Evenimentul Zilei, august 2007 (Anul 16, nr. 4887-4917)

2007-08-16 / nr. 4902

SPC RT „Nici dacă ne dădea Lazio gol din penalty, tot nu pierdeam partida de la Roma!“ Bogdan Lobonț portar la FC Dinam: Borcea: „Dacă jucăm așa în retur, n-avem nicio șansă“ Dinamo n-a fost în apele ei la Roma, dar rezultatul o face să viseze Cu un joc mic, Dinamo a obținut marți seară, la Roma, un rezultat mare, pe „Stadio Olimpico“, l-l cu Lazio, în prima manșă din turul trei preliminar al Ligii Campionilor. „Câinii roșii" au acum prima șansă de calificare în grupele competiției, dar, în perspectiva returului de pe stadionul „Național", partidă programată pe 28 august, trebuie să ridice mult nivelul jocului. Dinamo s-a întors în țară cu regretul că n-a reușit să profite din plin de forma slabă a unui adversar altfel mai puternic și să tranșeze din prima manșă soarta calificării. Romanii vor debuta în campionatul intern, Serie A, pe 26 august. „Roș-albii“ au respirat greu Gazdele au început bine jocul și nu le-au permis dinamoviștilor să iasă din propria jumătate de teren; în plus, Zicu s-a accidentat după șapte minute și a fost schimbat. Și Vali Năstase a suferit o ruptură musculară, fiind înlocuit în minutul 32, în minutul 74 a căzut la datorie și Daniel Oprița. Aproape toate duelurile pentru balon au fost adjudecate de laziali, mai puțin unul, petrecut în minutul 21, când Ionel Dănciulescu a păcălit vigilența a doi fundași și a trimis balonul, cu capul, în vinciul porții lui Balletta Șansa le-a surâs oaspeților când Lobonț i-a arătat lui Rocchi ce portar de mare clasă este, apărând lovitura de la 11 metri dictată în a doua parte a primei reprize, înghesuită în 25 de metri, Dinamo a respirat greu, ocaziile bucureștenilor lipsind cu desăvârșire. Lazio a pornit în forță și repriza secundă, dar Dinamo s-a trezit un pic (ocazie de gol Silviu Izvoranu), pentru a se culca apoi la loc. A fost singura dată când Dinamo s-a apropiat de poarta adversă în repriza a doua, deși a avut un om în plus, apoi chiar doi! Gazdele au controlat permanent jocul, restabilind egalitatea în minutul 53, prin Murarelli, dar s-au întrecut până la sfârșit în ratări. „Pisica“ Lobonț, șapte vieți La final, toată lumea i-a mulțumit lui Bogdan Lobonț. în prima repriză, la scorul de 1-0 pentru Dinamo, portarul a apărat un penalty, respingând șutul lui Tommaso Rocchi. Italianul a șutat puternic și plasat, însă „Pisica" s-a arcuit și a blocat balonul. „Am avut un portar mare, ca întotdeauna. Dacă jucăm așa la meciulretur n-avem nicio șansă", a împletit laudele cu criticile oficialul dinamovist Cristi Borcea. Șeful „câinilor" și-a dat în petic. „Arbitrul le-a dat celor de la Lazio vreo 20 de lovituri libere!" Ionel Dănciulescu n-a vrut să-l mânie pe Dumnezeu: „Se putea și mai mult, dar este un rezultat bun. Avem un lot numeros și trebuie să găsim înlocuitori pentru cei accidentați. Sper din tot sufletul să ne calificăm". Suporter înjunghiat înainte de meci a avut loc un incident care nu s-a soldat, din fericire, cu urmări grave. Trei fani dinamoviști au fost agresați de suporteri ai grupării romane. Incidentul s-a petrecut în partea de peluză pe unde intră cei de la Lazio. Unul dintre suporteri s-a ales cu capul spart, iar sângerarea i-a fost oprită pe loc, într-o ambulanță. Un alt fan s-a ales cu tricoul rupt, având semnele unei tăieturi de cuțit. Și el a primit îngrijiri medicale pe loc și n-a avut nevoie de internare în spital. Dinamo a fost susținută la fața locului de circa 2.000 de suporteri veniți din țară. Fanii români din Roma care și-au luat bilete la tribuna întâi și a doua nu s-au manifestat în niciun fel. Din Roma Daniel Confescu LUPTĂ. Argentinianul Ledesma (dreapta) nu s-a sinchisit dezbaterile lui Niculescu LIGA CAMPIONILOR Turul III preliminar - manșa întâi LA210-DINAMO è I * « * « • H