Evenimentul Zilei, ianuarie 2015 (Anul 24, nr. 7299-7323)

2015-01-07 / nr. 7302

nnn Halep luptă în turul secund de la Shenzhen Simona Halep (locul 3 WTA) o înfruntă, astăzi, pe rusoaica Natalia Vihlianțeva (poziția 588 WTA), în turul al doilea al turneului de la Shenzhen (China). Partida va începe în jurul orei 7:30 (ora României), iar în primul tur, sportiva româncă a depășit-o pe nemțoaica Annika Beck, scor 4-6, 6-4,6-3. (Andrei Călin) □□a Prințul Iordaniei vrea șefia FIFA Prințul iordanian Ali Bin Al Hussein (foto) a anunțat, ieri, că are de gând să devină președintele FIFA, în cadrul alegerilor ce se vor desfășura în luna mai a acestui an. Iordanianul ocupă deja funcția de vicepreședinte al forului fotbalistic. „Candidez la președinția FIFA și cred că este momentul să terminăm cu polemicile interne și să revenim la sport. Nu a fost o decizie ușoară, dar am luat-o după discuții cu mai mulți colegi din cadrul FIFA”, a explicat oficialul. (Andrei Călin) □□□ FC Barcelona stă pe un butoi cu pulbere Atacantul Lionel Messi și antrenorul Luis Enrique s-a certat „la cuțite”;în ultimele zile și din această cauză, atmosfera în vestiarul formației FC Barcelona a devenit irespirabilă, după cum notează jurnaliștii iberici. Astăzi, conform celor de la sport, el, superstarul argentinian va fi băgat în ședință de Xavi, Iniesta și Busquets, cei trei căpitani ai catalanilor. între timp, s-au realimentat zvonurile care susțin că Messi va pleca de la Barcelona în vară. (Andrei Călin) □□□ SPORT LA TV 17.15-Eurosport 2-DARTS Campionatul Mondial 21.30-Dolce Sport 1-FOTBAL Lille - Evian 22.00-Digi Sport 1 - FOTBAL Atletico Madrid - Real Madrid Evenimentul zilei, miercuri, 7 ianuarie 2015 Fotbal Sport . 23 Florin Andone, singurul romant din Primera Division,^ a debutat culoa rei.calmn0evz.ro@evz.ro ^^ntr-o perioadă în care cele câteva valori pe care le mai are campionatul intern se exilează în Golful Persic, îngropânduse profesional, dar pe foarte mulți bani, din Spania vin vești bune. Florin Andone, un fotbalist cvasi-necunoscut românilor, a reușit să debuteze cu gol în Primera Division. A avut nevoie doar de 44 de minute Evenimentul s-a petrecut luni seară, la meciul Cordoba - Granada (scor 2-0), din cadrul etapei a 17-a. Gazdele aveau mare nevoie de un succes, pentru a scăpa de povara „lanternei roșii”, iar cele trei puncte au fost asigurate de golurile lui Ghilas (16) și Florin Andone (44). Victoria a salvat-o pe Cordoba până pe poziția a 18-a, cu 14 puncte, la unul distanță de primul loc ce asigură salvarea de la retrogradare. Meciul ar fi trecut neobservat în România, dacă Florin Anda Atacantul născut la Botoșani a plecat în Spania, alături de familie, în urmă cu nouă ani, iar luni seară a înscris primul gol pentru echipa Cordoba, într-unul dintre cele mai puternice campionate de fotbal din lume ne nu și-ar fi trecut în palmares primul gol în Primera Division. Mai mult, atacantul în vârstă de 21 de ani a reușit performanța de a înscrie la debutul într-unul dintre cele mai solide campionate din lume. Sportivul „tricolor” a fost titularizat de antrenorul său, Miroslav Djukici, și nu a dezamăgit. A jucat până în minutul 82 și și-a promis că va recidiva cu prima ocazie. E stabilit in Spania din 2005 Luna trecută. Andone ma marcase pentru cei de la Cordoba, culmea, tot împotriva Granadei, dar într-o confruntare din Cupa Spaniei, în acest moment, Andone este singurul român care mai evoluează în campionatul iberic. Vârful aparține de formația Villarreal, dar a fost împrumutat până în vară la Cordoba. Florin s-a născut în 1993, la Botoșani, și a ajuns în Spania în 2005, împreuna cu familia. A ales naționala Românie Atras de fotbal, Andone a început să joace în cadru organizat, la vârsta de 15 ani, pentru formația Vinaros, din provincia Castellon. A dat probe de joc, în 2008, a fost refuzat, dar a convins un sezon mai târziu, atunci când a semnat cu „Submarinul Galben“, deși mai avea oferte de la granzii Madridului, Real și Atletico. Spaniolii au încercat să-l convoace la naționala de tineret, dar Andone a ales să joace pentru România și a fost chemat în urmă cu trei ani la național de tineret U-19. □ Florin a dat frâu liber entuziasmului după ce a înscris primul gol în campionatul Spaniei FOTO. DIGISPORT.RC □ Atacantul român se află sub contract cu Villarreal OTO. LIBERTATE/ Andone a marcat de două ori pentru Cordoba, în meciurile cu Granada, din Cupa Spaniei și din campionat Dinu Gheorghe a început „cursa înarmării” Rapidul a terminat turul de campionat pe ultimul loc în Liga I, cu doar 11 puncte acumulate în 17 runde, iar situația „feroviarilor“ e dramatică Are ținte grele Văzut drept omul ce poate să scoată Rapidul la mal, Dinu Gheorghe a semnat, luni, cu „alb-vișinii“, și este, în mod oficial, noul președinte al echipei. „Am semnat și sunt președintele executiv al Rapidului. Cristi Pustai va fi antrenor și sunt sigur ca va salva echipa de la retrogradare. Acum, ceea ce mă preocupă cel mai mult este să aduc jucători buni la echipă. Mă voi întâlni cu Cristi Săpunaru, pe care sper să-l conving. Mai aștept un răspuns de la Nicolae Grigore, pe care-l aștept să-și rezilieze contractul cu Apollon. Mă voi întâlni și cu Daniel Niculae, pe care sper să-l conving să ni se alăture“, a declarat oficialul giuleștean la Digisport. Dan Nistor, de la Evian, și Constantin Grecu, liber de contract, sunt și ei ținte pentru planul de reconstrucție. Deși Dinu Gheorghe confirmă numirea lui Cristi Pustai pe banca tehnică a giuleștenilor, antrenorul evită parafarea actelor, dorind să vadă ce jucători vor fi prezenți la reunirea lotului, pe 12 ianuarie. După regruparea fotbaliștilor, conform programului stabilit de conducere, aceștia vor avea o săptămână de pregătire în țară, iar apoi vor pleca în două cantonamente în Grecia, între 18-29 ianuarie și 1-13 februarie. (Paul Motorga) Dinu Gheorghe a redevenit rapidist cu acte în regulă FOTO: EVZ