Evenimentul Zilei, ianuarie 2019 (Anul 28, nr. 8398-8418)

2019-01-30 / nr. 8417

14 Actualizate Special Evenimentul zilei, miercuri, 30 ianuarie 201? PALATUL LIDO - clădirea istorică în cari s-a deschis primul bazin cu valuri din Euris a revenit astăzi în circuitul hotelier de suff Clădirea Hotelului Lido, ce veghează principalul bulevard din centrul Capitalei - General Gheorghe Magheru -, se încadrează în categoria obiectivelor ce amintesc, fără doar și poate, de Bucurestiul interbelic Florian Saiu Florin.satu-evz.ro Ridicat la începutul anilor '30, după un proiect realizat de celebrul arhitect al epocii, Ernest Doneaud. Palatul Lido, devenit ulterior hotel, a ocupat un loc aparte în inima Micului Paris, atât prin prisma amplasării, a proporțiilor, cât și prin importanța sa în viața socială a orașului. Deschiderea Hotelului Lido a însemnat întregirea unui complex ce includea o grădină, un restaurant și primul bazin cu valuri artificiale din Capitală - principala atracție pe perioada verii. Rămas în memoria orașului datorită locului central ocupat în petrecerea timpului liber, piscina Lido este menționată și în câteva opere literare ale vremii. Diana Slavu, eroina romanului „Pânza de păianjen“, de Cella Serghi, mergea „o dată sau de două ori pe săptămână la bazinul de pe bulevard, la Lido. Dineuri și îmbăieri de seară Potrivit unui articol publicat de revista „Arhitectura”, în 1958, cu ocazia reamenajării complexului, bazinul avea o suprafață de 500 mp și era placat cu gresie albastră și albă. Mașina pentru produs valuri, cât și toate instalațiile bazinului, fuseseră, la, altep vrem^recondiți spțte și îmbunătățite. (...) Fundalul ștrandului a fost amenajat pentru proiecție prin instalarea unui ecran rulant; camera operatorului funcționa la etajul I al hotelului. Ziarele timpului menționau și Hotelul Lido a fost inaugurat în august 1930, fiind proprietatea doctorului Constantin Angelescu Monteoru, fost ministru al învățământului și primul ambassador al României în America înzestrarea hotelului „cu cele mai perfecționate aparate de gimnastică și masaje electrice. De altfel, succesul său se datora și dineurilor sau îmbăierilor de seară, unde trebuia să-ți faci rezervare cu pulte nre înainte„^^v^ 119 camere de lux De-a lungul timpului, hotelul de patru stele, cu 119 camere, a trecut prin mai multe reamenajări și reconsolidări, pentru a-și păstra prestanța și standardele de lux. Devenit după Revoluție „un hotel modern într-o clădire istorică, o structură cu un echilibru perfect între tehnologie, confort și decorațiuni ce încearcă să reconstituie atmosfera vechiului București”, Lido a reprezentat o opțiune remarcabilă de cazare pentru străinii ce vizitau România. Numeroasele facilități: ref âffipțul. Blangbfcffl gffiffolfli frffiif, miTiifRvftx BifüM LIDO □ 1 milion de euro și 17 ani de procese Naționalizat odată cu instalarea comuniștilor la putere. „Lido”, ca și alte proprietăți ale familiei Angelescu-Monteoru, a fost recuperat de moștenitorii de drept după 17 ani de chinuri prin tribunale. „Un milion de euro cred că am cheltuit cu procesele. Am făcut mai bine de 111 curse Munchen-București, pentru că eu locuiesc în Germania”, se destăinuia George Angelescu, un urmaș al familiei proprietare, la scurt timp după recuperarea impozantului imobil de pe Bulevardul Magheru: