Evenimentul Zilei, noiembrie 2017 (Anul 26, nr. 8108-8129)

2017-11-08 / nr. 8113

Declarat zile" Conducerea Metroului nu a cheltuit anul trecut banii pe care i-a avut pentru întreținere și reparații", ministrul Jans Dortunloi Două mărturii-cheie aruncă în aer acuzațiile DNA în dosarul lui Gabriel Berea Adrian Popescu, un fost deputat PDL, a relatat în instanță că Gabriel Berea nu îl cunoștea pe denunțătorul Viorel Rusu, iar Mihai Banu, co-inculpat, a recunoscut că l-a denunțat pe fostul ministru la presiunea DNA Actualitate 08.1l. Evenimentul zilei, Miercuri, 8 noiembrie 2017 Ionut Mureșan ionut.muresan0evz.ro n actul de sesizare a instanței procurorii rețin că din probe ref ziuia „unicuiu ue nnce dubiu“, căderea i-a promis omului de afaceri Rusu, atât direct, cât și prin intermediul lui Mihai Banu, că își va folosi influența pe lângă factorii de decizie din cadrul Guvernului în vederea alocării banilor pentru lucrările pe care le executase la școala din comuna Ardeoani. Ieri, în timpul audierii în calitate de martor în dosarul de corupție al lui Gabriel Berea, Adrian Popescu a declarat a declarat că era prieten cu Viorel Rusu din 1994, prietenie care a ținut până în 2011, când „relațiile s-au răcit“. Martorul a declarat că Rusu îl rugase pe el să intervină pentru deblocarea de fonduri pentru plata lucrărilor la școala din Ardeoani, dar nu pe lângă Berea, ci la Ministerul Educației. „Am discutat cu Rusu, care mi-a expus problema, iar eu i-am spus: cum ai făcut lucrările când știi că nu sunt bani? I-am spus totodată că suma e mare pentru o școală, fără să știu ce lucrări a executat. M-a rugat să intervin la Ministerul învățământului pentru alocarea de bani, iar eu i-am spus că va fi greu pentru că suma e mare pentru o școală de țară. Banii puteau fi alocați doar prin amendament la bugetul de stat”, a declarat martorul. întrebat dacă Rusu îl cunoștea pe Berea, martorul a declarat: „Nu cred că Rusu și Berea erau prieteni. Relația lui Rusu era cu Banu Mihai, el era omul cu care stătea de vorbă“. în rechizitoriu procurorii arată că Mihai Banu ar recunoscut că „în perioada cuprinsă între toamna anului 2010 și primăvara anului 2012, a fost de mai multe ori la Rusu Viorel, de la care a luat sume de bani, în lei sau euro, totalizând, în opinia inculpatului, echivalentul a 80.000 euro. Banu Mihai a arătat că toți acești bani am întrebat avocatul dacă e bine să-l denunț pe Berea. Așa am spus că i-am dat 80.000 de euro. Eu am inventat suma" MIHAI BANU, inculpat au fost predați lui Berea Gabriel“. A retras denunțul Numai că odată ajuns în fața Instanței supreme, îr ----------------- data de 28 ianuarie 2017 Banu a relatat că a inventat sume de 80.000 de euro la presiunea procurorilor. „Eram în arestul de la Bacău de opt zile, acolo sunt condiții de nedescris, stăteam închis cu bolnavi de TBC. A venit avocatul și l-am întrebat dacă e bine să-l denunț pe Berea. Așa am spus că i-am dat 80.000 de euro. Eu am inventat suma“, a declarat Mihai Banu. □ Gabriel Berea a primit 3 ani de închisoare la instanța de fond, inclusiv pe baza unui denunț retras A furat mașina ■ t . • V • lui taica-sau și a condus-o fără permis Polițiștii din cadrul Poliției municipiului Drobeta Turnu Severin - Biroul Ordine Publică, au oprit pentru control, pe Calea Târgu-Jiului, un autoturism, condus de un bărbat în vârstă de 28 de ani, din comuna Șovarna, județul Mehedinți. Potrivit unui comunicat al IPJ Mehedinți, oamenii legii au constatat faptul că, acesta nu posedă permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule. S-a stabilit că persoana sustrăsese autoturismul respectiv din curtea tatălui său din aceeași localitate. Mihail și Gavriil . Pe 8 noiembrie, Biserica îi prăznuiește pe Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil și toate puterile cerești. Potrivit lui Dionisie Areopagitul există nouă cete îngerești, așezate pe trei niveluri. Cele mai apropiate de Dumnezeu sunt Serafimii, Heruvimii și Tronurile, apoi Domniile, Puterile și Stăpâniile; în fine, începătoriile, Arhanghelii și îngerii. Arhanghelul Mihail (în ebraică înseamnă „Cine este ca Dumnezeu”) este îngerul Dreptății: el l-a călăuzit pe Lot la ieșirea din Sodoma, a asigurat protecția poporului lui Israel și l-a eliberat pe Apostolul Petru. La sfârșitul lumii, trâmbiței se va scula morții. Arhanghelul Gavriil („bărbat Dumnezeu”) este îngerul milei lui Dumnezeu: el le vestește lui Ioachim și Ana nașterea Maicii Domnului, iar pe aceasta nașterea lui Hristos, călăuzește Sfânta Familie în Egipt și o anunță pe Maica Domnului apropiata ei adormire. (A.P.) 4,5920 I* 4,5985 4,5984 4,5981 3,9564 E 3,9533 3,9512 3,947S i Banu a recunoscut „blatul” cu DNA Când a fost audiat, în ianuarie, Mihai Banu a relatat că a stat închis cu Gabriel Berea în celulă, imediat după ce îl denunțase: „Da, probabil își imaginau că mai scot ceva de la noi. Am stat două luni în penitenciar cu Gabriel Berea, i-am spus: e Dumnezeu deasupra, am făcut o mare gafă. Suntem în vârstă, nu vreau să mă duc în mormânt cu așa ceva pe cap. La prima declarație în instanță am retras tot, că nu e adevărat. Am dat declarații incriminatoare pentru Berea în speranța că mă vor pune în libertate. Avocatul mi-a spus: te vor pune în libertate, ținta spr e Berea” Vasluian condamnat la 30 de ani închisoare pentru violuri comise în Spania Un român, care a fost condamnat în Spania la 30 de ani de închisoare, a fost transferat în România pentru executarea pedepsei. Tânărul de 29 de ani își va executa pedeapsa la Penitenciarul din Vaslui, în urma unei sentințe a Curții de Apel Iași prin care s-a hotărât recunoașterea și punerea în executare în România a pedepsei de 30 de ani de închisoare aplicate prin sentințele emise de instanțele din Spania. Bărbatul a fost condamnat de instanțele spaniole pentru tâlhărie, vătămare corporală și viol, în formă continuată. în 2012 a tâlhărit mai multe femei în cursul anului 2012, împreună cu un complice, bărbatul a abordat cinci victime cărora, prin amenințări și violență, le-a sustras gențile în care aveau bani, telefoane, bijuterii și alte bunuri personale. De asemenea, bărbații au încercat să constrângă prin violență victimele să întrețină raporturi sexuale, acțiuni oprite de apropierea unor trecători sau de opoziția victimelor, într-unul dintre cazuri, victima a suferit daune fizice care s-au vindecat în 106 zile, fiind lovită de cei doi bărbați. O altă victimă a fost acostată în parcarea subterană a unui imobil din Alicante în care aceasta locuia. Bărbații au forțat-o să le dea 70 de euro și alte bunuri pe care aceasta le avea asupra sa și au violat-o.