Figyelő, 2002. július-szeptember (46. évfolyam, 27-39. szám)

2002-08-15 / 33-34. szám

BAÁN BARNABÁS 44 éves, balatonfüredi gépész, a tabi Rudnay Gyula Mezőgazdasági Gépészeti Szakközépiskolában ismerte meg a szakmát. 1976-tól 1989-ig röplabdázó, majd edző, közel tíz évet töltött a Veszprémi SE csapatánál. ■ 1990-ben alapította a Nemzeti Sport-Autópressz Kft.-t, s az Autópressz újság kiadásával foglalkozott. ■ 1991-től foglalkozik személygépkocsi-importtal. A 2001-ben indult márkafüggetlen autóimportőr társaság, az Euro-Carex Rt. tényleges tevékenységét az idén kezdte meg. A társaság eddigi nagy fogása az a mintegy ötszáz darab Rover 75 gépko­csikból álló készlet, amelyet jelenleg adnak át Szlovákiában a listaárnál 40 százalékkal olcsóbban. A 2002-re tervezett árbe­vétel 7 millió euró, néhány napra, majd átadta a képviseletet. Amikor már látszott, hogy a koreaiakkal nehezen jut dűlőre, más márkát keresett és megállapodott a francia Auverland-dal, hogy importőrként képviseli Kelet-Európá­­ban. Ha egy „üzlet” beindul, nincs megállás: az Auverland csődöt jelen­tett, és Baán Barnabás két szék között a pad alá esett. Új profilt kellett találnia, így motorkerékpárokkal kezdett foglalkozni. Az importőri fel­adatokat a Motor Bike Center Hungary (MBC) látta el. Ám az élet úgy hozta, hogy a régi társak kiváltak az üzletből és el kellett adni a cé­get. Csak egy kétkerekű aszfaltszaggatót, egy Triumph Daytonát tar­tott meg emlékül. Megint új életet kellet tehát kezdenie Baán Barna­básnak. A Samsung teherautó-gyártó divíziójának vezetői számára ép­pen jókor kacsintgattak a feltörekvő kelet-európai piacok felé, és felkér­ték, hogy legyen importőr. Másfél év megfeszített munka után, sok­­sokmillió forintot befektetve megszervezte a dealer-hálózatot. Amikor megérkezett az első 18 bemutatóautó és már megegyezett egy üzletfe­lével, hogy egy év után átveszi tőle a beindított képviseletet, a Samsung teherautógyárát elsöpörte a koreai válság második hulláma. VÉDJEGYBITORLÓ? Ismét kezdhette elölről. Erre, mint mindig, néhány hónap gondolkodással és vaskos üzleti tanulmányokkal készült fel Baán Barnabás. Az autóbiznisz és az európai irány adott volt, csakúgy, mint felesége csöpp betéti társasága, amelyet átkeresztelt Euro-Carex Bt.-nek. A profil persze változatlanul az autóimport volt, de kötött márka nélkül. Az Euro-Carex ugyanis elsősorban a gyártóknál felgyűlt feles készletekre specializálja magát, és a diszkontáron vett négykerekűekkel a hivatalos már­kakereskedésekben kínált listaárnál olcsóbban kínálja a vadonatúj autókat. Mondani sem kell, hogy Baán Barnabás ezzel vörös posztóvá vált a hivatalos járműimportőrök szemében. Győző Gá­bor, a Magyar Járműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke sem tartja legálisnak a hivatalos importőrök „feje feletti” behoza­talt. Anélkül, hogy minősítené Baán Barna tevékenységét, csak annyit mond, hogy tudomása szerint védjegybitorlás vádjával ké­szíttetnek beadványt ellene. Baán szerint legális a behozatal, amelyet az EU-tagállamok közötti nagy árkülönbség éltet. A kü­lönbség az új autók közterheiben rejlik, ezt az ügyes kereskedő meglovagolhatja. Baán Barnabás azonban olyan autókereskedő, akinek - bár telne rá - pillanatnyilag rendes autója sincs, egy betört szélvédőjű pic­­kuppal közlekedik. Ha tárgyalásra kell mennie, kénytelen kölcsön­kocsival megjelenni. ______ ■jj SZIRMAI sí PÉTER Ha pályakezdőként augusztus 1. és október 31. között lépsz be az OTP Magénnyugdíjpénztár­­ba, megnyerheted a három Suzuki Katana robogó, vagy a 30 darab ébresztőórős rádió egyikét. Az OTP Magénnyugdíjpénztért persze nem csupán a fenti nyeremények miatt érdemes választanod, hanem azért is, mert ■ stabil és megbízható háttérrel rendelkezik, ■ a legnagyobb taglétszámú és vagyonú magán­­nyugdíjpénztár, ■ tagjaként az OTP Nyugdíjvonalon keresztül bármikor ellenőrizheted a számládat, ■ az OTP Bank A-hitelét mindig 1 %kkal alacso­nyabb hiteldíjjal veheted igénybe, ■ a pénztárba befizetett összeg pedig örököl­hető. Lépj be minél hamarabb, hiszen az idő robog! És lehet, hogy majd Te is... A JÖVŐRŐL, IDŐBEN! ■*'■***!

Next