Evenimentul Zilei, iunie 2007 (Anul 16, nr. 4826-4854)

2007-06-29 / nr. 4854

SPO ' „Am cheltuit peste 4 milioane de euro. Consider că am investit banii eficient și că am făcut cea mai bună campanie de achiziții din istoria clubului nostru. Cred că suntem campioni la achiziții în România.“ Iuliu Mureșan președinte la CFR Clu Drumul steliștilor spre grupe începe astăzi Matei Udre. Steaua va afla astăzi adversarul pe care-l va întâlni în turul II din preliminariile Ligii Campionilor la fotbal. Vicecampioana României va intra în urna capilor de serie la tragerea la sorți care va începe la ora 13.00, la sediul UEFA de la Nyon Forul continental va deschide sezonul 2007/2008 cu tragerea la sorți a celor 14 meciuri din turul I preliminar. Partidele sunt programate pe 17/18 iulie (prima manșă) și 24/25 iulie. Urmează extragerea celor 15 meciuri din turul II preliminar, la care va lua parte și Steaua. Echipa pregătită de Gică Hagi are doar doua adversare mai cunoscute pe plan continental: Beitar Ierusalim și Zaglebie Lubin. Celelalte 12 locuri in urna outsiderilor vor fi ocupate de învingătoarele unor meciuri din turul I preliminar. Pentru a fi ma ușor de urmărit, în caseta alăturata am trecut, în turul II, cu steluță echipele favorite la calificare din primul tur preliminar. Dacă vreuna dintre formațiile aflate în poleposition va fi eliminată, locul va f luat de învingătoarea sa. Criteriul e valabil și pentru Dinamo Zagreb ș APOEL Nicosia. Cele două formați vor intra, dacă trec de turul I, în urna capilor de serie din turul II. Dacă vor fi eliminate, locul între favorite va fi luat de învingătoarele 1Partidele din turul II preliminar se vor disputa pe 31 iulie/1 august (prima manșă) și 7/8 august (revanșa). Dacă Steaua va accede în turul III preliminar - la care va participa și Dinamo -, își va afla adversarul pe 3 august; în turul III preliminar, Steaua ar fi cap de serie, în timp ce Dinamo va fi amplasată în urna outsiderilor. TURUL I PRELIMINAR Trialul echipelor mici Capi de serie: Dinamo Zagreb (Croația), APOEL Nicosia (Cipru), NK Domžale (Slovenia), IF Elfsborg (Suedia), FK Sarajevo (Bosnia), FK Ventspils (Letonia), MSK Zilina (Slovacia), Derr City (Irlanda), FH Hafnarfjordur (Islanda), FBK Kaunas (Lituania), Tampere United (Finlanda), Șeriff Tiraspol (Moldova), Olimpi Rustavi (Georgia), Pobeda Prilep (Macedonia) Outsideri: BATE Borisov (Belarus), SK Tirana (Albania), Levadia Tallin (Estonia), Piunik Erevan (Armenia), Khazar Lenkoran (Azerbaidjan), FK Astana (Kazahstan), Linfield Belfast (Irlanda de Nord), The New Saints (Țara Galilor), HB Torshavn (Insulele Feroe), F91 Dudelange (Luxemburg), Marsaxlokk (Malta), FC Rangers (Andorra), Murata (San Marino), Zeta Golubovci (Muntenegru) Notă: Prima manșă e programată pe 17/18 iulie, iar revanșa pe 24/25 iulie. Sport la TV Sport.ro Argentina - Statele Unite (Copa America), înregistrare spor.ro Paraguay - Columbia (Copa America), înregistrare Turneul de tenis de la Wimbledon Telesport Retrospectivă Liga 1 Unirea Urziceni - Farul Constanța (turneul amical „Cupa de vară“) Sport.ro Steaua - Apoel Nicosia (meci amical) Oțelul Galați - Dinamo București (turneul amical „Cupa de vară“) LHJIl.l I TURUL II PRELIMINAR Adversari facili pentru „roș-albaștri“ Capi de serie: Steaua București (România), Glasgow Rangers (Scoția) Șahtior Donețk (Ucraina), Beșiktaș Istanbul (Turcia), Levski Sofia (Bulgaria), Slavia Praga (Cehia), Rosenborg BK (Norvegia), Steaua Roșie Belgrad (Serbia), FC Copenhag (Danemarca), Dinamo Zagreb*, RC Genk (Belgia), Debrecen (Ungaria), FC Salzburg (Austria), APOEL Nicosia* Outsideri: Beitar Ierusalim (Israel, Zaglebie Lubin (Polonia), NK Domzale*, IF Elfsborg*, FK Sarajevo* FK Ventspils*, MSK Zilina*, Derry City*, FH Hafnarfjordur*, FBK Kaunas*, Tampere United*, Șeriff Tiraspol*, Olimpi Rustavi*, Pobeda Prilep Notă: Echipele însemnate cu steluță vor participa la turul II dacă se califică din turul precedent. Prima manșă e programată pe 31 iulie/1 august, iar returul pe 7/8 august. Pleacă Paraschiv Cel mai vechi component al Stelei ar putea semna cu gruparea italiană Rimini, care a terminat Serie B, în sezonul trecut, pe locul al