Evenimentul Zilei, iulie 2009 (Anul 18, nr. 5575-5605)

2009-07-29 / nr. 5603

S , Andrei Ionescu va fi titular cu Motherwell. Vreau să văd ce poate. Până acum nu a jucat niciodată titular. Acum vreau să văd cum se prezintă.“ Gigi Becali, patronul echipei de fotbal Steaua „Timișoara a meritat să retrogradeze în 1988“ Rivalitatea dintre Mircea Lucescu și bănățeni a reizbucnit înaintea meciului direct, de azi (ora 20.00, Digi Sport), din preliminariile Ligii Mihai Voinea Mihai.voineaOevz.ro Timișoara încearcă în această seară, la Donețk, să facă un prim pas spre realizarea unei __ surprize de proporții în turul trei preliminar al Ligii Campionilor: eliminarea echipei ucrainene Șahtior, deținătoarea Cupei UEFA, și calificarea în turul următor al competiției, ultimul înaintea accederii în grupe. Partida, care va începe la ora 20.00 și va fi transmisă în direct de Digi Sport, capătă un plus de dramatism și prin prisma due lului tactic dintre Ioan Sabău, tehnicianul bănățenilor, și Mircea Lucescu, antrenorul celor de la Șahtior Donețk. Neluțu a evoluat nu mai puțin de zece ani sub comanda lui „I Luce“ și a fost unul dintre copiii de suflet ai acestuia. „Trebuie să credem în șansa noastră. Meciul din Ucraina va fi hotărâtor. Ar fi extraordinar să marcăm un gol și să realizăm un rezultat strâns. Șahtior este net superioară, dar avem și noi atuuri. Sunt emoționat, pentru că joc împotriva lui Lucescu, dar cred intr-un rezultat bun“, a declarat, ieri, Sabău, înaintea plecării la Donețk. Meciul de astă-seară vine intr-un moment delicat pentru Mircea Lucescu, care împlinește chiar azi 64 de ani. Acesta este încă în spital, după preinfarctul suferit în urmă cu două săptămâni, și află astăzi dacă va putea sta pe bancă la partida cu FC Timișoara. PROVOCARE. Antrenorul Mircea Lucescu și-ar putea relua azi locul pe banca tehnică a „minerilor“ din Donețk Foto: OUavian Cocolo; Rednic: „Nea Mircea ne-a învățat să fim învingători*” Promovat în fotbalul mare de același Mircea Lucescu și, totodată, unul dintre foștii colegi ai lui Neluțu Sabău, antrenorul Mircea Rednic a prefațat pentru EVZ partida de la Donețk: „Cu Sabău sunt prieten bun, iar nea Mircea știe toată lumea ce a însemnat pentru noi. Pentru Neluțu va fi foarte greu, pentru că Șahtior are o echipă foarte puternică și este favorită. Timișoara are și ea șansele ei, nimeni nu este învins dinainte. Neluțu Sabău va face tot posibilul să treacă de Șahtior, pentru că nea Mircea ne-a învățat o lecție pe toți cei care am lucrat cu el, trebuie să lupți și să cauți mereu să fii învingător“. „Puriul“ spune că Sabău nu e avantajat de postura de fost elev al lui Lucescu. „Asta nu e un avantaj. Nea Mircea e imprevizibil și a ținut pasul cu schimbările din fotbal“, a mai spus Rednic. Șahtior Donețk - FC Timișoara Turul trei preliminar al Ligii Campionilor, prima manșă Șahtioi Donețk Mircea Lucescu CHAMPIONS LEAGUE Astăzi #ii“iii m 11» & w Arbitri: Eduardo Iturraide Gonzalez Roberto Diaz Perez Del PaJomar, Javier Aguilar Rodriguez (lofi din Spania) FC Timișoara JnftfcnwT » loan Ovidiu Sabau Piatov Sevei ut Srna Cijov Cigrinski A/illiar llsinhc Lewandowski Duljaj Adriana Jadson . Bucui limensiuni: Parks Bourceanu Arman Karamian Curtean Stadionul-RSK olimpiski Donețk - Ucraina Capacitate: Inaugurat: Aiexa 16.100 locui Bonfim Nibombe Luchin Pantilin Artiom Karamiai 8 I Miercuri, 29 iulie 2009 I Evenimentul zilei INTERVIU „Nu este niciodată ușor să joci împotriva alor tăi“ Daniel Conțescu Mircea Lucescu se afla ieri internat în spital, sub supraveghere medicală, după preinfarctul