Fejér Megyei Közlöny, 2004 (14. évfolyam, 1-8. szám)

2004-05-15 / 2. szám

- 13 - V. Egyéb intézmények: Általános jellemzők: Ezen intézmények kötelező feladatokat látnak el, de a feladatellátáshoz nem előírás az intézményi forma. Feladatracionalizálás: az intézmények által kezelt vagyon hasznosulási formáinak vizsgálata, új vagyonkezelési irányok feltárása segítheti az eredményes működést. 2. A gazdálkodási és pénzügyi technikák új módszereinek tekintetében nem a kiskincstári finanszírozási rendszer korszerűsítésében, hanem a hatékonyabb forrás­szerzési irányok felkutatásában kell együtt gondolkodnunk. A beruházásokhoz szükséges források növelésének főbb tendenciáit négy finanszírozási irányba lehet megfogalmazni: - a magánszféra növekvő szerepvállalása irányából, - az Európai Uniós pályázatok által nyújtott lehetőségek irányából, - az önkormányzat hitelpiaci szerepvállalásának növelése irányából, - az outsorching tevékenységünk (kiszervezések) fokozásának irányából. Az első esetben az együttműködési forma sokféle lehet: - a magánberuházó részt vesz a közös vállalkozás megvalósításában és azt követően tulajdonból és annak hasznaiból részesül, e miatt érdekelt az eredményes és hatékony működtetésben,­­ csak tőkét juttat a beruházáshoz (kvázi hitelt), amit az önkormányzat saját bevételeiből, kamattal együtt visszafizet, a magánberuházó végzi a teljes beruházást, aminek elkészítését követően az önkormányzat bérleti jogviszony útján használ (lízing, visszlízing). A második esetben a források növelésének lehetőségei látszólag széleskörűek, viszont valójában (mint megyei területi önkormányzati formánkból eredő hátrány) jelenleg igen szűk a pályázati mozgástér, mert a NUTS (3-as) besorolások miatt a megyei szerep az Unió döntést hozó szervei előtt nem kellőképpen artikulált, ezzel együtt a jelenlegi közigazgatási reform elképzelések sem a megyét erősítik. Továbbá Fejér Megye mint fejlett (magas GDP-el rendelkező) régióban lévő megye még inkább hátrányos helyzetbe sorolódik. E miatt a csatlakozási alapok kihasználására elkészített NFT operatív programjai a megyei léptéket és a megyei feladatokat nem helyezik feltétlenül előtérbe. Mégis indokolt nagyobb (esetleg megyék közötti) összefogás mellett a pályázati forrásokat számba venni és a megfelelő lépéseket megtenni. Ennek érdekében alakította meg a Tisztelt Közgyűlés a Pályázat Előkészítő Csoportot, Aljegyzői irányítás mellett. A harmadik finanszírozási lehetőség a közgyűlés által jól ismert, hiszen évek óta élünk jól-rosszul vele. A hitel egy olyan eszköz, ami a fejlődés motorjaként is szolgálhat, amennyiben jól élünk vele, ugyanakkor a működésünket is veszélybe sodorhatja lehetőségeink túllépése esetén. 4. Múzeum - tulajdonviszonyok rendezése 2005.12.31. - átfogó felújítási, karbantartási feladatok 2005. 06. 30. megkezdése - raktározási lehetőségek vizsgálata 2004. 06. 30. _________________________- vidéki telephelyek felújításának folytatása_______________ciklus végéig __________Intézmény_____________________Intézkedési irány______________________Határidő 1. VVSZ - alternatív szervezeti formák meghatározása 2004.10.31. -tulajdon-koncentráció 2004. 12.31. _______________________- feladat-racionalizáció_________________________________2004. 06. 30. 2. Tourinform Közgyűlési határozat szerint 2004.06.30. 3. Ellátó Szerv.­­ az általa kezelt vagyon további 2004.12.31. működtetésének felülvizsgálata _______________________- feladatracionalizálás__________________________________2004. 06. 30.

Next