Figyelő, 1995. március-április (39. évfolyam, 10-17. szám)
PIACI HELYZET A hírek szerint hamarosan sok embert fognak elbocsátani az állami hivatalokból és költségvetési intézményekből, s alighanem ez lesz az egyik legfontosabb befolyásoló tényező az elkövetkező hetekben a menedzserpiacon Az óvatosság évadja (x.A Col A MenedzserPiac szépen lassan kezd hasonlítani arra a lapra, amelyet elterveztünk. E számtól fogva már a témához és az olvasóközönséghez jobban illő papíron jelentetjük meg folyóiratunkat. Persze az egyelőre még szűkre szabott terjedelem nem teszi lehetővé, hogy mindarról beszéljünk, mindazt bemutassuk és elemezzük, amit érdekesnek és fontosnak tartunk. Filozófiánk középpontjában az ember áll, hiszen a gazdasági és üzleti történések mögött élő személyek vannak. És ők az igazán érdekesek számunkra. Ez a lap róluk és nekik szól. Nem véletlen tehát, hogy általunk példaértékűnek tekintett karriereket mutatunk be, hogy a vállalatok működését vizsgálva mindig az emberi tényező az elsődleges elemzési szempontok. Engedjenek meg egy példát! Ebben a lapszámban bemutatjuk a BMW 5-ös sorozatának egy szép darabját. Nem az érdekel bennünket elsősorban ebben az autóban, hogy milyen erős, milyen gyors, műszakilag mennyire korszerű. Bár ez is fontos. Szakértőnk segítségével mi mégis elsősorban azt az érzést próbáljuk közvetíteni, hogy milyen egy ilyen autót vezetni, milyen érzés egy ilyen kocsi tulajdonosának lenni, mennyiben járul hozzá egy ilyen autó utasának jó fellépéséhez. Ez mind csupa emberi dolog. De persze közöljük az árat is. Mert mindig tudni, hogy mi mennyi, az a gyarló ember — és manapság ki nem az — egyik legfontosabb vágya. Egyszóval a MenedzserPiac a kedvünk szerint alakul. De a menedzserpiac vajon az Ön kedve szerint való-e, Tisztelt Olvasó?! Attól függ, hogy az asztal melyik oldalán ül. Álláskereső vagy álláskínáló? Ha az előbbi, akkor (tessék csak belolvasni Kereslet-Kínálat című rovatunkba!) a piac nem sok jóval kecsegteti. Különösen, ha műszaki végzettségű. De erről már sokat beszéltünk. Új vonásként jelent meg azonban az utóbbi időben, hogy a vezető beosztásban lévők sokat veszítettek mobilitásukból. Ahogy mondani szokás: fogják az állásukat. Félreér Pozíciómátrix, 1995. március (Nem reprezentatív, tájékoztató adatok) Pozíció Éves bruttó 5* Változó ^1ó vásárlási Extra , Cégkölcsön Üdülési Önpénzt!(SZ0 bér prémium prémium m lehetőség szabadság támogatás és biztosítás ezer a bruttó van: + van: + van: + van: + van: + van: + ezer Ft bér %-a (az esetek (az esetek (az esetek (az esetek (az esetek (az esetek Ft (az esetek (az esetek %-a) %-a) %-a) %-a) %-a) %-a) %-a) %-a) nincs: - nincs: - nincs: - nincs: - nincs: - nincs: -Vezérigazgató ________ Ügyvezető igazgató -j ” ” ” “ - “ ” Vezérigazgató-helyettes, pénzügyi, 1800- _ 30-60% gazdasági, kereskedelmi, termelési igazgató 3000 (100%) + 5° Személyzeti igazgató - - - _ _ _ - - -PR-igazgató, számítástechnikai igazgató, 1500- 20-50% _ _ _ _ _ controller, főkönyvelő 2000 (30%) Főosztályvezető, 2000- _ 30-50% _____ osztályvezető 2400 (40%) Projekt- vagy termékmenedzser “ “ ~ - - -2500 (30%) :___________|____________ Részlegvezető, 1800- _ _ _ _ _ _ _ _ regionális vezető 2000 Tervezőmérnök 960 - - - - - - - - -Vezető titkárnő, asszisztens ???” -------1400 Ügynökök, üzletkötők ^ +40% _____ A tanácsadó cégek adatai alapján . MENEDZSERPIAC 1995. MÁRCIUS 30. 3 FIGYELŐ