Evenimentul Zilei, ianuarie 2019 (Anul 28, nr. 8398-8418)

2019-01-16 / nr. 8407

O nouă caravană mare (de migranți-n.r) se îndreaptă spre frontiera de sud (a SUA) dinspre Honduras. Doar lui zid o va opri. Doar un zid, sau o barieră din oțel, îi va permite țării noastre să fie în siguranță/" Declara zilei Angajații RADET și ELCEN amenință cu proteste De la începutul iernii, aproape că nu există zi fără o avarie la rețeaua RADET. Fostul șef al companiei, Gabriel Dumitrașcu, spune că angajații RADET și ELCEN se pregătesc să iasă in stradă din cauză că Guvernul și Primăria Capitalei lasă de izbeliște cele două instituții. „Principalul creditor al Regiei, ELCEN (97%) nu va vota planul de organizare al RADET", a declarat Dumitrașcu. ELCEN cere ca planul de reorganizare să fie aprobat întâi de CG al Municipiului București și RADET să facă dovada că poate plăti datoriile către ELCEN. „O asemenea măsură va băga în faliment RADET-ul, pentru că instituția nu are bani să acopere datoriile", a precizat Dumitrașcu. CCC SFÂNTUL ZILEI Lanțul lui Petru Pe 16 ianuarie prăznuim închinarea cinstitutului lanț al Apostolului Petru. în anul 42, regele Irod Agripa poruncește ca Petru să fie întemnițat și legat în lanțuri, însă acesta este eliberat de un înger. Lanțul purtat de apostol a fost păstrat cu sfințenie la Ierusalim și a săvârșit multe mi nuni în timpul lui Teodosie al II-lea. Patriarhul Juvenalie îl dăruiește Evdochiei, soția împăratului, care îl duce la Constantinopol în 437 sau 439. Apoi, lanțul ajunge la Eudoxia, soția lui Valentin, împăratul Apusului. Când Eudoxia a atins lanțul de la Ierusalim de cel pe care Petru îl purtase în închisoarea Mamertina, în vremea lui Nero, cele două s-au sudat în mod miraculos. Lanțurile se găsesc astăzi la Basilica San Pietro in Vincoli din Roma. (A.P.) 4,6822 E 4,6764 4,6782 4,6771 4.0973 H 4.0573 4.0586 4.0802 Actualitate 16.01. Evenimentul zilei. Miercuri, 16 ianuarie :19 ANPC trimite cumpărători sub a copf pe%imgazii. ANPC a pus în dezbatere publică proiectul ordonanței de urgență privind modificările și completarea unor acte normative referitoare la protecția consumatorilor privind creditele de consum, practicile incorecte ale comercianților și clauzele abuzive din anumite contracte. Andrei Pospai Modificările privesc în special partea de contravenții și sancțiuni. Ca noutate, se va introduce și conceptul de „mistery shopping” în achiziția de bunuri și servicii de către autoritatea de control. De asemenea, se va stabili modul de avizare al produselor alimentare provenite din țări extracomunitare. „Personalul cu atribuții de control din cadrul autorității poate să achiziționeze bunuri sau servicii în scopuri de testare, dacă este necesar sub o altă identitate (mistery shopping), inclusiv de a le inspecta și de a le observa, studia, dezasambla sau testa în scopul de a detecta încălcări sancționate prin noul Regulament și de a obține mijloace de probă”, se arată în expunerea de motive. Personalul ANPC va cumpără produse din magazine ca orice client obișnuit pentru a le testa calitatea. In ceea ce privește noile amenzi propuse de ANPC pentru folosirea de către comercianți a unor practici comerciale inco recte se vor sancționa astfel: • cu amendă de până la 3% din cifra de afaceri, pentru utilizarea practicilor comerciale incorecte cu amendă de până la 4% din cifra de afaceri, pentru utilizarea practicilor comerciale înșelătoare, cu amendă de până la 3% din cifra de afaceri, pentru utilizarea practicilor comerciale agresive Copacul wi-fi din România la Pucioasa, Dâmbovița, a luat „naștere“ un copac eco, fotovoltaic și cu conexiune wi-fi, în numai patru luni. Proiectul implementat de primărie permite