Evenimentul Zilei, august 2016 (Anul 25, nr. 7786-7812)

2016-08-02 / nr. 7787

Declarația zilei : „Regina Ana a României rămâne Stârpirea țânțarilor trece la sectoare Consiliile locale ale sectoarelor Capitalei au fost împuternicite să efectueze serviciul de salubrizare - activitatea de ratizare - combatere șobolani în parcurile, spațiile verzi, locurile de joacă pentru copii, locuri de agrement, precum și în alte locuri publice pe care le administrează. Asta se va face până la achiziționarea serviciului public de către Municipiul București, se arată într-un proiect de hotărâre al Consiliului General. □□□ Dosar penal pentru transfuzia de sânge greșită Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 a deschis, ieri, un dosar penal „in rem”, în care se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă, cu privire la incidentul din 26 iulie de la Spitalul Clinic CF2 din București, când unei paciente în vârstă de 39 de ani, în urma unei intervenții chirurgicale ginecologice, i-a fost transfuzată o altă grupă de sânge decât cea pe care o avea; în prezent, femeia a fost detuliată de medici de la Spitalul Universitar, dar se află în continuare într-o stare destul de gravă, nni „Evenimentul zilei" la B1 TV Ora 11.00 Invitați de astăzi ai emisiunii ,Evenimentul zilei” Invitații ediției de la ora 11.00,în studioul emisiunii moderate de Mălin Bot: - Nicolae Ivășchescu, PMP: ■ George Rîpă, consultant. Principala temă de discuție: cele mai importante evenimente politice de actualitate. Puteți adresa întrebări direct pe evz.ro, pe adresa de e-mail online@evz.ro și la tel. 021.527.lt.ll Actualitate 02.08 Evenimentul zilei, Marți, 2 august 2016 PNL nu timp la postumW Olteanul! După demisia lui Bogdan Olteanu, liberalii nu vor să cedeze poziția de viceguvernator al BNR, care li s-ar cuveni potrivit „algoritmului parlamentar” Mircea Marian mircea marian_evz.ro Totuși, PNL nu se grăbește și va aștepta începerea sesiunii de toamnă a Parlamentului pentru a face o nominalizare. „Dacă își dă dl Bogdan Olteanu demisia, funcționează Consiliul de Administrație (CA) al BNR, nu depinde numai de noi - PNL - ca să convocăm Parlamentul. Dacă conducerile celor două camere vor ajunge la o astfel de concluzie, noi vom răspunde pozitiv, dar fără nicio problemă poate funcționa până la 1 septembrie și cu un om în minus Consiliul de Administrație al BNR“, a spus Vasile Blaga, copreședinte al PNL. El a insistat pe faptul că postul revine PNL, dar nu a vrut să avanseze nici o propunere: „Ni se cuvine nominalizarea, există un algoritm parlamentar care a funcționat întotdeauna, s-a respectat întotdeauna. Nu văd de ce nu s-ar respecta și acum. Dar nu discutăm de nume acum, când va fi cazul“. Ni se cuvine nominalizarea, există un algoritm parlamentar care a funcționat întotdeauna" VASILE BLAGA, co-președinte PNL Soțul Alinei Gorghiu, posibil succesor? Presa a relatat, în ultima vreme, că Lucian Isar, soțul Alinei Gorghiu, ar fi interesat de un post în CA al BNR și, din acest motiv, îl atacă pe Mugur Isărescu. Gorghiu a susținut că soțul ei este „victima absurdă” a unor scenarii „colaterale” Oficial, potrivit legii 312/2004 privind Statutul BNR, membrii Consiliului de administrație al BNR „sunt numiți de Parlament, la propunerea comisiilor permanente de specialitate ale celor două Camere ale Parlamentului“. „Să înțeleg că am aranjat eu denunțul cu un om aflat în pușcărie ?! Eu pe Sorin Ovidiu Vîntu nici nu-l cunosc! Scenariul acesta este o aberație“, a spus Gorghiu. Potrivit unor oficiali din BNR, după ce Olteanu va demisiona de la conducerea acestei instituții, atribuțiile sale vor fi preluate, temporar, de către consiliul de administrație și de către Mugur Isărescu personal. Reamintim că Bogdan Olteanu a fost plasat în arest la domiciliu, fiind acuzat că, în 2008, ar fi primit mită de la Vîntu, în schimbul numirii lui Liviu Mihaiu în funcția de guvernator al Deltei Dunării, Bogdan Olteanu și Alina Gorghiu la o reuniune PNL din 2009, la Palatul parlamentului Generalul Gabriel Oprea. ..degradat” universitar Soarta doctoratului lui Gabriel Oprea ar putea fi aceeași ca a lucrării universitare a fostului premier, Victor Ponta, după ce Consiliului Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare (CNATDCU) a decis, ieri, să propună retragerea titlului de doctor al fostului vicepremier. Lucrarea de doctorat a lui Gabriel Oprea, „Procedura plângerii prealabile”, a fost susținută în anul 2000, la Facultatea de Drept a Universității din București, coordonator fiind profesorul universitar Ion Neagu. După anunțul CNATDCU, fostul vicepremier a reacționat pe Facebook: „Nu știu dacă cei care au luat această decizie au verificat cu atenție care erau normele în vigoare acum 15 ani. La fel, nu știu dacă lucrarea a fost evaluată după normele și standardele de acum (diferite de cele din 2000) sau după standardele de atunci, pe care le-am respectat“. Victor Ponta a fost lăsat oficial fără titlul de doctor în drept. Se pregătește Gabriel Opreal Tot ieri, ministrul Educației, Mircea Dumitru, a semnat ordinul de retragere a titlului științific de doctor în drept al lui Victor Ponta, urmare a propunerii CNATDCU din data de 30 iunie a primi decizie . Consiliulu a fost dați pe 29 iunie 2012, în care membrii comisiei susțineau că Victor Ponta a plăgiat 85 de pagini, cuvânt cu cuvânt. (Ionut Mureșan)