Evenimentul Zilei, septembrie 2009 (Anul 18, nr. 5637-5666)

2009-09-16 / nr. 5652

mm M .zilei ■ Evenimentul Miercuri, 16 septembrie 2009 I Nr. 5652 116 pagini I 1,2 lei I 545.000 de cititori în fiecare zi I Ziar tipărit la București și Cluj-Napoca <laus Johannis, candidatul din blogosferă România jafurilor cu autor necunoscut în fiecare lună a acestui an a avut loc cel puțin un incident armat la case de schimb valutar sau la sedii de bănci. Anchetele bat pasul pe loc, iar autorii au rămas neidentificați, ivz special: « Politică,! REVOLUȚIE ÎN ȘCOLI: COMUNITATEA IMPUNE MATERII DE STUDIU Kilometrul zero al educației Andreea Archip andreea.archip.evz.ro Dacă, până acum, rolul unui părinte în viața școlii se încheia când făcea act de prezență la ședințele periodice organizate de învățător sau de diriginte ori când dădea cu subsemnatul în dreptul unei note din carnetul copilului său, noua lege a educației îl aduce în cancelarie. Asta pentru că o treime din consiliile de administrație ale școlilor vor fi formate din părinți, care vor putea decide inclusiv în privința disciplinelor pe care ar trebui să le studieze copiii lor. La fel de implicați ar trebui să fie și reprezentanții consiliilor locale, care vor reprezenta deopotrivă 23% din componența consiliului de administrație. In plus, și oamenii de afaceri din comunitate vor avea un cuvânt de spus legat de materiile studiate în școală, aceștia putând să ceară, în special pentru liceele de profil, mai mulți „meseriași“ de care au nevoie. Deși majoritatea profesorilor consideră că astfel de prevederi sunt greu de pus în practică, ele vor trebui aplicate începând cu anul școlar viitor, când noua lege a educației, pentru care guvernul și-a angajat ieri răspunderea, va reprezenta „biblia" învățământului românesc. Eveniment2-3 Cristina Saidoni profesoară la Colegiul „Edmond Nicolau' Noi suntem o școală de periferie, iar elevii au probleme sociale E greu să-i aducem la școală pe părinți și pentru ședințe. Cum să facem noi să-i aducem la fiecare întrunire a consiliului de administrație? ÎN PARLAMENT. Premierul Emil Boc a venit ieri în fața Camerelor reunite pentru a-și asuma răspunderea pe trei legi, printre care și Legile educației RECLAMAȚII Românii luptă cu tipii de la cablu Mirabela Anghel In topul reclamațiilor pe care le-am primit pe adresa consumatori evz.ro se află cele legate de serviciile de telefonie, atât fixă, cât și mobilă, internet și cablu TV. Consumatorii români se plâng că firmele nu respectă clauzele din contract, dar și că serviciile furnizate lasă mult de dorit. Mii de reclamații pe această temă au ajuns, numai în acest an, și la oficiile pentru protecția consumatorilor. Lumea teatrului și a filmului, în doliu » Actorul Nicu Constantin (foto) a încetat ieri din viață, la vârsta de 70 de ani, după o lungă suferință. Timp de peste patru luni, actorul a fost internat la Spitalul Militar Central din București, fiind ținut în viață de aparate Cultură l .După doi ani de „adevărat iad“, și starul american Patrick Swayze a încheiat, luni noaptea, lupta cu cancerul pancreatic. Showbiz,» Urziceni, echipa nimănui in Liga ‘Mihai Voinea mihai,voinea,evz.n Unirea Urziceni debutează astă-seară (ora 21.45, TVR 1) în grupele Ligii Campionilor, în deplasare, contra formației FC Sevilla, în Spania, ialomițenii nu vor avea galerie, fiindcă din România n-a plecat niciun suporter pentru a-i susține. Echipa a căzut la mijloc într-o luptă politică locală primarul Constantin Sava, care s-a arătat dispus să trimită la meci 20 de autocare cu fani, s-a lovit de refuzul patronului Dumitru Bucșaru. Sport. „Programul Rabla“ la LCD-uri Producătorii de electronice apelează în această toamnă, la programe buyback, pentru a compensa scăderea pieței. Startul a fost dat de Samsung, care oferă un discount de 15% ■cemmieJ Asociația Nemulțumiților de ..Prima casă“ După ce s-au lovit de birocrația din domeniul bancar al programului „Prima casă“, mai mulți timișoreni vor să înființeze o asociație a celor can sunt nemulțumiți de proiect, fie că sunt cumpărători, fie vânzători. (Georgeta Petrovici) Economie,« Tenismenii români, chinuiți de diaree La Helsingborg, jucătorii de tenis din echipa de Cupa Davis a României au probleme medicale, înaintea barajului cu Suedia, de la finele aceste săptămâni. „Avem toți diaree“, ni s-a plâns ieri căpitanul-jucător Andrei Pavel. (Cristian Hubak) Sport, î Proeuropenii anulează vizele lui Voronin în câteva zile, românii vor putea intra din nou pe teritoriul Republicii Moldova fără vize, a anunțat președintele parlamentului moldovean, Mihai Ghimpu. El a reiterat, de asemenea, orientarea pro-occidentală a noii conduceri de la Chișinău (Paul Ciocoiu) MMSUMllil Criza mută consumul în piața neagră Comportamentul de consum al românilor s-a schimbat în ultimele 12 luni. De la coșul plin din hipermarket, populația alege mai nou magazinele de cartier, unde producătorii spun că s-a accentuat frauda. (Teodora Trandafir) evenimentele zilei Nu Băsescu e probleme presei EDITORIALUL EVZ.Mircea Marian: „Care va fi imaginea presei după a trec alegerile, când nu vom mai putea împărț lumea în «pro» sau «anti»-Băsescu? O groapă de deșeuri toxice“ Evenimentul contact Tei: 021-202.20.00 Fax: 021-202.20.0: