Evenimentul Zilei, decembrie 2018 (Anul 27, nr. 8381-8397)

2018-12-03 / nr. 8381

Mâna cu care Sfânta Marina a bătut diavolul se va afla, de Sf. Nicolae, la biserica Sfântul Gheorghe-Nou, din Capitală Mihnea-Petru Pârvu mmnea.pare Cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Daniel, Patriarhul României și a înaltpreasfinției Sale Teologos, Mitropolit de Seres și Nigrita - Grecia - mâna dreaptă a Sfintei Mare Mucenițe Marina, cea care alungă duhurile necurate, va fi adusă în pelerinaj la Biserica Voievodală Sfântul Gheorghe- Nou, de la Kilometrul Zero al României, între 3 și 8 Decembrie 2018. Este pentru prima oară când moaștele Sfintei Mare Mucenița Marina ajung în București. „Sfântul odor va sta alături de mâna dreaptă a Sfântului Ierarh Nicolae, care se află deja în biserica Sfântul Gheorghe-Nou, cu ocazia prăznuirii Sfântului Ierarh Nicolae, mare făcător de minuni, pe 6 Decembrie, în Anul Centenar, dedicat Marii Uniri de la 1918. Delegația Mitropoliei de Seres și Nigrita, care însoțește sfântul odor, va fi întâmpinată, în fața bisericii Sfântul Gheorghe-Nou, luni,, trei Decembrie 2018, la orele 18:00, îi așteptăm cu bucurie pe credincioși la această întâlnire spirituală istorică”, este mesajul părintelui Emil Nedelea Cărămizaru, parohul străvechii biserici brâncovenești. în viața Sfintei Marina, relatată în Sinaxar, adică în „Viețile Sfinților”, se amintește că, in timp ce Sfânta se afla in temniță a intrat în celula sa diavolul care, luând chipul unui balaur, a încercat să o înspăimânte. Numai că aceasta, vitează, a prins cu mâna demonul și, cu un ciocan, l-a lovit, rușinându-l și gonindu-l. Apoi, când Marina și-a făcut semnul Sfintei Cruci, dracul s-a făcut nevăzut. Din acest motiv, în unele icoane, Sfânta Marina este reprezentată având în mână un ciocan sau chiar lovindu-l pe diavol cu ciocanul. Ciocanul și Sfânta Cruce După ce europarlamentarii francezi au fost cei mai aprigi critici ai violențelor din București, din 10 august, criticând în special forțele de ordine, iată că acum roata se întoarce, iar violențele din Paris sperie o lume întreagă prin amploarea lor, atingând forma unui război urban Președintele Franței numără victimele gherilei din Paris acțiunilor poliției și jandarmeriei. A fost ceea ce jurnaliștii au denumit ma______ infestația „vestelor ... galbene“. Haosul de sâm■Ibătă de pe bulevarul Champs-Élysées a dus la scene de o violență extremă, în timpul cărora a fost vandalizată chiar una dintre emblemele Franței, Arcul de Triumf. Președintele francez a revenit ieri din Argentina, de la summit-ul G20, imediat dupa aceea mergând în locul celor mai aprige lupte, la Mormântul Soldatului Necunoscut din Primul Război Mondial, aflat în vecinătatea Arcului de Triumf, notează AFP. Președintele Franței, Emmanuel Macron, a convocat ieri o reuniune de urgență a Guvernului, pentru a găsi soluții la rezolvarea situației. Presa franceză a relatat despre o adevărată gherilă urbană, în timpul căreia manifestanții au dat dovadă de o bună organizare în contracararea □lamii și arestați Cu această ocazie, șeful statului a declarat că respinge categoric orice formă de violență, în condițiile în care violența „nu are nimic de a face cu exprimarea unei furii legitime". Sâmbătă, în timpul confruntărilor de stradă, 133 de oameni au fost răniți, între care 23 de polițiști, restul manifestanți, în același timp, au fost reținute 412 persoane, acuzate de violență și de masive distrugeri. Manifestațiile din Franța durează deja de trei săptămâni. Nu numai în Paris, dar și în alte mari orașe. Bordeaux, Brest, Toulouse, Montpellier, Lille și Marsilia au avut loc ample acțiuni de protest. Totul se întâmplă pe fondul creșterii spectaculoase a prețului la carburanți, în urma majorării taxelor în această sferă. □ Sfanta Marina in calendarul popular românesc Pornind de la aceeași întâmplare din viața Sfintei, relatată în patristică, poporul român a născocit o poveste în care se spune că Sfânta Marina s-a dus la biserică și l-a găsit pe necuratul vrând să toace, l-a smuls ciocanele de bătut toaca și cu ele l-ar fi bătut! De aceea, se zice din bătrâni, trebuie să-i ții ziua Sfintei, să nu fi bătut și tu cu boli grele! între 15 și 17 iulie credincioșii ordodocși români țin „Circovii de Vară”. Numele provine din expresia slavona „terkovnaie sviata”, care înseamnă „sfinții Bisericii”. în aceste zile, Biserica a rânduit praznic pentru mai mulți sfinți, dar oamenii, impresionați de Sfintele Mucenițe Iulita și Marina, care au fost bătute și torturate pentru credința lor în Domnul Hristos, au făcut din aceasta zi o sărbătoare pentru femei. Evenimentul zilei, luni, 3 decembrie 2018 Actualitate 3 MIMEM ASME acum, la chioșcuri! Raport al serviciilor secrete americane despre Homosexualitatea lui Adolf Hitler r 1 M___ ............... . .....——. Dezvăluirea fostului al „Fantomelor DE CE A FUGII PACEPA Documente inedite din Arhiva CC al PCR și a Securității DOSARUL MIHAI SORA, ilegalist comunist, iontestatar La mulți ani, «ROMÂNIA! Operațiunea „Pimlico". Exhibarea cele mai grase cârtițe din istoria Războiului Rece, chiar de sub nasul KGB Ceausescu m » _______. Doliu național în SUA după moartea lui George Bush senior Fostul președinte american, George Bush senior, a murit sâmbătă, la vârsta de 94 de ani. Miercuri va fi zi de doliu în SUA, a decretat deja liderul de la Casa Albă, Donald Trump. Azi trupul neînsuflețit va fi depus în clădirea Capitoliului George Herbert Walker Bush s-a născut în Milton, Massachussetts, în 12 iunie 1924. De mai mulți ani starea sănătății sale era șubredă, atât din cauza unor infecții, cât și a bolii Parkinson. Numele lui George Bush senior rămâne legat în special de prăbușirea comunismului în Europa de Est, un cutremur politic și social petrecut în timpul mandatului său de președinte al SUA.