Figyelő, 1999. április-május (43. évfolyam, 13-18. szám)

1999-04-01 / 13. szám

12 JETelő Gazdasági hetilap A szerkesztőség és kiadó címe: 1037 Budapest, Bokor utca 15-19. Levélcím: 1554 Budapest, Pf. 25. Telefon: 437-1414 Telefax: 437-1420 E-mail: figyelo@vm­bp.hu Internet: http://www.figyelo.hu Főszerkesztő: Merényi Miklós Főszerkesztő-helyettes: Kertész György Vezető szerkesztő: Zsubori Ervin Nemzetközi gazdaság: Gömöri Endre Pénzügyek: Csabai Károly Befektetés: Nyomárkay Kázmér Olvasószerkesztő: Litván Károly Főmunkatársak: Kurcz Adrienne Rédei Judit Veres Ibolya Munkatársak: Barotányi Zoltán Becsei András Durst Judit Gaal Ilona Horváth Éva Kubik Pál Martin József Péter Matolay Réka Regős Zsuzsa Szirmai S. Péter Vrajnai Katalin Művészeti szerkesztő: Babay Zsolt Tervezőszerkesztők: Becsky György Soproni Béla Képszerkesztő: Dániel András Fotó: Erdei Katalin Vitelics Tímea Kiadja a VNU Budapest Lapkiadó Rt. Felelős kiadó: Szabó György vezérigazgató Lapigazgató: Papp Béla Lapmenedzser: Tóth Andrea Telefon: 437-1404 Telefax: 437-1420 Hirdetési igazgató: Zsótér Zsolt Hirdetésfelvétel: Bosánszki Piroska Telefon: 437-1194 E-mail: pbosanszky@vnubp.hu Telefax: 250-2305 Terjesztés, zöld szám: 06/80-200-893 Telefon: 437-1145 Telefax: 250-2304 Készült: Révai Nyomda Kft. 1037 Budapest, Kunigunda útja 68. Hu ISSN 0015-086X Index: 25-283 Árusításos úton terjesztik a Hírlapkereskedelmi Rt.-k és a Kiadói Lapterjesztő Kereskedelmi Kft., valamint az NH Rt. és regionális szervezetei. Előfizethető a Magyar Posta Rt. Hírlap­előfizetési és Elektronikus Posta Igazgatóság Hírlapelőfizetési Irodájában (cím: HELIR, Bp. Vill. ker., Orczy tér 1., telefon: 303-3441, levélcím: 1900 Budapest), közvetlenül a hírlapkézbesítőknél, ezenkívül Budapesten a kerületi ügyfélszolgálati irodákban, vidékben a postahivatalokban. Előfizetési díj: 1 hónapra 952 Ft, negyed évre 2856 Ft, fél évre 5712 Ft. Belföldi reklamáció vidéken a területi postahivatalban, Budapesten a 350-2227 telefonszámon. Személyesen, levélben vagy faxon a kiadóban. Önnek nem szükséges csekkek kitöltésével, postázásával fáradnia, lapunkat telefonon is megrendelheti és az OTP bankkártyája segítségével egyúttal ki is fizetheti. Az InterTicket bankkártyás telefonos ügyfélszolgálata a (06-1) 266-0000 számon hétfőtől szombatig, 9-20 óráig hívható. Előfizethető külföldre a HELIR-nél, külföldről a Hungaropress Sajtóterjesztő Kft.-nél. Cím: 1117 Budapest, Budafoki út 70., telefon: (36-1) 206-1923, fax: (36-1) 206-1921 ,ATESZ A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség tagja 1999. április 1. fgyelő 5 Tartalom 18 Címlapon: Nagy reményeket fűznek a magyar gazdaságstratégák az autóipari beszállítás­hoz. A Lada-programmal két évtizede indult folyamat új minőséget kapott a multik ma­gyarországi megjelenésével, hiszen azok holdudvarában világszerte kis- és közepes vállalkozások virágoznak. Nem véletlen az a sok fórum, ahol magyar kormányzati szervek különböző partnerekkel közösen próbálnak a magyar háttériparnak új lehetőségeket te­remteni. Árnyalja a képet, hogy a 2000-től Esztergomban induló General Motors-Suzuki kooperációs kiskocsi beszállítói között infor­mációink szerint lámpással kell keresni a magyarokat. Ráadásul az autóipari konjunk­túrát globálisan újabb völgymenet fenyegeti. 38­27 Lakossági bankpiac: A hazai bankprivatizáció hőskorá­ban a külföldi befektetők elzárkóztak a lakossági - ide­gen kifejezéssel retail - üzletág kiépítésének még a gon­dolatától is. Aztán sorra indultak a kampányok az ügyfe­lek kegyeinek megszerzéséért, mindeddig kevés siker­rel: a piacvezető OTP Bank meg tudta tartani kiemelt helyzetét, miközben folyamatosan javítja szolgáltatásai minőségét. 39 APEH-kinnlevőségek: A januártól egységes behajtó szer­vezetként funkcionáló adóhatóság még az idén kialakít egy olyan adós-nyilvántartási rendszert, amelyben egy helyen rögzítik, milyen köztartozása - adó-, tb-, illetve vámfizetési hátralé­ka - van az érintett­nek. Az adóhivatal­nál már ebben az év­ben 1,7 milliárd fo­rint bevételre számí­tanak annak révén, hogy a felszámolás alatt lévő cégek köz­tartozásait a Magyar Követeléskezelő Rt.­­nek értékesítik. Közép- és kelet-európai televíziós piac: Az Alkotmánybíróságtól kért utólagos norma­kontrollt az Országos Rádió és Televízió Testület, s ezzel továbbra is a figyelem kö­zéppontjában áll az a koncessziós szerző­dés, amelyet e hatóság 1997-ben kötött az RTL Klubbal. A régióban nem egyedülál­ló, hogy televíziós frekvenciákat politikai szempontoktól befolyásolva, de legalábbis a koncessziós díjnál a műsortervet fonto­sabbnak tartva ítéljenek oda. Szintén nem magyar sajátosság, hogy a politikai csatá­rozásoknak kitett, anyagi gondokkal küzdő közszolgálati televízió könnyen legyőzhe­tő versenytársa a kereskedelmi csator­náknak. Internetes marketing: Mind több hirdető fedezi fel magának a világhálót; az online reklámok piaca - jóllehet a magyar lakos­ság 10 százalékának sincs még Internet­­hozzáférése - nálunk is egyre bővül. Más­felől, a cégek megjelenése a virtuális tér­ben az arculat szempontjából is fontos, el­végre a jövő médiumáról van szó, amely több oldalról is erősítheti egy vállalat piaci pozícióit. Tárca melléklet - biztosítás: Összeállításunkban elsőként azt vesszük szemügyre, hogy a Magyarországon működő biztosítók anyacégeit, illetve befogadó csoportjaik egészét mire tartják a nemzetközi mi­nősítők. Ezt követően a növé­nyekre és állatokra vonatkozó mezőgazdasági biztosítások­ba nyújtunk betekintést, ahol is kiemelten a leggyakoribb módozatot, a jégkár el­lenit vizsgáljuk. Végül, az egészségbiztosítások közül a kórházi napi térítéses konstrukciót vesszük górcső alá, igyekezvén számba venni azokat a szemponto­kat, amelyek a termékek közötti választásnál szóba jöhetnek. 22 AUTÓIPARI BESZÁLLÍTÓK Gyújtó hatás

Next