Marcatori: Mutarelli (53) / Dănciulescu (21) DINAMO: Lobont 9 - Blay 7, V. Năstase 6 (32, L. Goian 6), Șt. Radu 5, Pulhac 7 - Ad. Cristea 7, Ropotan 6, Zicu (7, Oprița 6; 74, Chiacu 6), Izvoranu 7 - Cl. Niculescu 7, Dănciulescu 8. Antrenor: Mircea Rednic LAZIO: Ballotta 5 - Scaloni 6, Stendardo 5 (46, De Silvestri 5), Cribari 5 (22, Kolarov 6), Zauri 6 - Behrami 4, Ledesma 7, Mutarelli 7, Mauri 6 (64, Del Nero 5) - Pandev 5, Rocchi 5. Antrenor: Delio Rossi Stadion: „Olimpico“ - Roma; Spectatori: 55.000; Eliminați: Behrami (73), Mutarelli (85)/L. Goian (89); Arbitri: T. H. Orebo 7 - G. A. Holen 7, E. Raestad 7 (toți din Norvegia) DINAMO, LUATÀ PESTE PICIOR Pandev promite 3 goluri Presa sportivă apărută ieri în Italia nu-i cruță pe fotbaliștii lui Rednic, pe care îi acuză de antijoc. Publicația „Corriere dello Sport" consemnează declarația lui Delio Rossi, antrenorul gazdelor: „Am văzut ocazio eroică. Mergem la București să jucăm de la egal la egal. Fundașul dinamovist care a făcut henț în careu trebuia eliminat". „Românii doar s-au apărat. Pe 28 august vom fi noi cei care vom merge mai departe", a mai spus Delio Rossi. Și atacantul macedonean Goran Pandev a aruncat cu venin: „Dacă jucăm așa cum am făcut-o azi, la București le dăm două-trei goluri celor de la Dinamo". Jucătorii de la Lazio susțin că penalty-ul trebuia repetat, fiindcă românii se aflau în careu în momentul execuției. Conform presei peninsulare, incidentele dinainte de meci au avut de fapt cinci victime, toate din România. Un bărbat în vârstă de 33 de ani a fost transportat la Spitalul „Sfântul Spirit". Lovit la cap, suporterului i s-au pus copci și i s-au recomandat între opt și zece zile de îngrijiri medicale. Cotidianul „Tuttosport" a titrat: „Șocul lui Lazio: loviți și rasism". O organizație italiană a solicitat întreruperea jocului, după incidentele cărora le-au căzut victime cinci fani dinamoviști, dar și pentru scandările rasiste ale galeriei. Organizația respectivă a cerut și „suspendarea terenului pentru tot campionatul viitor". La meci au asistat, conform datelor oficiale, 35.172 de plătitori, clubul Lazio încasând 556.790 de euro. Mircea Rednic. „E normal să fiu supărat“ Imediat după meci, lui Mircea Rednic nu-i ardea de râs, deși, înaintea jocului, dacă i s-ar fi propus o remiză cu gol marcat, ar fi fost acceptat pe loc târgul. „Un egal, în deplasare, cu Lazio, e un rezultat mare. Am fi mulțumiți", spunea luni seară Rednic. Marți seară, tehnicianul și-a schimbat radical discursul: „Nu sunt mulțumit. Prin felul în care am evoluat i-am adus pe italieni în joc. Le-am dat posibilitatea să joace. A fost un meci pe care nu l-am câștigat din cauza noastră, îmi pare rău. Puteam obține mai mult. Am luat gol nepermis. Am pierdut doi jucători cu experiență, pe Zicu chiar în minutul trei. A trebuit să joc cu Goian, care a venit de o săptămână de la Ceahlăul. Vali Năstase are ruptură musculară. Zicu s-a accidentat grav. Ar fi trebuit să plecăm cu o victorie de aici. Am fi meritat-o. E normal să fiu supărat, mai ales când nu mai am fundași centrali". INTERVIU Adrian Cristea: „N-am ținut de minge“ După meci, la autocarul echipei Dinamo era o atmosferă de înmormântare. Certați de Mircea Rednic la vestiare, Lucian Goian și Adrian Ropotan stăteau retrași. Mijlocașul Adrian Cristea părea cel mai lucid jucător de la Dinamo. Cu căștile în urechi, „brazilianul" de la Dinamo a analizat jocul. EVZ: Adrian, ați suferit, dar plecați neînvinși de la Roma... 20 . Joi, 16 august 2007 ! Evenimentul zilei Adrian Cristea. Singurul lucru pe care îl pot spune acum este că nu suntem calificați. Vrem să mergem neapărat în grupe. Mai contează cum o vom face? Rămâne doar rezultatul. De ce n-a putut dezvolta Dinamo un joc mai convingător? !. Deoarece Lazio ne-a presat foarte mult. Nu ne-am mișcat destul de mult