Evenimentul Zilei, noiembrie 2016 (Anul 25, nr. 7856-7877)

2016-11-22 / nr. 7871

Căruță spulberată la Vaslui. Calul a murit pe loc O căruță a fost lovită în plin de o mașină după ce a ieșit, fără ca căruțașul să se asigure, de pe un drum lateral în DN 24, în dreptul localității Strâmtura, județul Vaslui. Calul și căruța au fost spulberate și patru victime au ajuns la spital. Printre ele, soția căruțașului și un copil de opt ani, fiul conducătorului auto. Calul a agonizat, cu picioarele rupte, pe marginea drumului, până la sosirea unui medic veterinar care l-a eutanasiat. rre Declarai „.Există suspiciuni de fraudare a alegerilor din partea PNL si USR" iderul PSD Organe de urs Panda, de vânzare pe internet Pe un site de anunțuri a apărut, recent, o ofertă macabră: „Vând organe urs Panda, originale din Germania. Ursul e castrat, proaspăt mort, intestinele sunt de calitate superioară, inima și rinichii, inclusiv ficatul sunt bine de pus la murat”. Potrivit localizării de pe internet, zona din care a fost postat anunțul ar fi municipiul Vaslui, informează site-ul vremeanoua.ro ncc 4,5110 E 4,5218 4,5125 4,5145 4,2246 4,1469 4,2523 Actualitate 22.ll Evenimentul zilei, Marți, 22 noiembrie 2016 Au apărut și „revoluționari-luptători” □ 72 de milioane de euro ■ ■ KA il IA ^ II pe an’ P|“s.terenuri Idle dvedil x cinci ani în 1989.^.»^. Săptămâna trecută, secretarul de stat Arjmn Sanda a fost arestat pentru că ar fi dat, peȘpaggi certificate de revoluționar. Un raport al Corpului de Control al Premierului arată că demersule procurorilor a devoalat doar vârful icebergului. Mihnea-Petru Pârvu mihnea,parvu@evz.ro ies la iveală noi nereguli care demonstrează corupția din cadrul Secretariatului de Stat pentru Problemele Revoluționarilor (SSPR). Un raport al Corpului de Control al Prim Ministrului arată că baza de date informatizate a instituției nu mai este funcțională, în plus, există cazuri în care au beneficiat de drepturi cuvenite revoluționarilor persoane care aveau doar cinci ani în 1989 sau li s-a schimbat calitatea din „luptător rănit”, în „erou martir”, la 15 ani după ce acestea au murit, cu foloase necuvenite pentru urmașii acestora. Lipsesc 2.356 de dosare din arhiva SSPR Documentul mai arata că, în anul 2013, SSPR a distribuit beneficiarilor Legii Recunoștinței „un număr de 20.850 de cartele magnetice de călătorie gratuită cu metroul, cu 13.114 cartele magnetice mai mult decât numărul beneficiarilor care domiciliau în București și județul Ilfov - număr total de 7.736 persoane. S-au mai identificat trei persoane care au utilizat, în vederea obținerii calității de luptător remarcat prin fapte deosebite, adeverințe care nu au fost emise de fapt de către Centrul Militar Zonal C-1a, existând indicii că aceștia au beneficiat, pe nedrept, de indemnizațiile acordate în baza Legii nr. 341/2004 și existența unor persoane care, deși la data desfășurării Revoluției române aveau vârsta cuprinsă între cinci și 12 ani, dețin certificate de luptător. Fabulos, s-a mai constatat și lipsa unui număr de 2.356 de dosare de revoluționari din arhiva instituției. Istoricul inflației de revoluționari Adevărații eroi ai acelor zile s-au multiplicat, întrun sfert de veac, ajungându-se la aproximativ 20.000 de revoluționari, dintre care 14.000 primesc indemnizații lunare de 1.800 de lei. La început n-au fost decât vreo 3.000, apoi 7.000, iar prin 1997 ajunseseră la 19.000. Apogeul a fost în perioada în care Bebe Ivanovici a fost „șeful revoluționarilor“. Atunci, 32.000 