Evenimentul Zilei, februarie 2017 (Anul 26, nr. 7920-7939)

2017-02-21 / nr. 7934

Nu am auzit de abrogarea unei ordonanțe, a unei legi deja abrogată printr-o altă lege" Declarația zilei Șeful Curții Militare de Apel,Gheorghe Manea, suspendat din funcție . Președintele Curții Militare de Apel, generalul Gheorghe Manea, a fost suspendat ieri din funcția de judecător. Decizia a fost luată de secția de judecători din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), în urma mai multor sesizări depuse de subalterni. Decizia vine după ce Inspecția Judiciară a decis să-l cerceteze pe Gheorghe Manea pentru abateri disciplinare. Concret, inspectorii vor să stabiliească dacă acesta s-ar fi abținut în mod nejustificat de la judecarea unor cauze, ceea ce ar fi dus la tergiversarea acelor procese. Suspendarea va dura până la finalizarea acestor cercetări. Ultimul cuvânt îl va avea tot CSM, care poate decide excluderea judecătorului din magistratură. □□□ SFÂNTUL ZILEI Victima arienilor Eustațiu a fost unul din cei 18 de sfinți părinți care au participat la Sinodul I Ecumenic de la Niceea, convocat de împăratul Constantin în anul 325, pentru a lămuri erezia arianismului. Eustațiu L-a mărturisit pe Iisus Hristos ca Fiu al lui Dumnezeu, deopotrivă cu Tatăl și cu Duhul Sfânt, născut, nu făcut, spre deosebire de Arie, care afirma că Hristos este doar o ființă superioară creată de Dumnezeu. După moartea lui Constantin, arienii preiau puterea și încep să-i prigonească pe creștinii autentici. Eustațiu este surghiunit întâi în Tracia și apoi în Macedonia. (A.P.j 4.5244 4,5071 4.5226 4.5194 4.2591 C 4.2736 4.2544 4.2442 Actualitate 21.02. Evenimentul zilei, Marți, 21 februarie 2017 Statul vre sa strângă baffii pentru turiștii păcăliți Vacanțele pierdute din cauza agențiilor de turism ar putea fi suportate dintr-un fond bănesc constituit de operatori Antoaneta Etves antoaneta.etves@evz.ro După ce mii de turiși au rămas anul trecut și fără bani, dar și fără vacanța achitată, ministrul Turismului, Mircea-Titus Dobre, a anunțat că se caută soluții de garantare care să asigure că turiștii nu își vor pierde banii în caz de insolvență sau faliment al agențiilor de turism. „Eu, ca reprezentant al unei instituții publice centrale, trebuie să mă gândesc la cetățean și să spun așa, ca să mă asigur și să fiu 100% sigur că cetățeanul este protejat când își cumpără un pachet early booking cu 3-6 luni înainte, acesta trebuie să aibă o garanție”, a spus ministrul Turismului. Cotizație in funcție de cifra de afaceri Potrivit ministrului, se intenționează crearea unui fond de garantare a vacanțelor, care să fie gestionat atât de către Ministerul Turismului, cât și de zona privată: „în primul an de la înființarea fondului, nimeni nu trebuie să se atingă de bani; în al doilea an, 25% din bani ar putea fi folosiți în alte investiții, în anul trei, 50%, în anul patre 75%“, a spus Dobre. El a subliniat că a cerut de la Ministerul Finanțelor să i se dea cifrele de afaceri ale agențiilor și veniturile realizate în ultimii 4-5 ani, pentru a stabili un procentaj. Potrivit datelor prezentate pe site-u ANT, în România există 1.11 A de agenții de turism can funcționează legal. „ANAT ca asociație reprezentativă în domeniu, este preocupată pentru transpunerea în legislația românească a Directivei europene care reglementează garantarea pachetelor turistice“, a declarat, pentru EVZ, Dan Goicea, manager Cocktail Holidays. în opinia lui Alin Burcea, președintele ANAT, propunerea avansată prevede ca Oficiul pentru Garantare în Turism, înființat pentru garantarea banilor turiștilor, să fie coordonat de un Consiliu de Supraveghere format din 7 membri și administrat de un Directorat format din Director Executiv și Director Executiv Adjunct. „Așteptăm să începem discuțiile la minister pentru apariția Oficiului de garantare”, a conchis Burcea. , JE □ Reprezentanții ANAT PIQ recomandă turiștilor să verifice agenția prin care ei vor să plece în vacanță V Ïέ fo FOTO: EVZ □ Cum securizezi vacanța Potrivit consultanților din turism, cei care cumpără vacanțe înainte cu trei sau șase luni trebuie să știe că se plătește un avans de cel mult 25%, iar restul de 75% se achită cel târziu cu 30 de zile înainte de plecarea în călătorie. „Citiți cu atenție contractul cu agenția de turism, verificați dacă aceasta are licență și asigurare valabilă în caz de insolvență și nu în ultimul rând obțineți contractul și bonul de comandă, în momentul în care ați făcut rezervarea. Bonul fiscal nu este suficient” Șeful Armatei române, invitat la discuții de omologul său american Pentru prima oară de la instalarea administrației Trump, America ne bagă în seamă. Și nu oricum, ci la un nivel considerabil de înalt. Astfel, generalul Nicolae Ciucă (foto), șeful Statului Major General, a plecat, la invitația omologului său american, în Statele Unite ale Americii, unde va sta până pe 25 februarie. Generalul Ciucă se va întâlni cu generalul Joseph F. Dunford jr. președintele Comitetului întrunit al Șefilor Statelor Majore și va participa la simpozionul forțelor pentru operații speciale organizat de Global Special Operations Forces Foundation. Pe agenda discuțiilor figurează importanța Mării Negre pentru securitatea europeană și internațională, poziția și rolul de contributor de securitate al României și, mai ales, angajamentele americane in ceea ce privește securitatea flancului estic al Alianței. De asemenea, vor fi abordate și subiecte referitoare la cooperarea SUA-România în teatrele de operații, programele românești de modernizare a forțelor armate și la identificarea unor modalități de sprijin în acest sens. Șeful Statului Major General va avea discuții și cu privire la adaptarea forțelor speciale la noile provocări de securitate și va susține o prezentare intitulată „Transformarea forțelor pentru operații speciale - prioritate strategică a Armatei României”. (Mihnea-Petru Pârvu)