Evenimentul Zilei, noiembrie 2019 (Anul 28, nr. 8611-8631)

2019-11-06 / nr. 8614

6 Actualitate Politic Evenimentul zilei, miercuri, 6 noiembrie 2015 USR are în plan două atacuri nimicitoare împotriva lui Klaus Calculele social-democraților cu Viorica Dăncilă premier demis, dar premier, în turul doi al alegerilor au eșuat lamentabil, chiar ci sprijinul unora care se opintesc să o împingă. Fie pe culme, fie în prăpastie. Oricum, Dăncilă se va prăbuși cu mare zgomot în aplauzele unora precum Firea, Birchall, Vasilescu, Stănescu, Ciolacu și alții. Potrivit ultimelor sondaje, Dăncilă are șanse mai mari acum să ajungă în turul doi deoarece ea crește, iar Mircea Diaconu, care piere pe mâna susținătorilor lui, scade vertiginos. Este asociat, deși nu are nicio legătură, cu trădarea din Pro România și ALDE Cora Muntean cora.muntean-erzgroup. ro Lidera PSD Viorica Dăncilă a ajuns, imediat după moțiunea de cenzură, la aproape 20 la sută, potrivit sondajului făcut de Biroul de Cercetări Sociale, însă, potrivit sociologului Ștefan Bruno, declarația lui Klaus Iohannis, făcută luni seara la Cotroceni, ar putea schimba multe în aceste ultime zile de campanie. Președintele a spus că îi este și groază de ce vor găsi noii miniștri în ministere. Dacă aceștia vor ieși cu declarații, nu neapărat probe, că miniștrii social-democrați au pârjolit totul, că au furat și distrus, electoratul ar putea fi influențat. De-acum, lui Iohannis îi este totuna cu cine intră în turul doi, cu Dăncilă sau Barna. Ținta liberalilor este să-l ducă pe prezidențiabil la 50 la sută. Ștefan Bruno a explicat, pentru EVZ, de ce a ieșit Mircea Diaconu din cărți și cum a ajuns de la 20 la sută la 7 la sută. Potrivit unui sondaj național, dar și al unuia făcut în fieful lui Mihai Tudose, Brăila, unde se presupune că liderul Pro România are greutate, Diaconu are în jur de 7 la sută Barna, ușor de bătut Sociologul spune că Barna este ușor de bătut. Dacă intră în turul doi, Iohannis câștigă cu 68 la sută. Dacă intră cu Dăncilă, la 64 la sută, în mod ciudat, electoratul l-ar prefera mai mult pe Diaconu, dacă ar intra în turul doi printr- o minune, căci în primul tur nu l-ar vota. Iohannis ar câștiga cu 62 la sută dacă intră cu Diaconu. Ieri, la PSD a fost o tăcere mormântală, au intrat în ședințe prelungite, lidera și-a întrerupt turneul electoral. Problema Vioricăi Dăncilă nu este neapărat Klaus Iohannis, ci trădările care i se pregătesc. Gabriela Firea a negociat cu Ludovic Orban, Marcel Ciolacu era cu un picior în sala de vot. Și nu a fost singurul. Prezența multor social-democrați luni în Parlament are o explicație: la o adică, erau acolo, pregătiți să intre să voteze. Așa se explică și descinderea lui Mihai Fifor la Parlament, care a început să caute prin toate cotloanele. Ștefan Bruno spune că Dăncilă va fi căsăpită imediat după alegeri. Dacă vor reuși să pună stăpânire pe partid, bine, dacă nu fac altul. Chiar și Ana Birchall are un plan, de un partid de stânga, democrat, pe model american. Dacă Firea este mai „bătrână“ și își scoate ghearele atunci când merită, Birchall și le ascuțe, pisicește, continuu. O ajută și aparențele de ingenuă să își pună în aplicare un plan diabolic. Au picat, deocamdată, două „lebede negre” Pentru această săptămână erau pregătite două atacuri împotriva lui Klaus Iohannis, dar nu din partea PSD, ci de la USR. Urma să fie reactivată povestea cu finanțarea campaniei lui Iohannis de multimilionarul Michael Schimdt, cumnatul liderului Partidului „Patria“, Renato Usatîi. Adică, de ruși. Poveste condimentată cu amor și indecență. Ștefan Bruno spune că despre al doilea plan nu poate să spună nimic încă, însă, spune sociologul, Iohannis nu este nici pe departe „molâul” pe care-l