Evenimentul Zilei, august 2007 (Anul 16, nr. 4887-4917)

2007-08-04 / nr. 4890

SI ORI Evenimentul BATE-te norocul, Steaua! „Roș-albaștrii“ au nimerit cel mai slab adversar posibil în turul trei preliminar al Ligii Campionilor și sunt, practic, calificați în grupe Octavian Cojocaru Steaua a avut din nou noroc la tragerea la sorți, urmând să întâlnească în turul trei preliminar al Ligii Campionilor învingătoarea din „dubla“ BATE Borisov (Belarus) - Hafnarfjordur (Islanda). Acesta a fost primul duel stabilit în urma tragerii la sorți de ieri, iar camerele TV care i-au căutat pe Adrian Hie și Valeriu Argăseală au surprins imediat niște zâmbete largi. Ex-sovieticii sunt favoriți în disputa cu insularii, deoarece, în prima manșă din turul doi preliminar, s-au impus cu 3-1. Primul meci se va disputa pe 15 august, în deplasare, iar returul pe 29 august, la București, în istoria participărilor Stelei în Cupele europene, „roș-albaștrii“ au învins o echipă din Islanda și una din Belarus. * în turul întâi al Cupei Campionilor Europeni, ediția 1989-1990, Steaua a trecut de Fram Reykjavik (4-0 la București și 1-0 la Reykjavik). în turul trei preliminar al Cupei UEFA sezonul 2003-2004, Steaua a eliminat greu pe Neman Grodno (1-1 în deplasare și 0-0 acasă). „Suntem în grupe!“ Steliștii radiaț de fericire după tragerea la sorți. „Suntem ca și calificați în grupe“, a trâmbițat Gigi Becali. Patronul „roș-albaștrilor“ a anunțat că jucătorii vor fi răsplătiți cu câte 150.000 de dolari pentru calificarea în grupe și cu 200.000 de dolari dacă vor trece și de grupe. „Dumnezeu ne-a ajutat. Cu siguranță vom fi în grupele Ligii. Michel Platini (n.r. - președintele UEFA) era în fața noastră și ne-a spus: «Vai, ce norocoși sunteți!»“, a declarat Valeriu Argăseală, președintele Stelei. „Nici nu se putea mai bine. Steaua merită norocul, pe care-l are fiindcă a adus puncte României“, a exclamat Adrian Ilie, managerul general din Ghencea. „Am avut noroc la tragerea la sorți, fiindcă am evitat echipele puternice, dar nu trebuie să ne culcăm pe o ureche“, a declarat Mirel Rădoi, căpitanul Stelei, pe site-ul oficial al clubului. Polonezii mai speră! Până la jocurile cu bielorușii sau islandezii, „roș-albaștrii“ trebuie să evite orice surpriză la returul cu polonezii de la Zaglebie Lubin, pe care, în prima manșă, i-au învins cu 1-0 în deplasare. Polonezii speră și ei să Mirel Rădoi căpitan Steaua Am avut noroc la tragerea la sorți, fiindcă am evitat echipele puternice, dar nu trebuie să ne culcăm pe o ureche, deoarece în fotbalul internațional nu mai există echipe mari și mici. Sper să mergem iar în grupele Ligii, ajungă în grupele Ligii Campionilor. „Șansă enormă de a ajunge în grupe. Sorții au hărăzit o dublă manșă ușoară echipei care va merge mai departe, sperăm Zaglobie. Cu o singură condiție: să trecem de Steaua“, a notat iezi site-ul oficial al celor din Lubin.. „Totul e posibil, chiar și calificarea noastră după meciul de la București“, a comentat Robert Pietryszyn, patronul „leșilor“. Meciul Steaua - Zagrebie va avea loc miercuri, 8 august, de la ora 20.30. Biletele pentru acest meci vor fi scoase la vânzare de astăzi, iar prețurile sunt modice: 5 lei la peluze, 10 lei la tribuna a doua, 20 de lei la tribuna întâi și 30 de lei la tribuna zero. a câștigat Steaua anul trecut din calificarea în grupele Ligii Campionilor ASCENSIUNE. Gică Hagi și Adi Ilie, gata să urce în liftul spre grupele