Ez a divat, 1993 (46. évfolyam, 1-12. szám)

1993-08-01 / 8. szám

Citroen a ^NIQUE -tól! Az egyedülálló francia ké­nyelem és a praktikum jel­lemző leginkább a Citro­enekre. Nagyszerű ajánlat höl­gyeknek, uraknak, tiniknek bevásárláshoz, illetve a váro­si közlekedéshez a Citroen AX-modell. Az alapváltozatá­ba szerelt 1,0 literes benzin­motor 45 lóerejével szélse­besen juttatja el a kicsi autót úti céljához. A benzinkuta­kat ritkán látogatja, hiszen 100 km-en átlagban 4,9 litert fogyaszt. Kategóriájában nagy csomagtere a hátsó ülések ledöntésével még to­vább növelhető. A legválto­zatosabb felszereltségigé­nyeknek is eleget tesz, köz­ponti ajtózárral, ablakeme­lővel, napfénytetővel, blok­kolásgátló fékrendszerrel (ABS), valamint dízelmotor­ral rendelkezik. 1,4 literes motorral szerelt GT változa­tában a sportos vezetést kedvelők is megtalálják szá­mításukat. Az 1993-as év a személyau­tó kategóriájában egy szen­zációs meglepetést is ho­zott. A Xantia vonalaiban a legújabb, szélcsatornában tervezett modelleket követi, azonban pár domborítás azonnal jelzi, hogy Citroen­nel van dolgunk. 1,6 literes alapmotorját is elektronikus üze­m­a­nyag-befecs­kend­ező teszi igazán erőteljessé. A ki­emelkedő dinamika még to­vább fokozható 1,8, illetve 2,0 literes motorváltozatai­ban. A kényelem eddig is ki­magasló színvonalához fel­csatlakozott a biztonság is. A karosszériamerevítő pánto­kon túlmenően alapfelsze­reltség a szervófék, szervo­kormány, és egyes modellje­iben a blokkolásgátló (ABS) is. Egyedülálló technikai megoldás a hidroactive el­oszláskiegyenlítő, amelynek segítségével a legveszélye­sebb kanyarban is könnyen kordában tartható a Xantia. A kényelmet a tág utastér és az elektronikai felszerelések biztosítják. A hosszú utazás­hoz szükséges rengeteg bő­röndnek pedig a mélyített, jól kihasználható csomagtér ad helyet. Új modellhez új és különleges színek dukál­nak - mondták a tervezők, és meg is valósították. Min­dent egybevetve a Xantia minden szorongás nélkül szállhat versenybe a nagy­közép kategóriában. Ajánlatunk elején említést tettünk a praktikumról. Ki­emelkedően jól példázza ezt az áruszállító C-75 kisfur­gon. Városi forgalomban kis fogyasztással minél több áru szállítása volt a vállalkozók részéről a tervezők felé meg­fogalmazott igény. Íme, itt van; 1,0 literes motorral, 2,7 m3 zárt rakterében több mint öt mázsa terhet repít. Mindezt 4,9 literes 100 km­­en­kénti átlagfogyasztással. Szerelhető rakterébe kive­hető ülés is, de akár pol­­cozni is lehet. Nagyfokú te­herbírását a dízelváltozat­­ban is sikerült megőrizni (1,8 liter). Nagyobb tömegű és fajsú­lyosabb áruk szállítására is van megoldás. Ennek a mo­dellnek a fantázianeve: C-25 furgon. Dízel- és benzinmo­toros változatban egyaránt kapható. Hihetetlenül tág felhasználási lehetőséget kí­nál. Lehet „egyszerű" 6,5 m 3-es zárt raktér, azonban ez tovább is növelhető (ma­gasított, hosszított). Kialakít­ható nyitott áruszállítóra is, amely még billenő raktérrel tovább variálható. Praktikus­sága megengedi a személy­­szállításra (8+1 fő) alkalmas kisbusz-változatot is. Sok esetben bizonyított már a mentőautónak kialakított modell is. Érdemes ezekkel az autók­kal közelebbről is megis­merkedni. Franciaország egyik büszkesége sok kelle­mes meglepetést tartogat. Meghálálja a belé vetett bi­zalmat. KÖZPONTI IRODA: 1061 Budapest, Liszt Ferenc tér 7. Telefon/fax: 142-9H7 AUTÓHÁZ, Budapest V., Károlyi Mihály u. 19. Telefon: 117-9747 Telefon/fax: 114-4103 Naponta 9-21 óráig tart nyitva, s szombaton is várja a kedves vásárló­kat 9-14 óráig. (X) 48

Next