crede lumea ci „un tanc german care râde tot ce-i iese în cale” MW ^ ^rlTdlpllil nhf'.l»I -pi □ Fără emoții pe Kiseleff Surse politice din PSD au declarat pentru EVZ că Dăncilă nu are niciun fel de emoție și că între 10 octombrie, când Guvernul a picat prin moțiune de cenzură, și luni, când a fost învestit Cabinetul Orban nu s-a schimbat nimic. Doar că lidera PSD, degrevată de sarcinile guvernamentale, are acum mai mult timp, inclusiv să sancționeze greșelile succesorilor. Prima ar fi faptul că nu s-a reușit emiterea OUG în baza căreia să poată funcționa Guvernul la formula de acum. Deoarece, în acest moment, situația este bizară, există 26 de ministere și 16 miniștri. în afară de asta, personalul de rang doi și trei secretari de stat, directori, șefi de direcții- amenințat că va fi dat afară, nu este deloc dispus să-i ajute pe noii miniștri. „Ne calibrăm mesajele, lucrăm pe focus-grupuri și ne pregătim pentru duminică”, a explicat sursa citată La Pro România a început circul, liderii se poftesc afară unii pe alții Victor Ponta a anunțat că îi dă afară din partid pe toți cei 7 parlamentari care au votat Guvernul Orban și a început un război pe viață și pe moarte cu eurodeputatul Mihai Tudose, pe care-l consideră principalul instigator. Doar că, potrivit declarațiilor deputatului Mircea Banias, date EVZ, unul dintre cei 7, președintele partidului nu îi poate da afară pentru că în Statut nu există această prevedere, de excludere. Banias speră că după ce se vor calma, ambele părți vor reveni la sentimente mai bune. Pentru că, și Tudose l-a poftit pe Ponta să plece din partid, Banias spune că el a fost și la audieri în trei comisii și a dat aviz pozitiv miniștrilor propuși, deci nu vede de ce nu ar fi votat Guvernul. în afară de asta, Sorin Cîmpeanu și Daniel Constantin au încercat să-l înduplece pe Ponta. Oricum, Constantin spunea că sigur Ponta nu se va supăra că ei ies din front. Deocamdată, Victor Ponta nu s-a pus cu tunurile pe ei, le-a arătat doar ușa. „Păcatul lor este însă că au instaurat un Guvern care va face foarte mult rău și oamenii nu îi vor ierta pentru asta. Ne despărțim de acești foști colegi care au ales să fie alături de Putere. Noi rămânem în Opoziție“, a anunțat Ponta. Mircea Banias spune că în ședință nu s-a luat nicio decizie care le impunea să nu voteze. Afirmația lui este susținută de declarația lui Mihai Tudose. „Eu am avut o opinie. Un grup de colegi parlamentari au avut și ei o opinie. Care, oroare, nu a corespuns cu „părerea” liderului -unic- și -absolut-care-numai-el -are-soluții-bune. Nici eu și nici colegii mei nu am încălcat nicio hotărâre a unei structuri statutare de conducere. Nu aveam cum fiindcă acestea, structurile statutare în care trebuiau luate deciziile în aceste momente... nu au fost convocate“ a declarat Tudose. Fostul premier îi reproșează lui Ponta că nu este un bun negociator și îl poftește să plece din partid. „In condițiile în care toate „negocierile“ duse de Victor în ultimul timp (absolut toate fiind făcute fără girul unui for statutar) au eșuat, în condițiile în care ești foarte deranjat că nici cei mai apropiați colegi din conducerea ProRomânia nu-ți împărtășesc „strategiile“.... nu ai vrea tu, Victor, ca în loc să ameninți tu cu excluderi și schimbări de președinți de organizații, de excluderi de membri fondatori și oameni ce au contribuit decisiv la ceea ce e astăzi partidul... nu ai vrea tu, Victor, să-ți dai tu demisia? Ca să nu te mai deranjăm“, s-a transmis Tudose. Parlamentarii Pro România care riscă excluderea sunt: Sorin Cîmpeanu, Daniel Constantin, Damian Florea, Emilia Meiroșu, Georgian Pop, Mircea Banias și Liviu Balint.Cora Muntean, Mihai Tudose și Victor Ponta au bătut palma, acum își bat obrazul