Evenimentul Zilei, iulie 2017 (Anul 26, nr. 8023-8043)

2017-07-10 / nr. 8028

Munca unui parlamentar este «extrem de serioasă». Indemnizația de 4.900 de lei nu era stimulativa'" încep recrutările voluntare în Armată MApN anunță că „Prima etapă a procesului de recrutare și selecție a rezerviștilor voluntari ai Armatei României va începe astăzi, 10 iulie, cu selecționarea candidaților care doresc să încadreze funcții de soldați și gradați rezerviști voluntari”. Recrutare are loc în centrele militare din județe. □□□ Declarația zilei Bac 2017, rezultate finale Rezultatele finale ale examenului de Bacalaureat, după analiza celor 42.000 de contestații, vor fi afișate astăzi, în perioada 11-14 iulie urmând să aibă loc înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen. Rata de promovare, înainte de contestații, era de 71,4% (cu 4,7% peste rata de promovare din aceeași sesiune a anului trecut - 66,7%). □□□ SFANTUL ZILEI Cei 45 In vremea împăratului Liciniu (308-324) a fost declanșată o nouă prigoană împotriva creștinilor. De la Roma s-a poruncit ca toți cei ce nu se închină zeilor să fie torturați și uciși în chinuri, iar averile să fie confiscate. Porunca a ajuns și în cetatea Nicopole din Armenia, unde un grup de 45 de creștini s-au sfătuit să nu mai aștepte să fie descoperiți, ci să se denunțe singuri. Conducătorii lor se numeau Leontie, Mavrichie, Daniil și Antonie. Celor 45 li se taie mâinile și picioarele, iar trupurile le sunt aruncate în foc, multe fiind încă vii. Oasele aruncate în râul Lices sunt strânse de alți creștini, iar după moartea lui Liciniu deasupra lor este construită o biserică. (A. P.) 4.5788 4.5868 4.5869 irnFZi]* 4.0361 4.0512 4.0365 Actualitate 10.07. Evenimentul zilei, Luni, 10 iulie 2017 Hoț prins după ce și-a făcut nevoile la locul faptei Un întreg grup infracțional organizat ai cărui membri erau specializați în furturi de lux a fost déstructurât de procurorii DIICOT Timiș, după ce unul dintre ei, Ciprian Câmpean, nu s-a mai putut abține și și-a făcut nevoile la locul faptei Ionuț Mureșan Ionut.muresan0evz.ro T P referatul cu propunere de arestare preventivă întocmit de procurorii DIICOT Timiș anchetatorii notează că membrii grupării din care făcea parte și Ciprian Câmpean acționau în mod foarte precaut și dădeau dovadă de o înaltă calificare în activitatea infracțională desfășurată, premeditând cu atenție fiecare faptă. „Astfel, anterior demarării activității, membrii grupării strângeau informații detaliate cu privire la locațiile vizate și persoanele păgubite, atât prin monitorizări și filaje repetate ale locațiilor, cât și prin atragerea unor persoane din anturajul proprietarilor sau care aveau acces în locațiile vizate", notează Expertiza genetică judiciară a făcut legătura între fecalele de la locul faptei și hoțul Ciprian Câmpean „Treaba mare” i-a adus un mandat de arestare anchetatorii în referat. Așa au procedat Ciprian Câmpean și Ioan Lucian Mihălțan și în data de 3 aprilie 2016, când au spart o locuință din județul Arad de unde au sustras un dulap metalic în care se aflau patru arme de vânătoare, un pistol neletal, o cutie cu bijuterii, ceasuri, cauzând un prejudiciu de aproximativ 40.000 de euro. Numai că, înainte de comiterea jafului, cei doi au fost văzuți de un martor în timp ce parcau mașina „într-un loc ferit”, lângă cimitirul din sat, apoi au mers pe jos pentru a inspecta locuința pe care urmau să o spargă. „Din zona în care a fost parcat autoturismul, potrivit martorului, situat în proximitatea cimitirului din loc. Zăbalț, jud. Arad, au fost ridicate materii fecale. Acestea au fost supuse probelor științifice și potrivit raportului de expertiză genetică judiciară, nr. 2058881/15.12.2006, emis de către IGPR Institutul Național de Criminalistică, în acestea au fost identificat profilul genetic al lui Câmpean Ciprian (RO 6000502)”, notează anchetatorii. Potrivit procurorilor DIICOT, pentru a-și maximiza profitul infracțional, membrii grupării obișnuiau să își planifice uneori mai multe „lovituri” succesive, scop în care se concentrau pe seifuri aparținând unor societăți cu același profil de activitate. Gruparea se concentra doar asupra unor locații în care aveau certitudinea că sunt depozitate sume mari de bani (de ordinul zecilor și sutelor de mii de euro) sau obiecte de mare valoare (bijuterii, lingouri de aur), fiind specializată în intrarea prin efracție și sustragerea seifurilor, durata fiecărui jaf fiind între 37 de secunde și 2 minute. itin o întreagă grupare infracțională a avut de „suferit” după ce un hoț s-a stricat la burtă FOTO: LIBERTATEA □ Jaf în 37 de secunde in 9.07.2017 ■f/Tyer 5/4C Florian Bodog: „Bursele rezidenților, plătite în continuare” ,Vreau să dau asigurări medicilor rezidenți că nu se vor reduce veniturile pe care le au la momentul de față. Nu este în intenția Guvernului de a le diminua veniturile, ba din contră, vrem să le creștem pentru a-i motiva să rămână în țară“, arată Florian Bodog, ministrul Sănătății. într-o postare pe pagina sa de Facebook, demnitarul explică și că „încă de săptămâna trecută am luat legătura cu Ministerul Muncii pentru a analiza dacă în cazul rezidenților ar fi anumite probleme legate de burse prin aplicarea prevederilor Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Atât specialiștii din Ministerului Muncii, cât și cei din Ministerul Sănătății mi-au dat asigurări că există două prevederi legale care permit acordarea burselor pentru rezidenți“ Dacă va fi cazul, rezolvă prin ordonanță Mai mult, Florian Bodog dă asigurări că „dacă se va dovedi că toată legislația coroborată nu mai permite alocarea acestor burse, vom face urgent toate demersurile, chiar și o Ordonanță de Urgență, pentru ca veniturile medicilor rezidenți să nu fie afectate”. Informațiile au fost confirmate, pentru EVZ, de surse din Ministerul Muncii, care au arătat că „Articolul 38 din Legea 153/2017 asigură plata burselor”. Fostul ministru al Sănătății, tehnocratul Vlad Voiculescu, acuza, sâmbătă, guvernarea PSD-ALDE că ar fi tăiat pe ascuns bursa lunară de 670 de lei a rezidenților prin adoptarea noii Legi a salarizării unitare, care a intrat în vigoare de la 1 iulie. (Dana Lascu)