Ligii Campionilor și gloriei> milioane de euro ADVERSARA STELEI BATE Borisov (Belarus) > Anul înființării 1973 . Culori: galben și albastru ; Stadion: „Horodskiy“ (5.500 de locuri) . Palmares: campionatul Belarusului (1999,2000,2006), Cupa Belarusului (2006) . Vedetă: Artem Radzkov Ghennadi Blizniuk . Echipa-tip: Fedorovici - Khagush, Radzkov, Filipenko, Kazanțev - Likhtarovici, Iermakovici, Kriveț, Platonov - Rodionov, Blizniuk . Antrenor: Igor Kriușenko > Linie de clasament (2007): locul 1 13 11 0 2 32-15 33p > Sezonul 2006/2007 in cupele europene: 2-0 (a) și 1-0 (d) cu Nistru Otaci în primul tur preliminar din Cupa UEFA 0-3 (b) și 0-2 (a) cu Rubin Kazan în turul doi preliminar din Cupa UEFA BAT3 PATRONUL ȘI SIMBOLURILE Excentricul Gigi Becali pune cruce Stelei Gigi Becali a anunțat ieri că va schimba stema clubului, urmând să pună crucea în mijlocul acesteia. „O să schimb sigla. Din steaua cu cinci colțuri, fac o stea din opt colțuri. Steaua creștină, bizantină. Pun și crucea pe mijloc și o să fie și mai norocoasă. Și când vom juca cu Real Madrid, ei vor da trei «bări» și Steaua, dintr-o ocazie, va da un gol. Crucea e semnul biruinței“, s-a fălit Becali, în direct la Sport.ro. „Dinamo n-are noroc până nu-și schimbă câinii de pe stemă, fiindcă reprezintă un simbol malefic“, a mai spus Becali. Delirul patronului stelist nu s-a oprit aici. „Norocul Stelei (n.r. la tragerile la sorți din cupele europene) vine de la Gigi Becali, fiindcă eu sunt un om norocos și optimist. O să fiu un exemplu pentru tineretul țării, care o să vadă că Dumnezeu îmi dă mie noroc. Poate că Dumnezeu vrea să lucreze prin mine la mărirea credinței poporului“, a trâmbițat Becali. „Mă implic la echipă numai când vreau să intre un jucător“ La Latifundiarul a trecut repede la cele lumești și a confirmat încă o dată că îi place să impună anumiți jucători în echipă. „Eu mă implic la echipă doar când vreau să joace un jucător. Doar unul, nu mai mulți. Nu mă interesează pe ce post, numai să joace. Sau când doresc să nu fie folosit un jucător. Și anul trecut, înainte de meciul cu Standard Liege, i-am cerut lui Oii echipa. Am văzut că nu e Badea și i-am cerut să-l folosească. Iar Badea a dat două goluri. Acum, i-am spus lui Hagi să nu-l mai folosească pe Boștină, iar el l-a băgat titular. De aceea m-am supărat și am plecat repede de la stadion“, a spus Becali. ,Nu ne permitem 30-40 de milioane pe un fotbalist. Latifundiarul știe ce-i trebuie Stelei să facă mari performanțe, dar nu poate îndeplini aceste condiții. „Am făcut o analiză, fiindcă numai la asta mă gândesc, să fac performanță europeană. Pentru asta, excluzând declarațiile mele optimiste pe care le fac să încurajez echipa, realist vorbind, îi trebuie doi jucători de mare valoare. Unul, un mijlocaș coordonator bun, care să facă și faza de apărare, dar pentru asta trebuie 30-40 milioane de euro. Nu ne permitem să dăm banii ăștia. Ne mai trebuie și un atacant central foarte bun, vârf împins, care să aibă și tehnică, dar care costă tot 30-40 milioane. Dar n-avem acești bani. Noi putem să intrăm în grupe pe muncă, dar ca să trecem de grupe ne trebuie mare noroc“, susține Becali. MĂRGINIT. Latifundiarul visează toată ziua cruci și stele bizantine I Sâmbătă, 4 august 2007 I Evenimentul zilei ȘEFUL ARBITRILOR. FĂCUT PREST Vâlcea a câștigat un milion de euro. Latifundiarul din Pipera a lansat un atac dur la adresa lui Gheorghe Constantin, președintele Comisiei Centrale a Arbitrilor, chiar dacă Steaua a fost cea mai avantajată echipă în prima etapă din Liga I, în meciul cu Ceahlăul. „Nu există pervers mai mare decât Gheorghe Constantin. Când îl vezi, zici că e fată mare. Cred că l-a pus Borcea să declare că arbitrul Colțescu a ajutat-o pe Steaua Constantin a făcut un milion de euro de când e la conducerea arbitrajului. Spune-i lui Borcea că nu mai puteți să faceți combinațiile pe care le-ați făcut L-ai servit pentru ce ți-a dat, dar s-a terminat!