Evenimentul Zilei, ianuarie 2016 (Anul 25, nr. 7607-7630)

2016-01-14 / nr. 7616

Fundația lui Victor Ponta, doar o jucărioară pe care o inventează pentru a-și construi pe viitor, o carieră politica.1 Declarația zilei ^ Șeful Romsilva, demis Ministrul Mediului, Cristiana Pasca - Palmer, a semnat, ieri, ordinul de revocare a șefului Romsilva, Adam Crăciunescu, din calitatea de membru al Consiliului de Administrație al Regiei Naționale a Pădurilor. în ianuarie 2015, Crăciunescu a fost trimis în judecată în dosarul retrocedărilor ilegale de păduri, în care sunt implicați și Viorel și Andrei Hrebenciuc, deputatul Ioan Adam și senatorul Tudor Chiuariu. Crăciunescu a fost acuzat de abuz în serviciu și sprijinirea unui grup infracțional organizat, nic Iohannis și Cioloș, întâlnire cu Victoria Nuland Președintele Klaus Iohannis și premierul Dacian Cioloș se vor întâlni, luni, cu adjunctul secretarului de stat al SUA pentru Afaceri Europene și Eurasiatice, Victoria Nuland, care va efectua o vizită în România. Aceștia vor discuta probleme bilaterale de interes comun în cadrul parteneriatului nostru strategic, potrivit Ambasadei Statelor Unite la București. □□□ „Evenimentul zilei" la B1 TV Ora 17.00 Invitații de astăzi ai emisiunii „Evenimentul zilei” Invitații ediției de la ora 17.00, în studioul emisiunii moderate de Mălin Bot: - Valeria Schelean, PNL; - Mihai Sturzu, deputat; - Eugen Tomac, PMP. Principala temă de discuție: cele mai importante evenimente politice de actualitate. Puteți adresa întrebări direct pe evz.ro, pe adresa de e-mail online@evz.ro Si la tel. 021.202.2000. Actualitate 14.01 Evenimentul zilei, Joi, 14 ianuarie 2016 Numirile în funcțiile din Parchete Ministrul Justiției spune că e ilegală procedura propusă de judecătorul Dumbravă.» Membru CSM, magistratul Horațiu Dumbravă a sugerat ca ministrul Justiției, Raluca Prună, să facă mai multe propuneri la CSM pentru fiecare funcție de conducere din parchete - DNA, DIICOT, Parchetul General Violeta Fotache violeta.fotarhp(a)PV7.ro Anul acesta expiră mandatele de conducere ale șefilor DNA și Parchetului General, precum și mandatul de procuror șef adjunct al DIICOT, și deja există o preocupare intensă pe acest subiect. Mai ales că tot în acest an se schimbă și conducerea înaltei Curți de Casație și Justiție, din același motiv. Dacă la judecători, procedura pentru numirea în atribuția ministrului Justiției să facă președintelui României propunerea pentru numirea în aceste funcții de conducere, cu avizul consultativ al Consiliului Superior al Magistraturii(CSM). Ministrul respinge propunerea membrului CSM Zilele trecute, judecătorul Horațiu Dumbravă, membru CSM, a lansat în spațiul public o propunere de procedură. „Ce cred că s-ar putea funcții de conducere nu in Replica ministrului duce sub nicio Justiției, Raluca Prună, formă ames este fără echivoc! tecul minis ________________________ tiului Justiției, la procurori situația este cu totul alta, întrucât, potrivit Constituției României, procurorii sunt sub autoritatea acestuia. Legea actuală (art. 54 din Legea 303/2004) prevede că este face - și am să propun CSM să vedem dacă posibil legislativ - să facă ministrul Justiției mai multe propuneri la Secția de procurori(...), iar CSM să avizeze una sau mai multe candidaturi, pe care să le retrimită la minister, iar ministerul - pe baza unei proceduri proprii de data aceasta(...) - să trimită o singură propunere, cum e și firesc, președintelui României”, a spus Dumbravă în interviul acordat ziarului Evenimentul zilei. Printr-o declarație făcută pentru cotidianul nostru, ministrul Justiției, Raluca Prună, a respins ideea ca fiind ilegală: „Ceea ce propune domnul judecător Horațiu Dumbravă este contrar prevederilor articolului 54 alin. 1 din Legea 303/2004”. □ Bursa zvonurilor Deocamdată, ministrul Justiției nu a anunțat dacă va face o procedură specială, dar din declarația făcută pentru EVZ se înțelege că va respecta întrutotul legea care-i dă atribuția de a alege pe cine să nominalizeze pentru numire. Oricum semnalul transmis către sistem a fost acela de a sta de vorbă cu cât mai mulți posibili candidați. La bursa zvonurilor, surse judiciare o dau ca posibil șef al DNA în continuare pe Laura Codruța Kovesi, dacă aceasta își va depune candidatura. Marius Iacob, adjunctul lui Kovesi, este licitat de o parte a sistemului ca succesor al lui Tiberiu Nițu în funcția de procuror general. Tiberiu Nițu, conform surselor citate, ar urma să candideze pentru un loc în următorul CSM (din partea curților de apel), pentru desemnarea căruia încep alegerile în toamnă. Noul ministru al Justiției Raluca Prună îi amintește membrului CSM ce spune legea FOTO:EVZ Polițiștii care au fugit de flagrant cu un procuror în autoturism, datori la bănci și pasionați de mașini Doi subcomisari de poliție, prinși pe când luau mită de la un afacerist, au salarii de 3.000 de lei pe lună, câte un apartament, două mașini fiecare și câte un credit la bancă de 66.000, respectiv 100.000 de lei. Informațiile apar în declarațiile de avere aferente anului 2014. Nicos Colescu, polițistul Serviciului de Investigare a Criminalității Economice Sector 6, cel care a accelerat și a plecat în trombă în momentul în care un anchetator s-a urcat în mașină să-l prindă în flagrant cu banii, este acuzat, pe lângă luare de mită, și de ultraj. Colegul său, Daniel Mihai Chivu, este acuzat „doar” de luare de mită. Faptele s-au petrecut în octombrie anul trecut. După întocmirea primelor acte, dosarul a fost trimis la DNA care a decis, marți, să-i rețină pentru 24 de ore pe cei doi polițiști. Aseară, judecătorii Tribunalului București urmau să decidă luarea unor măsuri restrictive de drepturi față de aceștia. La închiderea ediției, magistrații nu aveau o încă o decizie. Pe 14 octombrie 2015, cei doi polițiști erau în misiune și controlau firmele dintr-un complex comercial din Ilfov. Ei au cerut 10.000 de lei de la patronul unei societăți și au primit 8 mii. Banii au fost ceruți ca să-l scape pe administrator de un dosar în care era acuzat de evaziune fiscală, susțin anchetatorii. Pentru a fugi cu banii in buzunar și pentru a rata flagrantul, Colescu a plecat în trombă cu mașina poliției, deși un alt polițist care încerca să-i prindă în flagrant era „parțial în interiorul autovehiculului“. (Virgil Burlă)