Figyelő, 1995. március-április (39. évfolyam, 10-17. szám)

PIACI HELYZET A hírek szerint hamarosan sok embert fognak elbocsátani az állami hivatalokból és költségvetési intézményekből, s alighanem ez lesz az egyik legfontosabb befolyásoló tényező­ az elkövetkező­ hetekben a menedzserpiacon Az óvatosság évadja (x.A Co­l A MenedzserPiac szépen lassan kezd hasonlítani arra a lapra, amelyet elter­veztünk. E számtól fogva már a témá­hoz és az olvasóközönséghez jobban illő papíron jelentetjük meg folyóiratunkat. Persze az egyelőre még szűkre szabott terjedelem nem teszi lehetővé, hogy mindarról beszéljünk, mindazt bemutas­suk és elemezzük, amit érdekesnek és fontosnak tartunk. Filozófiánk közép­pontjában az ember áll, hiszen a gazdasá­gi és üzleti történések mögött élő szemé­lyek vannak. És ők az igazán érdekesek számunkra. Ez a lap róluk és nekik szól. Nem véletlen tehát, hogy általunk példa­értékűnek tekintett karriereket mutatunk be, hogy a vállalatok működését vizsgál­va mindig az emberi tényező az elsődle­ges elemzési szempontok. Engedjenek meg egy példát! Ebben a lapszámban bemutatjuk a BMW 5-ös so­rozatának egy szép darabját. Nem az ér­dekel bennünket elsősorban ebben az au­tóban, hogy milyen erős, milyen gyors, műszakilag mennyire korszerű. Bár ez is fontos. Szakértőnk segítségével mi még­is elsősorban azt az érzést próbáljuk köz­vetíteni, hogy milyen egy ilyen autót ve­zetni, milyen érzés egy ilyen kocsi tulaj­donosának lenni, mennyiben járul hozzá egy ilyen autó utasának jó fellépéséhez. Ez mind csupa emberi dolog. De persze közöljük az árat is. Mert mindig tudni, hogy mi mennyi, az a gyarló ember — és manapság ki nem az — egyik legfon­tosabb vágya. Egyszóval a MenedzserPiac a ked­vünk szerint alakul. De a menedzserpiac vajon az Ön kedve szerint való-e, Tisz­telt Olvasó?! Attól függ, hogy az asztal melyik olda­lán ül. Álláskereső vagy álláskínáló? Ha az előbbi, akkor (tessék csak belolvasni Kereslet-Kínálat című rovatunkba!) a piac nem sok jóval kecsegteti. Különö­sen, ha műszaki végzettségű. De erről már sokat beszéltünk. Új vonásként je­lent meg azonban az utóbbi időben, hogy a vezető beosztásban lévők sokat veszítettek mobilitásukból. Ahogy mon­dani szokás: fogják az állásukat. Félreér­ Pozíciómátrix, 1995. március (Nem reprezentatív, tájékoztató adatok) Pozíció Éves bruttó 5* Változó ^1ó vásárlási E­xtra , Cégkölcsön Üdülési Önpé­n­zt!(SZ0 bér prémium prémium m lehetőség szabadság támogatás és bizt­osítás ezer a bruttó van: + van: + van: + van: + van: + van: + ezer Ft bér %-a (az esetek (az esetek (az esetek (az esetek (az esetek (az esetek Ft (az esetek (az esetek %-a) %-a) %-a) %-a) %-a) %-a) %-a) %-a) nincs: - nincs: - nincs: - nincs: - nincs: - nincs: -Vezérigazgató ________ Ügyvezető igazgató -­j­­ ” ” ” “ - “ ” Vezérigazgató-helyettes, pénzügyi, 1800- _ 30-60% gazdasági, kereskedelmi, termelési igazgató 3000 (100%) + 5° Személyzeti igazgató - - - _ _ _ - - -PR-igazgató, számítástechnikai igazgató, 1500- 20-50% _ _ _ _ _ controller, főkönyvelő 2000­­ (30%) Főosztályvezető, 2000- _ 30-50% _____ osztályvezető 2400 (40%) Projekt- vagy termékmenedzser “ “ ~ - - -2500 (30%) :___________|____________­ Részlegvezető, 1800- _ _ _ _ _ _ _ _ regionális vezető 2000 Tervezőmérnök 960 - - - - - - - - -Vezető titkárnő, asszisztens ???” -------1400 Ügynökök, üzletkötők ^ +40% _____ A tanácsadó cégek adatai alapján . MENEDZSERPIAC 1995. MÁRCIUS 30. 3 FIGYELŐ

Next