Evenimentul Zilei, octombrie 2013 (Anul 22, nr. 6918-6944)

2013-10-23 / nr. 6937

Declarația zilei Sistemul de sănătate e un țel. Sper ca Ponta-care sa fie mai puțin controversat decât este în SUA ' Podul Calafat-Vidin este făcut dar Podul peste Dunăre dintre România și Bulgaria are aproximativ douăzeci de probleme serioase, scrie site-ul Novinite. com, citând concluziile unei inspecții a Ministerului bulgar al Transporturilor. „Nu înțeleg de ce presa a relatat doar despre o singură gaură în asfalt, când de fapt sunt numeroase gropi și alte probleme”, declară ministrul Danail Papazov, potrivit Novinite, citat de Mediafax. „Dacă acest lucru ne poate oferi vreo satisfacție, partea română a podului este într-o stare mai proastă”, spune Papazov. Recent, presa a semnalat existența unei gropi în asfalt atât de adânci încât apa se infiltrează până la casetele cu cablurile de comunicații. Pe lângă gropi, inspecția ministerului bulgar relevă probleme cu iluminatul și cu semafoarele. Podul Calafat - Vidin a fost dat în folosință cu doar patru luni în urmă. □□□ ^5 ^ Actualitate 23.10. Evenimentul zilei, miercuri, 23 octombrie 2013 Ministerul Transporturilor schimbă conducerea Tarom In lupta din interiorul companiei de stat, tabăra contestatarilor lui Heinzmann a înregistrat un eșec. Nicolae Demetriade, administrator-director executiv, a demisionat ieri CÂȘTIGĂTORI Mărul discordiei dintre Ministerul Transporturilor, care deține 97% din acțiunile Tarom, și Consiliul de Administrație (CA) pare să fie menținerea în funcția de director general a belgianului Christian Heinzmann pentru încă trei ani, potrivit revistei Capital. O decizie în acest urma să fie luată în ședința Adunării Generale a Acționarilor TAROM, programată pentru ieri dupăamiază. Aceasta a fost amânată, iar Dan Pascariu a rămas în funcția de președinte al companiei. Belgianul fusese forțat anterior de președintele CA, Dan Pascariu, să accepte reducerea mandatului de la patru la un an. Presiuni diplomatice Luni, Dan Pascariu și Nicolae Demetriade au fost convocați la sediul Transporturilor. Se pare că oficiali ai ambasadelor Belgiei, Olandei și Marii Britanii au făcut presiuni asupra celor de la minister pentru menținerea belgianului în funcția de director executiv, potrivit revistei Capital. Nicolae Demetriade, numit de CA în funcția de director executiv pentru a -l seconda pe Heinzmann, și-a dat ieri demisia. Conflictul dintre CA și Heinzmann a fost cauzat, potrivit informațiilor din presă, de divergențe privind achiziția de avioane. La nivel oficial, membrii CA i-au reproșat însă lui Heinzmann că nu și-a îndeplinit obiectivele. Sub conducerea acestuia, în primele cinci luni ale anului, pierderile Tarom s-au redus cu 45% față de perioada similară din 2012, ai 1. CIOBANU NICOLAE, București. 2. CONSTANTIN JONICA GABRIELA, București; 3. TITIANA GAFTON, Piatra Neamț; 4. DRAGOMIR MIHAELA, Ploiești; 5. RUPTUREANU MIHAI NICOLAE, București Pentru a-și revendica premiile câștigătorii sunt rugați să ne contacteze la 021.203.56.80 sau pe adresa de e mail concurs a evz.ro Câștigătorii acceptă in mod necondiționat și explicit ca datele personale de identitate să fie utilizate in baza de date a EEC conform legii 677/2001, aceasta putând fi folosită de organizator și partenerii acestuia, ulterior, in cadrul unor campanii de marketing. Număr operator 1769 Regulamentul complet îl găsiți pe www.evz.ro/concurs-bulina.pd & Următorul concurs Bulina Norocoasă se va desfășura marți, 29 octombrie 19 » * câștigătorii concursului din data de 22 octombrie Huidjderdeaise □ Nicolae Demetriade a demisionat din conducerea Tarom cu$una norocoasă Simona Tapalagă simona.tapalaga@evz.ro t: Christian Heinzmann este directorul general al Tarom Gruia Stoica își primește banii înapoi de a CFR Marfă Cele 20 de milioane de euro depuse întrun contescron de către compania lui Gruia Stoica, sub formă de avans pentru CFR Marfă, vor fi înapoiate omului de afaceri. De asemenea, Ministerul Transporturilor va înapoia și cele 10 milioane de euro depuse de Stoica drept garanție pentru participarea la licitație, a spus ieri Ramona Mănescu, ministrul de resort. De ce a picat privatizarea Gruia Stoica nu a mai achiziționat compania de stat pentru că, până la termenul limită când putea face acest lucru, nu au fost îndeplinite anumite condiții necesare. Mai precis, nici Consiliul Concurenței, nici creditorii CFR Marfă, nu au reușit să își dea avizul pentru vânzare. Ramona Mănescu a declarat atunci într-o intervenție publică: „Comisia de privatizare analizează posibilitatea reținerii garanției de către stat. Cu toate astea, la doar câteva zile, chiar avocații care au oferit consultanță juridică Transporturilor în timpul procesului de privatizare au spus că acest lucru nu este posibil. „Nefinalizarea Contractului de privatizare este o situație pentru care nu poate fi ținută culpabilă vreuna din părțile contractante sau consultanții lor juridici“, a precizat intr-un comunicat firma de avocatură Mușat(Asociații. Galuca Florescu)