Farmacia, 1961 (Anul 9, nr. 1-12)

1961-01-01 / nr. 1

Redacţia: Bucureşti, str. Progresului nr. 8 — Telef. 14.10.82 VOLUMUL IX Nr. 1 IANUARIE 1961 FARMACIA REVISTA A SOCIETĂŢII ŞTIINŢELOR MEDICALE Editorial în ultimii ani, industria farmaceutică din ţara noastră a făcut un salt uriaş, permiţînd să dispunem în prezent de un întreg arsenal de medicamente pentru combaterea şi prevenirea diferitelor boli. « Dezvoltarea industriei de medicamente a fost susţinută continuu de munca depusă de cercetătorii din Institutul chimico-farmaceutic, care s-au preocupat de sintetizarea de noi medicamente, în vederea producerii lor pe scară tot mai largă, de „Institutul de stat pentru controlul medicamentelor“, al cărui specific de muncă cuprinde controlul calităţii medicamentelor şi al diverselor forme farmaceutice, şi de diferite unităţi de învăţămînt superior. Sprijinirea acestei acţiuni a necesitat apariţia unei reviste care, prin conţinutul ei, să oglindească străduinţa de fiecare zi a farmaciştilor din toate sectoarele de activitate farmaceutică, ,atît pentru obţinerea de medicamente din ce în ce mai bune, cît şi pentru îmbunătăţirea controlului calităţii acestora. De asemenea era necesar să se facă cunoscute lucrările originale şi contribuţiile mai deosebite în diversele probleme ale profesiunii. In acest scop, în anul 1953 apare revista Farmacia, care cuprinde lucrările efectuate de farmaciştii din institutele de cercetări, învăţămînt, unităţi farmaceutice de control şi de deservire a populaţiei. Revista Farmacia, cu un profil larg, cuprinde lucrări din domeniul plantelor medicinale, al tehnicii farmaceutice, al sintezei şi controlului medicamentelor, al biochimiei, farmacologiei, toxicologiei, organizării farmaceutice, istoriei farmaciei etc. îmbunătăţirea conţinutului revistei, prin publicarea de lucrări originale şi alte materiale legate de practică care interesează pe cititori, a făcut ca numărul abonamentelor să crească din an în an. Revista Farmacia se bucură de succes şi peste hotare, dovadă fiind solicitările făcute de cercetătorii străini Societăţii ştiinţelor medicale, Editurii Medicale, sau personal autorilor, pentru obţinerea de extrase din diferite lucrări. Astăzi revista Farmacia este recenzată în multe publicaţii străine, printre care Chemical Abstracts şi Chemisches Zentralblatt, reviste de circulaţie mondială. Nivelul ştiinţific ridicat al revistei Farmacia şi justa ei orientare au făcut posibil un valoros schimb cu alte reviste de specialitate din alte