Fejér Megyei Hírlap, 1968. december (24. évfolyam, 282-306. szám)

1968-12-03 / 283. szám

■------------------------------­--------------------■ A* mechanimMS szellemében -klu­s Kedvezményes alkatrész-értékesítés az HKER-nél Az elmúlt hét végén a me­gye termelőszövetkezetei, ál­lami gazdaságai és gépjavító állomásai vaskos borítékban értesítést kaptak a megyei AGROKER-től. — Mi volt a levél tartalma? — ezt kérdeztük Illés Lajos­tól, az AGROKER igazgató­jától. — Az új gazdaságirányítási rendszer keretében az önálló­an dolgozó vállalatoknál több vonatkozásban feloldódtak bizonyos kötöttségek. Az ál­talunk forgalomba hozott me­zőgazdasági gépek alkatrész­­ellátása is a mi kötelessé­günk. A tél közeledtével — ami tudvalevőleg az erő- és mun­kagépek karbantartásának, felújításának időszaka is egy­ben — a szakmunkások most a mintegy 3500 traktor javí­tását kezdik el. Ebből a tény­ből kiindulva, valamint az új mechanizmus adta lehetősé­gekkel számolva, felettes ha­tóságunk velünk egyetértés­ben úgy döntött, hogy számos erőgéptípus bizonyos alkat­részeit, alkatrész-csoportjait kedvezményesen bocsátja a közös gazdaságok, gépjavító állomások rendelkezésére. Lényegében ezt közöltük le­velünkben és teljes cikklistát is mellékeltünk. — Milyen mértékű az áren­gedmény? — Aki tőlünk vásárolja meg december 2—15 között az alkatrészeket, az tíztől hetven százalékig részesül kedvezményben. — Hány alkatrészt érint az árleszállítás? — Körülbelül háromezret. Számításaink szerint mint­egy öt-hatezer forintot taka­ríthat meg egy-egy közös gazdaság, ha él az általunk ajánlott kedvezménnyel. Az alkatrész osztályon nagy a forgalom. Igen sok termelőszövetkezet, állami gazdaság küldte már el em­berét az első napon, hogy a szükséges alkatrészt megvá­sárolja. Megnéztünk néhány számlát. A vértesacsai Vörös Október Termelőszövetkezet 1607 forintért vásárolt azon­nal szükséges alkatrészt , és 893 forint kedvezményt kapott. Lényegében fél áron jutott a Zetor-alkatrészekhez. A tabajdiak 110 forintot ta­karítottak meg, a Talajjavító Vállalat nagy tételben vásá­rolt, az alig több, mint 9500 forintos számla után nyolc forint híján ötezer forintot kaptak vissza. Megjelent itt a ráckeresz­túri Március 15 Tsz anyag­­beszerzője is a kiküldött lis­tával, hogy megvásárolja a szükséges alkatrészeket. Az abai Vöröshajnal Tsz tagja, Kugler László ezeket mondja: — Főleg az UTOS és az MTZ gépekhez kellenek pót­­alkatrészek. Az SZK—4-es kombájnon is ki kell cserél­nünk néhány elkopott, el­használódott alkatrészt. És kell egy öinditó is az RS— 09-es traktorhoz. Éppen néz­tük a cikklistát. Ezerhárom­százötvenhárom forint az eredeti ára az önindítónak, de negyven százalékos enged­ményt kaptunk. Miért ne él­jünk a lehetőséggel? A raktárba is benéztünk. Fülöp István raktáros a készletet mutatja. — Van itt minden, ami az erőgépekhez szükséges. És szinte fillérekbe kerül. Itt van mindjárt az MTI főten­gelyének nyugvócsapágya. Hol kapni azt meg ötszáz fo­rintért? A hajtókarcsapágy is harminc százalékkal olcsóbb. És sorolja sokáig a példá­kat. Amikor Illés Lajossal be­szélgettünk, azt is megkér­deztem : — Mire költik az így be­folyt pénzt? A válasz valamennyiünk egyetértésével