Evenimentul Zilei, iulie 2007 (Anul 16, nr. 4857-4886)

2007-07-07 / nr. 4862

„Sunt tehnician italian, dar nu pun accentul pe defensivă. S-au spus multe prostii despre mine/" Cristiano Bergodi antrenor la Rapid Bucurest Start în Turul Franței Cunoscuta competiție de ciclism pornește azi din capitala Angliei Luminița Grigore luminita.Grigore@evz.ro Ediția cu numărul 94 a Turului Franței va debuta astăzi, la Londra, sub semnul numeroaselor scandaluri de dopaj care macină de câțiva ani ciclismul. De altfel, câștigătorul din 2006 al „Marii Bucle“, americanul Floyd Landis, nu va concura, după ce a fost depistat pozitiv anul trecut; în acest an, prologul se va desfășura la Londra, pe o distanță de 7,9 kilometri. Din capitala britanică, „Marea Buclă“ va pleca spre Canterbury, prima etapa măsurând 203 kilometri. In total, turul va număra 20 de etape (11 pe teren plat, șase la munte, una pe teren accidentat și două de contratimp individual), urmând să se încheie pe 29 iulie, cu intrarea rutierilor pe celebrul bulevard parizian Champs-Élysées. Kazahul Vinokourov, marele favorit La start sunt prezente 21 de echipe (șase din Franța, câte trei din Italia și Spania, câte două din Germania și Belgia, câte una din Marea Britanie, Danemarca, SUA, Elveția și Olanda). Marele favorit este considerat de către mai mulți specialiști kazahul Alexandre Vinokourov (33 de ani), membru al echipei elvețiene Astana, câștigător în 2006 al Turului Spaniei. Ideea organizării unui tur ciclist al Franței a aparținut unui tânăr jurnalist, Georges Lefevre, fiind preluată de Henri Desgrange, editor la publicația „L’Auto“, predecesoarea celebrului cotidian „L’Equipe“. în 1903 s-a desfășurat prima ediție a Marii Bucle, la start aliniindu-se 60 de concurenți. în ultimii ani, spectacolul dat pe șosele de sportivi a fost completat de cel al spectatorilor. Aproximativ 15 milioane de oameni, dintre care aproape 25 la sută turiști străini, sunt înșirați de-a lungul traseului pitoresc al „Marii Bucle“, mulți dintre ei. Deși ciclismul este un sport cu intrarea liberă, societatea care organizează Turul Franței a raportat în 2005 o cifră de afaceri de 137 de milioane de euro, din care profitul său net a fost de 15,5 milioane de dolari. Inedit la ediția din acest an este faptul că participanții au semnat o înțelegere antidoping, prin care se angajează să ofere probe ADN și să renunțe la salariul pe un an dacă vor fi depistați pozitiv. Alexandre Vinokourov ciclist kazah Particip la Turul Franței pentru a-l câștiga Va fi o mândrie pentru mine să ofer victoria țării mele și echipei Astana Turul Franței 2007 s< >4 184 17» * 19 194 211 181 214 Si 134 Total: 3,541 ft CgAMI Stf I.ANTI START: 7 Juli' MAUBA R&lT;fy| FINAL: 29 iulie --------Dariel*hamne.Cy5poc FRANȚA :erbur BELGIA Taltar Marea Med Herano Prolo! ) Etapi ta II :" Compiègni Traust« cu trenu gouiemi aste sarrasin ienvielli Cahon Foi Ibi Plateau-de-Beilinüers-Cotterêt« Mazamet III! Brianco Riet dte eut O SOSire etan. RR Etani Marsilia Le-Gram s,kHKTTT învingătorul ia 450.000 de euro La o competiție de o asemenea anvergură nu pot lipsi premiile în bani, învingătorii vor fi recompensați astfel: câștigătorul turului: 450.000 de euro > echipa învingătoare: 50.000 de euro > cel mai bun cățărător: 25.000 de euro » liderul clasamentului pe puncte: 25.000 de euro , cel mai bun tânăr concurent: 20.000 de euro > cel mai combativ ciclist: 20.000 de euro > câștigătorul fiecărei etape: 8.000 de euro mmm CFR Cluj, victorioasă AMICAL Formația CFR Cluj, antrenată de Ioan Andone, a jucat ieri prima partidă de verificare din cel de-al doilea stagiu de pregătire, pe care o efectuează în Austria. „Ceferiștii“ s-au confruntat cu lituanienii de la Zalgiris Vilnius (locul 3 în campionat), pe care i-au învins cu 2-0, prin golurile reușite de Trică (minutul 17) ș Oliveira (65). (Florin Pater) România - Brazilia, la Mondialul imigranților MECI DE VIS. Reprezentativa României va întâlni naționala Braziliei în sferturile de finale ale Campionatului Mondial de fotbal a Imigrației și Solidarității, într-o partidă care va avea loc, duminică, la Madrid. România a terminat pe primul loc în Grupa G, după ce a trecut de Honduras (2-0), Suedia (20-0 - scorul competiției) și Bulgaria (3-1). în cazul în care va accede în semifinale, România va întâlni învingătoarea din meciul Paraguay-Polonia. (Andrei Crăciun) Vedeta Elton FAST. Fostul fotbalist de la Steaua Elton Game, a fost întâmpinat ca o vedetă la Al Nasr, noua sa echipă. Elton a fost așteptat la aterizarea în Arabia Saudită de peste o mie de fani și de toț oficialii grupării Steaua a încasat 500.000 de euro pentru „piticul atomic“. (Florin Pater) Federer și Nadal, în semifinale TENIS. Elvețianul Roger Federer și spaniolii Rafael Nadal s-au calificat în semifinale la Wimbledon. Federer a trecut ieri de ibericul Juan Carlos Ferrero și va juca în penultimul act cu învingătorul dintre Andy Roddick (SUA) și Richard Gasquet (Franța). Nadal l-a învins fără probleme în „sferturi“ pe cehul Thomas Berdych, urmând să-l înfrunte astăzi pe Novak Djokovici (Serbia), care l-a bătut pe Marcos Baghdatis (Cipru). (Marius Chican) Mai sunt de câștigat 41 © â] [pML ÎVD Aproape că nu mi-a venit să cred! Ce voi face cu banii? Am un vis de când eram mică... îmi doresc foarte mult o croaziera în America de Sud.” Garnia a I Păstrează talonul din suplimentul de vineri al Evenimentului zilei » Verifică, în fiecare zi, de sâmbătă până joi, codurile apărute în ziar să vezi dacă ai câștigat! _ • 9 _ _ w . a Fu TV următorul câștigător ! Dacă a apărut și codul de pe talonul tău, înseamnă că ai câștigat 2.000 euro! • Sună repede la numărul de telefon 021-207.00.70, ca să-ți validezi câștigul Citește regulamentul complet pe evz.ro Teodora Pitu 62 de ani, București Codurile câștigătoare sunt: 1642427 1562512 1611300 1572892 1477530 95.000 Fondul de premii ramasem 12 I Sâmbătă, 7 iulie 2007 I Evenimentul zilei