Evenimentul Zilei, august 2017 (Anul 26, nr. 8044-8064)

2017-08-04 / nr. 8047

Să explice de ce coaliții PSD-ALDE a mințit fără scrupule oamenii ana trecut, când au promis și au trecut prin Parlament lucrur care erau neaplicabile est prim ministru Declarație zilei închisoare pe viață pentru uciderea unui om al legii Ministerul Afacerilor Interne a propus Ministerului Justiției, în contextul amendării Codului penal în vigoare, introducerea pedepsei cu închisoarea pentru ultraj și ultraj judiciar. MAI propune ca actualele pedepse pentru o anumită infracțiune să fie majorate cu jumătate în caz de ultraj. De asemenea, uciderea unui judecător, procuror, polițist, jandarm sau militar, aflat în exercitarea atribuțiilor de serviciu ar urma să se pedepsească cu închisoare pe viață r?nr SFÂNTUL ZILEI Cei șapte din peșteră în timpul lui Deciu (249 - 251) șapte ostași creștini, fugind de prigoana păgână, s-au ascuns într-o peșteră. Aflând, împăratul a poruncit zidirea grotei, pentru ca tinerii să moară de foame; în memoria lor, alți doi creștini, Teodor și Rufin, au scris viețile martirilor pe două plăcuțe de plumb pe care le-au pus la gura peșterii. Dumnezeu a orânduit însă ca cei șapte să nu moară, ci doar să cadă într-un somn adânc care a durat două sute de ani. Pe vremea lui Teodosie, exact în timpul disputei despre învierea morților, niște păstori au descoperit plăcuțele și au deschis peștera, moment în care cei șapte s-au trezit. împăratul a mers la ei și li s-a închinat. Ostașii au murit după o săptămână. Teodosie a vrut să le pună trupurile în racle de aur, la loc de cinste, însă ei i-au apărut în vis cerându-i ca trupurile să le fie lăsate să se odihnească în peșteră.(A.P.) 4.5598 4.5577 4.558«pn ♦r* T1 • 3.8873 3.8569 3.8492 Actualitate 04.08. Evenimentul zilei, Vineri, 4 august 2017 æe • III Canicula, blestem pentru oawni. Cinecuivantfptei pentru Agrisuml Temperaturile extreme care s-au abătut asupra României au efecte benefice asupra agriculturii. Precipitațiile din ultima perioadă au asigurat o umiditate suficientă a solului, astfel încât plantele să aibă resursele necesare de apă Carmen Andrei carmen.andrei@erzgroup.ro Canicula care s-a instalat in România în ultimele trei zile nu afectează culturile agricol__ le. Explicația constă în faptul că rezervele de apă din sol sunt suficiente, iar seara se lasă rouă, care hrănește plantele. „Acest an se pare că va fi un an excelent pentru agricultură. Natura a ținut cu noi și a plouat atunci când a trebuit și cât a trebuit. în plus există rouă, care se lasă pe la ora 20.00 și ține până dimineața. Fenomenul se datorează diferenței de temperatură dintre cea a solului și cea din atmosferă, apa venind sub formă de vapori și se așează pe plante, scurtând astfel perioada de stres a plantelor, care începe de pe la ora 11.00-12.00 și culminează la ora 16.00-17.00. Plantele își trag apa necesară din această zonă. Desigur, există zone restrânse, în care umiditatea din sol este mai mică, dar în niciun caz nu putem vorbi de o secetă pedologică, cel puțin nu în acest an. Excepția o fac doar câteva zone, dar care nu influențează recolta“, ne-a explicat Laurențiu Baciu, Președintele Ligii Asociațiilor Producătorilor Agricoli din România. Dobrogea, zona Zimnicea și câteva locuri din vestul țării au avut neșansa să aibă puține precipitații, în acest an. Efectul se va simți la cultura de porumb care, din cauza căldurii și a lipsei apei, nu va mai fertiliza, dar nu sunt culturi foarte mari. în România, porumbul este plantat pe o suprafață de peste 3 milioane de hectare. Se anunță o recoltă bogată de soia După cultura de porumb, ca număr de hectare cultivate, se situează cea de soia, cu circa 500.000 de ha, de unde se așteaptă rezultate foarte bune. „La porumb se începe recoltarea la sfârșitul lui august și până în noiembrie, ultimele județe fiind Iași și Botoșani. La soia, recoltarea începe în august și se termină în octombrie. Ne așteptăm la rezultate foarte bune. De asemenea, culturile de floarea soarelui se află în perioada de umplere a bobului și au rezerve suficiente de apă. Cât privește vița de vie, și aici boabele sunt în fază de creștere. La vie, cu cât e mai mare căldura cu atât strugurii vor fi mai dulci, iar vinul mai tare“, a mai spus Laurențiu Baciu. Laurentiu Baciu, presedmtèléTLAPAR )to: evzMÉV ’ MHMM k ]Cod roșu în 12 județe Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis, ieri, o avertizare Cod roșu de căldură extremă, valabilă vineri și sâmbătă, în 12 județe din vestul țării și sud-vestul țării: Satu Mare, Bihor, Arad, Timiș, Caraș-Severin, Sălaj, Cluj, Mureș, Alba, Hunedoara, Mehedinți și Dolj, în aceste zone se vor înregistra temperaturi maxime extreme, comparabile cu recordurile absolute ale perioadei și care se vor situa între 39 și 42 de grade Celsius. Va fi Cod portocaliu de caniculă în Moldova, Dobrogea, Muntenia și local în Maramureș, Transilvania și Oltenia, unde temperaturile maxime se vor situa, în general, între 36 și 39 de grade. ANM precizează că, treptat, valul de căldură se va restrânge către regiunile sudice și va persista până spre mijlocul săptămânii viitoare. Nu ai ITP-ul făcut, rămâs fără talonul auto Ministerul de Interne împreună cu Registrul Auto Român (RAR) și Direcția Regim Permise de Conducere și înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) au decis să trimită Guvernului o nouă propunere de act normativ menită să reducă sau chiar să elimine din circulație mașinile ai căror proprietari nu s-au prezentat în intervalul stabilit la Inspecția Tehnică Periodică (ITP). Mai concret, când certificarea ITP expiră, RAR va trimite automat o notificare către DRPCIV, care suspendă imediat certificatul de înmatriculare în baza de date. Aceeași informare, ajunsă și la Poliția Rutieră, va duce la oprirea în trafic a mașinilor cu talonul suspendat și reținerea acestuia până la obținerea certificării ITP; în plus, șoferii care circulă cu astfel de mașini vor fi amendați cu sume cuprinse între 1.200 și 2.000 de lei. O altă problemă rezolvată - în opinia oficialilor din Ministerul de Interne - prin noile măsuri care vor fi adoptate este cea a deținătorului din acte al unui vehicul abia vândut. Cum în prezent, în multe cazuri, cumpărătorul unui vehicul de ocazie „uită” să înmatriculeze mașina pe numele său circulând cu vehiculul rămas pe numele fostului proprietar, acesta din urmă primind în continuare eventualele amenzi, legislația va prevede ca, în termen de 90 de zile după radierea vehiculului de către vânzător, noul proprietar să fie obligat să înmatriculeze mașina pe numele său, în caz contrar, prin colaborarea dintre primării, administrații financiare și poliție, șoferii aflați în culpă (noii proprietari) vor fi opriți în trafic și amendați cu până la 2.000 de lei. (Carmen Andrei)