Evenimentul Zilei, octombrie 2017 (Anul 26, nr. 8086-8107)

2017-10-18 / nr. 8098

„Prostia aceea că parlamentarul nu e ca un simplu cetățean este chiar prostier Declarația zilei Detectivi din Olanda au urmărit o bicicletă furată până în Bacău Doi detectivi veniți cu avionul din Olanda în România au făcut cale întoarsă, chiar dacă au depistat cine a intrat în posesia unei biciclete furate. După semnalul GPS, aceștia au ajuns la un garaj din cartierul URA, aflat în proximitatea Aeroportului Internațional „George Enescu“ din Bacău. „Te caută niște băieți veniți din Olanda“, îi spune vecinul celui care a devenit proprietarul bicicletei. Deși scandalul a izbucnit de aproape o zi, Inspectoratul de Poliție al Județului Bacău nu a emis niciun punct de vedere. „Știm situația, vom veni cu un punct de vedere în scurt timp“, ne-a asigurat Cătălina Crețu, purtător de cuvânt al IPJ Bacău. (Mircea Merticariu) □□□ SFANTUL ZILEI Luca Apostolul și Evanghelistul Luca se naște în Antiohia Siriei și îl întâlnește pe Hristos în Teba Boeției, unde era medic, ajungând să se numere printre cei 70 de apostoli. împreună cu Apostolul Cleopa, îl vede pe Iisus înviat pe drumul spre Ernaus. După Pogorârea Duhului Sfânt, Luca îl ajută pe Sfântul Apostol Pavel să propovăduiască. Este autorul uneia dintre cele patru Evanghelii (remarcabilă prin stilul său literar și prin numărul mare de pilde (cuprinde 33 de parabole) și al cărții Faptele Apostolilor. După martiriul Apostolului Pavel la Roma, Luca predică Evanghelia în Italia, Dalmația, Macedonia și Grecia. Este patronul iconografiei creștine, fiind autorul primelor icoane ale Maicii Domnului cu Pruncul, dar și al primei icoane cu Apostolii Petru și Pavel. (A.P.) 4,5802 C 4,5915 4,5889 4,5854 3,8939 E 3,8732 3,8900 3,8887 Actualitate Evenimentul zilei, Miercuri, 18 octombrie 2017 18.10 ■1 Depozite PS., clandestinaie „Mafiei tutun disp” descoperite în&nceâ • 1 la mämmgyr st.. Petrișor Cană petrișor.cana@evz.ro Un caz care a pus pe jar „Mafia tutunului“ a fost descoperit de polițiștii români de frontieră și de procurorii DIICOT. Este vorba despre o rețea internațională de trafic de țigări, cu ramificații în mai multe state din Europa. Sute de mii de pachete de țigări plecau, periodic, dinspre Republica Moldova, ajungeau în România și o bună parte erau „exportate“ cu ajutorul unor mașini special amenajate, cu numere de Bulgaria sau în TIR-uri, ascunse în paleți de izolație termică. Marfa de contrabandă ajungea în țara noastră în cisterne de combustibil. Pe lângă țigări, contrabandiștii traficau și alte produse, interzise pe piața UE, precum anabolizante. Printre cei reținuți se numără oameni de afaceri din Republica Modova. La capătul unei investigații de aproape trei luni de zile, procurorii DIICOT au reținut pe urmele unei rețele de contrabandă, cu ramificații în Republica Moldova, România și în alte state din UE, polițiștii și procurorii DIICOT au găsit spații în care țigările erau ambalate și pregătite pentru export. Anchetatorii suspectează implicarea unor oameni de afaceri de peste Prut șase membrii ai rețelei internaționale de trafic cu țigări și substanțe interzise. Afaceriști cu dublă cetățenie Printre cei încătușați, luni, se numără doi bărbați cu dublă cetățenie, română și moldoveană: Alexei Bordeniuc și Gheorghe Dorin. Pe lângă aceștia, oamenii legii i-au pus sub acuzare pe cetățenii din Republica Moldova Igor Țurcanu, Gheorghe Lupu, Nicolae Foltea și Mihail Cucoș. Toți au fost reținuți pentru constituirea unui grup infracțional organizat și contrabandă. Membrii rețelei au fost filați de polițiști de la intrarea în țară, Vama Sculeni, până la destinație: doua depozite, din Focșani, gestionate de firme care au ca obiect de activitate obiecte sanitare și interioare, precum și comerțul cu piese auto. Doi dintre cei șase reținuți sunt șoferii cisternelor în care erau ascunse cantități mari de țigări. Alți doi apar ca acționari în diferite societăți, înregistrate în Republica Moldova, iar unul dintre aceștia locuiește în Spania. Ancheta este în derulare și s-a luat legătura cu autoritățile din Republica Moldova, dar și din state membre UE. □ Anchetă OLAF Ancheta s-a derulat cu ajutorul unor experți din cadrul Oficiului European de Luptă Antifraudă (OLAF) și al vameșilor români. în depozitele din Focșani au fost găsite peste 400 de baxuri cu peste 208.000 pachete cu țigări și 30 de cutii ce conțineau 28.131 fiole și 310.120 comprimate substanțe anabolizante. Au fost descoperite și două mașini cu numere din Bulgaria, modificate și adaptate transportului de țigări de contrabandă. Totodată, au fost identificați și zeci de paleți cu panouri, tip sandwich, de izolație termică, ce prezentau decupaje în interior, pentru ascunderea țigărilor. Prejudiciul stabilit, doar în acest caz, se ridică la 2.347.377 lei Atenție, se filmează „Moromeții 2” blochează mai multe străzi din București 11 » 9 Până pe 29 octombrie, circulația va fi restricționată pe mai multe străzi din Capitală, unde se filmează secvențe din „Moromeții 2“. • Astăzi, între orele 8.00 și 16.00, filmările vor avea loc pe Strada Sfânta Ecaterina. Traficul rutier va fi restricționat cu intermitențe. Duminică, între 16.00 și 21.00, se vor face filmări pe Strada Doamnei la intersecția cu Strada Ion Ghica. Circulația va fi restricționată pe segmentul cuprins între intrarea de pe Strada Doamnei și accesul în Camera de Comerț și la intersecția dintre Strada Doamnei cu Strada Blănari, precum și pe Strada Ion Ghica, în dreptul Bisericii Sfântul Nicolae. • Pe 28 octombrie, între 9.00 și 14.00, filmarea se va desfășura în zona Bibliotecii Centrale Universitare și a Muzeului Național de Artă. Pentru buna desfășurare a filmărilor, va fi restricționat, cu intermitențe, traficul rutier pe Calea Victoriei, segmentul de drum dintre Strada C.A. Rosetti și Strada Dem I. Dobrescu. Intre orele 14.00 și 20.00, va fi restricționat traficul rutier pe Strada Boteanu și pe benzile de circulație dinspre Bulevardul Magheru spre Calea Victoriei, pe Strada Dem I. Dobrescu. Pe 29 octombrie, între orele 10.00 - 19.00, echipa de filmare se va afla pe Strada Boteanu, la intersecția străzilor Boteanu și Dem I. Dobrescu Filmările la „Moromeții 2“ au reînceput în septembrie. Până la acest moment, acestea s-au desfășurat în aceeași casă și în același sat - Talpa, din județul Teleorman - în care a fost turnat și primul film, în anul 1985.