Evenimentul Zilei, august 2005 (Anul 14, nr. 4169-4199)

2005-08-27 / nr. 4195

SPORT „Trebuie sa-i căsăpim“ Stelistul Victoraș Iacob așteaptă cu nerăbdare „dubla“ cu Valerenga Oslo Octavian Cojocaru Steaua n-a scăpat de „blestemul“ norvegian. După ce Rosendorg Trondheim le-a blocat accesu în grupele Ligii Campionilor elevii lui Oleg Protasov au un an adversar din Țara fiordurilor înainte de accesul în grupele Cupei UEFA Valerenga Oslo. Echipa la care evoluează cunoscuții Stefan Iversen și Tore Andre Fio a avut, în campionat, o evoluție mult mai bună decât Rosenborg, ocupând locul doi în întreaga istorie a participărilor în cupele europene, „roșalbaștrii“ n-au avut niciodată întâlniri cu echipe din Norvegia, iar în acest sezon au ajuns la cel de-al doilea adversar din această țară. Steaua ar mai fi putut întâlni formațiile Rennes, Domzale, Vitoria Guimaraes sau Krîlia Sovietov dar sorții au decis tot o echipă nordică. I Victoraș, îți era dor de o nouă deplasare în Norvegia? Norvegia mi-a mâncat sufletul. Am văzut cu cine am picat. Mergem să ne luăm revanșa după eșecul cu Rosenborg. Trebuie să trecem peste acel șoc. Asta e viața, nu trebuie să fim supărați la infinit. E bine că avea primul meci în deplasare și trebuie să căsăpim acolo. E un lucru bun că jucăm returul în Ghencea Ce știi despre Valerenga? Sunt mai bine clasați decât Rosenborg în campionat. Sunt pe lool doi și se bat la titlu. Au fotbaliști care au jucat ani la rând la echipe mari din Anglia. Ar putea surveni un complex în fața nordicilor? Am pierdut un meci. N-avem de ce să vorbim de un complex în fața norvegienilor. Nu mi-e frică, dar nu trebuie să-i subestimăm. înainte de partidele cu Rosenborg, am avut gura spurcată. Am zis că nu mi-eu teamă de Rosenborg, ci de noi și de ghinion Acum spun doar că batem . Cum crezi că ar fi meciurile din grupele Cupei UEFA, față de cele din Liga Campionilor? Calificarea în Ligă ar fi fost fantastică, dar și accesul în grupele Cupei UEFA ar reprezenta o performanță. Avem șanse să ajungem acolo SAtISFĂCUT Rekdal: „îi putem învinge" Kjetil Rekdal, antrenorul formației Valerenga Oslo, s-a arătat mulțumit de adversarul pe care l-au hărăzit sorții. „Sunt satisfăcut că întâlnim Steaua. Este foarte bine pentru noi. Dacă i-a bătut Rosenborg, îi putem învinge și noi Bineînțeles că voi cere informații despre Steaua chiar de la Trondheim“, a declarat fostu internațional norvegian pentru site-ul oficial al clubului din Oslo Meciul tur va avea loc la Oslo, pe 15 septembrie, iar returul, la București, pe 29 septembrie. Ne calificăm o sută la sută Nu mi-e frică de norvegieni îi batem și la ei, și în Ghencea. Obiectivul e calificarea în primăvara europeană, Gigi Becali, patron Steaua ”distundt LIDERI. Steffen Iversen (plan îndepărtat) și Tore Andre Fio, atuurile grupării nordice a IU Ö o UL VALERENGA OSLO (Norvegia) * Anul înființării: 1913 “ Președinte: Kjetil Siem * Stadion: Ullevaal . Capacitate: 25.571 de locuri Culori: roșu și albastru *Antrenor: Kjetil Rekdal * Palmares: patru titluri de campioană a Norvegiei, trei Cupe ale Norvegiei * Cum s-a calificat: eliminată din Liga