Evenimentul Zilei, noiembrie 2019 (Anul 28, nr. 8611-8631)

2019-11-08 / nr. 8616

Decât înalt ca bradul și leneș, mai bine buturugă mică care va răsturna carul mare. Dacă lui nu îi e frica de o femeie, să-și ia fustă, ca eu îmi iau pantaloni. " Președintele PSD și candidata președinția României Declara SFÂNTUL ZILEI Astăzi este ziua îngerilor Pe 8 noiembrie, Biserica îi prăznuiește pe Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil împreună cu toate puterile cerești. Potrivit Sfântului Dionisie Areopagitul există nouă cete îngerești, așezate pe trei niveluri. Cele mai apropiate de Dumnezeu sunt Serafimii, Heruvimii și Tronurile; apoi Domniile, Puterile și Stăpâniile; în fine, începătoriile, Arhanghelii și îngerii. Arhanghelul Mihail (în ebraică înseamnă „Cine este ca Dumnezeu”) este îngerul Dreptății: el l-a călăuzit pe Lot la ieșirea din Sodoma, a asigurat protecția poporului lui Israel în pustiu și l-a eliberat pe Apostolul Petru. La sfârșitul lumii, trâmbița sa va scula morții, chemându-i la Judecata de Apoi. Arhanghelul Gavriil („bărbat Dumnezei” este îngerul milei lui Dumnezeu; el le vestește lui Ioachim și Anei nașterea Maicii Domnului, iar pe aceasta o înștiințează despre nașterea lui Hristos, călăuzește Sfânta Familie în Egipt și o anunță pe Maica Domnului despre apropiata ei adormire. (A.P.) 14 Shrik*VJ ^ 4,7550 4,7540 4,7626 4,2932 E 4,2600 4^2742 4,294î Nivel concentrație H2S în aerul ambiental din cartier Bucureștii Noi Medie zilnica concentrație H,S 0,00501 mg/m3 pentru ziua de 7.11.2019) Echipament de măsurare: Analizor automat Serinus 51 Limita maxima admisibila legal: 0,008 mg/m3 Sursa datelor/măsurătorilor: IRIDEX GROUP "tii: Actualitate 08.11. Evenimentul zilei, vineri, 8 noiembrie 2019 ! de Ovidiu Drugă POLITICALLY INCORRECT Germania suprimă imigrația ilegală! Oare Berlinul are mai multe drepturi? Berlinul anunță că își va intensifica controalele anti-imigrație la frontiere, cu scopul de a-i opri pe cei care încercă să intre ilegal în Germania. Ministrul de Interne, Horst Seehofer, a anunțat că „poliția federală va efectua controale flexibile pe toate frontierele germane“. Mai mult, potrivit ziarului german Berliner Sonntagsblatt, Oficiul Federal pentru Protecția Constituției (serviciul secret german) respinge din ce în ce mai mult cereri de azil ale imigranților care au debarcat în Italia și Malta după ce au fost salvați din Marea Mediterană. Intre aprilie și octombrie, anul trecut, din 323 de refugiați chestionați de BfV în centrele de primire din Italia și Malta, 47 de cazuri au ridicat probleme de securitate, ceea ce a dus la respingerea cererii de azil. în martie și aprilie anul trecut, au fost chestionate 324 de persoane, dar în numai 10 cazuri au fost constatate riscuri de securitate, ceea ce a dus la respingerea cererii de protecție internațională. Chestionarea solicitanților de azil de către Oficiul Federal pentru Protecția Constituției este „obligatorie, o condiție necesară pentru lansarea unei proceduri de protecție internațională“, și reprezintă o încercare de a împiedica intrarea în țară a extremiștilor și spionilor. Nimic de reproșat acestei proceduri care vizează apărarea cetățenilor germani, dar se pune o întrebare, dacă astfel de măsuri sunt legitime, de ce a făcut Berlinul atâtea presiuni asupra Italiei să deschidă porturile și să primească pe toată lumea? E o întrebare care a trezit furie în Italia. Vicepreședintele Senatului Italian Roberto Calderoli susține că înăsprirea controalelor la frontierele germane „înseamnă o suspendare a tratatului Schengen“, notează regionale.it. Reprezentantul Ligii lui Salvini spune, de altfel, că și Franța a restabilit controalele la granițe și a anunțat recent noi măsuri restrictive. „Așadar, Parisul și Berlinul își pot închide granițele pentru a opri imigranții ilegali, dar dacă Italia și ministrul Salvini au făcut-o, până acum câteva luni, criticile au început imediat și am fost catalogați ca fiind inumani. (...) Acum toată lumea are granițele blindate, Austria, Slovenia, Elveția, toate ... cu excepția porturilor deschise din Italia“. Mult mai dur a fost șeful Ligii, Matteo Salvini, care a declarat că actualul Guvern se umilește în fața Germaniei și Franței, întrebându-se dacă „Conte Di Maio Renzi sunt complici sau incapabili?