cincilea Sorin Paraschiv, jucătorul cu cele mai vechi state în Ghencea din actualul lot, este foarte aproape de un transfer la formația Rimini, din Serie B. „Para“ ar urma să fie cedat italienilor contra sumei de 500.000 de euro, iar el ar urma sa încaseze, pentru fiecare dintre cei trei ani de contract, câte 300.000 de euro Dacă și jucătorul va accepta oferta, el va trebui să meargă săptămâna viitoare la Rimini, pentru vizita medicală. Cel care, în absența lui Mirel Rădoi a purtat adesea banderola de căpitan de echipă este unul dintre jucătorii care i-au solicitat patronului, încă din vară să fie lăsat să plece. Conducătorii clubului i-au fixat un preț de numai o jumătate de milion de euro, deoarece s-a considerat că și-a făcut datoria față de echipă ÎTCCI C?t ani în care a îmbrăcat tricoul „roșu-albastru“ „Para“ a refuzat să vorbească ieri despre acest transfer, dar luni, în prima zi de cantonament, a dat de înțeles că ar putea pleca. In schimb, față de prietenii săi din lot, „Para“ a fost ceva mai volubil. El s-a îmbrățișat cu Rică Neaga chiar în timpul antrenamentului de dimineață, în semn de despărțire. In schimb, oficialii prezenți la Kaprun susțineau ca habar n-au ce s-a discutat la București. ..Deocamdată e la noi, Adi Ilie, managerul general din Ghencea, a fost evaziv când a fost întrebat despre iminentul transfer: „Deocamdată, Paraschiv e la noi, avem nevoie de el și e netransferabil. S-a primit un fax cu o ofertă de 500.000 de euro, dar se va discuta și cu jucătorul, fiindcă e opțiunea lui. Apoi, mâine, când vor veni Vali Argăseală și Gigi Becali, va avea loc ședința decisivă. Steaua e un nume, a jucat în Liga Campionilor și nu este ușor să mergi în liga a doua“, a declarat „Cobra“. „Nu sunt eu în măsură să-i dau sfaturi lui Para ce echipă să aleagă. El trebuie să se sfătuiască numai cu ai lui. Eu nu știu ce aș face dacă aș avea vreo ofertă din liga a doua, fie și din Italia“, a punctat și fundașul central Dorin Goian. Din Kaprun Austria Octavian Cojocari pp IX TRANSFER, Paraschiv îi spune la revedere lui Hagi și pedalează spre Peninsulă „COBRA“ REFUZĂ „Poate o să mai joc doar un meci de retragere“ Gigi Becali s-a bătut cu pumnul li piept că Adi Ilie a fost legitimat ca jucător, pentru a plăti un impozit mai mic. Latifundiarul a garantat că fostul internațional va și juca, „fiindcă el își ascultă patronul“. Nici antrenorul Gică Hagi n-a dezvăluit clar dacă se va baza sau nu pe „Cobra“, chiar dacă acesta se antrenează câteodată cot la cot cu ceilalți elevi ai săi. Adi Ilie a lămurit ieri această problemă: „Poate o să mai joc, dar doar intr-un meci de retragere. Au probleme cu piciorul, de aceea mi-am și încheiat cariera. Talentul rămâne, dar fizic nu se mai poate. Niciodată nu m-am gândit să mă fac antrenor fiindcă e prea multă bătaie de cap“, „upera a dnfinirat că „Steaua“ nu și-a încheiat campania de achiziții, dar totu depinde de starea de sănătate a jucătorilor accidentați sau nerefacuți (Ghionea, Nicoliță, Badea și Cristocea). „Steaua nu are niciun post deficitar, dar depinde de cum va merge refacerea accidentaților. In funcție de asta vom mai aduce jucători, dar vor veni numai fotbaliști care să joace la Steaua și de care echipa are nevoie. Andrei Nazario se va prezenta mâine (n.r. - azi) la echipă, dacă nu va primi vreo ofertă. A făcut vizita medicală și va veni aici. Herea e pe lista noastră, dar nu vă pot spune mai multe; în România, prețurile jucătorilor au crescut foarte mult. Locul întâi la anul va cântări foarte mult, fiindcă asigură intrarea directă in grupele Ligii Campionilor, poate și de 20S62 2 A crescut asa prețurile fotbaliștilor. Lupta pentru titlu se va da în patru: Steaua, Dinamo, Rapid și CFF Cluj“, a spus Adi Hie. Fără Fenerbahce Numele posibilelor adversare din Liga Campionilor nu-i sperie pe „roș-albaștri“, care știu că oponenții se vor alege dintre formații slab cotate. „Contează mai puțin care va fi adversarul stabilit mâine pentru turul doi. Steaua e oricum favorită la calificare și sigur e să trecem mai departe, in schimb, în turul trei contează cât de cât, vrem să avem un adversar acceptabil, nu pe Fenerbahce“, a spus managerul general Adi Nie. Astăzi, de la ora 18.30, Hagi va conduce primul amical pe banca „roș-albaștrilor“ în compania campioanei Ciprului, APOEL Nicosia. 