pe teren și n-am ținut de minge. Am fost surprinși de presingul lor avansat. ^ Păreați fără soluții în atac De ce crezi că n-ați avut nicio ocazie clară de gol în partea a doua? £> Am încercat multe, dar n-am reușit. Eu am început jocul pe partea dreaptă, dar a trebuit să intru în centru, după accidentarea lui Ianis. ► De ce sunteți, totuși, supărați? E un rezultat bun pentru Dinamo. Nu suntem supărați. Suntem foarte obosiți. K ! ro’>re Lico CURAJOS. Mijlocașul Adrian Cristea s-a descurcat bine pe „Olimpico“ din Roma Eilig Snor 3ss«s>. special (talk-show; >n nn Turneul feminin de tenis de la Toronta Lokomotiv Sofia - Oțelul (Cupa UEFA) CFR Cluj - Anorthosis Famagusta (Cupa UEFA) Fanatik Show (talk-show) iJkTt; 22.15 Zicu, la cuțit GHINION. Accidentat în primele minute ale meciului Lazio - Dinamo, atacantul dinamovist Ianis Zicu a suferit o entorsă la genunchiul drept și va fi supus unei intervenții chirurgicale. „Dintre toți cei care s-au accidentat în meciul cu Lazio, Zicu este cel mai grav. Se va opera, dar nu s-a stabilit când anume", a precizat Liviu Bătineanu medicul formației din Șoseaua Ștefan cel Mare. Conform unor surse din interiorul clubului Dinamo, Ianis Zicu va fi operat în Belgia, el urmând să revină pe gazon după aproximativ șase luni. (Mediafax) Timișoara, datoare DATORII. Fiscul amenință societatea nonprofit Poli Timișoara cu confiscarea bunurilor, din cauza unei datorii totale de 3,5 milioane euro. „Societatea nonprofit are o datorie la buget, însă și bugetul statului are o datorie către noi“, a declarat Gheorghe Chivorchian, președintele noii societăți pe acțiuni Poli Știința Timișoara. Sub patronajul societății nonprofit Poli Timișoara, vechea formă statutară a clubului, mai funcționează în prezent doar câteva grupe de copii și juniori care nu au trecut la noua societate Politehnica 1921 Știința Timișoara, odată cu echipa de seniori. (Mediafax) Mihai Stoica a fost avertizat SANCȚIUNE. Mihai Stoica, președintele de la Unirea Urziceni, a primit ieri un avertisment din partea Comisiei de Disciplină a Federației Române de Fotbal, ca urmare a declarațiilor făcute la adresa arbitrului Sorin Corpodean, după meciul cu Oțelul Galați, din Liga I ialomițenii au pierdut în etapa a 3-a partida de la Galați, scor 2-3, iar Stoica și-a ieșit din pepeni. „Ce a făcut arbitrul considerat numărul 1 în România este inimaginabil. Se pare că Oțelul are arbitraje preferențiale acasă", a răbufnit „MM“. (Andrei Crăciun) Mutu, urmărit pas cu pas TV. Adrian Mutu, fotbalistul echipei Fiorentina, va fi protagonistul unui reality-show, a anunțat ieri publicația italiană „Corriere della Sera". Viața privată a jucătorului și a familiei sale va fi în centrul unei transmisiuni care va fi difuzată în România, dar și în Italia și Statele Unite ale Americii. O cameră TV îl va urmări pe starul naționalei pas cu pas, chiar și înaintea partidelor. Conform contractului, singurul loc unde Mutu n-a permis accesul camerelor TV este dormitorul său. Italienii scriu că în România s-a declanșat o adevărată bătălie a televizunilor pentru a pune mâna pe dreptul de transmisie a reality-show-ului. (Daniel Conțescu) iiwhwiAu1 i.hWl1 msmmmimsămâ Turul III preliminar Marți seară s-au disputat 4 dintre cele 16 partide ale primei manșe din turul III preliminar al Ligii Campionilor. Celelalte 12 jocuri s-au disputat aseară, după închiderea ediției. Vă prezentăm rezultatele meciurilor de marți. Lazio - Dinamo.......................... Murarelli (53) / Dănciulescu (22) Glasgow Rangers - Steaua Roșie Belgrad.. 1-0 NOVO (90) Benfica Lisabona - FC Copenhaga.............2-1 Rui Costa (25 și 86) / Hutchinson (35) FC Valencia - Elfsborg............................ Vicente (7), D. Silva (58), Morientes (70) . Partidele-retur sunt programate marți, 28 august, și miercuri, 29 august .1-1 ...3-0