Evenimentul Zilei, septembrie 2018 (Anul 27, nr. 8316-8335)

2018-09-18 / nr. 8327

Nu vom permite nimănui să ia câtuși de puțin din dreptul nostru de control al granițelor în fața migrației. Ungaria nu este nici coridor de trecere, nici tabăra de refugiați. Dacă am fi dorit să ne amestecăm cu alte culturi sau civilizații atunci am fi avut mai întâi consultări". Declarația zilei . Mihai Fifor. „Armata obligatorie nu intră în discuție! „La acest moment nu discutăm despre posibilitatea reintroducerii stagiului militar obligatoriu în România”, a declarat ministrul Apărării Naționale, Mihai Fifor. „Așa cum am mai spus, în România serviciul militar obligatoriu este suspendat, în acest moment, nu putem discuta despre reluarea acestui serviciu. Nu ne-am propus acest lucru și nu l-am discutat niciun moment”, a mai afirmat Mihai Fifor. Potrivit acestuia, MApN își dorește ca prin programele pe care le oferă, prin colegiile militare, prin universitățile militare, să atragă cât mai mulți tineri spre viața militară, în Armata României. □ah îngerul Gortinei Născut la Raxos, în Grecia, Sfântul Eugenie a trăit în secolul VI. El și-a împărțit averea săracilor și s-a călugărit. Datorită vieții sale curate, harului pe care îl dobândise, este ales episcop al Gortinei cetate în Creta, dar a propovăduit Evanghelia și la Roma sau în Tebaida Egiptului. A fost părintele sărmanilor, bogăția săracilor, mângâierea celor mâhniți, vindecătorul bolnavilor și mare făcător de minuni, în vremea unei secete cumplite, în Tebaida, a adus ploaie cu rugăciunea sa. A îmblânzit un șarpe veninos, a scos afară demoni, a vindecat o mulțime de bolnavi. Sfântul Eumenie a trecut la cele veșnice în Tebaida, iar moaștele sale au ajuns la Raxos, locul nașterii sale. (A.P.) 4,64356 4,6393 4,6391 4,6430 3,9865 G 4,0011 3,9930 3,9669 Evenimentul zilei, Marți, 18 septembrie 2018 Actualitate 18.09 Premieră umilitoare în diplomația română Biletul de întoarcere al lui George Maior de la Washington este deja rezervat Comisia de Politică Externă a Senatului i-a dat o lovitură ambasadorului României la Washington, George Maior. A decis ca diplomatul să fie rechemat în țară, după ce, săptămâna trecută, s-a audiat la cererea Ministerului de Externe. Este pentru prima dată când se ia o astfel de decizie, de rechemare de la post a unui ambasador în urma audierii. Până acum, diplomații erau audiați în Comisie doar când erau numiți nerea Comisiei, va trimite propunerea de rechemare președintelui Klaus Iohannis. Ministrul de Externe, Teodor Meleșcanu, va analiza scrisoarea Comisiei de Politică Externă care recomandă analizarea oportunității rechemării lui George Maior de la post. Șase membri ai comisiei au votat pentru, iar patru senatori au votat împotrivă. Potrivit unei surse din comisie, senatorii Opoziției au avut acces restricționat la document. Ei au văzut scrisoarea, dar nu au primit un exemplar al documentului. Dacă ministrul de Externe decide oportună propuTăriceanu: „Este un agent politic partizan” La audierea ambasadorulu în comisie a participat și președintele Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu, care a cerut să se ia măsuri împotriva lui George Maior încă de la 1 septembrie, când acesta a avut câteva derapaje, considerate inacceptabile de către șeful Senatului. „Maior face o greșeală care este impardonabilă pentru un ambasador și anume că se implică personal în jocurile politice din America dintre cele două tabere, prezidențială și antiprezidențială, angajând România, pentru că el acolo nu este persoană privată”, a spus Tăriceanu. Acesta a mai spus, în debutul audierilor, că prestația lui Maiei ca ambasador este una slabă și l-a catalogat drept „un agent politic partizan“ (Cora Muntean) □ „Există un interes politic pentru rechemarea mea. După audieri, George Maior a declarat că nu are ce-și reproșa în ceea