20 I Vineri, 29 iuni" 2007 I Evenimentul zilei „Va fi presiune mare“ Dorin Goian se antrenează separat deocamdată, fiindcă n-a participat la antrenamentele desfășurate sub comanda lui Olăroiu în cantonamentul de la Oliva, iar Hagi i-a cerut să lucreze la sală până își ajunge din urmă coechipierii. „E o senzație specială să îl ai antrenor pe Hagi. Campionatu viitor o să fie dat dracului, dacă două echipe merg în Ligă, patru în UEFA, două în Eîterfoto și patru vor retrograda. Va fi un campionat frumos, dar greu de jucat. Va fi o presiune mare. Dar când se joacă numai pe teren, așa cum a fost în ultimii doi ani, fotbalul e frumos. Nu știu nimic despre vreo ofertă pentru mine. Voi mai juca la Steaua încă mulți ani“, a declarat „Goe“ -, • î 2.05 14.00 17.00 9.00 [9.30 Cesinha, prezentat CIULEȘTI. Rapid l-a prezentat ieri după-amiază, pe gazonul stadionului „Valentin Stănescu“, pe brazilianul Carlos Cesar Dos Santos „Cesinha“. Fotbalistul venit de la Sporting Braga va purta tricoul cu numărul 7, care i-a aparținut în sezonul trecut lui Janis Zicu. 50 de suporteri rapidiști au ținut să-l vadă în carne și oase pe jucătorul sud-american. Fanii au încercat să-l învețe pe Cesinha scandări injurioase la adresa marilor rivale Steaua și Dinamo. O mână de ajutor le-a dat și Viorel Moldovan, directoru sportiv al grupării „alb-vișinii“. (Adi Dobre) Mutu, apărat de AFAN ALIAT. Diferendul dintre Adrian Mutu și clubul englez Chelsea va fi analizat pe 4 iulie la congresul Diviziei Europa a FIFPro, care va avea loc la Viena. Fotbalistul român va fi susținut de AFAN. Tribunalul de Arbitraj Sportiv (TAS) de la Lausanne a cerut, la mijlocul lunii mai, ca FIFA să stabilească suma pe care Chelsea o va primi drept compensație de la Mutu, după ce acesta a fost depistat pozitiv la cocaină. Chelsea solicită daune de 11,5 milioane de euro, adică valoarea la care se ridică întreaga avere a piteșteanului. (Marius Chican) Capello, dat afară RECIDIVĂ. Antrenorul italian Fabio Capello a fost demis ieri, la 11 zile după ce echipa spaniolă de fotbal Real Madrid a câștigat primul titlu după patru ani. Capello mai avea doi ani de contract, dar conducerea grupării a considerat că italianul „nu este omul potrivit pentru a realiza ceea ce ne dorim“. în 2003, Real Madrid a decis să renunțe la serviciile tehnicianului Vicente del Bosque, la numai o zi după ce formația câștigase campionatul pentru a 29-a oară. (Luminița Grigore) Wimbledon, fără români TENIS. Veteranul Andrei Pavel (33 de ani) a ratat calificarea în turul al treilea la Wimbledon, după ce a fost învins ieri, scor 4-6,3-6,3-6, de americanul James Blake, cap de serie numărul 9. „Cneazul“ (nr. 122 ATP) a rezistat asalturilor lui Blake doar până în finalul primului set, după care americanul a preluat inițiativa, impunându-se într-o oră și 43 de minute; în urma acestui rezultat, România nu mai are niciun reprezentant în probele de simplu la concursul londonez. (Marius Chican) Oltchim, iar cu Byassen SORT1. Echipa feminină de handbal Oltchim Râmnicu Vâlcea va evolua, în septembrie, în grupa a treia din turul doi premiTiîîür 2! Campionilor, alături de formațiile Madeira Andebol (Portugalia), Byassen (Norvegia) și o grupare venită din primul tur s-a stabilit ieri la tragerea la sorți. Oltchim și Bgassen s-au mai înfruntat în finala Cupei Cupelor, câștigată de românce. Formația masculină HCM Constanța va înfrunta echipa belgiană KV Sassa HC, în primul tur preliminar al Ligii Campionilor. (Marius Chican) Tănăsie, în fața gloriei BOX. România a obținut organizarea partidei pentru titlul european la categoria cocoș, între deținătorul cenzurii, spaniolul Karim Quibir Lopez, și craioveanul Eugen Sorin Tănăsie. După partida dintre Leonard Doroftei și Raul Balbi, din 31 mai 2002, acesta va fi cel mai important eveniment pugilistic găzduit de România. Lopez a cucerit titlul de campion european pe 3 martie, după o luptă cu francezul Jean Marie Coclet. în cei trei ani la profesionism, Tănăsie a disputat 13 partide (12 victorii și un egal). (Adi Dobre)