de certificate erau valabile în prezent, peste 3.500 de revoluționari sunt verificați de procurorii parchetului ICCJ. Aceștia ar fi obținut ilegal certificatele care atestau că au participat la evenimentele din decembrie 1989, deși aceștia nu au luat parte la Revoluție. Vineri, 18 noiembrie, Adrian Sanda, fostul secretar de stat al SSPR, a fost arestat. El a făcut parte din comisia care acorda aceste certificate contra-cost și ar fi încasat între 1.500 și 3.000 de euro pentru fiecare astfel de act. Nou ansamblu rezidențial în Bucureștii Noi , r Dezvoltatorul imobiliar controlat de miliardarul israelian Lev Leviev, a anunțat oficial, că la începutul anului viitor va începe construcția unui ansamblu rezidențial pe o parte din terenul de 12,5 hectare al fostei platforme Laromet din Bucureștii Noi. Tot acolo va fi construit și un nou mail, care va fi al 12- lea din Capitală. „Ne așteptăm să începem anul viitor primul nostru proiect rezidențial din România, AFI City, în Bucureștii Noi“, anunța David Hay, CEO AFI Europe România. Oficialii companiei au declarat că primul lot din acest proiect va avea 200 de apartamente. Același dezvoltator a început deja lucrările la un alt proiect imobiliar, de data aceasta fiind vorba de clădiri de birouri, pe care le ridică în cartierul bucureștean Rahova. Complexul de aici va avea o suprafață de 50.000 de metri pătrați (Cristina Vladu) □ Drepturile revoluționarilor sfidează bunul-simț Există o indemnizație lunară acordată pe viață ce se poate cumula cu pensia. Revoluționarul are prioritate la primirea unei case sociale, cu plata celei mai mici chirii prevăzute în lege. Luptătorii pot cumpăra sau închiria cu prioritate, fără licitație, un spațiu comercial cu o suprafață de până la 100 de metri pătrați și pot primi 10.000 de metri pătrați de teren în extravilan și 500 de metri pătrați în intravilan. Transportul în comun, urban, este gratuit și tot gratuit pot face 12 călătorii dus-întors cu trenul, anual. Revoluționarii sunt scutiți de la plata taxelor și impozitelor pentru o locuință și terenul aferent acesteia și se pot pensiona cu cinci ani înainte de împlinirea vârstei. Lucian Boia, lider la vânzări la Târgul Gaudeamus Târgul Internațional de Carte Gaudeamus 2016, organizat de Radio România s-a încheiat duminică seară și, potrivit organizatorilor, a fost vizitat în cele cinci zile în care s-a desfășurat de peste 125.000 de cititori, cifră ce aproape egalează ediția precedentă. Printre cele mai vândute cărți ale târgului se numără Lucian Boia - „Un joc fără reguli - Despre imprevizibilitatea istoriei“, cea mai vândută de la editura Humanitas, cu peste 800 de exemplare; volumul „Ulysses 732. Romanul Romanului“, de Mircea Mihăieș, a fost cel mai vândut la Edi tura Polirom, iar „Zgomo tul timpului“ de Julian Barnes a fost cea mai cumpărată carte la editura Nemira. Duminică seară, la Romexpo, au fost decernate mai multe premii printre care: Trofeele Gaudeamus, ai căror câștigători au fost stabiliți prin votul publicului, ce au fost acordate editurilor Humanitas (locul 1), RAO (locul 2) și Nemira (locul 3). „Cea mai râvnită carte a târgului“, prin votul publicului, a revenit editurii Arthur, pentru seria „Harry Potter“, de J. K. Rowling; în ultima zi a târgului a fost oferit și Trofeul Miss Lectura pentru ediția 2016, care i-a revenit Angelei Izverdan. Ediția 2017 va avea loc în perioada 22 26 noiembrie, în Pavilionul Central Romexpo, și va avea ca invitat de onoare Statele Unite ale Americii. (Anca Simionescu)