Campionilor (1-0 și 4-1 cu Haga, în turul doi preliminar, 1-0 și 0-1,3-4 la penaltyuri cu FC Bruges, în turul trei preliminar) și retrogradată în Cupa UEFA ' Linie de clasament după 18 etape: 17 10 4 3 28-17 34p (locul 2) * întâlniri cu echipe din România: Cupa Campionilor Europeni (1982/1983) - 1-3 la București și 2-1 pe teren propriu cu Dinamo (primul tur), Cupa Cupelor (1998/1999) - 2-2 la București și 0-0 pe teren propriu cu Rapid (turul doi) Curiozități. Printre vedete se numără Tore Andre Flo, care a evoluat la echipe celebre, precum Chelsea Londra și Glasgow Rangers. La Valerenga a jucat și John Carew. Echipa-tip: Arason - Skiri, Muri Jonhsen, Wähler - Dos Santos, Holm, Gashi, Grindheim - Tore Andre Flo. Iversen GIULEțTENII VOR ÎNFRUNTA FAIMOASA FORMAȚII OLANDEZA FEYENOORD ROTTERDAM Misiune imposibilă pentru Rapid Octavian Cojocaru Rapid a fost cea mai ghinionistă echipă românească la tragerea la sorți a Cupei UEFA. Echipa lui Răzvan Lucescu va întâlni celebra grupare olandeză Feyenoord Rotterdam, cel mai tare adversar dintr-o grupă de capi de serie din care mai faceau parte FC Basel, FC Sevilla, Dnepr Dnepropetrovsk și Sampdoria Genova Primul meci va avea loc în deplasare, pe 15 septembrie, iar returul în Giulești, pe 29 septembrie. Există un punct comun între Rapid și Feyenoord: Ioan Ovidiu Sabău, fotbalist care a îmbrăcat tricourile ambelor echipe. Giuleștenii au un avantaj neașteptat în „dubla“ cu Feyenoord, meciul tur, programat pe stadionul „De Kuip“, se va desfășura cu porțile închise. La ultima prezență a olandezilor în cupele europene, în „șaisprezecimile“ ediției precedente a Cupei UEFA, la partida Feyenoord - Sporting Lisabona, scor 1-2, suporterii gazdelor au provocat incidente care au dus la întreruperea meciului timp de 15 minute. loț Kl Bvn B cu Mnpv. „Feroviarii“ au urmărit tragerea la sorți în cantonamentul de la baza Pro Rapid și au fost cuprinși de nervozitate. Toți ar fi vrut a adversar echipa ucraineană Dnepr Dnepropetrovsk „Niciunul dintre posibilii adversari nu era ușor de abordat, dar Feyenoorc este peste toate celelalte“, crede fundașii Ionuț Rada. MwwwSwMNmwtadt. „Am căzut cu cel mai greu adversar posibil Feyenoord este favorită, dar avem și nui șansa noastră. Am avut mereu prestați bune în fața echipelor cu nume mari precum FC Liverpool, PSG și Anderlecht dar de fiecare dată ne-am consolat ci ideea că am căzut de pe un cal frumos. Ai fi cazul să obținem acum și o calificare“ a spus mijlocașul Marius Măldărășanu. „Șansele sunt egale, pentru că pornim de la ea. Nu joacă numele și palmaresele. Avem și noi ceva experiență în cupele europene și ar cam fi cazul să obținem o mare performanță“, a adăugat căpitanul Vasile Maftei. „întâlnim o echipă cu firmă în Europa. După jocurile echipei naționale cu Olanda, în preliminariile Campionatului Mondial, ne propunem o revanșă pentru fotbalul românesc. Nu vom fi un adversar facil pentru olandezi“, a încheiat președintele Dinu Gheorghe. <. Q. Eo CC Ö o PERICOL Dirk Kuyt, un atacant a cărui forță a simțit-o și echipa națională a Românie CUPA UEFA TURUL 2 PRELIMINAR Manșa secund: (în tur 0-3] Marcatori: Naumov (40)/Vasilache (58) Kfarwar: Kmetovski 5 - Gligorov 5, Brankovici 6 Sekulovski 5, Tanevski 5 - Braga 6, Masev 4 (50, Rostovski 5), Gligorovski 6, Da Silva 6 - Tricovski 5 Naumov 7. Antrenor: Vujadin Stanojkovic ***!»