locuitorilor să-și creeze un hotspot de internet sau să-și încarce telefoanele prin simpla energie solară, în plina stradă. Acest copac inteligent este un Vtree, așa cum îl denumesc producătorii săi, Andrei Vaida și Miguel Borges. Acesta are frunzele compuse din panouri fotovoltaice, iar fructele sunt mici dispozitive la care te poți conecta wi-fi pentru a avea acces la internet și nu are nevoie de mentenanță majoră timp de 50 ani. (Cristian Tănase) Instituțiile statului ar putea plăti daune victimelor Mineriadei din iunie 1990 O serie de instituții ale statului ar putea ajunge în situația de a plăti daune victimelor Mineriadei din 13 - 15 iunie 1990. Acest fapt va putea fi posibil datorită hotărârii luată seri de magistrații înaltei Curți de Casație și Justiție. Potrivit instanței, între instituțiile vizate se găsesc o serie de ministere de prim rang, precum cel al Finanțelor, Economiei, Internelor și Apărării, cât și Guvernul în ansamblul său, la care se adaugă Serviciul Român de Informații sau Jandarmeria Română. Practic, statul român ar putea fi responsabil, civilmente, prin instituțiile sale, în fața victimelor Mineriadei din 1990, în urma căreia au fost comise atrocități împotriva populației civile din Capitală. Dosarul Mineriadei din 13 -15 iunie 1990 a fost finalizat de către procurorii militari ai Secției Parchetelor Militare din cadrul Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție, în cursul anului 2017,14 persoane fiind trimise în judecată. între acestea, fostul președinte al României, Ion Iliescu, fostul prim-ministru, Petre Roman, dar și fostul director al Serviciului Român de Informații, Virgil Măgureanu. Procurorii militari susțin că există probe legate de hotărârea autorităților statului din acel moment, în sensul de a declanșa represiunea împotriva manifestanților din Piața Universității, în plus, pe lângă folosirea nelegală a instituțiilor contra civililor, în Capitală au fost constituite echipe formate din mineri și alți muncitori, exercitând rolul forțelor de ordine. (Vasile Andrei) Mitică Dragomir si loan Bendei, câte 4 ani de închisoare Fostul președinte al Ligii Profesioniste de Fotbal (LPF), Dumitru Dragomir, și fostul administrator al RCS/RCS, Ioan Bender, au fost condamnați, ieri, în primă instanță, la câte 4 ani de închisoare cu executare. Decizia poate fi contestată la Curtea de Apel București. Mitică Dragomir a fost acuzat că în 2009 a cerut 3,5 milioane de euro mită, din care a primit 3,1 milioane de euro sub forma unor contracte de publicitate la salonul de nunți pe care-l deținea prin intermediul unei firme; în schimb, el ar fi facilitat, în 2008, câștigarea contractului pentru drepturile TV ale Ligii 1 de către RCS/ RDS, cu aportul administratorului companiei, Ioan Bender, acuzat la rândul lui pentru dare de mită și spălare de bani. (I.M.) Prima sămânță de bumbac a încolțit pe Lună Prima samanța a unei plante de pe Pământ a încolțit pe Lună. Anunțul a fost făcut de cercetătorii chinezi. Este vorba, în acest caz, de o sămânță de bumbac. Aceasta a germinat într-o capsulă trimisă cu sonda „Chang’e 4”, care a aselenizat în 3 ianuarie, anul curent, pe partea întunecată a satelitului Terrei. Agenția Xinhua a relatat că în cursul zilei de ieri sonda a transmis informații din interiorul capsulei în care fuseseră puse semințe de bumbac, rapiță, cartof și gâscariță. Numai cea de bumbac a germinat. Reușita este cu atât mai mare cu cât pe suprafața solului lunar temperatura oscilează între minus 100 și plus 100 de grade Celsius, în funcție de zi și de noapte. Capsula, care a costat 1,4 milioane de dolari, menține temperatura între 1 și 30 de grade și asigură alimentarea cu apă. (Vasile Andrei)