Felsőoktatási Szemle, 1976 (25. évfolyam, 1-12. szám)

1976 / 3. szám - AZ OKTATÁS ÉS NEVELÉS KÉRDÉSEI - Szövényi Zsolt: Emeljük a kollégiumi nevelőmunka színvonalát

képzést. De hiszen ezért, eddigi hallgatóink társadalmi helytállásáért, ötven év bizonyításáért válhattunk egyetemmé. Az orvosi szakma sem mentes — közis­mert ez — a diploma rangjának helyenként túlzott tiszteletétől. Tanszékün­kön is meg kellett és meg kell küzdjek — és ezt a csatát (ha őszinték vagyunk) magunkkal is meg kell vívjuk — a diploma tekintélyével szemben a tudás, a folyamatosan megújítandó tudás tekintélyéért. Az egyetemi rang nagy elismerés, de kezdet, nem befejezés. Kezdete annak az útnak, amikor most már a testne­velésben és a sportban egyértelműen a tudás tekintélyéért küzdhetünk. Ebben szeretné a rohamosan fejlődő természettudományos ismeretekkel lépést tartva, minél jobban szolgálni tanszékünk társadalmunkat, a magyar sportot. Irodalom Agajevec, V. U., Molodkin, V. N.: A testnevelési főiskolák új tanterve tervezeté­nek előkészítése — állami ügy. Teória i Praktika Fizicseszkoj Kultura, 50, 4. szám. Antoni, F.: A szocialista orvosképzés tegnapja és holnapja a Semmelweis Orvostu­dományi Egyetemen. Orvosi Hetilap, 115, 723—730. 1974. Antoni, F.: Az oktatás korszerűsítése a Semmelweis Orvostudományi Egyetemen. Felsőoktatási Szemle, 24, 385—393. 1975. Frenkl, R.: Az edzettség élettanának néhány időszerű oktatási és kutatási prob­lémája. A sport közelről, pp. 218—249. Sport, Budapest, 1974. Goldhaber, S. L.: Medical Educations: Harvard Reverts to Tradition. Science, 181, 1027—1032. 1973. Polinszky, K.: Gondolatok a holnap egyeteméről. Felsőoktatási Szemle, 23, 321—325 1974. Tigyi, J.: Az orvosképzés új rendszere a Pécsi Orvostudományi Egyetemen. Orvosi Hetilap, 115, 2595—2604­. 1974. Veress, S.: Gondolatok az orvosképzés új rendszeréről. Orvosi Hetilap, 116, 1547— 1549, 1975. Vörös, L.: A tananyagkorszerűsítés új módszerei. Felsőoktatási Szemle, 23, 412— 416, 1974. Zalka, A.: Az MSZMP KB oktatáspolitikai határozata és feladataink a Testnevelési Főiskolán. Felsőoktatási Szemle, 23, 612—615, 1974. Emeljük a kollégiumi nevelőmunka színvonalát SZÖVÉNYI ZSOLT csoportvezető, Oktatási Minisztérium Az Országos Felsőoktatási Kollégiumi Bizottság 1975. nov. 9—11. között Nyíregyházán a Bessenyei György Tanárképző Főiskolán rendezte meg a felső­­oktatási kollégiumok állami, pedagógiai és ifjúsági vezetőinek VI. országos ta­nácskozását. A tanácskozáson a több mint háromszáz hazai résztvevőn kívül jelen voltak és tájékoztatót tartottak hazájuk kollégiumi nevelésügyéről a Szov­jetunió, a Csehszlovák Szocialista Köztársaság, a Lengyel Népköztársaság és a Német Demokratikus Köztársaság küldöttei. A tanácskozás összehívásának idő­szerűségét — mint arra dr. Garamvölgyi Károly miniszterhelyettes megnyitó­jában rámutatott — az MSZMP XI. Kongresszusa adta. A programnyilatkozat hosszú távon határozta meg nevelésünk alapvető célkitűzését. ..Országunk fejlődésének most következő időszakában növekszik a tudati tényezők szerepe. A fejlett szocialista társadalom építése olyan embe­rek munkáját és aktivitását igényli, akik társadalmi céljaink megvalósításában fegyelmezett jó munkájuk mellett a közügyekből is kiveszik a részüket, isme­rik és megtartják a szocialista erkölcs normáit, akik számára szocialista hazánk szeretete elválaszthatatlanul összefonódik a nemzetköziséggel. Ezért egész tár­ 164

Next