ce privește activitatea lui ca ambasador. „Parteneriatul româno-american este la cel mai înalt nivel calitativ și acest lucru se datorează și prestației ambasadei ș ambasadorului. Există un interes politic pentru rechemarea mea. Ar fi, după părerea mea, o greșeală politică în ceea ce privește relația româno americană, dar aceasta este evident la latitudinea factorului politic. Eu sunt un singur om care încerc să îmi fac datoria, ei sunt o Coaliție”, a declarat Maior la finalul audierilor. Pesta porcină. Veterinar, cercetat penal pentru că a operat ilegal porci bolnavi daz grav, în Dâmbovița, în plină epidemie de pestă porcină africană. La scurt timp după ce a fost descoperit primul focar din acest județ, polițiștii au anunțat că îl cercetează penal pe un asistent medical veterinar care a operat, contra cost, animale bolnave, chiar în gospodăria din localitatea Lucieni, acolo unde, duminică, a fost semnalat virusul. Anchetatorii au aflat, în urma cercetărilor, că, pe 1 septembrie, un localnic a apelat asistentul medical veterinar după ce doi dintre porcii pe care îi creștea au dat semne de boală. Veterinarul le-a administrat medicamentație animalelor și le-ar fi operat. După „tratament”, animalele au murit, in perioada 5-15 septembrie. Polițiștii au mai descoperit că asistentul medical veterinar nu mai avea dreptul de a profesa, nefiind angajatul niciunui cabinet medical veterinar. Surse judiciare au precizat că veterinarul încasa sume cuprinse între 200 și 400 de lei pentru fiecare tratament și operație. Asistententul este cercetat, acum, pentru exercitarea fără drept a unei profesii sau activități Totodată, polițiștii au anunțat că verifică împrejurările în care animalele au fost infestate. Dâmbovița este al 13-lea județ contaminat, iar Lucieni este a 208-a localitate infestată. (Petrișor Cană] □ Sat izolat de autorități După descoperirea pestei porcine, Comitetului Județean pentru Situații de Urgență a izolat localitatea Lucieni, pe distanță de 10 km. Din dispoziția conducerii IPJ Dâmbovița, timp de 7 zile, s-au instituit filtre permanente, formate din polițiști, jandarmi și veterinari la intersecția DN72 cu DJ702 B, punctul „Cruce” Lucieni și pe DJ 702B-Ciurari, punctul „Biserică”. . Au fugit cu carne. După ce au instituit filtre pentru izolarea focarului, polițiștii au descoperit două persoane care transportau cu mașinile 20 de kilograme de carne provenită de la porcii tăiați în Lucieni. Cei doi au spus că au primit carnea de la rudele care șiau tăiat animalele de teamă să nu fie luate de autorități. S-au ales, și ei, cu dosar penal pentru comercializare de produse alterate. Interlopul Dasaev, suspect de înjunghiere a baschetbaliștilor americani din Brăila, zice că-i nevinovat Gabriel Husein, zis Dasaev, principalul suspect în cazul baschetbaliștilor înjunghiați la Brăila, s-a prezentat, luni, la Parchetul de pe lângă Tribunalul Brăila, însoțit de avocatul său, dar susține că nu este implicat; între timp, cei doi sportivi sunt în continuare internați în spital. Individul, un cunoscut interlop brăilean, a fost închis în trecut pentru infracțiuni comise cu violență, dar susține că nu a participat la bătaia colectivă din clubul brăilean și neagă vehement că i-ar fi înjunghiat pe cei doi sportivi americani. Gabriel Husein a declarat presei că sportivii se certau cu altcineva și nu l-au lăsat să intre la toaletă „Erau în zona băii și nu lăsau pe nimeni să treacă. Mi-am cerut dreptul să trec la baie, e erau beți, se certau cu altcineva. Poate au crezut că sunt cu ceilalți și au răspuns cu lovituri” a declarat Gabriel Husein, care are o tăietură recentă pe obraz. La rândul său, avocata suspectului, Angelica Ionel, a spus că, deși are un cazier impresionant, clientul său nu a provocat scandalul, ci doar a ripostat. Anchetatorii îl audiaz; și continuă cercetările. (Petre Tache)