Evenimentul Zilei, ianuarie 2013 (Anul 22, nr. 6688-6712)

2013-01-09 / nr. 6693

fim. *, 1 r ion.cristoiuaei continuare din pagina România lui Cristoiu Kiz.ro________________________________________________________________________________________ Traian Băsescu dușmanul de clasă al regimului de democrație populară al USL Traian Băsescu a fost și este o vedetă a scenei noastre publice. Indiferent că vrea sau nu, presa se interesează și se va interesa pînă și de cele mai mici amănunte ale vieții sale personale. Stare explicabilă prin nevoia românilor de a privi prin gaura cheii pentru a vedea ce face vecinul cu nevastă-sa cînd acesta se crede în privat. Așa mă pregăteam să scriu, adăugind mustrarea că președintele se alintă supărîndu-se pentru interesul exagerat al presei, și dovedește obsesii conspiraționiste ----------------------acuzînd televiziunile Puterii de interese politice în pîndirea felului în care-și petrece Președintele Revelionul. Besaioanele USL - Antena 3 și România TV - și-au asumat misiunea de a atrage atenția că Dușmanul n-a murit. Traian Băsescu trăiește și conspiră împotriva Guvernării Ponta! έntors în țară, s-au scurs cîteva zile pînă m-am decis să alcătuiesc textul pe care -l gîndisem deja în linii mari. In aceste zile s-au petrecut cîteva lucruri care m-au făcut să-mi dau seama că președintele avea dreptate. Am observat, în primul rînd, neputința lui Victor Ponta de a depăși postura politicianului de opoziție, eminamente trăncănitor, pentru a-și asuma, în fine, postura de administrator al țării. Mi-e limpede acum că 2013 ne va pune in fața unui paradox. Copleșitoarea majoritate a USL va fi umbră pe pînza vremii în condițiile unei guvernări haotice, lipsite de repere programatice, de obiective urmărite cu hărnicie. In aceste condiții, una dintre preocupările de esență ale politicianului Victor Ponta va fi cea de a arunca responsabilitatea dezastrului pe seama lui Traian Băsescu. In alte vremi ar fi transferat-o pe umerii Opoziției. După scrutinul din 9 decembrie 2012 ar fi o glumă să vorbim de opoziție parlamentară. Presa a notat cu promptitudine strădania lui Victor Ponta de a face pe Traian Băsescu răspunzător de bîlbîiala lui în chestiunea Ordonanței privind taxele și impozitele locale. A fost - după cum a băgat presa de seamă - călcarea în picioare a faimosului Pact de înțelegere dintre Premier și Președinte. Aruncarea răspunderii pentru propria neputință de a administra țara s-a petrecut și în cazul INS, acuzat că ar fi falsificat PIB-ul pentru ca el, Victor Ponta, să nu mai aibă banii de pensii, și în cel al Consiliului Național de Soluționare a Contestaților, pus la zid de premier că nu-l lasă să înceapă autostrada Comarnic - Brașov. Pentru ca Traian Băsescu să fie folosit ca principalul responsabil pentru catastrofele guvernării e nevoie ca românilor să li se reamintească în permanență că Traian Băsescu există, că are puteri uriașe și, exploatîndu-le, uneltește împotriva regimului de democrație populară al USL. Întru aceasta, chesafoanele USL Antena 3 și România TV și-au Presa a notat cu promptitudine strădania lui Victor Ponta de a face pe Traian Băsescu răspunzător de bîlbîiala lui în chestiunea Ordonanței privind taxele și impozitele locale. asumat misiunea de a atrage atenția că Dușmanul n-a murit. Trăiește și conspiră împotriva Guvernării Ponta! Acest adevăr a fost intuit de Traian Băsescu din clipa cînd a văzut cum se ------------------------ țin de turul pantalonilor săi ciorbagiii lui Dan Voiculescu și ai lui Sebastian Ghiță După cum arătam în eseurile dedicate stalinismului românesc, dușmanul de clasă a fost folosit de comuniștii lui Dej pentru a justifica dezastrul regimului de democrație populară. Un asemenea rol îi pregătește USL lui Traian Băsescu. P J Andy Lupu revine la EVZ cu un editorial pe săptămână Andy Lupu va scrie săptămânal, începând de mâine, un editorial în Evenimentul zilei, îi veți putea citi gândurile în fiecare joi. Va scrie ce-i va trece lui prin cap și despre ce-i veți sugera dumneavoastră, cititorii. Andy Lupu este absolvent al Academiei de Studii Economice, în prezent este scriitor, scenarist, regizor, producător independent de film și televiziune. A făcut parte din prima echipă a ziarului Evenimentul zilei în calitate de șef al departamentului Economie. A mai fost secretar general de redacție la revista Capital. msTIUHEA !LU A IAN AN» wwsIffH începe jimpi&E GUVEN.UU_ U .VENin, DOMNILOR MUSTRI “