suferit acum două săptămâni. Telefonul EVZ l-a găsit pe antrenorul „minerilor“ la odihnă. El s-a enervat când a fost pus să comenteze articolul publicat în numărul de ieri al cotidianului nostru, în care foști antrenori și jucători, precum și actuali membri ai galeriei timișorene anunțau că l-au iertat pe Mircea Lucescu, făcut ani la rând responsabil pentru retrogradarea Politehnicii din sezonul 1987-1988, în noiembrie '87, Timișoara învingea Dinamo cu scor 2-1, iar fotbaliștii și antrenorul Jackie Ionescu povestesc că „II Luce“, scandalizat de opoziția neașteptată arătată bănățenilor la acel joc, le-ar fi amenințat pe gazde cu purgatoriul ligii secunde. > EVZ: Domnule Lucescu, cum ați pregătit meciul cu Timișoara? Mircea Lucescu: Așa cum procedez în mod normal. Totuși, este un meci de Champions League și trebuie mai multă atenție. Nu am probleme de lot, cu excepția lui Răzvan Raț, care nu e refăcut. El va juca, probabil, în retur. Vă temeți de viteza lui Bucur? Nu mi-e frică de nimeni! Dacă mi-ar fi fost frică, nu mi-aș mai fi ales meseria asta. Nu uitați că fundașii de la Șahtior joacă în naționala Ucrainei. Veți schimba tactica, având în vedere faptul că Sabău vă cunoaște foarte bine? în Ce pot să schimb? Ne facem jocul obișnuit. Știm ce vor să facă timișorenii la Donețk. Vor folosi contraatacul. Timișoara este o echipă disciplinară, organizată, așa cum este Neluțu, și a avut rezultate bune în pregătiri. y Sabău v-a cerut, în glumă, să-l lăsați să câștige, fiindcă dumneavoastră ați câștigat destul în carieră. Și mai mizează că Șahtior nu are motivație, după câștigarea Cupei UEFA. Meciul are o altă importanță fiindcă îl am adversar pe Neluțu. Nu este niciodată ușor să joci împotriva alor tăi. N-aș fi vrut să înfrunt Timișoara. Cât despre forma noastră sportivă, nu avem probleme de motivație. Am avut deja două meciuri oficiale și ne-am descurcat. p. Starea sănătății vă permite să stați pe bancă mâine-seară? r> încă nu știu. Acum sunt încă în spital. Sper să pot ieși în seara asta (n.r. - aseară) voi lua o decizie, împreună cu doctorii. Sunt încă sub control medical. M-au lăsat să merg la un antrenament al echipei și la conferința de presă. » Timișoara v-a iertat pentru incidentul din sezonul 1987-1988 Pentru ce să mă ierte? Timișoara a retrogradat pentru că a meritat să retrogradeze! E doar invidia unora. Sunt tâmpenii spuse de niște oameni inconștienți, ca să incite și să-și ascundă propriile greșeli. Niște neisprăviți! Vor să-și facă reclamă cu declarații iresponsabile. ”t Fostul jucător Constantin Varga susține că ați intrat în vestiarul Timișoarei și ați amenințat că veți face tot posibilul ca echipa lui să retrogradeze. Cine e acest Varga? A fost vreun mare jucător, vreun mare antrenor? A dat și el un gol de la mijlocul terenului, golul vieții lui, fiindcă Moraru dormea în poartă! Noi am ratat și un penalty, prin Mateuț, iar pe Moraru l-am scos din poartă după acel joc și l-am băgat pe Stelea. La retur le-am dat 6-0! E adevărat că... Toată conducerea de partid, care era cu ei, se afla pe culoarul de la vestiare la acel meci, cum să fi intrat eu acolo? Se știu vremurile. Federația era cu Steaua, Timișoara era echipa Stelei, cum să fi făcut eu astfel încât să retrogradeze Timișoara? Sport la TV în mr  tv/72 Natație: Campionatele Mondiale I-------— de la Roma (semifinale și finale) sunt forțe 5 Fotbal: Șahtior - FC Timișoara (preliminariile Ligii Campionilor) Eurosport 2 Fotbal pe plaja: Rusia - Spania (Finnliera CRITICĂ. SPORTIVA Armstrong este retour Se înșală cine crede că locul al treilea