Evenimentul Zilei, ianuarie 2013 (Anul 22, nr. 6688-6712)

2013-01-21 / nr. 6703

Evenimentul zilei • Adresa: Bd Dimitrie Pompeiu nr. 6, sector 2, București; cod poștal 020337; Telefon: 021.202.20.00. 021.209.34.00; Fax: 021.202.20.01; e-mail: officeredactie@evz.ro „Perlele" imobiliare ale lui Popoviciu, puse sub sechestru Milionarul discret al României, Puiu Popoviciu, cu o avere de 100 de milioane de euro, avea pe numele său doar câteva imobile. Imperiul și-l controlează prin off-shore-uri tor ion ( Evenimentul special lvU w.evz.v. Al doilea apartament este în cartierul Kiseleff, pe strada Jean Monnet, și are 206 metri pătrați.Este adresa de reședință a milionarului Ionel Stoica ionel.stoica@evz.rc P rocurorii DNA au avut o surpriză de proporții atunci când au pus sechestru asigurător pe averea milionarului Puiu Popoviciu. Anchetatorii au vrut să se asigure că prejudiciul uriaș, în dosarul „Băneasa“, aproximativ un miliard de lei, va putea fi recuperat. Pe numele lui, DNA a descoperit doar șase imobile, deși, în 2003, Popoviciu era bine înfipt în Top 300 Capital, cu o avere de 100 de milioane de euro. Este vorba de două apartamente luxoase, aflate în zona ultracentrală a Capitalei, și patru spații comerciale, aflate într-un imobil din centrul Bucureștiului. Atent, numele lui Puiu Popoviciu, cel care a controlat „proiectul Băneasa“, apare rar în actele oficiale. în iulie 2002, el a fost numit administrator și de vicepreședinte al AGA al Băneasa Investments, în fini de hectare au ajuns sub controlul lui Popoviciu. Păcăliții, statul cu 335 de milione de lei și Univeristatea de Agronomie cu 619 de milione de le 224 Sunt destule piedici de la cei care au interese în zonă. Domnul Voiculescu și domnul Becați, primul deține zona aeroportului Băneasa, cel de-al doilea Pipera, nu au niciun interes să apară în zonă un investitor puternic", ALECU NICULAE, declarație pro-Puiu Popoviciu anul 2000, în fața Senatului USAMV Bucureșt față în 2000. „Este prima oară când Popoviciu Gabriel -Aurel deține o funcție oficială într-o societate parte a mecanismului care era gândit de el. Până în acest moment, Popoviciu coordona activitatea societății prin intermediul lui Bejenaru Andrei- Mihai, omul său de încredere care făcea legătura cu Alecu Ioan- Niculae“, subliniază, în rechizitoriu, procurorii DNA Bejenaru a fost și reprezentantul off-shore-urilor care controlau Băneasa Investments. Interpușii milionarului „Evenimentul zilei“ dezvăluia, încă din 2008, că Puiu Popoviciu controlează, prin interpuși și firme off-shore, un adevărat imperiu imobiliar. El a preluat fostele societăți de stat Alltrom, Herăstrău, ASD Miorița și Comaliment, dar pe care le-a trecut pe numele mamei sale, Ligia Popoviciu (82 de ani), fosta croitoreasă a Elenei Ceausescu. Din umbră. Pe Apartamentul din cartierul Primăverii, de pe strada«■»Emanoil Porumbaru, are 270 de metri pătrați și a fost achiziționat de Puiu Popoviciu și soția sa, cu care se află în divorț, în decembrie 2003.Pretul a fost de lOCT.600 de dolari FOTOGRAFII: NICU DÎRDÎIAC □ Proprietar la „Romarta copiilor” Cele patru spații comerciale, care au fost pațial în proprietatea lui Puiu Poviciu, sunt în fața Cercului Militar din București și au fost închiriate, în 2003, unei bănci franceze. Contrac tul de închiriere este pe zece ani și expiră anul acesta, potrivit datelor DNA. Este vorba de parterul imobilului, unde înainte de 1989 era magazinul „Romarta Copiilor”. în 2010, la un an după ce procurorii DNA au început ancheta împotriva sa, el și-a vândut cotele de proprietate unui asociat. El deținea părți din subsol I (1.174 metri pătrați), subsol II (278 metri pătrați), parter (684 de metri pătrați) și mezanin (985 de metri pătrați). poviciu deținea participații la hoteluri, restaurante, lanțuri de fast-foods. Alecu Ioan Niculae este fostul rector al Universități de Științe Agronomice și de Afacerile lui Puiu Popoviciu din România sunt făcute prin intermediul off-shore-urilor cipriote, iar averea imobiliară este pe numele mamei sale, Lidia Popoviciu (82 de ani) dicină Veterinară (USAMV) București. El a fost elevul tatălui lui Puiu Popoviciu, fost profesor la această Universitate. Prin intermediul lui, milionarul a pus mâna pe 224 de hectare de teren din Nordul Capitalei. Popoviciu nu i- ar fi dat nimic lui Alecu Niculae, potrivit interceptărilor: „în jur că eu nu i-am dat casă, ăla, rectorul ăla. Nu i-am dat un...un dolar, nu i-am dat! Nu i-am dat nimic la toată chestia asta ,așa“ i-ar fi spus Popoviciu fostului șef al serviciului DGIPI, Cornel Șerban.