Evenimentul Zilei, ianuarie 2019 (Anul 28, nr. 8398-8418)

2019-01-14 / nr. 8405

Uniunea Europeană nu poate fi țap ispășitor pentru neputințele noastre, pentru eșecurile noastre, pentru egoismul și iresponsabilitatea unora sau altora dintre liderii politici, de la București sau de la Bruxelles." Declarații zilei SFÂNTUL ZILEI Crucea cu vie și păr Prăznuită pe 14 ianuarie. Sfânta Nina s-a născut în Capadocia în jurul anului 290. Tatăl, Zabulon, era general roman și rudă cu Sfântul Gheorghe, iar mama era sora Patriarhului Juvenalie al Ierusalimului. Când Nina împlinește 12 ani, părinții ei se mută la Ierusalim, unde devin monahi: tatăl ascet în pustie, mama, îngrijind de bolnavi și suferinzi. Copila este dată în grija stareței Niofora. Cu binecuvântarea unchiului ei, Juvenalie, Nina pleacă după câțiva ani în Armenia și Iviriei (Georgia), pentru a se închina la Giulgiul lui Hristos care se afla în capitala ivrită Mtshketa. Intră în anturajul regelui Mirian și săvârșește multe minuni: convertește la creștinism pe șeful sinagogii, Abiatar, o vindecă pe regina Nana care era demonizată, îi redă vederea regelui care se creștinează. Trece la cele veșnice pe 14 ianuarie 338 și este înmormânată la Mănăstirea Bodbe din Kakheti. Crucea de pe mormânt, din ramuri de viță-de-vie prinse cu șuvițe din părul sfintei, devine simbolul creștinătății georgiene.(A.P.) TRAGEREA LOTO 13.01.2019 _Sîyjtfj I jjttkj 4,6670 4,6722 4,6764 4,0586 C 4,0772 4,0803 4,0573 m Actualitate 14.01. Evenimentul zilei, Luni, 14 Ianuarie 2019 1 milion de ruble! Aproape 100 de mii de șoferi, amendați! ! " r Anul trecut, 90.962 de vehicule au fost identificate de polițiștii rutieri cu valabilitatea inspecției tehnice periodice expirată, iar un număr de 1.996.132 au în prezent suspendată înmatricularea pe fondul lipsei inspecției tehnice periodice sau al netranscrierii dreptului de proprietate de către noul proprietar al vehiculului Cristian Tanase cristian.tanase@evzgroup.rc 'ncepând cu 20 mai 2018, au intrat în vigoare modificările la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice prin care s-a instituit suspendarea de drept a înmatriculării unui vehicul în situația expirării sau anulării a ITP, ori a netranscrierii înmatriculării vehiculului de către noul proprietar în termen de 90 de zile de la data dobândirii dreptului de proprietate. Din evidențele Direcției Regim Permise de Conducere și înmatriculare a Vehiculelor, rezultă că din 8.211.381 autovehicule înmatriculate la nivel național, peste 1.000.000 au o vechime mai mare de 25 de ani, ceea ce conduce la o premisă rezonabilă că acestea nu se mai află efectiv în circulație. Ministerul Afacerilor Interne a lansat în dezbatere publică un proiect de lege privind circulația pe drumurile publice. Noul proiect prevede: „Interzicerea, în timpul mersului, a ținerii în mână sau folosirii cu mâinile în orice mod nu numai a telefonului mobil, ci și a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcția de înregistrare ori redare text, foto sau video (ex. tablete)”. Nerespectarea legii va atrage suspendarea permisului pe o perioadă de 90 de zile, 6 puncte de penalizare și 9 până la 20 puncte-amendă (clasa a IV-a). Valoarea unui punctamendă este de 145 lei. Așadar, vorbim despre amenzi de 1.300 lei până la 2.900 lei. Șoferii nu sunt singurii vizați de proiectul de lege, ci și bicicliștii: „sancțiunea cu amendă va fi aplicată și conducătorilor de vehicule pentru care nu este prevăzută obligativitatea deținerii permisului de conducere" Record al taximetriștilor: 66 de reclamații pe zi și amenzi de peste 2 milioane lei Anul trecut, taximetriștii bucureșteni au însumat 24.000 de reclamații și au adunat amenzi de peste 2 milioane de lei în procesele verbale ale Poliției Locale. Cuvintele jignitoare la adresa clienților, faptul că au blocat circulația autobuzelor sau au refuzat