarea regulamentului. Mereu apar situații noi, la care cei care au întocmit legile nu s-au gândit. De aceea, trebuie să li se aducă mereu îmbunătățiri“, a explicat Son. Constantin Son a adăugat că, dacă jucătorul și-ar fi recunoscut greșeala, suspendarea lui ar fi putut fi redusă. „L-am chemat la audieri să vedem dacă-și menține declarațiile, să vedem dacă are o conduită corespunzătoare și dacă manifestă părere de rău, ca să luăm în considerare reducerea suspendării pentru circumstanțe atenuante. Dar el și-a menținut declarația că a plecat cu acordul selecționerului. Am avut probe clare: declarația selecționerului Victor Pițurcă, declarațiile «secunzilor» Iovan și Boldici, precum și a doctorului Pompiliu Popescu“, a menționat Ion. Nemulțumiri în Ghencea Mai mulți jucători de la Steaua vor să depună memorii la Liga Profesionistă de Fotbal pentru a-și recupera restanțele financiare pe care clubul le are față de ei din campionatul trecut. „Pe de o parte, le e frică săși ceară drepturile. Ei știu însă că, dacă în termen de 60 de zile nu depun memoria, nu mai pot apela la nici un for din fotbalul românesc. Trebuie să se grăbească, dacă vor să fie siguri căîi iau banii. Gigi Becali ar putea să le tragă clapa“, a declarat un apropiat al grupării „roș-albastre“. (Octavian Cojocarii) CFR CLUJ A încurcați de Turul Franței Conducerea echipei de fotbal CFR Cluj n-a găsit locuri de cazare la Saint-Etienne, deoarece duminică, ziua manșei a doua din turul trei al Cupei UEFA Intertoto, în orașul francez se va desfășura o etapă din Turul Franței la ciclism. Clujenii vor pleca sâmbătă, la ora 18:00, și nu vor mai face antrenamentul oficial. în meciul tur, scorul a fost 1-1. „Am avut probleme cu cazarea. Vor fi sute de mii de oameni la Saint-Etienne, pentru Turul Franței. Am reușit cu greu să găsim un hotel liber, la 15 kilometri, pe autostrada spre Lyon“, a declarat Iuliu Mureșan, președintele „feroviarilor“. Elevii lui Dorinel Munteanu vor fi încurajați de 16 suporteri. Clubul ardelean a donat ieri 100 de milioane de lei sinistraților din zona Moldovei și a promis că acest gest se va repeta. (Mircea Maier) HUBLICITATI MEDIE CITITORI PE APARIȚIE (mnii cititori) 350 30G 25 20C 150 mn si 301.0 169.4 Ziarul Financiar DE 12 ANI LIDERUL PUBLICAȚIILOR ECONOMICE înî.Ii Adevărul Economic 57.S Banii Noștri iuRSA: Studiul National de Audientă, 3 mai 2004 - 24 aprilie 2005, BRAT. Universul studiului: rapulatia cu vârsta între 14 și 64 de ani ce locuiește în orașe cu mai mult de 50.000 locuitori, 6.217.978 persoas Capital Finaliste VICTORIE. Echipa de junioare a României, formată din Elizabeta Samara, Daniela Dodean și Andreea Mămăligă, s-a calificat luni seară în finala Campionatelor Europene de tenis de masă competiție găzduită de Praga. In semifinale, româncele au trecut de Rusia, scor 3-1, Dodean obținând două victorii, iar Samara una. Finala s-a disputat aseară, după închiderea acestei ediții. (Luminița Grigore) Hagiu, supărat ÎNFRÂNGERE. Vlad Hagiu, antrenorul echipei naționale de polo a României, este necăjit că elevii săi nu i-au respectat indicațiile în meciul cu Ungaria, scor 4-14, disputat luni seară, în Grupa C, la Campionatul Mondial de la Montréal. „Le-am spus jucătorilor să nu-i lase pe unguri să-și facă jocul. Sunt supărat și din cauza scorului“, a declarat tehnicianul. România înfruntă astă-seară Croația. (Luminița Grigore) Veste pentru Steaua ADVERSARA. Steaua București va afla astă-seară numele echipei pe care o va întâlni în turul doi preliminar din Liga Campionilor. FC Shelbourne (Irlanda) va înfrunta pe teren propriu formația nord-irlandeză FC Glentoran, în manșa a doua din prima rundă de calificare în meciul tur, Shelbourne s-a impus cu scorul de 2-1. (Luminița Grigore) Alături de sinistrați SPRIJIN. Un teledon pentru sinistrații din Moldova va fi organizat vineri, 22 iulie, de cotidianul „ProSport“, în redacția ziarului, pentru a răspunde la telefon celor care doresc să facă donații, se vor afla, printre alții, antrenorii Octavian Belu, Mariana Bitang, Dan Grecu, Ivan Patzaichin, foștii și actualii sportivi Gabriela Szabo, Marius Urzică, Elisabeta Lipă, Doina Ignat, Constanța Burcică, Viorica Susanu, Veronica Cochelea. Supercupa, scumpă BILETE. Federația Română de Fotbal a anunțat prețurile tichetelor care vor fi puse în vânzare pentru Supercupa României. Partida dintre Steaua, campioana „en-titre“, și Dinamo, câștigătoarea Cupei, se va disputa duminică, 31 iulie, pe stadionul „Cotroceni“, de la ora 21.00. Cele 12.000 de bilete au prețuri cuprinse între 150.000 de lei (la tribuna a doua și peluze) și 400.000 de lei (la tribuna întâi), Sabau avanseaza CALIFICARE. Răzvan Sabău a acces ieri în turul al doilea al turneului de la Stuttgart. în runda inaugurală, tenismanul român l-a învins pe argentinianul Carlos Berlecq, scor 6-2,6-2, și va da piept, în turul secund, cu cehul Jiri Novak. Pentru această performanță, Sabău va primi trei puncte ATP și 4.220 de euro. (Luminița Grigore) Evenimentul zilei I Miercuri, 20 iulie 2005 ! 15