în Tour de France obținut de Lance Armstrong acum câteva minute, după etapa încheiată pe Champs Elysées, reprezintă o nereușită. La 37 de ani, după trei ani de întrerupere completă a ciclismului, după fractura de claviculă din martie, septupled câștigător al celei mai dificile probe cicliste de fond din lume face față noului val și urcă pe podium. (în paranteză fie zis, un comentator atrăgea atenția că podiumul 2009 aparține unor cicliști din generații diferite care au câștigat împreună nouă titluri în Tour de France. La al șaptelea titlu al lui Armstrong, mă aflam în studioul Eurosport de la București și mă întrebam, împreună cu gazdele mele, ce haz va mai avea Turul după anunțata retragere a americanului. La revenirea lui, mă aflu pe Champs Elysées și asist la triumful marelui sportiv. Tot astăzi s-a „întors“ Hamilton în Formula 1, pe circuitul de la Budapesta. Nu de mult, am trăit bucuria come-back-ului lui Federer. Ronnie O’Sullivan e din nou pe primul loc in lume la snooker. Toți, mari campioni. Dar locul trei al lui Armstrong valorează parcă mai mult decât locurile unu ale celorlalți. Nu e numai rezultatul geniului, e și al unei excepționale voințe de a-și depăși condiția umană. Să nu uităm că Armstrong a avut la douăzeci de ani un cancer la testicule, de obicei fatal la vârsta aceea, urmat de o congestie cerebrală. Văzându-l ieri pe Mont Ventoux, lăsânduși tinerește în urmă rivalii la podium, oameni care aveau cu zececincisprezece ani mai puțin decât el, mă miram și mă temeam pentru el. Ce exemplu de forță fizică și sufletească! Și ce de contestări, când șia anunțat intenția de a reconcura! De altfel, îndoielile și nicolae.manolesciKȘevz.rc malițiile la adresa unui bătrân expirat n-au contenit decât după etapa de pe Mont Ventoux. Brusc, presa franceză a transformat ironiile în elogii. Armstrong era iarăși marele campion. Niciodată în istoria sportului, un loc trei n-a fost mai glorios. Recitesc primele zece locuri ale clasamentului general. Cu excepția lui Armstrong, numai tineri. Câștigătorul, spaniolul Alberto Contador, este probabil la ora asta cel mai bun din lume. Ca și Armstrong la mijlocul anilor 2000, excelează pe munte și la contracronometru, dar stă mai slab la sprint. Toți câștigătorii Turului Franței, de la Bobet, Anquetil și Merkx la Greg LeMond, Hinault și Indurain, au fost în aceeași situație. Sprinterii câștigă etape, nu Turul. Ce vreți dovadă mai clară decât Cavendish, englezul care a sosit primul în șase etape anul acesta, dar a terminat pe unul dintre ultimele locuri la genera. După părerea mea, Contador va mai câștiga câteva Tours de France. Andy Schleck, ocupantul locului doi, e un tânăr foarte promițător și el le are cu muntele, dar la contracronometru mai are de învățat și ghinionist. Ghinionul lui e de a fi contemporan cu Contador. A avut un prede cesor în materie de loc doi asigurat pe viață. Era francez și se numea Poulidor, Promit și Nibali, și Wiggins. Cel mai bine clasat francez, Le Mevel, e pe zece la prima participare în Tur, ceea ce nu e de lepădat. Nu prea știu ce s-a întâmplat cu spaniolul Sastre, câștigătorul din 2008, și cu rusul Menchov, câștigător în N Giro 2009, clasat acum pe la mijloc, ultimul dintre compatrioții săi. Dar să mă întorc la Armstrong. A anunțat că la anul, cu o nouă formație, va concura încă o dată în Tour de France. Și că se va pregăti cu grijă. Știe unde a greșit în antrenamentul de anul acesta. Știe și că va avea un an mai mult. E mândru că a ținut piept tinerilor. Speră s-o facă și în 2010. La bună vedere! Nicolae Manolescu 20.00