Evenimentul Zilei, octombrie 2008 (Anul 17, nr. 5308-5338)

2008-10-23 / nr. 5330

«■enimentÉ ^KM Steaua, iese Lăcătuș, intră Dorinel Munteanu , înfrângerea suferită de Steaua, marți seara, pe teren propriu, 3-5 cu Olympique Lyon, în Grupa F a Ligii Campionilor la fotbal, a provocat demisia antrenorului Marius Lăcătuș. Imediat după meci, Gigi Becali a declanșat un atac la adresa „Fiarei“ ► în cartierul Drumul Sării, unde locuiește Lăcătuș, vecinii fostului internațional sunt revoltați de comportamentul latifundiarului. Dorinel Munteanu, fost jucător al „roșalbaștrilor“, urmează să preia conducerea grupării din Ghencea. Sport.iA-15 UN BUZOIAN A rEUȘIT SĂ ÎNVINGĂ SISTEMUL Cinci pași pentru a îngenunchea o bancă Andreea Pocotilăndreea.pocotila@evz.ro Andrei Udișteanu mirele M7r Valeriu Nicolae, din Buzău, a dat în judecată banca de la care a luat credit pentru că i-a mărit nejustificat dobânzile. Și a câștigat. Eroarea băncii s-a numit, în viziunea magistraților, mărirea dobânzii, în repetate rânduri, pe criterii vagi, precum „evoluția pieței monetare“. La un an distanță de la acea victorie, Valeriu Nicolae afirmă, intr-un interviu pentru EVZ, că, deși suma a fost mică, „era o chestiune de principiu“ și-i îndeamnă pe toți cei care vor să facă un credit să citească bine contractul impus de instituția financiară. Orice persoană care dorește să urmeze modelul buzoianului trebuie să-și înceapă „planul de bătaie“ cu citirea atentă a contractului, să continue cu o serie de reclamații pe adresa instituție financiare, a Oficiului pentru Protecția Consumatorilor și a BNR și, la final, să recurgă la chemarea băncii în instanță. Eveniment: 2-3 r ö PRECEDENT. Cazul profesorului buzoian care a câștigat procesul cu o bancă, obținând revenirea la dobânda inițială, după ce aceasta fusese majorată de mai multe ori, oferă un posibil model pentru cei care consideră că instituțiile financiare comit abuzuri In acest număr, Marius Florea vizante este regizorul visător și ambițios din „Restul e tăcere“, film difuzat, în premieră, de HBO . Manuela Grecu, pe care o puteț urmări în serialu „Ușă-n ușă“ la Kanal D, povestește despre începuturile ei în televiziune și despre afacerea pe care a pus-o pe picioare. Jjh ALBA-NEAGRA Plafoanele la medicamente nu se mai desființează Ramona Samoil. Eliminarea plafoanelor la medicamente anunțată de ministrul sănătății nu se va mai aplica anul viitor. Motivul: acestea ar putea trece de la farmacii la medicii de familie, potrivit unui act normativ al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate. * Comisia Europeană a făcut ieri public un raport îngrijorător, care arata că reacțiile adverse ale medicamentelor reprezintă a cincea cauză de mortalitate în spitale. Actualitate. 4 Jocuri murdare la trei bănci Banca Națională a anunțat că trei bănci din România au vrut să facă jocul unor investitori străini și să ridice cursul la circa 4,2 lei pentru un euro. BNR a pompat miliarde de lei în piață ca să dejoace intenția acestora. Cele trei bănci riscă să fie sancționate, au anunțat, ieri, oficialii instituției. (Adrian Popa) AGRESIVITATE URBANĂ Bătaie între toți la locul de joacă Călin Cornea calin.cornea. Un bărbat a încercat să împace două femei care se certau lângă un loc de joacă și a fost pocnit de soțul uneia dintre ele. Omul a căzut sub privirile șocate ale copiilor săi. Bărbatul a avut nevoie de câteva zile de spitalizare, iar agresorul nu a fost încă identificat, deși incidentul a fost înregistrat de camerele de supraveghere. Concluzia e îngrijorătoare: violența urbană s-a mutat inclusiv la locurile de joacă, EVZ special, 5 Bib : - decoi ludețeanö Justiția nu-i poate închide gura Oanei Zăvoranu Procurorii au stabilit că vedeta nu poate fi sancționată pentru că l-ar fi calomniat pe Valeriu Lazarov, pe care l-a numit „neprofesionist“, Showbiz, 17 Prima zăpadă, în noiembrie Primele ninsori vor veni încă de la sfârșitul lunii noiembrie și vor continua în luna decembrie, arată o prognoză pe șase luni realizată de meteorologi. Temperaturile și precipitațiile vor fi normale în următoarele luni, însă aprilie 2009 ar putea aduce inundații. (Livia Cimpoeru) Actualitate. 4 Concedii mai ieftine cu până la 15% Agenții de turism îi așteaptă pe vizitatorii Târgului de Turism care se deschide astăzi la Romexpo - cu prețuri mai mici pentru Crăciun, Revelion, dar și pentru vacanța de vară. Reducerile sunt mai mari în cazul pachetelor mai ieftine. (Teodora Trandafir) Vacanțe* 23 România, țara supraviețuitorilor HIV-SIDA Mulți copii depistați cu virusul HIV în anii ’90 au ajuns acum la facultate și lucrează, datorită tratamentelor moderne care le fac viața mai ușoară. în România, pacienții diagnosticați cu această maladie au rata cea mai mare de supraviețuire din Europa Centrală și de Est. (Mihaela Năftănăilă) Sănătate, 22 Chiliman n-a găsit un „naș“ pentru Olteanu Andrei Chiliman și alți liberali cunoscuți pentru antipatia față de Bogdan Olteanu n-au reușit să-l pună în dificultate pe președintele Camerei Deputaților. Aceștia s-au străduit în zadar să-i găsească lui Olteanu un contracandidat care să-l încurce în alegeri. (Romulus Georgescu) Politică, : La furat de motoare de avion în Franța Un om de afaceri a fost reținut ieri, la Craiova, pentru 29 de zile, sub acuzația că a furat motoare de avion din Franța. Judecătorii vor decide astăzi dacă Mihai Cochină va fi extrădat autorităților franceze. (Adrian Bidilici) National. 8 Relația nepotrivită a lui Haider cu protejatul Jörg Haider, fostul lider al extremei drepte austriece, decedat pe 11 octombrie, la vârsta de 58 de ani, ar fi avut o legătură amoroasă cu Stefan Petzner. Acesta are 27 de ani și este succesorul lui Haider la șefia Alianței pentru Viitorul Austriei. (Vasile Decu) Intenational, 13 Imtli in lift! «I Steaua își devorează idolii Editorialul EVZ. Horia Ghibuțiu: „Ce-o să facă Lăcătuș în continuare? Ca și Hagi, nimic, fiindcă, după ce pleci de la Steaua, nici nu prea mai contează“ Opinii, 0