Evenimentul Zilei, septembrie 2018 (Anul 27, nr. 8316-8335)

2018-09-21 / nr. 8330

Dacă începem să discutăm despre care este prețul migranților, e o rușine pentru noi toți. Nu suntem la piață. Nu discutam despre covoare, ci despre oameni premierul Luxemburgului, despre discuțiile din Uniunea Europeană cu privire la soluțiile financiare pentru problema migrației Declarația zilei TRAGEREA LOTO din 20.09.2018 6/49 ink«5. 5/4C nnnnnr SFÂNTUL ZILEI In burta balenei Sfântul Prooroc lona este fiul văduvei din Sarepta Sidonului care l-a hrănit pe Proorocul Ilie în timpul foametei. Micul lona moare, dar este înviat de rugăciunile lui Ilie. Când crește, lona aude glasul lui Dumnezeu care-i spune să meargă în cetatea Ninive și să propovăduiască acolo, pentru că „zvonul răutății ei s-a suit până la Mine”. Speriat că ar putea fi ucis de niniviteni, lona fuge spre Tarsis, să se ascundă. Pe drum, se stârnește furtună mare, iar lona, știind că este pedeapsă divină, cere corăbierilor să-l arunce în mare pentru a potoli hula. Este înghițit de o balenă, în burta căreia stă trei zile și nopți, rugându-se, până când este aruncat pe țărmul Ninivei. Speriindu-se de cuvintele lui Iona, oamenii de aici se pocăiesc iar cetatea scapă nedistrusă.. (A.P.) 4,6519 E 4,6391 4,6430 4,6524 3,9743 E 3,9930 3,9669 3,9764 Actualitate 21.09. Evenimentul zilei, Vineri, 21 septembrie 2018 Liviu Dragnea, la masă cu Statul Paralel Cu o zi înaintea Comitetului Executiv în care se va tranșa soarta președintelui PSD și al Camerei Deputaților, Liviu Dragnea, o fotografie în care acesta stă pe canapea cu Laura Codruța Koveși și la aceeași măsură cu George Maior și Gabriel Oprea a explodat în spațiul public. Dragnea, care se erijează mai nou în dușmanul de moarte al „statului paralel“, va avea astăzi de dat explicații serioase colegilor din conducerea partidului. Cu atât mai mult cu cât, peste o săptămână, Victor Ponta a publicat, pe pagina sa de Facebook, o altă poză de la chermezele din vilele SRI în care Dragnea apare aproape îmbrățișat cu Maior, iar în spatele lor se vede foarte clar Kovesi. Jurnalistul Dan Andronic a anunțat că cele două fotografii provin de la același eveniment, cheful din 18 aprilie 2014 din vila K2, unde s-a sărbătorit decorarea lui Maior, care era directorul SRI, de către statul francez cu „Legiunea de Onoare“. (Andrei Vișan) CCL veste bună pentru cei ce își recunosc faptele Curtea Constituționala a României a stabilit ieri că sunt neconstituționale dispozițiile articolului din Codul de procedură penală care prevede că hotărârile pronunțate în urma admiterii acordului de recunoaștere a vinovăției nu pot fi atacate cu recurs în casație. Curtea a constatat că dispozițiile articolului 434 alineatul (2) din Codul de procedură penală creează, cu privire la persoane aflate în situații similare, o vădită inegalitate de tratament sub aspectul recunoașterii liberului acces la justiție, această inegalitate nefiind justificată în mod obiectiv și rezonabil. (V.A.) Persoanele care au un handicap grav vor primi un spor de 15% la salariu Persoanele care dețin un certificat de încadrare în grad de handicap grav sau accentuat vor beneficia de un spor de 15% din salariul de bază și pentru activitatea desfășurată în cadrul programului normal de lucru, a anunțat, ieri, purtătorul de cuvânt al Guvernului, Nelu Barbu: „Așadar, persoanele care dețin un certificat de încadrare în grad de handicap grav sau accentuat fizic, vizual, auditiv, surdocecitate, somatic, mintal, psihic, HIV/SIDA, asociat și boli rare vor beneficia de acest spor de 15% din salariul de bază sau soldă de funcție sau salariul de funcție, indemnizație de încadrare, așa cum este prevăzut în legislație, mai exact în art. 22 din Legea cadru 153/2017“, a arătat Barbu, într-o conferință de presă, la finalul ședinței de Guvern. El a menționat că până acum doar nevăzătorii cu handicap grav și accentuat beneficiau de acest spor, situație care „genera o diferențiere pe criterii de dizabilitate în ceea ce privește câștigurile salariale realizate de persoanele cu handicap“. (V.A.) Weekend ploios în toată țara Vremea se va răci în toată țara, în acest weekend, anunță Administrația Națională de Meteorologie. Ploi, descărcări electrice și rafale de vânt, de până la 70 de kilometri pe oră, vor cuprinde, încă de sâmbătă, Transilvania. în aceeași regiune, temperatura aerului nu va mai depăși 17 grade C. Instabilitatea atmosferică se va extinde, duminică, asupra tuturor regiunilor, fiind așteptate averse de ploaie, e drept, pe arii restrânse și de scurtă durată. Atenție maximă pentru cei care merg la munte, pentru că acolo vântul puternic și ceața vor fi doi factori care vă pot strica mini-vacanța: în București, temperatura aerului, dimineața, va fi de cel mult 17 grade C, iar după-amiaza nu mai mult de 23 de grade C. Luptător, interlop, iar acum violator, „cariera” ascunsă a unui profesor din Botoșani Un profesor din Botoșani a fost reținut, joi, de polițiștii Serviciului de Investigații Criminale sub acuzația de viol. Bărbatul în vârstă de 49 de ani (Mreană Constantin Cristian) este acuzat că în data de 3 septembrie ar fi violat o elevă de la Liceul cu Program Sportiv, după ce minora i-ar fi cerut ajutorul pentru a se muta la alt liceu. Profesorul ar fi invitato în mașină, invocând faptul că se vor duce la un antrenor și că ulterior o va lăsa la locul de muncă al mamei sale. Doar că, în cele din urmă, nu ar fi ajuns la mama elevei, ci lângă pădurea Rediu, unde ar fi abuzat de ea. Conform surselor EVZ, profesorul este antrenor de lupte greco-romane și arbitru internațional, în tinerețe ar fi făcut parte din lumea interlopă, iar alte voci susțin că ar fi fost implicat într-un viol în grup. Alții spun că nu e indicat să îl ai ca prieten, din cauză că îi stă în caracter să le facă avansuri sexuale altor soții. Paradoxal, după ce a terminat-o cu sportul, a absolvit IEF S - u și s - a făcut profesor. Chiar dacă ar mai fi avut relații sexuale de acest gen, nimeni nu a depus deplângere împotriva sa. Autoritățile efectuează cercetări și l-au prezentat instanței de judecată cu propunere de arestare preventivă.