Evenimentul Zilei, septembrie 2016 (Anul 25, nr. 7813-7834)

2016-09-12 / nr. 7820

Al Qaida sau gruparea Stat Islamic știu ca nu vor putea înfrânge niciodată o națiune atât de puternică, așa cum este America Declarația zilei Ministrul Justiției vrea să elibereze deținuții mai devreme Ministrul Justiției, Raluca Prună, vrea să schimbe modul în care sunt lăsați în libertate condamnații, ca să rezolve problema aglomerației din închisori. într-o emisiune televizată, ministrul a declarat că își propune simplificarea modului în care condamnații sunt eliberați condiționat. Mai precis, vor fi lăsați să plece numai cei care au dovedit că s-au îndreptat și au plătit paguba produsă, dar și să fi executat o fracție din pedeapsă. Prină se va interesa să vadă care este blocajul la nivelul instanțelor care amână aceste persoane în mod repetat, de câteva ori. □□□ „Evenimentul zilei" la B1 TV Invitații de astăzi ai emisiunii „Evenimentul zilei” Invitații ediției de la ora 11.06,în studioul emisiunii moderate de Mircea Marian: Andrei Țăranu, cadru universitar; Antonio Momoc, cadru universitar. Principala temă de discuție: cele mai importante evenimente politice de actualitate. Puteți adresa întrebări direct pe evz.ro, pe adresa de e-mail online@evz.ro și la tel. 021.527.il.il Ç»W»j I« fig T » * 345/40 Actualitate 12.09 Evenimentul zilei, Luni, 12 septembrie 2016 De azip peste . vji y începTj&oaian Anul școlar 2016-2017 pentru ciclul preuniversitar va avea 35 de săptămâni de cursuri, care însumează 169 de zile lucrătoare. Elevii vor avea și patru vacante Dana Lascu Dana.lascu@evzgroup.ro Potrivit ordinului de ministru, cursurile anului școlar 2016- 2017 încep astăzi, 12 septembrie. Anul școlar 2016-2017, pentru cei peste 3 milioane de elevi din ciclul preuniversitar (învățământul gimnazial, liceal, profesional și postliceal) are 35 de săptămâni de cursuri și este structurat în două semestre: semestrul I (între 12 septembrie 2016 și 3 februarie 2017) și semestrul al ll-lea (între 13 februarie 2017 și 16 iunie 2017). Vacanțele elevilor sunt programate astfel: vacanța de iarnă - între 24 decembrie 2016 și 8 ianuarie 2017; vacanță intersemestrială - între 4 și 12 februarie 2017; vacanța de primăvară între 19 și 30 aprilie 2017 și vacanța de vară între 17 iunie și 10 septembrie 2017. De asemenea, în săptămâna 29 octombrie - 6 noiembrie 2016, clasele din învățământul primar și grupele din învățământul preșcolar sunt în vacanță. Pentru clasele terminale din învățământul liceal, anul școlar se încheie în data de 26 mai 2017, iar pentru clasa a Vlli-a, în data de 9 iunie 2017. acum și când se desfășoară „Școala artei” Programul național „Școala altfel” are o durată de 5 zile consecutive lucrătoare în timpul anului școlar și poate fi derulat pe baza unei planificări, care rămâne la decizia școlilor. Astfel, în funcție de ciclurile de învățământ școlarizate, unitățile de învățământ pot opta pentru unul dintre următoarele segmente: 21 noiembrie - 2 decembrie 2016,27 februarie - 31 martie 2017 și 15 mai - 9 iunie 2017 (învățământul preșcolar și primar), respectiv 17 octombrie - 2 decembrie 2016,27 februarie - 31 martie 2017 și 15 mai - 9 iunie 2017 (învățământul gimnazial, liceal, profesional și postliceal). □nn Fetiță de 11ani violată de un recidivist O copilă de 11 ani din județul Harghita a fost răpită și violată de un recidivist care a stat 14 ani la pușcărie pentru tâlhărie și omor. Micuța era fetița unor vecini, pe care bărbatul a ademenit-o într-o pădure și a violat-o, apoi a dus-o într-o casă părăsită, unde a ținut-o până a doua zi, când a fost găsită de autorități, alertate de părinții disperați ai copilei. Bărbatul a fost reținut și, ulterior, arestat pentru lipsire de libertate și viol. nr. Doar 39 de școli sunt autorizate pentru siguranța la incendiu Doar 39 de clădiri, din cele 1.139 care compun instituțiile de învățământ la nivelul Capitalei, sunt autorizate pentru securitatea la incendiu, potrivit oficialilor Inspectoratului pentru Situații de Urgență(ISU). Pentru 353 de clădiri nu este obligatorie obținerea autorizației de securitate la incendiu, iar pentru 747 aceasta este obligatorie, ele fiind neautorizate. ISU a mai precizat că, în zilele de 31 august și 1 septembrie, a înregistrat un număr de 100 cereri pentru emitere avize de securitate la incendiu pentru școlile din București, inc Goeleta Adornate reprezintă România la .,Regata Marilor Veliere” în Portul Constanța s-a dat, ieri, startul de plecare în cea de a doua ediție a Regatei Marilor Veliere din Marea Neagră, 13 din cele mai spectaculoase nave cu pânze din lume navigând în prima cursă a competiției, spre Novorossysk. Sigura navă românească participantă la Regată este Adornate. Autoritățile române au interzis navei școală Mircea, a Academiei Navale Mircea cel Bătrân Constanța, să plece în cursă invocând participarea bricului la un voiaj în Marea Mediterană. Mii de constănțeni și turiști au venit special în Terminalul de pasageri al portului Constanța pentru a vedea și chiar vizita superbele veliere. în fața celor mai mari nave, precum Mircea, Kruzenshtern, Nadezhda sau MIR, s-au format cozi din sute de persoane care doreau să urce la bord. Vizitatorii, mai ales copiii, au admirat apoi, fascinați, plecarea navelor care și-au întins uriașele pânze pentru o ultimă paradă în dreptul țărmului, până spre Mamaia. Goeleta Adornate, din echipajul cărei face parte și colegul nostru Mihnea Petru Pârvu, a fost prima care a părăsit Portul Constanța. El va transmite corespondențe despre competiție și informații inedite de la bordul corăbiilor participante la Regată. Se va naviga folosind numai forța vântului. Navele se vor întrece până la Novorossysk, Rusia, unde trebuie să ajungă până pe 15 septembrie. De aici, velierele se vor îndrepta spre Soci, Rusia, și apoi spre Varna, Bulgaria, unde vor ajunge pe 1 octombrie. Acolo vor avea loc și festivitățile de premiere. (Feri Predescu] : . Din echipajul goeletei factf parte și colegul nostru. Mihneai pentru Pârvu