Evenimentul Zilei, octombrie 2015 (Anul 24, nr. 7530-7556)

2015-10-23 / nr. 7549

Nu am venit nici cu primul tren, nici cu al doilea. Am fost forțat să vin cu ultimul. Nu a existat nicio plângere la adresa mea" Declarat zilei România, pe lista neagră la defrișări de păduri România, Grecia, Ungaria și Spania nu au pus încă pe deplin în aplicare Regulamentul Uniunii Europene privind lemnul. Sunt suspiciuni că lemnul obținut în mod ilegal din aceste state este importat în continuare în UE prin intermediul acestor patru țări, potrivit unui raport al Curții de Conturi Europene. UE a lansat, în 2003, o inițiativă prin care să protejeze pădurile de pe continent. Rezultatele sunt nesatisfăcătoare, conform oficialilor europeni. □□□ Disponibilizări la minele din Valea Jiului Activitatea de producție la mina Petrila, din județul Hunedoara, va fi oprită pe 30 octombrie, conform unor angajamente internaționale. O parte dintre mineri vor fi disponibilizați, restul urmând să fie redistribuiți la minele Uricani și Paroșeni. Potrivit reprezentanților Societății de închideri Mine Valea Jiului SA, în total, la cele trei mine Petrila, Paroșeni și Uricani sunt angajate 1.450 de persoane, dintre care 250 de persoane vor fi disponibilizate până la sfârțitul anului. □□□ lOKPI 1411 .nr 3 TRAGEREA LOTO din 22.10.2015 .m* s/ELi Lf/dl Actualitate 23.10 Evenimentul zilei, Vineri, 23 octombrie 2015 Fostul șef peste vilele demnitarilor, ANO AOJAV spus in judecata Unul dintre cei mai influienți șefi ai administrației centrale este acuzat că a dat mită Marian Păvălasc marian.Davalascu evz.ro Georgian Gabriel Surdu, fost director al Regiei Autonome Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat (RAAPPS), și Marian Cristinel Bîgiu, fost președinte al Consiliul Județean Buzău, au fost trimiși în judecată pentru fapte de corupție. Fostul șef al regiei care administrează vilele de protocol ale statului, în prezent suspendat din funcție sub control judiciar, este acuzat de săvârșirea infracțiunii de cumpărare de influență; în schimb, Bîgiu este trimis în judecată sub acuzația de trafic de influență. Șpagă de 8% din 11 milioane de euro Faptele au fost săvârșite în cursul lunii august 2013, când Surdu i-a promis lui Bîgiu, în calitate de președinte al Consiliului Județean Buzău, suma de aproape 3,9 milioane de lei (878.222 de euro). Mita reprezenta 8% din valoarea unui contract de 48,6 milioane de lei (10,9 milioane de euro). Finanțarea de aproape 11 milioane de euro era dată pentru „proiectarea și execuția modernizarea drumurilor de interes local și rețea publică de canalizare și stație de epurare“ în comuna Ghergheasa, jud. Buzău. în aceeași lună, Surdu a remis, printr-un intermediar lui Marian Bîgiu , drept primă tranșă, suma de 75.000 euro, pentru a interveni pe lângă primarul unei comune din județul Buzău, în vederea atribuirii lucrărilor respective. Contractul dorit de Surdu a fost semnat pe data de 21 mai 2014 cu firma SC Construct CO Group SRL, societate pe care Surdu conducea printr-un intermediar. ] Și-a făcut soția deputat Georgian Surdu a fost un personaj retras, dar foarte influent din poziția sa de șef al RA-APPS, regia care adminstrează vilele de protocol ale demnitarilor și politicienilor. A fost numit în funcție în 2007 și nu a fost schimbat de niciunul dintre cele patru guverne peste care a trecut. Soția sa a fost trecută pe o poziția bună la alegerile din 2012 și a ajuns în Camera Deputaților, din partea PNL. DNA l-a catalogat pe Surdu ca pe un „pericol social”, fiind specialist în a ’’anihila” probe. în acest sens, în referat se arată că în biroul directorului RA-APPS, s-au găsit două dispozitive de bruiaj, pentru a-și proteja discuțiile ambientale și cele telefonice, de eventuale monitorizări ale DNA și SRI. Cerere de arest preventiv pentru judecătorul din Iași Direcția Națională Anticorupție (DNA) a anunțat că procurorii au dispus reținerea judecătorului Dan Anton de la Curtea de Apel Iași și a grefierei Gabriela Prelipcean de la Judecătoria Iași. Cei doi au fost prezentați ieri Curții de Apel București cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile. Instanța nu luase o decizie până la închiderea ediției. Dan Anton este acuzat de trafic de influență (două infracțiuni), violarea vieții private, instigare la abuz în serviciu, șantaj și dare de mită, iar Gabriela Prelipcean de favorizarea făptuitorului, în 14 mai 2014, cu ocazia unei întâlniri organizate la un hotel din Iași, la care au participat, printre alții, și Teodor Haucă și Dan Anton, acesta din urmă le-a dat asigurări interlocutorilor săi că poate interveni pe lângă cei doi magistrați învestiți cu judecarea cauzei sale. Pe fond, Haucă fusse condamnat la patru ani și șase luni de închisoare. „în luna februarie 2015, magistrații CA Iași au menținut față de aceasta pedeapsă de 4 ani și 6 luni de închisoare și au desființat în integralitate, cu privire la latura civilă, sentința penală emisă de Judecătoria Huși, diminuând daunele materiale la care a fost obligată inițial persoana trimisă în judecată pentru contrabandă”, se arată în comunicat. □□□ Polițistul decedat era în coloana oficială a lui Gabriel Oprea Poliția Capitalei a emis, ieri, un comunicat de presă în care a prezentat public informații despre condițiile în care s-a petrecut accidentul în urma căruia a murit polițistul motociclist Bogdan Gigină. Conform sursei amintite, coloana venea din zona Băneasa, acolo unde se află sediul SRI și Academia de Poliție. Comunicatul de presă arată că ministrul Oprea participase la o „activitate în cadrul unei instituții din domeniul securității și ordinii publice“. Polițistul motociclist Bogdan Gigină asigura deplasarea coloanei oficiale a ministrului de Interne Gabriel Oprea, iar după producerea accidentului coloana oficială a fost oprită și s-au luat măsuri pentru acordarea primului ajutor, a informat Poliția Capitalei. în document se arată că „demnitarul beneficia în condițiile legii de coroană oficială“. Conform unor surse apropiate anchetei, polițistul avea o viteză de 70 de kilometri pe oră la momentul impactului. Agentul Bogdan Cosmin Gigină (28 de ani) de la Brigada Rutieră a Capitalei a decedat, marți seară, la Spitalul Universitar de Urgență București, unde a fost transportat după ce a căzut cu motocicleta (foto) într-o groapă de pe bulevardul Știrbei Vodă din Capitală. Precizare oficială