találkozik: — Így biztosítjuk azt a pénzmennyiséget, amelyből további alkatrészeket vásáro­lunk. Olyanokat, amelyek to­vábbra is szükségesek ahhoz, hogy az erő- és munkagépek üzemképesek legyenek. Az új irányítási rendszer adta lehetőséggel helyesen élnek az AGROKER-nél. Orsovai Tibor További 180 autóbusz Mennyit kap ebből Fehérvár? A Magyar Távirati Iroda múlt hét végi hírei között olyant is találtunk, amely közvetlenül érint bennünket. A közlés szerint az Autóköz­lekedési Tröszt idén össze­sen 580 különböző típusú Ikarus-autóbuszt kap. A gyár ebből már 400-at le­szállított. Az új kocsik for­galomba helyezése nem azt jelenti, hogy most több au­tóbusz jár az országban, mert ezeket a kiselejtezett jármű­vek pótlására állították be. A napokban fut ki a gyár­ból 80 Ikarus—66-os típusú, nagy befogadóképességű ko­csi, ezek már könnyítenek a forgalmi nehézségeken. To­vábbi 100 autóbuszt decem­ber végén bocsát a tröszt rendelkezésére a gyár. A híradás megemlíti még, hogy e 180 jármű Budapest és a környező városok forgalmát segíti majd. A hír kapcsán beszéltünk a 14-es számú AKÖV igaz­gatójával, Both Vilmossal, aki a következőket mondta: — Autóbusz-parkunk elég­gé rossz állapotban van. E gépjárművek közül igen sok megérett a selejtezésre, hi­szen vagy tíz esztende fut­nak, több, mint félmillió ki­lométert tettek meg. — Rendeltek ennek meg­felelően elegendő új autó­buszt? — Természetesen. Mi úgy gondoltuk, ha idén hatvan­egy új gépjárművet kapunk, akkor lényegesen javítha­tunk a helyzeten. Eddig azonban csak negyven autó­buszt kaptunk, amelyek még a kiselejtezettek pótlá­sára sem voltak elegendőek. — Sok a panasz a csuklós­buszokra is. Ha esik az eső, „beáznak” a buszok. — Sajnos, erről is tudo­másunk van. Igaz, hogy a csuklós­ autóbuszok csak két­évesek, de ezeket is régiek­ből alakították át, tehát lénye­gében azok is „lefutották” már a maguk tervezett kilo­métereit. — Hány új autóbuszt kap Székesfehérvár az említett 180-ból? — Azt mi is szeretnénk tudni. Eddig még nem érke­zett egy sem. Reméljük, a közeli napokban átvehetjük az újakat.­­ — Még egy aktuális kérdés: biztosítják télen az autóbu­szok fűtését? — Számos jármű öreg, ré­gi, selejtezésre várnak, így komolyabb javításokat nem végeztünk ezeken. Várható, hogy némelyikben hideg lesz télen. Az újak viszont — ha kapunk belőlük — kényel­mesek, melegek lesznek. Mi megértjük a 14-es szá­mú AKÖV vezetőjének aggó­dását. Ugyanakkor viszont nem helyeseljük, hogy az Ika­rus nem szállítja le a fehér­váriaknak a megrendelt mennyiséget. Igaz, hivatkoz­hatnak sok mindenre, való­színű azok is helytállóak, ám az autóbuszok mindennapos utasai nem értik meg, hogy miért kell korszerűtlen, el­avult járművön közlekedni­ük. o. t VILÁG PROLETÁRJÁT, EGYESÜLJETEK ! JR lllg^ M Igi -JjMJL _»BL Skg|jgB|L­gjS^g^ K XXIV. évfolyam, 283. sz. fjp Ar«: to fillér A Vas- és Műszaki Nagykereskedelmi Vállalat Mártírok úti raktárában a korszerű anyagtárolási és mozgatási munkákat gépek segítik. Képünkön: Csákvári Béla vil­lanytargoncával porszívókat emel le. ALBA REGIA-TERVEK A régi és az új belváros között Székesfehérvár krónikus szállodahiánya régi gond. Ezért is vár sokat a jó öreg Alba Regia idegenforgalma attól a bizonyos új Alba Re­giától — Fehérvár második szállodájától. A Népköztársaság útja és a Rákóczi út sarkán még üresen árválkodik a Kempe­­len tér. Ám a tervrajzok már kijelölték itt egy hat­szintes, korszerű szálló he­lyét — Mikor kezdődik az új szálló építése? — A Belkereskedelmi Mi­nisztérium a napokban fo­gadta el a beruházási prog­ramot. Jövőre, a harmadik negyedévben kezdik a kivi­telezést, és 1971 harmadik negyedére már üzemelni fog — válaszol kérdésünkre Tég­lás Lászlóné, a megyei ta­nács tervosztályának osz­tályvezető-helyettese. — Mennyiben oldja meg Fehérvár szállodahiányát az új létesítmény? Előreláthatóan 39 millió forintos költséggel 200 ven­déget befogadó, modern szál­ló épül a Kempelen téren. Egy korábbi megyei tanács vb-határozat alapján a me­gyei tanács és a Hungária Vállalat közösen valósítja meg a beruházást. A hat­szintes épület négy felső szintje a szállóvendégeké lesz. Minden szállodai szin­ten 25 kétágyas, fürdőszobás helyiség áll majd Fehérvár vendégeinek rendelkezésére. Ez — összevetve a Velence Szálló jelenlegi kapacitásá­val — jelentősen megjavítja majd Fehérvár szállodahely­zetét — Mi, fehérváriak is hasz­nát vehetjük majd? — Feltétlenül. Az Alba Regia szálló fekvése nem­csak az országúti turistafor­galom — a 7-es műút — szempontjából lesz kedvező, hanem fehérvári szempont­ból is. A régi belváros és a városfejlesztési tervek meg-­­­­alósítása során kialakuló " új városcentrum határára esik majd. 150 vendéget be­fogadó étterme, 300 adagos konyhája, 80 személyes esz­presszója a város lakosságá­nak ellátásához is segítséget nyújthat. Ezek a vendéglá­tóipari létesítmények egyéb­ként az épület két alsó szint­jén kapnak majd helyet a szálloda kiszolgáló részlegei­vel együtt. — A városkép szempont­jából mit várhat Alba Regia az új Alba Regiától? — Az impozáns homlokzat nyersbeton-falfelületei, az üvegmozaik-burkolatok, a belső térkiképzés egyaránt ígéretesnek tűnik a tervek áttekintésekor. Fehérvári specialitás: az étterem és presszó tervezett alumínium falburkolata. — Végül, szeretnénk meg­tudni, számíthatunk-e rá, hogy a tervezett határidőt be is tartják? — A kivitelező, a Fejér megyei Építőipari Vállalat, vállalta a határidőt — Köszönjük... — mekis — Sikeres tervteljesítés A Tégla- és Cserépipa­ri Vállalat székesfehérvári üzemének dolgozói jelentős munkasikereket könyvel­hetnek el az év végén. Nyerstégla-termelési tervü­ket 180 ezerrel teljesítették túl. Az égetés során is túl­szárnyalják előirányzatu­kat. November végén még 400 ezer hiányzott a terv­ből, decemberben azonban még 750 ezer égetett tég­lát szállítanak ki a kemen­cékből. Az év sikere egyben az itt dolgozó két szocialista brigád — a Hámán Kató és a Gagarin — eredmé­nyes tevékenységét is jel­zi. Az előzetes értékelés szerint ugyanis mindkét kollektíva elnyeri decem­ber végén a szocialista cí­met — immár negyedszer. LÁTOGATÁS A HŰTŐHÁZBAN A mirelit üzemben négy brigád és egy műszaki tanulócsoport dolgozza fel a kar- A dobozoló-presszógépen szamócakrémet csomagol Fördész Lászlóné és Szekeres Ágota. Angol, svéd és német exportra készítik elő fiolt babot és paprikát Csomagolás után az áru a gyorsfagyasztóba kerü­l a karfiolt

Next