“. „Felicitări Guvernului pentru debarcări, impozite și cătușele!, a declarat în bătaie de joc șeful Ligii. Din câte se pare, ca și în problemele economice, și în materie de imigrație, UE aplică un dublu standard. Franța și Germania au o arie de manevră mult mai largă, în vreme ce statele de mâna a doua sunt nevoite să se supună ad litteram dogmelor progresiste privind multiculturalismul, diversitatea și drepturile omului. Din ce categorie face parte România, n-are rost să mai întrebăm. Radu Mazăre află astăzi cine va fi noul lui judecător Fostul primar al Constanței, Radu Mazăre, va afla, astăzi, cine va fi noul judecător al contestației în anulare formulată în Dosarul Retrocedărilor de terenuri, cel în care a fost condamnat, pe data de 8 februarie 2019, la 9 ani și 10 luni de închisoare cu executare. Contestația lui Radu Mazăre a fost înregistrată pe data de 11 martie, demers juridic pe care l-au făcut și alți opt inculpați. La al cincilea termen în instanță, magistratul s-a hotărât să se abțină de la judecata cauzei. Un alt complet de judecători de la înalta Curte de Casație și Justiție au luat act de cererea de abținere formulată de primul judecător pe data de 21 octombrie, următorul termen fiind acordat astăzi. Radu Mazăre cere rejudecarea Dosarului Retrocedărilor, în cadrul unui proces separat, la Curtea de Apel București, pe motiv că a fost judecat în lipsă. (Ionuț Mureșan) Marcel Vela: „Polițiștii să nu se mai ascundă să prindă șoferi” Ministrul de Interne, Marcel Vela, a declarat că polițiștii trebuie să le zâmbească cetățenilor cu care intră în contact. „Rog Poliția Rutieră să nu se mai ascundă pentru a prinde șoferi, pietoni, să fie la vedere, oamenii să ne vadă în teren prezenți, să prevenim contravențiile, nu să acționăm după ce ele au avut loc“, a mai spus Marcel Vela. (Petre Tache) Se construiește un buncăr de radioterapie la Universitar Managerul Spitalului Universitar de Urgență București, Dr. Adriana Nica a semnat contractul care prevede construcția și dotarea unui centru performant de radioterapie. Acesta va avea două acceleratoare, un CT simulator, un IRM, dar și brahiterapie. „Avem convingerea că în cel mult doi ani vom deschide cel mai modern centru de radioterapie din țară“, a declarat dr. Nica. Valoarea contractului este de 69,3 milioane de lei fără TVA. (S. Sălăgean) Mama unui erou, audiată în Dosarul Colectiv: „Acum, viata mea este între biserică și cimitir” Mama eroului George Claudiu Petre - unul dintre cei care și-au salvat semenii în timpul tragediei din 30 octombrie 2015 - a fost audiată, ieri, în instanță, în procesul Colectiv 1. George Claudiu Petre a fost decorat post-mortem cu Ordinul Național „Pentru Merit“ în grad de cavaler, pentru că s-a întors în club și a încercat să salveze cât mai mulți oameni, cu prețul vieții. Ioana Petre a relatat că l-a recunoscut pe fiul ei în imaginile filmate imediat după tragedie. „Era unicul meu fiu, cu care locuiam împreună. Tatăl lui, soțul meu, a decedat în 2009. Aveam o relație foarte strânsă cu fiul meu, locuiam împreună. Dacă aveam o problemă, el nu pleca cu prietenii lui. L-am văzut cu spatele gol (în filmare - n.r.) și nu era ajutat. A fost scos și aruncat pe caldarâm. Putea să calce pe cadavre, cum au făcut alții, dar el nu a călcat, el și-a ajutat semenii. Acum, viața mea este între biserică și cimitir. Lumina fiului meu nu se stinge niciodată. Am făcut toate datinile creștinești“, a relatat mama lui George Claudiu Petre, în timpul procesului, una dintre victime a spus că a fost salvată de George Claudiu Petre: „M-am băgat în hol, la intrare și m-a stins Claudiu. M-a luat afară și s-a dus să mai salveze“ George Claudiu Petre a murit după ce a intrat în club a treia oară, în noaptea de 30 octombrie 2015, în urma intoxicației cu fum. Dosarul Colectiv 1 - cel în care simt judecați patronii clubului, fostul primar Cristian Popescu Piedone și alți inculpați - este pe final la Tribunalul București, în timp ce Dosarul Colectiv 2, cel privind intervenția pompierilor, este pe rolul Parchetului Militar, (Ionut Muresan)