Evenimentul Zilei, ianuarie 2010 (Anul 19, nr. 5756-5782)

2010-01-14 / nr. 5766

—gevz.ro ,J» MilaMWiomitâ ^jigs ■ Evenimentul ! CNSAS: Anania virusul gripei noi a suferit — 00 —1 j »■«4mm ro TO Joi, 14 ianuarie 2010 I Nr. 5766 I 16 pagini I 1,2 lei ! 544.000 de cititori în fiecare zi ! Ziar tipărit la București și Cluj-Napoca nevoie de ^-----^ „ITNCI ITI UtatM angajament Experții spun că structura virusului a suferit „mici mutații“, iar numărul deceselor l-a depășit pe cel din gripa sezonieră. Vaccinul contra gripei noi rămâne însă, în continuare, eficient. Evenimente Dezvăluiri,? BOMBE CHIMICE LEGALE Mărturie din infernul celui mai nou drog Oana Botezatu Am băgat patru plicuri în trei ore, apoi încă patru, toleranța îmi creștea repede, alergam după starea de bine, consumam ca bestia. Când nu băgăm, îmi clănțăneau dinții, mă durea maxilarul, mă durea spatele, eram deprimată, mă simțeam dezgustată de mine“. Așa se rezumă cele patru luni de calvar trăite de Teresa, o tânără de 25 de ani din Capitală, după experiența „Special Gold“ - ultima găselniță a producătorilor de droguri tari, vândută în sute de „magazine de vise“ din toată țara, la prețuri mai mult decât accesibile. Povestea Teresei este desprinsă din realitatea ignorată de Ministerul Sănătății, care se încăpățânează să permită comercializarea legală a acestei amfetamine cu efecte devastatoare. Asta, în timp ce alte state au hotărât să scoată în afara legii acest compus chimic nou-creat sau să îl pună sub controlul strict al autorităților. EVZ Special. 6 Teresa, 25 de ani fost consumator de „Special Gold" Decât să vândă amfetamine și buruieni ordinare stropite cu canabinoizi sintetici în «magazinele de vise», mai bine legalizau hașișul și marijuana. In acest număr, începând din 19 ianuarie, puteți urmări la TVR 2 și Eurosport Campionatele Europene de patinaj artistic . Nicole Kidman este una dintre gazdele ceremoniei de decernare a Globurilor de Aur, eveniment transmis în direct de TVR1 duminică noaptea. Actrita are deja în palmares trei asemenea râvnite statuete Garda treau* . SFATURI DE LA MINISTERUL MUNCII Mic tratat de politețe pentru imigranți Oana Crăciun Chinezu, turcii, dar și alți cetățeni din afara spațiului european, care vin să muncească în România, sunt inițiați în tainele „spiritului“ românesc, într-un ghid publicat pe pagina de internet a Ministerului Muncii. Documentul cuprinde sfaturi practice pentru imigranți, de la abordarea politicoasă a funcționarilor publici până la respectarea valorilor mioritice precum „toleranța, generozitatea, educația, bunele maniere, cinstea, perseverența și ospitalitatea“. Actualitate, 2 NEGOCIERI Discuții aprinse privind Roșia Montană * Teodora Vasalca IcaSlevz.rr Ministrul mediului, Laszlo Borbely, s-a întâlnit ieri cu reprezentanții Roșia Montană Gold Corporation, în încercarea de a găsi un canal de comunicare. Borbely spune că nu va relua procesul de avizare a proiectului de exploatare a aurului până ce compania nu va prezenta un certificat de urbanism valabil, același care a dus la blocarea proiectului în 2007. Economic. 9 Vlădescu si-a luat un artist la Finanțe . Solistul formației Holograf a fost numit consilier al ministrului finanțelor pe probleme de comunicare publică, a anunțat, ieri, Sebastian vlădescu. Economie. 5 DAN 3ITTMAN Congres PNL amânat, Tăriceanu în offside Conducerea PNL ia în calcul organizarea congresului în luna septembrie și nu în mai, așa cum se discuta inițial, amânarea echivalând practic cu rămânerea în opoziție a liberalilor. Motivul: oferta făcută de PDL „aripii Tăriceanu“ expiră în mai, iar eventuale schimbări la vârf după acest termen nu ar mai avea efect. (Romulus Georgescu) Politică, 5 Prunea caută reabilitarea la Interne Fostul internațional Florin Prunea, al cărui nume apare în dosarul „Mită pentru arbitri“, va ocupa funcția de manager sportiv la clubul de fotbal Dinamo. Aflată în sfera de influență a Internelor, conducerea „câinilor“ este renumită pentru mușamalizarea scandalurilor penale în care au fost implicați propriii angajați. (Octavian Cojocarul Sport, 8 Beznă, sânge și ruine în Haiti Cel mai puternic cutremur produs în ultimii 200 de ani pe teritoriul statului din Caraibe a lăsat în urmă, marți seară, zeci de mii de morți, milioane de oameni în stare de șoc și un palat prezidențial avariat. (Dan Stancu) Internațional, U Terenuri pentru tineri date la șefi locali Patru șefi din administrația locală a Municipiului Ploiești se află pe lista scurtă a beneficiarilor de terenuri acordate tinerilor sub 35 de ani, în vederea construirii unei locuințe. Loturile de pământ sunt oferite de primărie. (Marius Nica) Actualitate, ; Urmărește-ne în fiecare zi, de luni până vineri Evenimentele Alina Stancu, Horia Ghibu Mircea Marian și invit dezvăluie culisele artistei în ........... De luni până joi, 14.00-18.00, iar vira între orele 14.00-17.00 tre orele rgT?mîîT?iT« [ m Haiducului Vlădescu îi plac menestrelii EDITORIALUL EVZ. Silviu Sergiu: „Sebastian Vlădescu va fi «haiducul» care va lua de-a valma, bani de la săraci și de la bogați, pentru a cârpi bugetul de stat. Măsurile nepopulare sunt livrate populației într-o atmosferă veselă“ Opinii. 4 Evenimentul contact Tel: 021-202.20.00 Fax: 021-202.20.01