Fejér Megyei Hírlap, 2015. január (60. évfolyam, 1-26. szám)

2015-01-14 / 11. szám

2 • FEJÉR MEGYEI HÍRLAP RÖVIDEN Elmeszelték a trafikrendszert Brüsszel (mti)­­ A ma­gyar állam megsértette a magántulajdont megille­tő védelmet, amikor 2013-ban megfosztotta Vékony László soproni trafikost engedélyétől, hogy dohánytermékeket áruljon - mondta ki kedden első fokon, nem jogerősen az Emberi Jo­gok Európai Bírósága Strasbourgban. A bírák az Emberi Jogok Euró­pai Egyezménye alap­ján ítélkeznek, amely első jegyzőkönyvének első cikke védi a ma­gántulajdont. Hivatalnoki pályázati siker Székesfehérvár (Imk) -Az Integritás Tudásköz­pont 2014 decemberé­ben pályázatot hirdetett esettanulmány kidolgo­zására, melynek célja feltárni, elemezni és megismertetni azokat a példákat, amelyek a ma­gyar közigazgatásban megvalósultak, és a szervezeti integritás erő­sítését szolgálják, illetve az integritás képzés to­vábbfejlesztéséhez, va­lamint az integritás (ér­tékvezérelt magatartás) hazai gyakorlatának ala­kításához felhasználha­tók. A pályázatok érté­kelték, s a Fejér Megyei Kormányhivatal integri­tás tanácsadóját, Hal­­­ Mátné Takács Ritát - mint a legjobb pályáza­tok egyik szerzőjét - felkérte az Integritás Tu­dásközpont az esettanul­mány kidolgozására. Nyugdíjasok fürdőjegye Székesfehérvár (tv) - Az első 72 óra alatt már 10 ezren igényeltek ked­vezményes üdülést vagy fürdőbelépőt - értesült az Origó. Tavaly 15 ezer jelentkezőnél - két hét után - lezárták a pályá­zási lehetőséget. Kicserélik a lámpákat két városrészben is Pályázati pénzből van rá 197 millió forint Székesfehérvár (tv) - Ma­roshegyen és Alsóváros­ban megújul a közvilágí­tás a pályázaton nyert 197 millió forintból. Uniós forrásból újulhat meg Maroshegy szinte vala­mennyi utcájában, Alsóváros­ban a Stadion és a Sóstó kör­nyékén, valamint a „fa” ut­cákban a közvilágítás. Erről tegnap adott tájékoztatást Cser-Palkovics András pol­gármester, Törő Gábor or­szággyűlési képviselő és a két városrész képviselője, Brajer Éva és Mészáros Attila Elhangzott, hogy a város­ban 11 ezer lámpatest van, sok a korszerűtlen és 1600 ki­fejezetten elavult. Most 1400 lámpatestet cserélnek ki kor­szerű, energiatakarékosra. A világítás korszerűsítését folytatni szeretnék, a felmé­rés, előkészítés az egész vá­rosra megtörtént. Az energia­­takarékos világítás több tíz milliós megtakarítást jelent­het majd az egész város területén. Az érintett területek kes­keny utcáiban szükség is van a megfelelő világításra a gya­logosok biztonsága érdeké­ben. Ám nemcsak a közleke­dés biztonsága nő, hanem az újabb kamerák és a jobb vilá­gítás a közbiztonságot is ja­víthatja. Az új, hosszú élettar­tamú, korszerű led-es lámpa­testek erős, fehér fényt adnak, nagyban segítik a látható­ságot, megfelelnek a környe­zetvédelmi előírásoknak, és üzemeltetésük is olcsóbb a mostaniakénál. KRÓNIKA A NIF szerint lesz lehajtójuk A tulajdonosok még nem tudnak róla Szabadegyháza (tv) -A fejlesztő cég szerint új nyomvonalban gon­dolkodnak, a tulajdo­nos nem tud róla. Pénteki lapunkban írtunk a szabadegyházi ipartelepet el­kerülő útról, amellyel teljes lenne a 62-es út felújítása.­­ A szabadegyházi elkerü­lő út megépítéséhez egy in­gatlantulajdonos hozzájárulá­sa kell. Kéréseit figyelembe véve az áttervezett nyomvo­nal az ingatlantól távolabb fut, a tulajdonos kérésére kü­lön lehajtókat építenénk ki in­gatlanjai megközelíthetőségé­nek érdekében, valamint messzebbre helyezünk egy csomópontot is - írja kérdé­sünkre adott válaszában Lop­­pert Dániel, a Nemzeti Infra­struktúra Fejlesztő Zrt. kom­munikációs vezetője. Majd hozzátette:­­ Az el­kerülő út által a település te­hermentesülne az átmenő na­pi 5000 járműtől, aminek az egyharmada a nehézgépjár­mű. Ezen felül a vasúti átjáró különszintben történő meg­építésével csökkenne az uta­zási idő, hiszen jelenleg na­ponta 40 alkalommal kell vá­rakozni a leengedett sorompó miatt. A beruházás elindításá­hoz szükséges területek 70 százalékával rendelkezünk. A NIF Zrt. a kivitelezést még az idei évben megkezdhetné, hi­szen a forrás rendelkezésre áll, az építkezéshez csupán a hiányzó földterület megszer­zése szükséges. Jelenleg nincs az ügyben peres eljárás. Az érintett területrészekre