ori inventat curse cu preț fix, sunt numai câteva dintre reclamațiile primite. „Au fost foarte multe plângeri de la cetățeni pentru că sunt refuzați sau, așa cum se spune, li se face preț la cursă”, a declarat Daniel Rășică, directorul Poliției Locale București, în urma ultimei razii a Poliției Locale, din opt taximetriști parcați în aceeași stație, doar unul avea toate documentele în regulă (Cristian Tănase) Cod galben, ninsori, viscol și vânt puternic Un număr de 12 județe din nordul și vestul României se vor afla sub Cod galben de ninsori și viscol până luni după-amiaza la ora 14.00 în timp ce, la nivelul întregii țări, se vor semnala precipitații mixte și vânt puternic până marți. Potrivit atenționării emise de ANM, în a doua parte a nopții de duminică spre luni și în cursul zilei de luni în zona Munților Apuseni, în nordul Carpaților Orientali și local în zona înaltă din vestul carpaților Meridionali, va ninge și local se vor cumula cantități de peste 20-251/ mp, iar stratul de zăpadă va fi consistent. Vântul va prezenta intensificări susținute, viscolind ninsoarea, spulberând zăpada și determinând diminuarea semnificativă a vizibilității. (A.B.) Protest cu jugul la gat eri, sute de angajați de la carierele Roșiuța, Jilț Nord și Jilț Sud, din cadrul Complexului Energetic Oltenia (CEO), au întrerupt lucrul fiind nemulțumiți de condițiile grele de muncă. Au protestat chiar și cu jugul la gât, pentru a arăta cât de greu le este. Angajații au solicitat, printre altele, majorarea salariilor, vouchere de vacanță, dar și reducerea vârstei de pensionare. „Solicitările noastre sunt aceleași de foarte mult timp. E clar că există o stare de nemulțumire enormă peste tot, e clar că oamenii au dreptate în totalitate. De doi ani de zile vedem ce se întâmplă în sistemul energetic românesc", se arată într-o declarație a președintelui Sindicatului Mine-Energie Oltenia, Gabriel Căldărușe. Protestul a fost „auzit" de cei din Ministerul Energiei, care îi invită luni la o întâlnire. (Cristian Tănase) 'PROTESTARIER/ Eliberat din închisoare, a omorât din nou Un tânăr în vârstă de 25 de ani a murit duminică, în urma unei altercații dintr-un club din județul Sibiu. Acesta a fost înjunghiat în zona arterei femurale, de un individ proaspăt eliberat din închisoare în baza legii recursului compensatoriu. Agresorul nu este la prima abatere, acesta mai fiind condamnat pentru omor. Victima a decedat la spital din cauza pierderilor masive de sânge. Cazul este cercetat de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Sibiu, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de omor. (Cristian Tănase) A început școala. Atenție la trafic! După o vacanță de trei săptămâni elevii se întorc la școală tot în semestrul I. Poliția avertizează participanții la trafic că primele ore ale dimineții vor fi cele mai aglomerate. Pentru evitarea ambuteajelor sunteți sfătuiți să folosiți și mijloacele de transport în comun. (Cristian Tănase) Gabriela Firea s-a îmbolnăvit chiar în Ajun de Revelion Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat într-o postare pe Facebook că a fost bolnavă. Edilul le mulțumește medicilor de la spitalele Cantacuzino și Colentina pentru că au pus-o pe picioare. Surse apropiate Gabrielei Firea au declarat, pentru EVZ, că edilul a suferit o intervenție laparoscopică din cauza unei infecții gastro-intestinale, cu debut al crizei pe 31 decembrie. „Dumnezeu ne ajută să fim înconjurați de oameni care să ne ridice. Mulțumesc celor care mi-au fost alături în problema de sănătate pe care am avut-o, în toată această perioadă. Mulțumesc echipelor medicale de la spitalele Doctor Ion Cantacuzino și Colentina. Am știut că sunteți la fel de buni ca orice centru medical european și nu am greșit având încredere în Dumneavoastră", a scris, duminică, Gabriela Firea pe pagina sa de Facebook. (Cristian Tănase)