“. Deși dialogul celor doi se purta în direct la Sport.ro, „Vâlcea“ n-a avut replică și a „înghițit“ toate acuzațiile și umilințele venite din partea latifundiarului. „Domnule Becali, spuneți-i dumneavoastră lui Borcea asta“, a răspuns, umil, Gheorghe Constantin Sport la TV Astăzi 14:30 spoftr'tj Inverness • Glasgow Rangers (Scoția) *«•»"' Poli lași - „U“ Craiova (Liga I) UTA - Dacia Mioveni (Liga l! I H ■p Dinamo - FC vaslui (Liga l Mâine TV)țl Marele Premiu de F1 al Ungariei Sport.1 Chelsea - Manchester United (Supercupa Angliei) Unirea Urziceni-„IT Cluj (Liga I) Pandurii Tg. Jiu ■ Oțelul Galați (Liga I) .ut ill Rapid - Gloria Bistrița (Liga I) TV/711 Minutul 91 (talk-show) statea 1 Realitatea sportivă (talk-show) 233C snBiEKHB Cu porțile deschise IERTARE, Dinamo a primit seri-dimineață și o veste bună, după ce Comisia de Apel a LPF a anulat decizia luată joi de Comisia de Disciplină. Inițial, Dinamo fusese obligată să joace următoarele două meciuri socotite pe teren propriu fără spectatori și primise o amendă de 50.000 de lei, urmare a violențelor de la Buzău. în urma ședinței de ieri, „câinilor“ le-a fost dublată amenda, dar li s-a șters cealaltă sancțiune, astfel că jocul de astăzi, cu FC Vaslui, se va disputa cu public. „Amenda s-o plătească huliganii, nu clubul! Să-și vândă casele, dacă n-au bani!“, s-a înfuriat antrenorul Mircea Rednic. (Daniel Contescu) mea 2 ! TV“1 Marele Premiu de F1 al Ungariei (calificări) £.00 rrr, un uc Kanal I CFR Cluj - Poli Timișoara (Liga I) M..uri Fanatik Show (talk-show) Fluier final (talk-show) ZZ.3C Start în Franța 0 CAMPIONAT. Ediția 2007/2008 a Ligue 1 va debuta astăzi, cu partida Strasbourg - Olympique Marseille. Campioana „entitre“ din Hexagon, Olympique Lyon, va începe lupta pentru al șaptelea titlu consecutiv mâine, pe teren propriu, în fața echipei Auxerre, la care sunt legitimați Daniel Niculae și Gabriel Tamaș (foto). Cele mai importante transferuri operate în această vară în Ligue 1 sunt următoarele: Kader Keita la Lyon (18 milioane de euro), Djibril Cisse la Marseille (8 milioane de euro), Alou Diarra la Girondins Bordeaux (7,75 milioane de euro) și Fabio Grosso la Lyon (7 milioane de euro). (Luminița Grigore) Liga I peste hotare SPANIA. Postul de televiziune Digital Plus va transmite în direct meciuri din campionatul de fotbal al României, a anunțat site-ul www.pinoticias.com. La televiziunea spaniolă „pay per view“ mai pot fi urmărite partide din Franța, Germania, Italia, Portugalia, Olanda, Argentina, Brazilia și Ecuador. (Luminița Grigore) Boxeri arestați FUGARI. Cei doi boxeri care au părăsit pe neașteptate delegația Cubei la Jocurile Pan Americane, desfășurate luna trecută, au fost arestați de poliția braziliană. La cererea autorităților cubaneze, Guillermo Rigondeaux și Erislandy Lara au fost luați în custodie de polițiștii brazilieni. Sportivii n-au cerut deocamdată azil politic în Brazilia. (Luminița Grigore)