Evenimentul Zilei, ianuarie 2015 (Anul 24, nr. 7299-7323)

2015-01-14 / nr. 7308

Declarația zilei . Pe tema autostrăzii Comarnic-Brașov pot să îmi fac un doctorat'' Primul termen în cazul Iohannis-ANI Instanța supremă începe, astăzi, judecata pe fond a recursului în dosarul de incompatibilitate al lui Klaus Iohannis. Pentru acest termen, judecătorii au decis citarea președintelui României și a unui reprezentant al Agenției Naționale de Integritate (ANI), în cadrul procesului sunt trei posibilități: avocatul președintelui să ceară să se constate că Iohannis are imunitate și să solicite suspendarea cazului, același lucru să se întâmple din inițiativa judecătorilor sau procesul să continue pentru a stabili dacă președintele României a fost în incompatibilitate. □□c Medici judecați pentru operații contra spăgi Doctorii de la Spitalul de Urgențe Constanța, care au condiționat efectuarea unei operații pe cord de primirea a 4.000 de lei, au fost trimiși în judecată de DNA. Chirurgul Marius Militaru și anestezistă Nicoleta și Dorin Arhire sunt arestați la domiciliu. □□□ Actualitate 14.01. Evenimentul zilei, miercuri, 14 ianuarie 2015 Mama dispărută a fetiței s-a întors la spitalul Mihai Șoica mihai,soiia(3)Pvz.ro Cinci zile au căutat - o polițiștii pe Lăcrămioara Dobrican, femeia de 38 de ani din Bistrița, care a dispărut de la Spitalul de Copii din Cluj Napoca, de lângă fiica ei, Maria, bolnavă de leucemie. Starea micuței a început să se agraveze săptămâna trecută, după ce a făcut septicemie. Vineri seara a făcut stop cardio-respirator, iar medicii au reușit să o resusciteze. Mama fetiței, însă, a suferit un șoc emoțional și a dispărut, iar de atunci n-a mai văzuto nimeni. Zeci de polițiști clujeni au căutat-o pe Lăcrămioara în pădurile Hoia și Făget de la marginea Clujului, fără niciun rezultat. în cursul zilei de duminică, ei au luat la pas albia râului Someș, după ce femeia le-a spus unor asistente medicale că se va arunca în Someș. .Viata si lumina ochilor” Polițiștii spuneau ca se așteaptă la ce este mai rău:„Am verificat camerele video din Stația CFR Cluj și nu apare nimic. Polițiștii din Bistrița au căutat-o acasă și tot nimic“, ne-a declarat unul dintre șefii Poliției Cluj. Aseară, însă, în jurul orei 20.00, femeia s-a întors la spital și, răvășită, întreba de copil. Medicii i-au administrat calmante, iar polițiștii așteptau să se liniștească pentru a afla unde a fost. Maria avea 12 ani și a decedat duminică seara, după ce în decembrie 2014 a fost diagnosticată cu leucemie. Bistrițenii i-au sărit în ajutor încă din primele zile de la aflarea diagnosticului. Fetele și părinții din trupa de dans Lotus, unde activa, au organizat un spectacol caritabil la care s-au strâns bani care s-o ajute pe mamă la susținerea tratamentului, însă boala cu care a fost diagnosticată a fost necruțătoare. Lăcrămioara era divorțată de soțul ei, care lucrează în străinătate, și o avea doar pe Maria. Pe contul de Facebook, femeia a scris un mesaj la o fotografie cu fetița ei: „Viața și lumina ochilor mei“. Maria și mama ei, Lăcrămioara ] „Era un înger de copil” Coordonatorul trupei de dans sportiv, Lotus Dance, Annamaria Antal, unde Maria era membră de bază, a declarat că fetița era foarte muncitoare și că în ciuda bolii a participat la un concurs la București, unde echipa s-a clasat pe locul doi. „Cu o jumătate de oră înainte de concurs a început să plângă că o doare foarte tare spatele, dar cu toate astea a urcat pe scenă, a zâmbit, a dansat și echipa a luat locul doi. Apoi, după câteva zile a fost dragosticată cu leucemie”. Legat de suferința mamei Măriei, Annamaria Antal a mai declarat că a vorbit de mai multe ori cu aceasta în timp ce se fetița se afla în spital: „Mi-a spus că merge spre pădure. Apoi fetița a strigat-o și ea s-a întors înapoi. Nu vreau să fac alte comentarii. Eram foarte apropiată de fetiță, în turnee dormeam în camera cu ea. Era un înger de copil”. „Evenimentul zilei" la B1 TV Invitații de astăzi ai emisiunilor „Evenimentul zilei” Invitații ediției de la ora 11.00, moderată de Andreea Udrea, Av. Mihaela Olaru, PNL Vasile Dîncu, sociolog -Cristian Călugăru, analist. Invitații ediției de la ora 17.00, moderată de Mircea Marian, Claudiu Palaz, PMF Roberta Anastase, PNL Florin Toma, scriitor. Temele emisiunilor: întâlnirea Victoriei Nuland cu oficialii români și întrunirea Comisiei de cod electoral. Puteți adresa întrebări direct pe evz.ro, în secțiunea comentarii a articolului care va prezenta discuțiile din emisiune, pe adresa de e-mail online@evz.ro si la tel. 021.202.2000. Ora 11.00 Mihaela Olaru si Cristian* Călugărul* Ora 17.00 Claudiu Palaz Roberta Anastaselin Liuai/ „Nemernicii cu epoleți”, un ofițer a mușamalizat patru accidente grave Comisar-șef de poliție Olariu Liviu (foto), adjunct al inspectorului șef al IPJ Bistrița - Năsăud, este cercetat de procurorii DNA pentru abuz în serviciu, în formă continuată. El a solicitat, pe 9 ianuarie, încetarea raporturilor de serviciu, cu drept la pensie. Filiera ofițerilor Ancheta este în dosarul denumit de presă al „Nemernicilor cu epoleți“, în care au fost reținuți, din 25 noiembrie 2014, șeful IPJ Bistrița-Năsăud, Ioan -Ovidiu Mureșan, șeful Serviciului Poliției Rutiere județene, Roberto Hasnăș și șeful Poliției orașului Năsăud, Leon Cloșcă. Ofițerii au fost acuzați că au falsificat acte de constatare a unor accidente rutiere sau chiar le-au ascuns și că au intervenit abuziv în dosare de urmărire penală. „în datele de 31 iulie, 6-7 noiembrie 2014, Liviu Olariu, atât personal cât și prin intermediul șefului Serviciului Poliției Rutiere, Hasnăș, a intervenit asupra agenților de poliție din teren, pentru ca aceștia să-și încalce atribuțiile de serviciu, în sensul de a nu constata și sancționa diferite contravenții la regimul circulației,“ arată DNA. Olariu a participat, alături de alți ofițeri, la falsificarea unor acte în cazul a 4 accidente de circulație soldate cu victime omenești. (Mihai Solca)