Femeia, 1954 (Anul 7, nr. 1-7)

1954-01-01 / nr. 1

Omul care a făcut cel mai mult pentru oameni! u trecut treizeci de ani de cînd a încetat să mai bată cea mai înflăcărată inimă pe care a cunoscut-o istoria, inima omului care a făcut cel mai mult pentru oameni—Vladimir Ilici Lenin. « Nicicînd dela moartea lui Marx, istoria mișcării de dezrobire a proletariatului n-a ridicat o figură atît de gigantică cum a fost aceea a marelui conducător, dascăl şi prieten. Tot ce are proletariatul cu adevărat măreţ şi eroic: gîndire neînfricată, voinţă de fier nestrămutată, îndîrjită, atotînvingătoare, ură sfîntă, ură de moarte împotriva robiei şi asupririi, pasiune revoluţionară care mişcă munţii din loc, credinţă nemărginită in puterea de creaţie a maselor, un uriaş geniu organizatoric — toate acestea şi-au găsit o întruchipare măreaţă în Lenin, al cărui nume a devenit simbolul lumii noi de la apus la răsărit, dela miază-noapte la miazăzi ». (înştiinţarea Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice la moartea lui Lenin). De-a lungul veacurilor n-a fost alt om care să fi pus în mişcare într-o măsură atît de mare minţile şi sentimentele oamenilor ca Lenin. Creatorul marelui Partid Comunist al Uniunii Sovietice, geniul revoluţiei care a condus popoarele din Rusia ţaristă la victoria Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie — Lenin şi-a legat pentru totdeauna numele de apariţia şi dezvoltarea primului stat socialist din lume. De numele său este legată lupta oamenilor muncii din lumea întreagă pentru cauza păcii, democraţiei şi socialismului, pentru viitorul luminos al popoarelor. Viaţa şi activitatea lui Lenin se contopesc cu activitatea Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, a cărei întreagă istorie constituie un triumf al măreţei şi atotbiruitoarei învăţături a marxism-leninismului, şi a cărei bogată experienţă constituie o pildă însufleţitoare pentru partidele comuniste şi muncitoreşti din toate ţările. Cu numele lui în inimi, oamenii muncii din U.R.S.S. păşesc spre culmile strălucitoare ale comunismului, biruind toate piedicile din calea lor şi aruncind în lături din drumul lor pe toţi duşmanii socialismului. Intemeindu-şi activitatea revoluţionară pe baza de granit a marxismului, Lenin, acest corifeu al ştiinţei şi măiestru neîntrecut al dialecticei marxiste, a sfărîmat fără teamă concepţiile vechi şi perimate, a rezolvat noile probleme puse de viaţă. Lenin a sporit bogăţia ideologică a marxismului pe baza experienţei epocii noi şi a dezvoltat mai departe marxismul, l-a ridicat pe o mată treaptă. El este creatorul leninismului * marxismul epocii imperialismului și a revoluției proletare *. Leninismul este astăzi steagul de luptă a milioane de proletari și otmeni ai muncii din toată lumea. *la*