*& Mincă 5 - M. Constantin 5, Perjă 5, Rada 5 - Bădoi 5 (73, Artiom Karamian 5), E. Dică 5, Măldărășanu 5 (76 N. Grigore), I. Stancu 6 - Ilyeș 6, Mara 4 (51, Vasilache 7) - Buga 5. Antrenor: Răzvan Lucescu Stadion: „Gradski‘-Skopje; Spectatori: 1.000; Arbitri: Janos Magyebiro 6 - Tibor Vamas 6, Zsol Szpistak 6 (toti din Ungaria) ,1-3 12 I Sâmbătă, 27 august 2005 I Evenimentul zilei SKOPJE N-au ieșit din pasa neagră Rapid s-a calificat în turul întâi a Cupei UEFA, după ce joi seară a terminat la egalitate, scor 1-1, meciul susținut în deplasare cu Vardar Skopje. „Vișiniii“ s-au calificat cu scorul general de 4-1, după ce, în meciul tur, învinseseră cu 3-0. Giuleștenii au avut o primă repriză mizerabilă, în care nu și-au creat nicio ocazie mare de gol. Echipa din Grant s-a trezit după introducerea pe teren a lui Ciprian Vasilache, cel care a adus egalarea și a spălat rușinea rapidiștilor. FEYENOORD ROTTERDAM (Olanda) Anul înființării: 1908 Președinte: Jorien Van Den Herik Stadion: De Capacitate: 51.133 de locuri Culori: roșu, alb și negru Antrenor: Erwin Koemann Palmares: 14 titluri de campioană a Olandei, zece Cupe și două Supercupe ale Olandei: Cupa Campionilor Europeni (1970), Cupa UEFA (1974 și 2002), Cupa Intercontinentală (1970) Cum s-a calificat direct in turul întâi * Linie de clasament in sezonul trecut: 34 19 5 10 90-51 62p (locul 4 întâlniri cu echipe din România: Cupa Campionilor Europeni (1970/1971) -1-1 la Rotterdam și 0-0 în deplasare cu UTA în primul tur: Cupa Campionilor Europeni (1971/1972) - 3-0 la București și 2-0 la Rotterdam cu Dinamo în turul doi Curiozități. Mottoul echipei Feyenoord este „Geen Woorden Maar Daden“ (Nu cuvinte, ci fapte). Imnul stadionului este „I Will Survive“ melodia fiind cântată la fiecare gol înscris pe teren Dropriu Echipa-tip: Lodewijks - Saidi, Greene Bahia - Ghaly, Schreuder, Paauwe, Pardo - Boussaboun, Kuyt, Kalou mi, Cupa UEFA Rezultatele înregistrate jui Maccabi Petah Tikva - Baskimi 6-0 (în tur 5-0) . Meciul a fost arbitrat de centralul Mircea Salomir, care i-a avut ca asistenți pe Nicolae Marodin și Ionel Popa. Domzare - Ashdod FK Teplice - FC Minsk Dnepr Dnepropetrovsk Banants Dukla Banska - Grodlin Grodzisk Rijeka - Litex Loved Wisla Plock Grasshoppers Zürich Metalurg Donețk - Sopron ► Golul oaspeților a fost reușit de Alin Cotan . La Metalurg, Daniel Florea a jucat tot meciul, in timp ce Marian Aliuță a fost înlocuit în minutul 69. Zenit St Petersburg - Pasching Lokomotiv Plovdiv - OFK Belgrad Torshavn - Midtjylland Vardar Skopje - Rapid București Tromso - Eshiere 1- 1 (în tur 2-2) 2- 1 (în tur 1-1) 4-0 (în tur 4-2 0-0 (în tur 1-4) 2- 1 (în tur 0-1) 3- 2 (în tur 0-1) 2-1 (în tur 3-0) 3-2 la loviturile de Maccabi Tel-Aviv - APOEL Nicosia Viking Stavanger - Rhyl Levski Sofia - Publikum Omonia Nicosia - Dinamo București BATE Borisov - Krîlia Sovetov Allianssi - Brann Beșiktaș Istanbul- Vaduz * Ultimul gol al gazdelor a fost Daniel Pancu. FC Zürich - Legia Varșovia * La gazde, Iulian Filipescu , iar Mihai Tararache a fost soc minutul 81. Steaua Roșie Belgrad - Inter Zapresic . Echipa sârbă este pregătită e fostul antrenor de la Steaua București. Graz AK - Nistru Otaci 1-0 (în tur 2-0) Siroki Brijeg - Zeta 4-2 (în tur 1-0) Austria viena - Zilina 2-2 (în tur 2-1) Cork City - Djurgardens 0-0 (în tur 1-1) Carmarthen Town - FC Copenhaga 0-2 (în tur 0-2) Genk - Metalurg Liepajas 3-0 (in tur 3-2) rc Linfield - Halmstad 2-4 (în tur 1-1) Dundee United - Myllykosken 2-2 (în tur 0-0) Keflavik-Mainz 05 0-2 (în tur 0-2) . Echipele subliniate s-au calificat în primul tur din Cupa UEFA 1-1 (în tur 2-2) 1- 0 (în tur 1-2) 2- 2 (în tur 2-1) 1- 1 (în tur 0-3) 0-1 după prelungiri 11 metri (în tur 1-0 2- 2 după prelungiri (în tur 0-1) 2- 1 (în tur 1-0) 3- 0 (în tur 0-1) 2-1 (în tur 1-3) 0-2 (în tur 0-2) 0-2 (în tur 0-0 5-1 (în tur 1-0) marcat de 4-1 (în tur 1-0) bat tot meciul, de pe teren în 4-0 (în tur 3-1) e Walter Zenga Tragere la sorti Partidele din primul tur al Cupei UEFA Auxerre - Levski Sofia SV Hamburg - FC Copenhaga Slavia Praga - Cork City Metalurg Donețk - PAOK Salonic Dinamo București - Everton Myllykosken Pallo 47 - Grasshoppers Zürich Steaua Roșie Belgrad - Sporting Braga Germinai Beerschot - Olympique Marseille Bayer Leverkusen - ȚSKA Sofia ȚSKA Moscova - Midtjylland Vitoria Setubal - Sampdoria FC Sevilla - Mainz 05 FC Basel - Siroki Brijeg Feyenoord Rotterdam - Rapid București Hibernian - Dnepr Dnepropetrovsk Rennes - Osasuna Vitoria Guimaraes - Wisla Cracovia Krîlia Sovetov - AZ Alkmaar VfB Stuttgart - Domzale Valerenga - Steaua București Graz AK - Strasbourg Lokomotiv Moscova - Brann Bergen Palermo - Anorthosis Famagusta Halmstad - Sporting Lisabona Middlesbrough - Xanthi Skoda Maccabi Petah Tikva - Partizan Belgrad Aris Salonic - AS Roma Beșiktaș Istanbul - Malmö FF Litex Loved - Genk Banik Ostrava - Heerenveen Hertha Berlin - APOEL Nicosia Teplice - Espanyol Barcelona AS Monaco - Willem II Tilburg Viking Stavanger - Austria Viena Brondby IF - FC Zürich Lens - Groclin Tromso - Galatasaray Istanbul Bolton Wanderers - Lokomotiv Plovdiv Șahtior Donețk - Debrecen Zenit St. Petersburg - AEK Atena Feyenoord, la TV Sport UVE. tv Sport va transmite, mâine, de la ora 13.30, în direct, derby-ul dintre Ajax Amsterdam, echipa românilor Bogdan Lobonț și Nicolae Mitea, și Feyenoord Rotterdam (adversara Rapidului în Cupa UEFA), partidă contând pentru etapa a treia din campionatul Olandei. „Hane“, ca o furnicuță ITSHSv Victor Hănescu s-a calificat în sferturile de finală ale turneului de la New Haven, după ce l-a învins, joi seară, pe chilianul Nicolas Massu, cap de serie numărul 7, scor 6-4,6-4. Românul a obținut astfel a treia calificare consecutivă în această fază a unui concurs ATP, după reușitele de la Kitzbühel și Sopot. în turul următor, „Hane“ urma să dea piept aseară cu spaniolul Tommy Robredo, cap de serie numărul 4. Victor și-a asigurat 10 puncte ATP și 17.000 de dolari, care se adaugă la cei 340.000 de dolari câștigați anul acesta. (Marius Chican)