a közigazgatási kisajátítási határozatot tavaly év végén adták ki. A szóbanforgó tulajdono­sok, Borka István és neje cso­dálkozva hallotta, hogy új nyomvonal lesz, mivel erről őket senki nem tájékoztatta, ilyen papírt nem láttak, így kíváncsiak lennének az új tervrajzra. Lapunknak el­mondták, hogy a közigazgatá­si kisajátítási határozatot most kapták meg, elhatározott szándékuk, hogy napokon belül bíróság elé viszik a ki­sajátítás és a jogalap, azaz a nyomvonal kérdését is. CdoI—­­ z£ CLo:Z Ch­o_1_ A Borka házaspár nem tud az új nyomvonalról, lehajtókról 2015. JANUÁR 14., SZERDA A túloldalra születni kell? SOROMPÓK Vita a nyomvonalak körül - sokan a tájékoztatást hiányolják (Folytatás az 1. oldalról) A tervezett beruházás so­rán a most aktuális tervek szerint az állomáson új és magas peronok épülnek új pe­ronaluljáróval, átépülnek a felvételi épületek, a közelben P+R parkolók és kerékpártá­rolók létesülnek. A tegnapi tájékoztatón a megjelenteknek ezekkel nem is volt gondja. A város egyik, adonyi irányában lévő „vé­gén” tervezett „kvázi” elkerü­lő út, s a­­llábik, Besnyő felőli részében elképzelt gyalogos és kerékpáros aluljáró azon­ban komoly vitát gerjesztett. Sokan nem értették, hogy mi­ért kell a régi - a beruházás során külön-külön sorompók­kal védett gyalogos és kerék­páros átjáróval kiegészülő - vasúti átjárót megtartva elvin­ni a forgalmat. Többen úgy vélték, hogy a korábbi tervek­ben az átjáró helyére tervezett alul- vagy felüljáró - hason­lóan a velenceihez - lett vol­na a jó megoldás. - Ha e tervek valósulnak meg, kit­rímétereket kell kerül­niük azoknak akik át akarnak jutni a sínek túloldalára -mondták többen, akik a ko­rábbi egyeztetéseket is hiá­nyolták. Bár e kifogásokat a dühös emberek főleg a korábbi és jelenlegi önkormányzati kép­viselőknek címezték, végül azokkal a gazdákkal is szó­váltásba keveredtek, akik azért jöttek el e közmeghall­gatásra, hogy megtudják: a beruházás miatt melyik terü­letüket sajátítja ki majd az állam, és milyen árra vagy cserére számíthatnak majd. A földtulajdonosok között akadt, aki még azt is megkér­dezte, hogy a „másikak” mi­ért jöttek el ide. A Nemzeti Infra­struktúra Fejlesztő Zrt. és az Utiber Közúti Beruházó Kft. szakértői és tervezői - miután megpróbáltak választ adni minden kérdésre, és megnyug­tatni a kedélyeket - kiemel­ték: a különféle tervváltoza­tok közül az önkormányzattal folytatott egyeztetések ered­ményeként készültek el a most engedélyezésre várók. Csányi Kálmán polgármes­ter elmondta: évek óta foly­nak az egyeztetések, s több közmeghallgatás volt e témá­ban.­­ Az első felvetés az A szabolcsiak többsége „éveket" töltött el az átjárónál várakozva volt, hogy aluljáróval vagy fe­lüljáróval váltsák ki a jelenle­gi sorompót. Előnye, hogy az átmenő forgalomból részese­dő kereskedők vásárló közön­sége megmarad, a mezőgaz­dasági földterületekhez nem kell nyúlni. Hátránya, hogy a le- és felvezető utak a telepü­lés központi utcáit zsákutcává tették volna, s a szintbeli kü­lönbség miatt az új útra nem lehet rákanyarodni. Így került ismét előtérbe egy korábbi el­képzelés, amely szerint a vá­roson belüli forgalmat a je­lenlegi sorompó biztosítja, a települések közötti forgalmat pedig egy elkerülő úton vezeti el. Ennek az az előnye, hogy minimálisan kell megváltoz­tatni a városon belül kialakult különböző funkciókat, nem lesznek zsákutcák, nyugod­­tabbak lesznek a fő út mellett élők mindennapjai. Hátránya, hogy az átmenő forga­lomból élő kereskedők vásárló közönsége el­marad, s mezőgazdasá­gi földterületeket érint - hangzott el. A kedélyek végül nem csillapodtak le tel­jesen. Az ellenvéle­ményt megfogalmazók és ér­deksérelmet szenvedők közül többen is feldúlva hagyták el a polgármesteri hivatalt. Cd O5_Cd O­z_lO O 5 u_ A városka évszázados gondja, hogy a vasút kettévágja. Nappal személy­ éjjel tehervonatok száguldanak majd itt Stanczer Károly, aki vállalkozását is félti, szerint, ideje lenne az évszázados állapoton változtatni ce H Cd›O''a­z O ‘C c II. Csányi Kálmán polgármester tanácstalan érdeklődőket győzköd cd OH Cd›Cd -az O 'C o Li­ Sarvajó István szerint a vasút itt van, együtt kell vele élni további képek, információk feol- FMH Online

Next